Skocz do zawartości

Wasylek

użytkownik
  • Zawartość

    2940
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

  • Czas online

    2h 44m 5s

5 obserwujących

O Wasylek

  • Tytuł
    mistrz kierownicy
  • Urodziny 06.03.1969

Profile Information

  • Płeć
    Male
  • Lokalizacja
    Warszawa, Polska (niby Europa)
  • Zainteresowania
    Elektronika, fotografia.
  • Samochód
    FSO & DACIA

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

  1. Wasylek

    Dacia Lodgy, van 7os, na co zwrócić uwagę przy kupnie?

    Silnik 1.2TCe był w Lodgy, był w Dusterze, wycofany na początku 2018. Duster dopiero co dostał silniki 1.3 TCe, więc Lodgy też się ich doczeka.
  2. Wasylek

    Tylna belka matiz M150

    Takie graty leżą zwykle w sklepach, które nie sprzedają przez internet, niestety trzeba szukać, dzwonić. Jako właściciel Matiza wiem, że są dostępne części niewidoczne w sieci. Różnica pomiędzy wersją z ABS a wersją bez ABS polega jedynie na otworze na czujnik i blaszce do zamocowania czujnika- nie jest to dużym problemem, sam kiedyś dorabiałem to mocowanie z jednej strony. Na szybko- Allegro - tu faktycznie bez ABS Auto-Truck - no drożej, ale jest (sklep polecam - sporo jeszcze części do Daewoo)
  3. Wasylek

    Tylna belka matiz M150

    Koszt takiej 100% nowej belki, to poniżej 300zł i wbrew pozorom takie części są cały czas dostępne.
  4. Wasylek

    Dacia Lodgy, van 7os, na co zwrócić uwagę przy kupnie?

    Co konkretnie chcesz wiedzieć? Bo jeśli chodzi o miejsca w 3 rzędzie to rzadko się zdarza tyle miejsca u konkurencji, spokojnie dorosłe osoby mogą jechać- siedziska w odczuciu dupska porównywalne z tymi z 2 rzędu, tyle że nogi ciut wyżej. W 2017 był lifting, ciut inaczej na zewnątrz, zmienione wnętrze a przede wszystkim nowa kierownica i poprawiona wygoda foteli (inna pianka). Optycznie najlepiej prezentują się wersje Stepway. Bardzo istotna uwaga a nie opisywana w danych i katalogach- modele do 2017r mają 3 rząd siedzeń podwójny- dwuosobowe siedzisko a dzielone tylko oparcie. A więc całkowite złożenie lub wyjęcie 3 rzędu tylko obu miejsc w całości. W 2018 wprowadzono dopiero dwa zupełnie niezależne siedzenia- można złożyć pojedynczo oparcia, można złożyć pojedynczo całe fotele i pojedynczo je wyjąć. Czyli w opcji masz 6 osób i sporo bagażu. Z silników polecam TCe1,2- najlepiej sobie radzi z tym autobusem. Korozja w Daciach dotyczy tylko pierwszych modeli Logan z początku produkcji (przed 2010r) i na tym bazują krążące opinie na temat korozji. Nie znajdziesz raczej widocznie skorodowanej Lodgy niezależnie od rocznika, jedyne problematyczne miejsce nadwozia, w którym trafia się ruda, to element przy wlewie paliwa (pod klapką), tam zdarzają się przypadki korozji wokół jednego z wkrętów mocujących wlew.
  5. Wasylek

    1.3t Renault co to za silnik ?

    Następca 1,2TCe. Następca wymuszony przez nowe normy spalin. Można przyjąć że "poprawiony" odpowiednik ale już z filtrem cząstek stałych.
  6. Wasylek

    Dacia 0.9 tce, czy jest jakiś rywal do 45 tys?

