Jump to content

Wasylek

użytkownik
  • Content Count

    2947
  • Joined

  • Last visited

  • Time Online

    5h 4m 33s

5 Followers

About Wasylek

  • Rank
    mistrz kierownicy
  • Birthday 03/06/1969

Profile Information

  • Płeć
    Male
  • Lokalizacja
    Warszawa, Polska (niby Europa)
  • Zainteresowania
    Elektronika, fotografia.
  • Car
    FSO & DACIA

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Temat właściwie jest o samych silnikach i ich wadach, więc należy wziąć pod uwagę, że zużycie paliwa a przede wszystkim hałas może silnie zależeć od modelu samochodu. Hałas tego samego silnika TCe90 w zależności od przełożeń skrzyni i wyciszenia wnętrza może być inny w Clio, inny w Capturze, inny w Twingo, inny w Nissanie Micra (ten sam silnik z symbolem IG-T) a zupełnie inny w Daciach.
  2. Przede wszystkim nie porównuję tego silnika do żadnego z innych podanych- żeby nie było nieporozumień. Natomiast z całą pewnością jeździmy zupełnie inaczej- stąd różnice. W 90% kręcę się po mieście, więc tutaj zużycie mam pewne. Poza miastem średnie wychodzi mi max 5,8l, ale dotyczy to spokojnej jazdy z max 100km. I piszę o Sandero w wersji Stepway, które spala więcej od normalnej wersji. Nie wiem jak to się ma do spalania i osiągów Clio. Dzięki za życzenia dla Sandero, bo zużycie paliwa faktycznie na poziomie Matiza, przy nieporównywalnie lepszych osiągach.
  3. Skąd ten opis? TCe90 to chyba jak dotąd najbardziej udany i najdłużej produkowany silnik serii TCe i chyba jedyny z zerowym zużyciem oleju. Żadnego "czekania na ruszenie" nie wyczuwam, średnie spalanie miejskie u mnie w Sandero z tym silnikiem nie przekroczyło nigdy 6,5l. No i chyba jedyne w tej chwili TCe, które ma wtrysk pośredni i jest oferowane z fabrycznym LPG, lub idealne do zagazowania we własnym zakresie. I litości- nie porównujcie dźwięku TCe do dźwięku silnika Matiza... Matiza też mam 😌
  4. Wasylek

