Jump to content

sebapl77

użytkownik
  • Content Count

    232
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Normalny

1 Follower

About sebapl77

  • Rank
    zielony listek
  • Birthday 07/01/1977

Profile Information

  • Lokalizacja
    Rybnik
  • Zainteresowania
    komputery, II wojna światowa

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Tłoki wywalone. Pierwszy i drugi pierścień w rowkach chodzą luźno ale trzeci ( ten składający się ze sprężyny i 3 części ) siedzi ciasno. Czy tak powinno być ? Wydaje mi się że powinien być trochę sprężysty?
  2. Dzięki, kilka razy musiałem ostro przywalić ale puściło i udało mi się głowicę w końcu ściągnąć. Na pewno uszczelniacze puściły bo przez otwory z kolektora wydechowego widać spływający olej po trzonkach zaworów. Miałem dzisiaj mało czasu więc nalałem tylko do cylindrów z 5mm nafty. Po 2 godzinach całą nafta spłynęła do miski olejowej. Od góry mogę wsadzić między tłok a cylinder szczelinomierz 0,25 mm. Według książki luz pomiędzy tłokiem a cylindrem powinien być w granicach 0,025 mm - 0,045 mm. No ale podobno tłok u góry jest węższy. Wyciągnę tłoki i pomierzą tłoki i cylindry jak tylko skombin
  3. No i po ciężkiej walce ze śrubą koła pasowego udało mi się ją w końcu odkręcić. Przy próbie odkręcenia początkowo przeskoczył mi nawet rozrząd o kilka ząbków i pierwszy raz mój elektryczny klucz udarowy nie dał rady tej śrubie. Dopiero zablokowanie koła zamachowego śrubokrętem i odpowiedni klucz ( ramię 1,5m dało radę ) Tak mam już wszystko rozebrane jedynie kolektor dolotowy siedzi. Ponieważ dojście do śrub jest utrudnione postanowiłem ściągnąć go razem z głowicą. No i znowu problem bo po odkręceniu śrub głowica ani drgnie. Nie chcę za bardzo tego szarpać. Czy uszczelka tak mogła się przykle
  4. Próba olejowa zrobiona. Mój manometr pokazał 12 Bar na wszystkich cylindrach po dodaniu oleju skoczył do 15 Bar. Wiadomo manometr z alledrogo za 50 zeta może trochę przekłamywać ale wzrost ciśnienia pokazał. Jutro sobota to czeka mnie rozbiórka. Pytanko - które śruby powinno się wymienić przy ponownym skręcaniu silnika? Z głowicy to wiem ale co z pozostałymi? A co ze śrubami z korbowodu i innymi?
  5. Witam Dzisiaj postanowiłem przed pomiarem sprężania wyregulować zawory i okazało się że na czterech w ogóle nie ma luzu. W czerwcu była wymieniana uszczelka pod głowicą i raczej mechanik składając wszystko podejrzewam ze je wyregulował. Czy możliwe że luz zniknął z powodu przegrzania silnika czy raczej mechanik coś spartolił? Z drugiej strony kopcić zaczął dopiero po ostatnim przegrzaniu. Jeśli nie ma luzu zawory się nie domykają i dlatego spala olej. Dzisiaj miałem mało czasu i tylko zerknąłem pod pokrywę, jutro regulacja i pomiar ciśnienia.
  6. Jak się go uda uratować sprzedawać nie zamierzam. Idealne auto do roboty. A może jak pozwoli czas i finanse przywrócę mu dawną świetność. A propo tych tłoków czy można na pierwszy "rzut oka" rozpoznać czy zabudowane tłoki są z matiza czy ze sparka? Czy różnią się tylko szerokością rowków pod pierścienie?
  7. No i stało się. Po 18 latach w rodzinie w tym 4 latach po kierownictwem żonki udało się jej ( żonce ) wykończyć Matiza. Jeszcze w styczniu ani grama rdzy i prawie nic oleju nie brał. Teraz żre więcej oleju niż paliwa. ( Tak to jest jak jeździ się bez płynu w chłodnicy ) Z tyłu po odpaleniu niebieska zasłona dymna. Może go sprzedam jako generator dymu do wojska. Ponieważ do tego dochodzi wymiana tarcz i brak 5 - tki wartość napraw przekracza wartość wozidła więc żonka postawiła nad nim krzyżyk i już jeździ nową KIA Picanto. No ale mnie go trochę szkoda, bo to pierwszy kupiony wóz jeszcze za k
  8. > widzę że wszystkie kable poopisywane do czego potem podłączyć Tak, wtyczki teoretycznie nie można pomylić ale to mi przyspieszyło potem składanie. Autko poskładane, pali i grzeje Jedynie co zauważyłem to poci mi się uszczelka obudowy termostatu. Dałem starą papierową bo nie mogłem dostać nowej. Była tylko z nowym termostatem. Jak nie to to na silikonie uszczelnię ale już nie dzisiaj. Wnioski: 1. Wybudowa deski rozdzielczej to pikuś w porównaniu z demontażem i montażem przewodów z nagrzewnicy w komorze silnika. Ponieważ nie mam kanału to ściągałem i wciągałem przewody me
  9. Tak to wygląda teraz. Moja żonka Powiedziała że jak autko nie będzie działać za 2 dni to Do tego garaż nieogrzewany, brak kanału, presja żonki Jak go poskładam i znajdę trochę czasu może wrzucę mały foto manual dla potomnych.
  10. > Mi jak pękł wąż od nagrzewnicy to demontowałem akumulator, aparat zapłonowy i termostat i dostęp > był jaki taki... I tego będę się trzymał Może jak będę miał czas to kilka fotek wrzucę dla potomnych.
  11. Witam. Mam podobny problem ale raczej wszystko wskazuje że zamulona jest sama nagrzewnica. Chcę się tego podjąć w najbliższym czasie. Więc mam pytanie do tych co wymieniali nagrzewnicę. Jak najlepiej dobrać się do przewodów zasilających nagrzewnicę. Od komory sinika czy od dołu. I czy jeśli od komory silnika to da czy da się tam dostać nie demontując kolektora dolotowego Mam nadzieję ze jak zdemontuję obudowę filtra powietrza, aparat zapłonowy, akumulator i termostat to jakoś tam sięgnę moimi długimi łapami. Ale za jakieś dobre rady z góry dziekuję. Pozdrawiam
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.