    W kwestii Dacii- przy okazji zapraszam na "dokształt" na Forum Dacia (o ile jeszcze nie byłeś). Tam są też użytkownicy Loganów z pierwszych lat produkcji 😉 Naprawdę nie taki diabeł straszny, jak go malują i jeśli ktoś potrzebuje samochodu jako środka do przemieszczania się (tak Ciebie odbieram) a nie musi mieć "pełnego SPA" w kabinie, to jak najbardziej będzie zadowolony.
  7. Wasylek

    9 miesięcy i 19500kkm z Sandero Stepway

    Te zmiany były wprowadzone w 2017 roku, wraz z wymianą kierownicy i plastików wnętrza. Od tego czasu nic istotnego nie zmieniono.
  8. Wasylek

    Dacia 0.9 tce, czy jest jakiś rywal do 45 tys?

    Polecam taką opcję. Rozszerzona gwarancja Renault (Easy Service) jest płatna, ale ja np. dostałem to jako bonus przy zakupie, tyle że z limitem 4 lata/60 tys. km. W efekcie wszystkie przeglądy i materiały (z olejami, filtrami itp.) w tym czasie są za free. Czyli przez 4 lata tylko paliwo. To też jest parę złotych do przodu... Spalanie potwierdzam- u mnie spalanie miejskie zimowe- do 6,4l/100km.
  9. Wasylek

    Dacia 0.9 tce, czy jest jakiś rywal do 45 tys?

    W Dacii? W Loganie, Sandero, Lodgy włącznik tempomatu jest właśnie na desce, w Dusterze jest na tunelu między fotelami, koło ręcznego. Ale sterowanie tempomatem jest już na kierownicy- Dacia to rozwiązania przejęte z Renault, więc jest analogicznie jak w tańszych/starszych Renault- zobacz Clio, Captur (włącznik na tunelu). To samo dotyczy przycisków obsługujących funkcje audio- też jak w Renault- nie na kierownicy, ale za kierownicą, w formie specjalnego pilota. Dla mnie mega wygodna rzecz. Kierownica zawiera wyłącznie funkcje sterujące tempomatem i ogranicznikiem prędkości i z kierownicy można też przecież zawiesić i aktywować działanie tempomatu.
  10. Wasylek

    Dacia 0.9 tce, czy jest jakiś rywal do 45 tys?

    Nie wiem jak jeździ Ci Aveo 1,2, więc trudno mi się odnieść. Mogę tylko porównać daciowe 1,0 do 0,9turbo. Po prostu czuć, że silnik 1,0 ma wyraźnie "mniej siły", zwłaszcza przy ruszaniu, przyspieszaniu i gdy mamy pasażerów. Dodatkowo żeby w miarę żwawo poruszać się 1,0 trzeba go wysoko kręcić- wyżej niż pokazują to suche dane techniczne (maksymalna moc 1,0 wypada przy obrotach o 1300 wyższych niż w przypadku 0,9) To z kolei wiąże się z większym hałasem. Maks moment dla 1,0 przy 3,5 tys obr. a dla 0,9 odpowiednio przy 2,25 tys obr, no i oczywiście mniejszy. W odczuciach różnica jest moim zdaniem jeszcze większa niż na papierze. Silnik TCe po prostu "ciągnie" od samego dołu i jest przy tym dość cichy. No po prostu przyjemnie mi się tym jeździ. Turbo to turbo- nie oszukasz. Audio z nawigacją (system MediaNav) pochodzi również z Renault i jak najbardziej warte jest dopłaty, szczególnie biorąc jednocześnie kamerę cofania. Poza tym tegoroczne zamówienia powinny już posiadać zupełnie nową wersję MediaNav z Android Auto. Niezależnie które audio się wybierze- zawsze jest bluetooth i sterowanie audio spod kierownicy. Co do zawieszenia- naprawdę nie wiem o co chodzi z głośnością? Moim zdaniem zawieszenie poza silnikiem TCe należy do największych plusów tego auta. Tyle, że ja mam wersję Stepway a tu zawieszenie jest zmienione- inna wysokość, inna charakterystyka. Prawdopodobnie wersja Stepway jest bardziej wrażliwa na boczne podmuchy od zwykłej, ale ja i tu nie mam zastrzeżeń. Zalecam jazdy próbne.
  11. Wasylek

    Dacia 0.9 tce, czy jest jakiś rywal do 45 tys?

