Jump to content

Misieq

użytkownik
  • Content Count

    1123
  • Joined

  • Last visited

  • Time Online

    4d 21h 41m 21s

Community Reputation

130 Dobry aparat

3 Followers

About Misieq

  • Rank
    mistrz kierownicy
  • Birthday 10/26/1982

Profile Information

  • Płeć
    Male
  • Lokalizacja
    Kraków
  • Car
    Ford Focus MK4 & Skoda Kamiq

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Największym problemem skrzyżowania z filmu jest to, że kiedy powstało to pomimo tego, że droga była prywatna to nie była odpowiednio oznakowana (brak "Droga wewnętrzna" bądź "Strefa ruchu"). W związku z tym kierowcy przyzwyczaili się, że w osi jest pierwszeństwo, a "gałązki" z kielnią pierwszeństwa nie mają. Więc spora część nawet wiedząc, że "Strefa ruchu", "Strefa zamieszkania", "Droga wewnętrzna" są jak to ktoś pięknie ujął "najniżej w hierarchii" to tutaj po prostu jadą na pamięć nawet nie widząc tego znaku. Generalnie w Krakowie ostatnio ktoś chyba inwentaryzację dróg robił - u mnie na osiedlu też każda gałązka dostała znaki "Droga wewnętrzna" i "Strefa ruchu". Czego zupełnie nie rozumiem, bo o ile dobrze pamiętam wystarczyłby znak "Strefa ruchu" - zawiera on już informacje o tym, że droga jest drogą prywatną). Ale pewnie trzeba było dać zarobić firmie produkującej znaki Co nie zmienia też faktu, że spora część kierowców zupełnie nie kojarzy tego, że takie strefa/droga prywatna oznacza, że ustępują wszystkim jadących już po drodze publicznej. Myślę, że nie pomyliłbym się wiele jakbym oszacował, że liczba takich kierowców jest bardzo podobna do liczby kierowców, którzy nie wiedzą, że na przejściu i przed przejściem dla pieszych nie wolno wyprzedzać (również na jezdni jednokierunkowej, wielopasmowej).
  2. W Krakowie mamy takie rondo (zaznaczam, że nie ma na nim sygnalizacji świetlej, ale znaki C12 i A7 są postawione. W takiej sytuacji jestem raczej zwolennikiem sygnalizacji skrętu w lewo (na samym rondzie, przed wjazdem nie jest to potrzebne) i nie sygnalizowania wyjazdu - chociaż zawsze mam co do tego wątpliwości . Jeśli strzałki są tylko przed rondem (a na samej tarczy już nie) to jest to oznakowanie trochę niejednoznaczne i tu padła kiedyś propozycja, żeby katalog znaków poziomych rozszerzyć o takie coś:
  3. Ja Kamiqiem mam zamiar przejechać się jutro. Generalnie to rozglądałem się od miesiąca za jakąś klasą B (przymiarka była do Fiesty, ale od połowy października nie przyjmują zamówień). Kamiq póki co kupił mnie ilością miejsca w środku. Mam prawie 2m i spokojnie sam za sobą jestem w stanie usiąść. Bagażnik większy niż w autach kompaktowych. A doposażyć też można znacznie lepiej niż klasę B. Wyciszenie po Foce MK4 to pewnie w każdym samochodzie poniżej segmentu premium będzie słabe PS. Ale zgodzę się, że ekonomicznie to chyba nie jest optymalny wybór. PS2. Kamiq właśnie zamówiony
  4. Arona? Ja się zastanawiam na "Kurą" Kamiq. Drugie auto - na jazdę po mieście. Miejsca w środku (na nogi) w sumie jak w kompakcie. Bagażnik nawet chyba większy niż w większości kompaktowych HB.
  5. Finalnie kupiłem Focusa (ale jeszcze przed pewnymi cięciami w wyposażeniu) Ale cenowo sytuacja wyglądała tak: Uturbiona Kia vs Focus z wyposażeniem jakie mnie interesowało wychodziła taka sama cena (jak nie drożej nawet). Astre dało się kupić minimalnie taniej (mój ówczesny pracodawca miał zniżkę) - ale finalnie stwierdziłem że te 3tysiące różnicy to nie jest przepaść, a wygląd Opla mi najmniej pasował.
  6. A faktycznie nadal jest rok produkcji w DR - myślałem, że to już zmienili (były takie plany). W takiej sytuacji to się pewnie nie będę w to bawił bo to by trzeba do listopada/grudnia z zamawianiem czekać.
