Skocz do zawartości

szpenio

użytkownik
  • Liczba zawartości

    335
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

2 obserwujących

O szpenio

  • Urodziny 19.09.1983

Profile Information

  • Lokalizacja
    ŁÓDŹ
  • Zainteresowania
    majstrowanie

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

szpenio's Achievements

leniwy kierowca

leniwy kierowca (9/20)

0

Reputacja

  1. Witam Kolegów, Zdecydowałem się na zakup kijanki kombi z silnikiem z wtryskiem pośrednim., który zagazuje bezpośrednio po zakupie. Proszę o podpowiedzi na co dokładnie zwrócić uwagę przy zakupie Optimy 4 generacji po lifcie czyli po 2017 roku? Gdzie zerknąć na korozję albo na inne przypadłości? Co konkretnie posprawdzać aby nie dać się oszukać? W Polsce nędzny wybór więc zostają zachodni sąsiedzi... Auta kupowane dla siebie na lata. Myślałem jeszcze nad hybrydą, ale jest bardzo mało opinii i boję się ewentualnych kosztów serwisu... Pozdrawiam
  2. Niestety sytuacja jest bez zmian - dłuższa wycieczka nie zmieniła. Na razie nie mam pomysłu co dalej sprawdzać...
  3. Nie. Problem jest tylko po dłuższej przerwie (jak silnik całkowicie ostygnie czy też jest zimno). Z gazem sprawdziłem sprawe ale niestety nie ma to wpływu. Przegoniłem auto teraz 600km w ciągu jednego dnia z czego połowa na benzynie i zobaczymy co będzie jutro rano..
  4. Witam serdecznie Kolegów, Od jakiegoś czasu astrę i mnie męczy jeden temat - duszenie się na zimnym silniku. Po nocy, po bezproblemowym odpaleniu obroty delikatnie falują. Po ruszeniu z osiedlowego parkingu i wyjeździe na ulice wylotową przy próbie przyspieszania autko zaczyna się dusić się/kangurować aby po kilku/kilkunastu sekundach przyspieszać już płynnie. Oczywiście wszystko dzieje się na benzynie. Na rozgrzanym silniku, przy kolejnym cyklu temat już nie występuję. Z uwagi, iż autko ma LPG wymieniłem świece na 1-elektrodowe gm. Sprawdziłem przepływkę i wartość na biegu jałowym waha się w granicach 9-15 kg/h - generalnie dąży z góry do 9. Czujnik temperatury w termostacie pokazuje wartość przy 87 st około 1,0V, natomiast przy 99 st (kiedy załączą się wentylator) pokazuje już tylko około 0,6V - nie wiem czy powinno spadać poniżej 1,0 V? Na razie więcej pomysłów nie mam co dalej sprawdzać.. Z góry dziękuję za wszelkie sugestie, pozdrawiam Paweł
  5. Próbowałem ale bz. Co ciekawe, szybkie właczenie/wyłaczenie gałki z pozycji auto na mijania powoduje aktywację/dezaktywację trybu skandynawskiego. Dotychczas myślałem ze szybkie przełączenie powoduje całkowitą dezaktywację...
  6. Witam, Proszę o pomoc w następującej kwestii: W aucie od jakiś 2 lat mam uruchomiony tryb skandynawski świateł i funkcjonowało to rewelacyjnie. Niestety od jakiegoś czasu wraz z nastaniem wieczora światła nie przełączają się z dziennych- przód tylko mijania bez postojowych i tył brak na standardowe mijania (przód mijania wraz z postojowymi i tył). Ponadto gdy zaczyna teraz padać deszcz światła również już nie przełączają się z dziennych na mijania. W UEC mam zaznaczoną wersję nr 5 świateł i opcje występuje przy czujniku. W REC mam zaznaczoną wersję nie występuje przy światłach dziennych i nie występuje przy czujniku. Co się mogło uwalić?
