Jump to content

TOM_NIK

użytkownik
  • Posts

    1082
  • Joined

  • Last visited

Profile Information

  • Płeć
    Not Telling
  • Lokalizacja
    Siemianowice Śl
  • Car
    Fiat SEDICI, Fiat126 '79 i '87
  • Motorcycle
    WSK M06B03 '74, Romet 50T1 '78

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

TOM_NIK's Achievements

kierowca

kierowca (12/19)

83

Reputation

  1. Zrobiłeś coś z tym wspomaganiem bo mam dokładnie te same objawy tylko Punto II FL. Czasem bez problemu działa, czasem raz w trakcie dnia wywali odpalę ponownie i jest ok a czasem przez cały dzień wywala.
  2. Po wpisie robisz badanie techniczne potem do urzędu (wydziału komunikacji). Do urzędu potrzebujesz 3 dokumenty: 1. Potwierdzenie wpisu do ewidencji. 2. Umowę potwierdzająca że jesteś właścicielem (Jak masz umowę oświadczenia nie potrzebujesz bo umowa załatwia temat własności) 3. Potwierdzenie przeprowadzenia badania technicznego (o nazwie jak pisałem na początku) W temacie sprawdzania na policji nie mam wiedzy nie podpowiem Ci
  3. Nie do końca ale tu Ci nie pomogę bo wiem, że możliwość ponownej rejestracji na białe tablice jest możliwa tylko wtedy jak był wyrejestrowany przed którymś tam rokiem ale szczegółów nie znam. Na podstawie umowy kupna bez DR i spełniając wymagania wiekowe zawsze możesz na żółte tablice.
  4. Umowa jest potwierdzeniem dla Ciebie że jesteś w legalnym posiadaniu. Ja bym nie ryzykował oświadczenia bo jak coś wyjdzie że jest nie tak to wtedy Ty oświadczyłeś nieprawdę a nie sprzedający. Jak ktoś nie chce podpisać umowy to znaczy że nie jest w stanie potwierdzić źródła pozyskania.
  5. Mogę tylko się wypowiedzieć w temacie swoich doświadczeń i rejestracji na żółte przeprowadzonej około październik/listopad 2020. Moja przebiegła dokładnie jak opisałem w moim poście i tym sposobem dwa kolejne pojazdy dołączyły do kolekcji :-)
  6. Pierwsze auta rejestrowałem na żółte w 2014 roku i robiłem ro z opinią. Ostatnie 2 pojazdy w październiku 2020 bez opinii i nikt jej nie chciał. W urzędzie (rozumiem że masz na myśli wydział komunikacji) wymagane jest tylko pismo potwierdzające wpis od konserwatora i potwierdzenie przeprowadzenia badania.
  7. W chwili obecnej na przykładzie Śląskiego Konserwatora Zabytków w Katowicach mogę powiedzieć, że zarówno dla auta jak i jednośladu nie potrzeba opinii rzeczoznawcy jeżeli pojazd spełnia wymagania wiekowe ustawy i ma prawidłowo przygotowana tak zwana białą kartę. Niestety jak w innych województwach to nie potwierdzę..
  8. Zakładam że mówimy o pojeździe na który będziesz miał tylko umowę kupna sprzedaży potwierdzającą że jesteś jego właścicielem - to podstawa. Mając umowę sam wykonujesz białą kartę (2 egz. zgodnie z wytycznymi) lub zamawiasz by ktoś Ci to zrobił (cena usługi około 250pln). Składasz "białą kartę" wraz z wnioskiem o wpis u konserwatora (usługa bezpłatna) i czekasz na wpis. Mając wpis od konserwatora idziesz do WK po tymczasową tablicę (bo ktoś musi wpisać pojazd do CEPIKU by diagnosta mógł zrobić przegląd). Kosztu wydania tablic nie podam bo nie wiem. Następnie jedziesz na stację diagnostyczną i robisz "BADANIE ZGODNOŚCI POJAZDU ZABYTKOWEGO Z WARUNKAMI TECHNICZNYMI" (na to badanie musisz przygotować odpowiedni wniosek). W przypadku motorynki koszt przeglądu/badania to około 100 pln w zależności od stacji (musi być okręgowa). Mając dokument ze stacji udajesz się ponownie do WK i zamawiasz żółtą (niestety motocyklową) tablicę koszt 131,50 pl.
  9. W dniu zakupu No a teraz już nie wygląda tak dobrze
  10. Wojtek ale to właściwa droga bo fajnie czasem iść do garażu coś podziałać :). Ja aktualnie walczę z przyczepą do malucha N250 :)
  11. Przepiękny samochód aż Ci zazdroszczę przywracania go do stanu z Twoich oczekiwań
  12. W DR w rubryce badanie techniczne mam napisane "Nie dotyczy"
  13. Ale nadal by zrobić opinię i rejestrować na żółte potrzebuje jakąś umowę potwierdzająca że jest właścicielem. Nie wnikam sąd ja będzie miał ale to papier od którego zaczyna się formalności. Sam kupowałem w zeszłym roku komara bez dokumentów ale uparłem się na spisanie umowy kupna sprzedaży bo był to dla mnie warunek. Komar czeka na lepsze czasy ale w papierach porządek i na żółte zawsze można ogarnąć.
  14. Jeżeli pojazd ma ponad 40 lat jest pojazdem historycznym. Jeżeli nie ma badania idziesz do urzędu po tablice tymczasowe (biało czerwone na miesiąc i miękki dowód) i wykupujesz OC na miesiąc na wykonanie przeglądu standardowego. Następnie wracasz do urzędu przerejestrowujesz na siebie "na białe" i składasz u ubezpieczyciela wypowiedzenie OC (powołując się na pojazd historyczny). Moim zdaniem inaczej temat nie do ogarnięcia
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.