Jump to content

r1sender

administrator
  • Content Count

    10249
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    57
  • Time Online

    3d 14h 12m 29s

About r1sender

  • Rank
    stary zboczeniec

Profile Information

  • Name
    Rafał
  • Płeć
    Not Telling
  • Lokalizacja
    Rumia
  • Car
    ciemny

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. r1sender

    A takie Clio brać? Porada

    @Kuracjusz za niewiele więcej jest coś takiego https://www.otomoto.pl/oferta/renault-clio-tce-90-km-bezwypadkowy-poliski-salon-ID6BN9SS.html przez moment sam się na tym egzemplarzem zastanawiałem, nawet oglądałem
  2. coraz częściej producent nie przewiduje naprawy silnika, wał którego nie da się szlifować, czy brak nadwymiarowych tłoków
  3. r1sender

    1.2 Tce 130 KM popełniłem błąd czy może jednak

    bycie ze jednej wsi zobowiązuje jak na razie spoko. Prawie 2 kloce trzaśnięte, oleju nie ubyło nic, paliwo nie spływa do misy, rozrząd cichy, płyn czysty
  4. czytam, czytam i nie wierzę, jeszcze żadna używka taka pechowa nie była, a teraz mam jedno 3 letnie, 14 letnie i 23 letnie Generalnie, żadnym nie boję się jechać "w świat" i na ścieżkę diagnostyczną. Jak komuś się kończą klocki po 2-3 tysiącach od zakupu to gratuluję mu. To nie nowe auto, podniesienie na podnośniku auta, zwalenie koła i wizualna inspekcja to naprawdę niewiele czasu. Okładziny na 2-3 tyś. km to pewnie jest ze 2 mm na klocku. Jak alusy to można i bez ściągania podejrzeć.
  5. to wyobraź sobie teraz, że przyjeżdża do Ciebie kilkuletnie auto w którym masz osłonę, którą demontujesz, kołki takie badziewne, że przy demontażu w rękach się rozsypują, nowe -komplet kosztuje 11 złociszy + uszczelka/podkładka korka spustowego (tak wiem że to grosze ale zawsze) i już z Twoich 15 minut robi się 20, a z 30zł 18.50.
  6. i tylko pry słonecznej pogodzie, żeby światła nie zapalać
  7. r1sender

    Serwisowanie w ASO a urwany pasek rozrzadu

    sam dobrze wiesz, że do warsztatów nie przyjeżdżają ludzie na kawę. Wbrew temu co się twierdzi klientami nie są tylko ludzie nastoletnich paśćców i niekoniecznie z przebiegami pięciocyfrowymi. W Twoim uwielbianym Oplu nie ma potrzeby na miarkę oleju patrzeć, w nowej Corsie C, a co któreś tankowanie trzeba dolewać 1 litr oleju. Może jednostkowy przypadek, a może nie.
  8. r1sender

    Serwisowanie w ASO a urwany pasek rozrzadu

    @spad nie mam na myśli doktoryzowania się w mechanice. Prozaiczna sprawa tzw. oc- dla większości skojarzenie z ubezpieczeniem, a nie obsługą codzienną auta. Nikt nie mówi, że masz co dzień maskę w góre podnosić ale sprawdzenie raz na jakiś czas oleju, płynu w zbiorniku wyrównawczym czy hamulcowego żadna filozofia, chociażby przy okazji dolewania płynu do spryskiwacza. To takie zakładanie jakby pomiędzy przeglądami nic nie mogło się stać. Jak się lampka nie zapali to użytkownik sam nie zajrzy, a i sa tacy co mają choinkę na desce i też to olewają wychodząc z założenia, że dopóki jedzie to znaczy, że jest sprawny.
  9. r1sender

    Serwisowanie w ASO a urwany pasek rozrzadu

    w ogóle ciekawych czasów dożyliśmy. Samochód stał się tak powszechną rzeczą jak buty. Producenci co chwilę wypuszczają nowe modele, które kuszą klienta wyglądem, nowinkami technicznymi i innymi wodotryskami. Rozpuścili nas, a z drugiej strony próbują za naszymi oczekiwaniami nadążyć, bo kto sobie wyobraża auto bez klimatyzacji nie wspominając o elektrycznie ustawianych lusterkach czy chociażby szybach? Nie ma nic za darmo. Producent żeby zaspokoić zachcianki klienta ponosi ogromne koszty co przekłada się na to, że nie zawsze dostajemy wyrób, który poziomem niezawodności dorównuje urodzie samochodu. Do tego jak dołożyć zanik kultury technicznej i podstawowej wiedzy o użytkowaniu samochodu to nie ma się co dziwić, że jest jak jest. Dla niektórych kierowców sprawdzenie stanu płynów eksploatacyjnych to jest abstrakcja, prędzej małpa smartfon ogarnie niż ktoś pokusi się o znalezienie miarki oleju.
  10. r1sender

    urwałem świece żarową

    koszt 3 stówki czy lepiej?
  11. dla porównania 2 auta, waga podobna, ta sama trasa, czyli S8, A1, dystans ok. 600 km. Megane II Grandtour 1.6 silnik wolnossący, skrzynia 5 - spalanie od startu do domu 9,6 litra Megane IV 1.2 Tce, silnik z turbiną, skrzynia 6- spalanie od startu do domu 7,2 litra. W megance II obroty w okolicach 4 tyś. i głośno jak diabli, w IV obroty w okolicach 2,5 tyś. Jednak 6 bieg robi i przy niższych obrotach dostępny moment obrotowy robi robotę
  12. r1sender

    Auto dla mamy do 8miu tyś zł, diesel?

    czyli robi krótkie trasy, diesel nie będzie palił wiele mniej od benzyny
  13. r1sender

    1.2 Tce 130 KM popełniłem błąd czy może jednak

    co to znaczy pada, napinacz czy co innego? Na niemieckim forum znalazłem wpis gdzie ten sam silnik w QQ dobijał do 300 tyś. km.
×

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.