  7. Witam, Stare sprzęty kupowane jeszcze w Nomi na początku jego istnienia właśnie kończą swój żywot. Tylko i wyłącznie wchodzi w grę profesjonalny sprzęt: Młotowiertarka - wymagania: - 3 funkcyjna, - moc min. 800W - min. 3J - waga do 3,5 kg - wymienna główka na wiertła cylindryczne. Czy istnieją jeszcze jakieś tego typu urządzenia z podwójnym łożyskowaniem ? Czy już wszystko na jedno kopyto tłuczone? Co najrzadziej wraca do serwisów przy sensownym użytkowaniu? Najsensowniejsze wydaje się Milwaukke ph30 ale czy warto przepłacić? Dogorywa mi AEG PN3000X2 - rewelacja ale niestety już nie do kupienia nowy. Szlifierka kątową koniecznie z regulacją obrotów: - fi 125, - min. 1000W, - bez kluczowa wymiana tarczy. Tutaj nie mam żadnego typu. Paweł
  8. > Klapka i tak nie będzie miała niedługo znaczenia z tego co widzę na prawym kielichu... bo numery > nadwozia odparują Zdjęcie przedstawia na szczęście nie mojego uniaka - mój jest w trochę lepszym stanie... Ok. czyli klapke zaślepię. Dzięki za podpowiedzi.
  9. Witam, Proszę o wyprowadzenie mnie z błędu: - pacjent to uno 1.0 fire z 97 r. posiadający dokładnie taką obudowę filtra powietrza jak poniżej po wyjęciu filtra powietrza w środku znajduje się (pseudo termostat???) ze sprężynką powodujący (chyba) zamykanie klapki wewnątrz obudowy. Niestety ząb czasu dość mocno zniszczył owo ustrojstwo i klapka jest permanentnie otworzona... Do kupienia nowe to już chyba jest dostępne tylko w aso... Czy taka niesprawność może mieć wpływ na delikatnie wyższe obroty na biegu jałowym? Klapkę naprawiać, zamknąć albo otworzyć na stałe ? A może wogóle to olać? Na co to wpływa dokładnie? Paweł
  10. Polecam do przeczytania ad vocem tematu - strona 11 KLIK
  11. > Bezpiecznik 33 w komorze silnika. Niestety nie - a myślałem, że oszczędzisz mi dużo czasu Metodą prób i błędów (niestety) doszedłem, iż odpowiedzialny jest za to bezpiecznik 5 A nr 16 w komorze silnika. Przy okazji zanika oświetlenie wnętrza auta oraz tylne światła. Może coś jeszcze, ale już nie było czasu na sprawdzenia...
  12. Koledzy podpowiedzcie proszę, który bezpiecznik odpowiedzialny jest za sterowanie lusterek zewnętrznych? Sprawdzałem i bezpiecznik nr 21 odpowiada za ogrzewanie ich, ale nie mogę odszukać tego odpowiedzialnego za sterowanie... A może trzeba z przodu szukać Z góry dziękuję
  13. Witam, Przyszedł czas na wymianę rozrządu w moim aucie Astra H Z18XE 125 km. W związku z tym proszę o odpowiedź na poniższe pytania: 1. Czy wymieniamy oryginalną pompę przy przebiegu 60 kkm i wieku auta 10lat? 2. Czy wymieniamy simmeringi na wałkach rozrządu i na wale (są oryginały)? 3. Pompa jest wklejana na silikon w tym silniku? 3a. Jaka pompę wybrać jeśli nie oryginalną GM? 4. Ile średnio weźmie mechanik - przysłowiowy Pan Zdzisio za sama robotę. W aso za wymianę wraz z częściami kompletnego rozrządu chcą 1050zł (i to w ramach promocji). 5. Myślę zabrać się samemu - blokadę kół lepiej zakupić czy obędzie się bez? Ktoś może poratować mnie jakimś filmikiem albo manualem? 6. Na co zwrócić szczególną uwagę? Pozdrawiam, Paweł
  14. > Może ktos podpowie? Posiadam Marpolowe ściągacze 2 w wersji długiej (380mm) i 2 w wersji krótkiej (bodajże 220mm). Zmieniałem u siebie poduszkę pod amortyzatorem w ramach akcji "przestroga dla właścicieli" i bez problemu dałem radę. Ja zakładam trzy ściągacze na sprężynę w imię zasady "przezorny zawsze ubezpieczony". Parę minut więcej zabawy ale warto... Problem będziesz miał z odkręceniem nakrętki tłoczyska - bo albo specjalny klucz albo rozwiercisz sobie nasadkę fi16 do świec z możliwością złapania kluczem/żabką na obwodzie tak aby wszedł przez ta nasadkę klucz trzpieniowy torx (chyba T25).
  15. Jaki finał akcji Kolega zanotował ??? Jakie stanowisko Spółdzielni ?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.