Jump to content

TOM_NIK

użytkownik
  • Content Count

    945
  • Joined

  • Last visited

  • Time Online

    11h 12m 48s

2 Followers

About TOM_NIK

  • Rank
    kierowca

Profile Information

  • Płeć
    Not Telling
  • Lokalizacja
    Siemianowice Śl
  • Car
    Fiat SEDICI, Fiat126 '79 i '87
  • Motorcycle
    WSK M06B03 '74, Romet 50T1 '78

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. W DR w rubryce badanie techniczne mam napisane "Nie dotyczy"
  2. Ale nadal by zrobić opinię i rejestrować na żółte potrzebuje jakąś umowę potwierdzająca że jest właścicielem. Nie wnikam sąd ja będzie miał ale to papier od którego zaczyna się formalności. Sam kupowałem w zeszłym roku komara bez dokumentów ale uparłem się na spisanie umowy kupna sprzedaży bo był to dla mnie warunek. Komar czeka na lepsze czasy ale w papierach porządek i na żółte zawsze można ogarnąć.
  3. Jeżeli pojazd ma ponad 40 lat jest pojazdem historycznym. Jeżeli nie ma badania idziesz do urzędu po tablice tymczasowe (biało czerwone na miesiąc i miękki dowód) i wykupujesz OC na miesiąc na wykonanie przeglądu standardowego. Następnie wracasz do urzędu przerejestrowujesz na siebie "na białe" i składasz u ubezpieczyciela wypowiedzenie OC (powołując się na pojazd historyczny). Moim zdaniem inaczej temat nie do ogarnięcia
  4. Musisz posiadać dokument potwierdzający zakup (umowa, faktura itp) bez tego moim zdaniem nie ruszysz. By cokolwiek kombinować legalnie musisz potrafić udowodnić że jesteś właścicielem niestety.
  5. Wojtek Jawa z wózkiem bocznym by rodzinne jeździć wokół komina
  6. Widać ile pracy w to włożyłeś ps te "w trakcie" też są wyczekiwane przez właścicieli 😄 😄 😄
  7. Zdjęcia letnie to się nie liczy. Za oknem opady śniegu więc musisz uaktualnić
  8. Wcale nie duże bo przecież (teoretycznie) jakoś trzeba te auta weryfikować co kto i jak wpisuje. Teraz i tak jest łatwo bo kiedyś jeszcze opinia rzeczoznawcy była potrzebna. Teraz robisz białą kartę samemu jak jest dobrze zrobiona a auto standardowo spełnia wymogi to tylko kwestia czasu by ogarnąć papiery. Wiem też że na niektórych stacjach diagności nie go końca wiedzą jak te auta sprawdzać na tak zwanym "dożywotnim" badaniu technicznym. W moim przypadku było to standardowe badania diagnostyczne + trochę więcej biurokracji z wypisaniem papierów ale miałem też przygotowane wnioski na badanie które nie są obowiązkowe ale ułatwiają wypisanie wszystkiego. Normalnie te dane powinien sam ustalić diagnosta.
  9. Jak tak podchodzisz do tematu to niestety po sprowadzeniu trzeba ogarnąć "białą kartę" i składać wniosek do konserwatora potem badanie techniczne na stacji i wizyta w urzędzie po tablice. Z mojego doświadczenia czas około miesiąca może kilka dni więcej i temat do ogarnięcia. W przypadku auta sprowadzanego będzie trochę zabawy z wypisaniem białej karty więc chyba robił bym to przez rzeczoznawcę, impreza trochę droższa ale dla ciebie prościej bo o nic się nie martwisz. Jako przykład koszty rejestracji na żółte fiata 126: 1. Biała karta - rzeczoznawcza - 560 netto pln (14 dni) - można wykonać samemu 2. Wpis u konserwatora - bezpłatnie (14 dni) 3. badanie diagnostyczne - 160 pln (1 dzień) - wiem ze są miasta gdzie płaci się 300 pln 4. Tablice w wydziale komunikacji UM - 205 pln (czekałem 3 dni bo nie mają na stanie i zamawiają pod konkretny pojazd samochód motocykl itp) Tak to u mnie wyglądało mniej więcej :) Masz pytania pisz na priv
  10. Jeżeli auto będzie wpisane do ewidencji zabytków nie do rejestru i w białej karcie nie będziesz mieć wpisane że auto posiada oryginalny lakier w 100% oraz nie planujesz zmieniać jego koloru - to z mojej wiedzy nikt do konserwatora nie występuje. Ten przepis jest trochę martwy. Zachowując przy remoncie kolor i podzespoły zgodnie z modelem nikt o zgody nie występuje. Zakładając oczywiście że auto które przeznaczone jest do remontu jest samo w sobie zgodne z modelem modelem fabrycznym jeżeli chodzi o kompletność zespołów np.: silnik ma taki jaki powinien w danym modelu być. W innym przypadku auto nie rejestrował bym na żółte tylko korzystał ze zniżek na oc jakie daje PZU na kartę automobilklubu, (zakładam że ma powyżej 25 lat) robił remont opłacając OC. Żółte tablice dają Ci możliwość wstrzymania płacenia OC kiedy auto będzie w remoncie i nie będzie użytkowane. A co do remontu i odbudowy tego auta powiem z własnego doświadczenia, że jeżeli nie będziesz robił wszystkiego samemu własnym warsztatem to całkowity koszt takiej operacji może być naprawdę wysoki (zakładając że robisz wszystko zgodnie z zasadami sztuki o nie na prowizorkę by tylko wyglądało). Pytanie na które nie znam odpowiedzi czy auto które jest sprowadzone ze stanów i z góry przeznaczone go remontu trzeba rejestrować? Musi się wypowiedzieć osoba mająca jakieś doświadczenia w tym obszarze bo jeżeli była by taka możliwość zasadnym wydawało by się zarejestrowanie go dopiero przeprowadzeniu remontu.
  11. Procentowo Ci nie odpowiem bo nie wiem jak to liczą. Mogę napisać ile płacę przy pełnych normalnych zniżkach: Fiat 126 - 100 pln OC WSK - 34 PLN OC Romet - 14 PLN Do tego należy doliczyć koszt składki automobilklubu. Przy większej ilości pojazdów wychodzi to dobrze
  12. Do samego OC nic to nie daje jak masz pojazd powyżej 25 lat zniżka PZU z kartą automobilklubu i tak Ci się należy bez względu na jakim kolorze tablic "białym" czy "żółtym". Wiem bo mam pojazdy na białych i żółtych i przy jednych i drugich zniżka ta sama. Liczy się wiek auta.
  13. Teoretycznie w przypadku bardzo nietypowych pojazdów zasada z ustawy nie obowiązuje ale ... Na ten moment 25 lat wiek auta i chyba od 10 nie produkowany model jak się nie mylę. Mają zmienić na wiek 30 lat (niektórzy konserwatorzy już wymagają) bo za dużo współczesnych samochodów zaczęło podchodzić pod zabytek. Wyłączone z tego przepisu są muzea które mogą pojazdy (których są właścicielami) wpisywać do inwentarza i rejestrować na żółte.
  14. Niestety był okres że kilka "Muzeów" prowadziło działalność gospodarczą efektem której "przepychali" współczesne samochody na żółte tablice poprzez wpis do inwentarza muzeum. Na szczęście ktoś się połapał i chyba obecnie to zablokowano. Obecnie muzeum na żółte może dać tylko to czego jest właścicielem. Niestety szkoda jaką wyrządzili na drogach zostanie.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.