Skocz do zawartości

Misieq

użytkownik
  • Liczba zawartości

    1 302
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

2 obserwujących

O Misieq

  • Urodziny 26.10.1982

Profile Information

  • Płeć
    Male
  • Lokalizacja
    Kraków
  • Samochód
    Ford Focus MK4 & Skoda Kamiq

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Misieq's Achievements

kierowca

kierowca (12/20)

362

Reputacja

  1. Szczerze mówiąc nie patrzyłem dokładnie co w tej ofercie jest. Też bym nie zaakceptował korbotronika . Jak kupowałem to pełna elektryka była w standardzie. Widać z wiekiem tną wyposażenie (z czasu zakupu pamiętam że wypadło gniazdo 12V w bagażniku, miało też wypaść automatycznie ściemnianie zewnętrznego lusterka - ale jeszcze zdążyłem się załapać). Jak auto nie potrzebne na już to wydaje się, że teraz to nie ma się co spieszyć.
  2. W krakowskim Interauto widziałem ofertę poniżej 100k. Więc znaleźć się coś da. Pytanie czy wyposażenie pasuje. https://www.otomoto.pl/oferta/skoda-kamiq-ambition-1-0tsi-110km-dsg-2022r-od-reki-ID6EGyDv.html Polecam w najbliższym salonie obejrzeć, przejechać się, a później decydować czy wyposażenie w takim zakresie cenowym pasuje (nie wiem czy szukasz dostępnego od ręki czy chcesz zamawiać - chociaż obecnie zamawianie to trochę ryzyko).
  3. Tak (oczywiście duża ich część była już w podstawie Style). Ale podobnie było przy zakupie Forda - najwyraźniej mam nietypowe oczekiwania PS. Oczywiście że Style szły również dodatkowe rzeczy - ale na nich mi nie zależało i nie chciałem niepotrzebnie dopłacać.
  4. Potwierdzam. Jeżdżę na codzień i bardzo fajne wozidlo. Jak na swoją klasę ma bardzo dużo miejsca w środku przy nadal rozsądnych wymiarach zewnętrznych. Świetne miejskie wozidlo, a i dłuższą trase bez problemu zrobi (ma aktywny tempomat). 1.0.TSI do miasta zupełnie wystarcza (chociaż nie wiem jak z LPG - ja nie rozważałem takiej opcji). Gdyby tak na siłę szukać to kamera cofania w nocy mogła by być lepsza Jak wybierałem to cena do możliwości była najlepsza (+miejsce w środku). A, że miałem też dość konkretne oczekiwania co do wyposażenia to bardzo mi pasowała dość duża swoboda wyboru opcji dodatkowych. Finalnie to co potrzebowałem podokładałem do Ambition (a trochę tych dodatków wziąłem) i wyszło 2k taniej niż Style.
  5. Zarówno w Fordzie jak i w Skodzie tak mi to właśnie działa. Światła mijania włącza się po kilku ruchach wycieraczek. O ile dobrze pamiętam z instrukcji to nawet jak nie ma automatycznych wycieraczek to ich włączenie przełącza też tryb pracy świateł. Z moich obserwacji wynika, że czujnik trochę różnie reaguje w zależności od wielkości kropel (np. mgiełka spod kół czy wielkie krople deszczu). Mój Ford i Skoda w trybie pracy automatycznej mają jeszcze przełącznik z kilkoma poziomami czułości. Jak machanie wycieraczek jest za częste lub za rzadkie to sobie tym reguluję.
  6. Do tzw. dupowozu moja lista "must have" wyglądała tak: - automatyczna klimatyzacja (wskazane by były również nawiewy na tył) - Android Auto - elektryczne szyby przód/tył - automatycznie składane/rozkładane lusterka zewnętrzne - kamera i czujniki parkowania przód/tył - tempomat aktywny (jeśli to ma być samochód "wakacyjno/wyjazdowy", miastowóz niekoniecznie) - bezkluczykowy dostęp i uruchomienie - podgrzewana kierownica, fotele i przednia szyba - "light assist" (wystarczy automat do przełączania dzienne/mijania) - kierownica pokryta skórą - jeśli to jedyne (albo drugie auto nie posiada) to hak Dużym plusem byłoby jeszcze (dopłaciłbym jeśli cena byłaby rozsądna bądź w przypadku dobrego "spakietowania") - automatyczna skrzynia - światła LED - automatycznie ściemniające się lusterko wewnętrzne i zewnętrzne - "rain assist" - automatyczne wycieraczki - podgrzewane spryskiwacze - oryginalny alarm - elektryczna klapa bagażnika Oczywiście wszystkie obecnie obowiązkowe systemy bezpieczeństwa (ABS, ostrzeżenie o przeszkodach, poduszki, itp)
  7. @Seth Jak najbardziej się zgadzam, że tylko teoretyzujemy. Ja podobnie jak ty staram się w pierwszej kolejności do takich sytuacji nie dopuszczać. (Jak już napisałem) Pozostaje zdrowy rozsądek, noga z gazu i nie unoszenie się dumą i pchanie na siłę. Tylko w przeciwieństwe do Ciebie ja w tej sytuacji (jak bym wiedział, że wyjeżdzam z parkingu) raczej bym się na sąd nie zdecydował bo mam przeczucie graniczące z pewnością, że sąd i tak by sprawstwo przyklepał. Liczyłem, że może znasz jakiś konkretny przepis/przypadek na który możnaby się jednak powoływać w sądzie.
