Mustaff14
użytkownik-
Liczba zawartości
448 -
Rejestracja
-
Ostatnia wizyta
Mustaff14's Achievements
leniwy kierowca (9/20)
12
Reputacja
-
@volf6, @Spajdi. Pozwoliłem sobie zacytować sam siebie. Myślę, że więcej nie muszę dodawać.
-
@Waldek40 z własnego doświadczenia mogę powiedzieć że miałem identycznie jak @swienty. Górny wąż gorący, a dolny zimny. Podłączyłem wąż ogrodowy do dolnej rurki od nagrzewnicy i dopiero jak poszło duże ciśnienie, zabulgotało i górną rurką wyleciał czarny syf, który całkowicie blokował przepływ. Także stawiam dolary przeciw orzechechom że w tym golfie będzie identycznie. Nie ma tam żadnych dodatkowych zaworów blokujących przepływ. Leon 5f i golf 7 to ta sama platforma, nagrzewnice są takie same.
-
@swienty Dokładnie tak. Nie dodają silikatu do nagrzewnicy tylko jest woreczek z tym w zbiorniku wyrównawczym. Stosują to żeby przedłużyć żywotność płynu, ale jak widać skraca to żywotność innych funkcjonalności
-
@swienty W Leonie nagrzewnica była zabetonowana i też syf w układzie. Górny wąż był gorący. Dolny zimny jak lód. Zapchana nagrzewnica uszkodziła pompkę. Także nie ma co się sugerować wiekiem samochodu. Generalnie platforma MQB ma problemy z nagrzewnicami. Może to przez silikat w zbiorniczku który rozsypuje się z czasem po układzie. Polecam na YouTube wpisać golf remove silica bag Tam co prawda trochę inaczej to wygląda bo w Leonie nie było widać tego woreczka, jednakże na zbiorniczku wyrównawczym widać napis "mit silikat". Na angielskich forach dużo ludzi narzeka na ogrzewanie w Leonie 5F, golfie vii właśnie ze względu na zatkane nagrzewnice.
-
Nie. Webasto brak. Pompka musi być, bo główna pompa wody w clha jest ze sprzęgłem i nie pracuje na zimno więc coś musi wymuszać obieg. Na aledrogo po wpisaniu pompka cxx wyświetlają się dokładnie to co wymieniałem w clha.
-
Po wymianie było słychać, że włącza się po zapłonie, ale nie dam gwarancji że w Golfie będzie tak samo.
-
@swienty Ostatnio miałem problem z ogrzewaniem w Leonie 5f z 2014 roku. Silnik 1.6 TDI clha. Pierwszym problemem była niedziałająca pompka dodatkowego obiegu wody. Do sprawdzenia vcdsem czy działa, u mnie nie było bledu a pompka nie działała. Druga sprawa zatkana nagrzewnica, przepłukanie wężem ogrodowym w odwrotnym kierunku przyniosło skutek.
-
Jeżeli rozmawiamy o Maździe 6 Gj, na co wskazuje 2013 rok, to nie było tam diesla 2.0 tylko 2.2. Żeby zapoznać się z japońską bezawaryjnością, proponuje wpisać w google "mazda 6 gj wytarty wałek" i skutecznie wyleczyć się z tego silnika. Jeżeli faktycznie okaże się że ta mazda ma silnik 2.0 to jest to poprzedni model, wyprodukowany zapewne w 2012r., a pierwszą rejestracje ma w 2013r. i handlarzowi się pojęcia pomyliły.
-
mondeo 2,0 tdci 2006rok brać czy bać się :)
Mustaff14 odpowiedział blackdriver1978 na temat - Motokącik
Mondeo mk3 do 2007 roku ma tylko i wyłącznie fordowskiego diesla 130, a nie motor od psa, który wszedł dopiero z mk4. -
Sytuacja ogarnięta. Przyczyną były uszkodzone lamele na skraplaczu i powietrze nieprawidłowo przepływało przez chłodnice, toteż nadmiar ciepła nie był odprowadzany. Po wymianie skraplacza brak problemów z grzaniem.
-
Pytam jak jest u innych, bo niedługo wybieram się w południowe rejony Europy i nie chcę gdzieś utknąć z powodu przegrzania silnika
-
Witam. Mam pytanko odnośnie temperatury jaką osiągają te silniki ? Dziś jadąc po autostradzie 180 przy temp zewnętrznej 24,5 stopnia temperatura silnika oscylowała w granicach 97 stopni. Po przyciśnięciu do 200 zrobiło się nagle ponad 100 stopni, było gdzieś w okolicach 105. Nadmienię, że termostat oraz kompletny rozrząd z pompą wody zostały wymienione jakieś 500 km temu. Nie wiem czy mam się doszukiwać problemu, czy dać sobie spokój. W miesćie temperatura nie przekracza 91 stopni. Wszystkie odczyty z test mode.
-
Miałem avensisa z tym slinkiem. 2007 rok, 215kkm, odkupiony od rodziny. Samochód był bardzo zadbany, zawsze wszystko robione na czas. Kupiłem jak miał 189 kkm (100 % pewny). Przy 120 kkm uszczelka pod głowicą w ramach gwarancji. Do przebiegu 215kkm padły jeszcze 4 wtryski, dwumas i egr. Także duża cienizna. Tam siedzi układ wtryskowy denso, jedyna możliwość naprawy to wymiana na nowe elementy, bo nie ma części do regeneracji. Ogólnie nie polecam.
-
Auta z tym silnikiem absolutnie nie polecam. Toyota przyznała się do błędu w silnikach 1AD, chodzi o wypalanie uszczelki pod głowicą i wbrew pozorom ten problem nie dotyczy tylko diesla 2.2. Druga kwestia wtryskiwacze. Mój egzemplarz ma 210 tys. oryginalnego przebiegu. Przy 120, był remont silnika, a teraz wtryskiwacze mają korekcję w okolicach 5-6 mm3, mimo dbania o paliwo i ogólne zasady ekslploatacji diesla. Przez to że wtryskiwacze są już dużo poza normą, zaczyna się wypalać turbo i coraz głośniej świszczeć. Trupa nie opłaca się reanimować, bo wtryski nieregenerowalne (ogłoszenia w internecie polegają na czyszczeniu wtrysków, a nie pełnej regeneracji, producent nie przewiduje) a nówka sztuka 1,5 kzł, a wszytkie do wymiany. Przypominam że auto z końca 2007 roku, nigdy nie katowane, dbane o wszystkie filtry, oleje i ogólne zasady eksploatacji. Była w międzyczasie jeszcze akcja serwisowa na zawór wysokiego ciśnienia w pompie, nie chciał odpalać na zimnym za pierwszym razem, znany przypadek.
-
Mam porśbę. Czy mógłby się ktoś podzielić schematem halogenów do T4 Multivana 2,5 TDI (101 KM) 2001 rok. Byłbym wdzięczny.