    Drobiazg- podana cena aktualna przy kredytowaniu i na firmę. Dla fizycznych kosztuje 47990... Wnętrze i materiały w Pugu na pewno bez porównania. Nie ma dyskusji. Za to mniejszy bagażnik niż w Daciach. Natomiast po przestudiowaniu wyposażenia tego konkretnego egzemplarza (cena wyższa od limitu)- to tak naprawdę nad Sandero czy Loganem przeważa jedynie ilością poduszek, czujnikiem zmierzchu i regulacją kierownicy w dwóch płaszczyznach. W ogóle zabawnie w Peugeocie w wyposażeniu wymieniają rzeczy o których w Dacii się nawet nie pisze, bo są standardowo i ich obecność jest naturalna- dlatego na pierwszy rzut oka lista wyposażenia Peugeota wydaje się obszerna a Dacii "biedna". Warto wejść w szczegóły.
  12. Wasylek

    Dacia 0.9 tce, czy jest jakiś rywal do 45 tys?

    Serio? A w którym miejscu? Z którym rocznikiem Dacii porównujesz? A co z miejscem i z bagażnikiem? SpaceStar to maluch, nawet w porównaniu z Sandero- bagażnik SpaceStar1,2 to 175l kontra 320l w Sandero... Ciekawie jest poczytać opinie osób, które nie mają Dacii a najczęściej w ogóle nią nie jechali... A mają może w pamięci tylko Dacie sprzed 10 lat- naprawdę sporo się przez ten czas zmieniło. jacob24- ja mam Sandero dokładnie od roku, dokładnie z tym silnikiem TCe90 i absolutnie nie żałuję zakupu, powtórzyłbym bez wahania. Tyle, że mam wersję Stepway, bo chciałem coś sporo podwyższonego, z dużym prześwitem do częstej jazdy "po dołach". I tu trafiłem w dziesiątkę- ten model nie ma konkurencji w swojej cenie. Za 45 tys to po lekkich negocjacjach możesz mieć spokojnie najwyższą wersję zwykłego Sandero (w wersjach Laureate lub SL CONNECTED by ORANGE) z tym silnikiem właściwie "ze wszystkim" łącznie z nawigacją i kamerą cofania. Tylne szybki w prądzie też będą... Silnik TCe90 debiutował w Clio w 2012, więc od 7 lat jest sprzedawany i to dużych ilościach- dotąd nie wykryto żadnych powtarzalnych wad i problemów z tą jednostką. Sandero z wolnossącym silnikiem 1,0 SCe75 (ten rzeczywiście wszedł dopiero w 2018r) bym nie kupił po porównaniu z TCe90- jeździłem nim również, mam porównanie. Logana w ogóle nie rozważałem- nie moje klimaty, nie lubię sedanów, czasami przewożę coś większego a poza bagażnikiem to dokładnie z przodu to samo wnętrze co w Sandero- deska, tapicerka, fotele itd. Jeśli już, to kombi (MCV), ale to już jak ktoś potrzebuje małą bagażówkę. Wielkość bagażnika Sandero jest dla mnie w zupełności wystarczająca. Jak masz konkretne wątpliwości- pytaj! 😉
  13. Wasylek

    Duster - fotel kierowcy

    Zgadza się, bo akurat w wersji Prestige podłokietnik z pokrętłem regulacji lędźwiowej jest w standardzie.
  14. Wasylek

    Duster - fotel kierowcy

    W Dusterze? Również mogą być.
  15. Wasylek

    Duster - fotel kierowcy

    Regulacja podparcia lędźwiowego w aktualnie sprzedawanych Dusterach jest dostępna za dopłatą (opcja z podłokietnikiem).
×

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.