  8. Nawet wiedząc, że jest to tylko i wyłącznie 100m dojazdu do parkingu (wybrukowany tą samą kostką co parking)? Jeśli masz chwilę to znajdź mi proszę przepis który mówi, że w takiej sytuacji musi być ustawiony znak "Droga wewnętrzna" - zapiszę sobie w kajeciku jako potencjalny argument na obronę
  9. Pytanie czy te samochody stoją tam legalnie - formalnie jeśli jest to strefa zamieszkania to parkować można tylko na wyznaczonych miejscach. Nawet jak znaku nie widzisz (bo go nie ma), a wiesz że to wyjazd z parkingu to też się nie pchasz. Prawda? Więc jednak przyjąłbyś ten mandat wtedy czy nie? Ani ustawa ani rozporządzenie nie regulują kiedy wyjazd z obiektu przydrożnego staje się drogą wewnętrzną (i musi być oznakowany znakiem droga wewnętrzna), a kiedy nie.
  10. No ale żeby zobaczyć ten początek to też się musisz zatrzymać, wysunąć trochę i popatrzeć czy stoi. A co z przypadkiem kiedy wyjazd jest jednokierunkowy? Głowy nie dam czy musiz wtedy mieć znak początku drogi wewnętrznej. A można zacząć jeszcze dzielić włos na czworo i zacząć rozpatrywać jak daleko/blisko powinien znak drogi wewnętrznej stać. A jeśli sytuacja jest taka, że droga wewnętrzna kończy sie 5m przed przecięciem, a reszta jest publiczna? Jak to oznakować (istnieje interpretacja, że jak na kolejnym slupku stoi kielnia to już będzie normalne skrzyżowanie). Tak jak pisałem - zostaje zdrowy rozsądek i zasada ograniczonego zaufania, a nie siłowe forsowanie swojego pierwszeństwa. PS. Nie weźmiesz to sprawa idzie do sądu. A tam zapewne skończy się tak, że owszem powiedzą, że burdel w oznakowaniu, ale jeśli pierwszeństwa nie miałeś to i tak będzie winny . I możesz się co najwyżej w sprawie cywilnej z zarządcą procesować przez kolejne lata.
  11. Dopisałem PS... Podałem tylko jak wygląda sytuacja od strony prawnej. A to z logiką nie zawsze idzie w parze. A przy okazji - jakby nawet stał na takij zarośniętej "bocznej" drodze znak "koniec drogi wewnętrznej" to z głównej go od razu nie zobaczysz (bo np. są krzaki) to co? Też się na musisz zatrzymać i dopiero rozglądać czy masz pierwszeństwo czy nie. Wydaje mi się, że może dobrym rozwiązaniem byłoby wprowadzenie dodatkowo jakiegoś rodzaju znaku poziomego typu "kropkowana" linia czy coś w ten deseń, żeby sytuacja była jasna. Ale to też za chwilę może być kwestionowane - bo co jak leży śnieg :P). Generalnie zostaje zdrowy rozsądek, noga z gazu i nie unoszenie się dumą i pchanie na siłę.
  12. No niestety niekoniecznie. Może być traktowana nie jako droga, a jako wyjazd z parkingu. A wtedy nie tworzy skrzyżowania - podchodzi to pod wyjazd z obiektu przydróżnego/posesji i znaków nie trzeba. PS. Przy czym zgadzam się, że wszelkie wyjazdy gdzie nie da się tego stwierdzić bez głębokiej analizy stanu własności działek itp są bardzo problematyczne i powinny być dokładnie oznakowane.
  13. Ja mam Uni-T UT139C (uwaga bo są trzy wersje A, B i C). Trochę droższy niż ten Yato. Czy lepszy - trudno powiedzieć. Działa Dołączone okablowanie jest trochę sztywne ale nie jakoś bardzo - zresztą to mozna wymienić . Z zalet to zasilany jest dwoma paluszkami (baterie AA) - w domu zawsze jakieś są w przeciwieństwie do 9V. Przedziały napięć idealne do 5V elektroniki (do 6V - więc rozdzielczość lepsza niż jak musisz ustawiać 20V czy 40V).
  14. Kamiq. Czujniki przód i tył. Sprawdzę jeszcze w tych ustawieniach, ale gdzieś czytałem że nie ma (szerokiego kąta na 100% nie ma). Wyświetla tylko proste linie "obrysu", w Fordzie mam dodatkowo "luki". Focus jeśli chodzi o bagażnik to w MK4 nadgonił (w MK3 był dramat). Wkombi jest ponad 600l (chyba 608) więc taka średnia w klasie - narzekać nie można Pod tą podłoga też jest sporo miejsca jeszcze. Tyle ze optycznie wygląda właśnie na mniejszy Ale pomimo tego że i w Foczce i w Kamyku jakieś wady są to generalnie z obu jestem zadowolony.
  15. Jeżdżę takim tylko że kombi. Przy 194cm nie wydaje mi się żeby miejsca na nogi z tyłu było malo. Nadg głową też nie - ale może w HB sufit szybciej opada. Bagażnik owszem plytki - ale to przez podwójna podłogę - za to równy. Kamera - dla mnie (w porównaniu do Skody która też mam) ma dwie ważne zalety - szeroki kąt (w zasadzie asystent wyjazdu z miejsca parkingowego nie jest potrzebny) i linie prowadzące zgrane z obrotem kierownicy. Obu funkcji jak jeżdżę Skoda mi brakuje. Co do nawiewow to też uważam że słabo - chociaż na usprawiedliwienie powiem, że podobno są pod przednimi fotelami więc pasażerowie tylnej kanapy nie są pozbawieni klimatyzacji. Infotainment - w Skodzie chodzi lepiej Ja mam tzw Sync 2.5 (bez nawigacji i modemu) w sumie używam tylko radia i Android Auto. Wersje z modemem GSM miewaja problemy.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.