    Logan - silniki

    Silnik 75kM ma 1,0l a 90kM ma 0,9l, przy czym 0,9 ma turbo. Oba 3-cylindrowe. Dynamika nieporównywalna na korzyść 0,9 oczywiście. Silnik 1,0 to nowa konstrukcja, weszła w zeszłym roku. TCe90 jest od wielu lat w Dacii i Renault (np. Clio). Z tych dwóch tylko TCe90 jest oferowany z fabrycznym gazem, z uwagi na gwarancję nie znam jeszcze nikogo kto by gazował ten silnik 1,0.
  5. Demontowałem dwa razy plus raz serwis przy wymianie wahaczy- nie widzę problemów, z tym że należy podnieść samochód z obu stron żeby nie było naprężeń. Z przodu po 2 małe śrubki na jeden uchwyt, z tyłu dwie duże nakrętki na końcach stabilizatora. I tam z tyłu podobno się ludziom ukręca razem z gwintem. Natomiast do wymiany przednich gum tyłu odkręcać nie trzeba.
  6. Silnik 1.2TCe był w Lodgy, był w Dusterze, wycofany na początku 2018. Duster dopiero co dostał silniki 1.3 TCe, więc Lodgy też się ich doczeka.
  7. Takie graty leżą zwykle w sklepach, które nie sprzedają przez internet, niestety trzeba szukać, dzwonić. Jako właściciel Matiza wiem, że są dostępne części niewidoczne w sieci. Różnica pomiędzy wersją z ABS a wersją bez ABS polega jedynie na otworze na czujnik i blaszce do zamocowania czujnika- nie jest to dużym problemem, sam kiedyś dorabiałem to mocowanie z jednej strony. Na szybko- Allegro - tu faktycznie bez ABS Auto-Truck - no drożej, ale jest (sklep polecam - sporo jeszcze części do Daewoo)
  8. Koszt takiej 100% nowej belki, to poniżej 300zł i wbrew pozorom takie części są cały czas dostępne.
  9. Co konkretnie chcesz wiedzieć? Bo jeśli chodzi o miejsca w 3 rzędzie to rzadko się zdarza tyle miejsca u konkurencji, spokojnie dorosłe osoby mogą jechać- siedziska w odczuciu dupska porównywalne z tymi z 2 rzędu, tyle że nogi ciut wyżej. W 2017 był lifting, ciut inaczej na zewnątrz, zmienione wnętrze a przede wszystkim nowa kierownica i poprawiona wygoda foteli (inna pianka). Optycznie najlepiej prezentują się wersje Stepway. Bardzo istotna uwaga a nie opisywana w danych i katalogach- modele do 2017r mają 3 rząd siedzeń podwójny- dwuosobowe siedzisko a dzielone tylko oparcie. A więc całkowite złożenie lub wyjęcie 3 rzędu tylko obu miejsc w całości. W 2018 wprowadzono dopiero dwa zupełnie niezależne siedzenia- można złożyć pojedynczo oparcia, można złożyć pojedynczo całe fotele i pojedynczo je wyjąć. Czyli w opcji masz 6 osób i sporo bagażu. Z silników polecam TCe1,2- najlepiej sobie radzi z tym autobusem. Korozja w Daciach dotyczy tylko pierwszych modeli Logan z początku produkcji (przed 2010r) i na tym bazują krążące opinie na temat korozji. Nie znajdziesz raczej widocznie skorodowanej Lodgy niezależnie od rocznika, jedyne problematyczne miejsce nadwozia, w którym trafia się ruda, to element przy wlewie paliwa (pod klapką), tam zdarzają się przypadki korozji wokół jednego z wkrętów mocujących wlew.
  10. Następca 1,2TCe. Następca wymuszony przez nowe normy spalin. Można przyjąć że "poprawiony" odpowiednik ale już z filtrem cząstek stałych.
  11. W kwestii Dacii- przy okazji zapraszam na "dokształt" na Forum Dacia (o ile jeszcze nie byłeś). Tam są też użytkownicy Loganów z pierwszych lat produkcji 😉 Naprawdę nie taki diabeł straszny, jak go malują i jeśli ktoś potrzebuje samochodu jako środka do przemieszczania się (tak Ciebie odbieram) a nie musi mieć "pełnego SPA" w kabinie, to jak najbardziej będzie zadowolony.
  12. Te zmiany były wprowadzone w 2017 roku, wraz z wymianą kierownicy i plastików wnętrza. Od tego czasu nic istotnego nie zmieniono.
  13. Polecam taką opcję. Rozszerzona gwarancja Renault (Easy Service) jest płatna, ale ja np. dostałem to jako bonus przy zakupie, tyle że z limitem 4 lata/60 tys. km. W efekcie wszystkie przeglądy i materiały (z olejami, filtrami itp.) w tym czasie są za free. Czyli przez 4 lata tylko paliwo. To też jest parę złotych do przodu... Spalanie potwierdzam- u mnie spalanie miejskie zimowe- do 6,4l/100km.
  14. W Dacii? W Loganie, Sandero, Lodgy włącznik tempomatu jest właśnie na desce, w Dusterze jest na tunelu między fotelami, koło ręcznego. Ale sterowanie tempomatem jest już na kierownicy- Dacia to rozwiązania przejęte z Renault, więc jest analogicznie jak w tańszych/starszych Renault- zobacz Clio, Captur (włącznik na tunelu). To samo dotyczy przycisków obsługujących funkcje audio- też jak w Renault- nie na kierownicy, ale za kierownicą, w formie specjalnego pilota. Dla mnie mega wygodna rzecz. Kierownica zawiera wyłącznie funkcje sterujące tempomatem i ogranicznikiem prędkości i z kierownicy można też przecież zawiesić i aktywować działanie tempomatu.
  15. Nie wiem jak jeździ Ci Aveo 1,2, więc trudno mi się odnieść. Mogę tylko porównać daciowe 1,0 do 0,9turbo. Po prostu czuć, że silnik 1,0 ma wyraźnie "mniej siły", zwłaszcza przy ruszaniu, przyspieszaniu i gdy mamy pasażerów. Dodatkowo żeby w miarę żwawo poruszać się 1,0 trzeba go wysoko kręcić- wyżej niż pokazują to suche dane techniczne (maksymalna moc 1,0 wypada przy obrotach o 1300 wyższych niż w przypadku 0,9) To z kolei wiąże się z większym hałasem. Maks moment dla 1,0 przy 3,5 tys obr. a dla 0,9 odpowiednio przy 2,25 tys obr, no i oczywiście mniejszy. W odczuciach różnica jest moim zdaniem jeszcze większa niż na papierze. Silnik TCe po prostu "ciągnie" od samego dołu i jest przy tym dość cichy. No po prostu przyjemnie mi się tym jeździ. Turbo to turbo- nie oszukasz. Audio z nawigacją (system MediaNav) pochodzi również z Renault i jak najbardziej warte jest dopłaty, szczególnie biorąc jednocześnie kamerę cofania. Poza tym tegoroczne zamówienia powinny już posiadać zupełnie nową wersję MediaNav z Android Auto. Niezależnie które audio się wybierze- zawsze jest bluetooth i sterowanie audio spod kierownicy. Co do zawieszenia- naprawdę nie wiem o co chodzi z głośnością? Moim zdaniem zawieszenie poza silnikiem TCe należy do największych plusów tego auta. Tyle, że ja mam wersję Stepway a tu zawieszenie jest zmienione- inna wysokość, inna charakterystyka. Prawdopodobnie wersja Stepway jest bardziej wrażliwa na boczne podmuchy od zwykłej, ale ja i tu nie mam zastrzeżeń. Zalecam jazdy próbne.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.