  7. Dzięki. Budżet jest taki jeśli nowy - ale powiem szczerze, że to i tak trochę dużo - wolalbym działki szukać Kijanką jechałem wczoraj - generalnie jedzie podobnie jak obecny Focus Mk1 Więc szału nie ma, ale ujdzie. Tyle, że cena też szału nie robi więc chyba Kia spadnie z listy. Astre oglądałem dzisiaj - dość dużo miejsca w środku. Chociaż relingi zepsuli - nie da się do nich zamontować belek. Niestety 125KM silników nie ma na demo, więc w tygodniu dopiero 150KM jazda. Mam bardzo dobrą ofertę na wypasionego Dynamic. Co prawda odbiór październik, a że mi się nie spieszy to nawet się zastanawiam czy nie poczekać tak, żeby już rejestrować w 2019. Zawsze to "rok" do przodu przy odsprzedaży. Do Forda mi znacznie bliżej - polubiłem swoją obecną Foczkę (tylko ruda ją zżera dosłownie w oczach). Nowych Focusów jeszcze nie ma w salonach. Ale chyba się przejadę poprzednią generacją, żeby zobaczyć jak to jeździ. Elektryczne szyby w MK4 z tyłu są już w standardzie nawet najuboższej wersji. Tylko właśnie cena odstaje mocno od Opla... Generalnie z moimi oczekiwaniami co do wyposażenia to wszędzie jest problem Zazwyczaj to co mi potrzebne jest dostępne tylko z opcjami które mi potrzebne do szczęścia zupełnie nie są. Podstawa dla mnie to: Automatczna klima, Android Auto, czujniki przód+tył i kamerka. I jeszcze elektrycznie składane lusterka (to zazwyczaj jest tylko w bogatszych wersjach) i grzana szyba przednia (to tylko Fordy). Obejrzałem Peugeota 308SW dzisiaj - słabo to wygląda (nie mówiąc już, że spasowanie blach aut wystawionych w salonie woła o pomstę do nieba). Octavia - na razie cisza z salonu, napiszę do innego. Jeszcze pojawiła się opcja używanego, rocznego Focusa Mk3 - silnik 1.6 tyle, że bez AndroidAuto (tylko mały wyświetlacz radia), czujników z przodu, kamery, składanych lusterek i bagażnik trochę mniejszy. Ale za to 58k a nie 80k. Ach te dylematy.
  8. Dzięki za komentarze Szybko nie jeżdżę bo za duży wir w baku - centusiostwo krakowskie ze mnie wychodzi Dzisiaj jechałem Kia - póki co jest na samym końcu. Jak na Forda dostanę taką samą cenę jak na Astre to pewnie będzie Ford. A jak nie to będę musiał pogodzić się z brakiem grzanej przedniej szyby :( PS. Mówisz, że nie ma sensu dopłacać do 125KM?
  9. Koleżanki i koledzy Doradzcie - stoję przed dylematem zakupu samochodu. Pierwszy z nich to czy nowy czy używka. Ale zakładając że jednak nowy i budżet około 75k, benzyna i kombii to na liście znalazły sie wyżej wymienione. Astra - 1.4 125KM - z turbo i GPF . Najmniejszy bagażnik. Wygląd też mi tak sobie leży, ale chyba najlepsze wyposażenie (Dynamic) Ceed - 1.4 bez turbo (prosta konstrukcja ) ale za to tylko 100KM. Największy bagaznik. W wersji M takie sobie wyposażenie ale za to niska cena.bw wersji L cena już nie taka konkurencyjna. Focus - 1.0 100KM albo 125KM. Spory bagaznik, grzana szyba (mam obecnie i świetna sprawa). Wyjdzie drożej od Astry. No i te 3 cylindry Jakieś plusy/minuty powyższych? Rozważam jeszcze Octavię, ale wygląda na dużo droższa niż założony budzet. PS. Samochód głównie do miasta + kilka dalszych tras w roku. Więc nie potrzeba więcej niż 125KM. Kombi bo lubię mieć miejsce w bagażniku i nie martwić się jak trzeba coś przewieźć.
  10. > Extra ze już sa.... muszę nabyć. ... niedawno nie było takich jeszcze... W łazience mam taki od 7 lat Ale fakt - trafić na nie gdzieś jest bardzo ciężko. No i pewnie cena odstrasza potencjalnych nabywców - 2szt. to ok. 50PLN
  11. Są całe metalowe wężyki elastyczne. Nie są tak giętkie jak te gumowe w oplocie, ale do podłączenia baterii wystarczające. Mam je zamontowane i polecam. http://as-gaz.pl/oferta/wezyki-do-baterii-stojacych-mix-flex
  12. > Podobno w instrukcji W115 była to proporcja 70/30 z czego ta druga wartość dotyczy ropy. Pisze > podobno bo ja takiej instrukcji nie widziałem. W instrukcji do Astry F było o dolewaniu benzyny (strona 93). W przypadku bardzo niskich temperatur nawet w stosunku 70 (oleju) / 30 (benzyny). Tyle, że to stary diesel. Olej napędowy ma za zadanie również smarować elementy układu paliwowego. Dodatek benzyny zmniejsza jego właściwości smarne co na nowoczesne CR może mieć zły wpływ. Ale jednorazowego przypadku z 5l bym raczej nie demonizował.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.