-
Liczba zawartości
1 828 -
Rejestracja
-
Ostatnia wizyta
O krzychook
- Urodziny 26.10.1983
Profile Information
-
Imię
Krzysztof
-
Płeć
Not Telling
-
Lokalizacja
Łódź/Pabianice
-
Zainteresowania
informatyka, motoryzacja, siatkówka
-
Samochód
Toyota Avensis
Ostatnie wizyty
Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.
krzychook's Achievements
kierowca (12/20)
3
Reputacja
-
Hyundai I30-2010 "zastany"na garażu od starszej osoby.
krzychook odpowiedział pebepebe na temat - Hyundai / Kia itp. made in Korea
Jak koledzy pisali. Zmienic olej/filtry/plyn hamulcowy/plyn chlodniczy. A akumulator to niech Ci dobiora z katalogu, bo to jak z koreancami/japonczykami ma troche nietypowy wymiar. I rok 2010 to juz Czechy, a nie Korea ;) Najłatwiej poznać po kołpakach. -
Tak jak koledzy pisali. W T27 były montowane felgi 16,17,18'' W dieslu 2.2 D-CAT były montowane większe tarcze (320mm) i tam min to 17'' W pozostałych wersjach wchodzą wszystkie wymienione rozmiary. Musisz zobaczyć na wlepce na jaki rozmiar masz homologacje.
-
Sorki za dłuższy brak odzewu, ale trafiły mi sie wakacje w miedzy czasie. Auto finalnie zrobione i jeździ. Tak jak wcześniej pisałem, wymienione: uszczelka kolektora ssacego uszczelka kolektora wydechowego uszczelka pod głowice - dłuszy czas szukana, bo wiekszosc byłą do silnika 1.5 uszczelniacze zaworowe pierścienie tłokowe - zostały stare, bo nowe nie do dostania. Oryginały 350 PLN. śruby do mocowania głowicy. Płyn chłodniczy Oprócz tego planowanie głowicy i złożenie zaworów z dwóch głowic. Tłok z drugiego silnika. Koszty łączne z robocizną zamkneły się w kwocie troche ponad 1600 PLN. Dziekuje za uwage.
-
No to mały update. Wszystko zostało rozebrane w zeszłym tygodniu i wyszło, że zawór troche narozrabiał. Dziabnął tłok po środku i z brzegu, tak samo jak i głowicę. Zapadła decyzja, że szukamy drugiej głowicy. Oprócz tego do wymiany pójdzie: uszczelka kolektora ssacego uszczelka kolektora wydechowego uszczelka pod głowice uszczelniacze zaworowe pierścienie tłokowe śruby do mocowania głowicy. Prawie kompletny silnik kupiony za 250 pln, wiec mam nadzieję, że tłok i głowica będą sie nadawały. Uszkodzony zawór pójdzie z nadwyżkowych 11. Dzisiaj glowica poszła do sprawdzenia i planowania. Koszty jak narazie 480 czesci + silnik. Nie chcielismy sie bawic w spawanie głowicy, bo nie wiadomo, czy za chwile by nie zaczela pekac obok spawu. Jak sie zakonczy temat dam znac. Pozdrawiam
-
Nie, koreański 1.3 G4EA Pewnie jutro będzie wiadomo jak sie za to wezma. Tyle stwierdzili pewnie sonda jak zajrzeli na szybko. Z tego co wiem, mówili ojcu, że od góry sie trzyma.
-
Jest temat. Podczas parkowania, cos gruchotnelo i silnik zgasł. Nie da rady zapalić. Po wstepnej diagnozie u mechanilka - pekl zawór. Co z ty fantem zrobić? Opcja 1: rozbierać, wymieniać uszkodzony zawór/wszystkie zawory. Zdjecie głowicy, ocena tłoka. Planowanie, złożenie, jeździmy dalej. Rozrzad wymieniony 2 tygodnie temu, wiec nie byłby wymieniany ponownie. Opcja 2: szukac używki i wymieniać w całości, zrobić rozrzad i jeździć. Wstępnie patrzyłem ceny częśći to zawór to koszt ok 35 PLN (jest ich 12), tłoka nie znalazłem. Planowanie głowicy pewnie z 200, rozebranie i złożenie wszystkiego to pewnie kolejne 200-300. Do tego pytanie co z obróbka gniazd.... Koszt silnika używki - 650-1000+transport, ale kupujemy kota w worku... Pewnie ze 200-300 za wymiane + 150 za rozrzad. Przebieg aktualnego silnika to 142k km. Pozdrawiam Krzysiek
-
Ja miałem podobny przypadek. Przy jeździe po mieście było spoko, ale powyżej 80 dudniło. Już też zachodziłem w głowę co może być. Okazało się, że rozpierak szczęk w tarczo-bębnie przyrdzewiał na sworzniu i jak sie zaciagnelo reczny to nie odpuszczał do końca. W czasie jazdy nie blokował na tyle, żeby nie można było jechać (grzało sie bardziej niż drugie tylne), ale na podnośńiku już koło prawie nie kreciło sie. Wymiana rozpieraka i problem zniknał. Pozdrawiam Krzysiek
-
Witajcie, po 3 koreańcach teraz pora na japońca Miesiąc temu w domu zawitała Toyota Avensis T27 kombi. Rok 2011, 1.8 benzyna, 98,5k km Wersja Premium kolor stalowy. Pozdrawiam Krzysiek
-
Witam skośnooką brać, niedawno przesiadłem się na Avensis T27 1.8 kombi 2011. Mam nadzieję, że będzie się dobrze sprawować. Pozdrawiam Krzysiek
-
4 grudnia rejestrowałem swojego (piatek), 14 grudnia (poniedziałek) dostałem sms, ze dowód jest juz do odbioru.
-
Getz - na co zwrócić uwagę?
krzychook odpowiedział volcan na temat - Hyundai / Kia itp. made in Korea
Andrzej, jako użytkownik przez 3.5 roku i nadal obserwator (ojciec jeździ) szukałbym na twoim miejscu wersji 1.3 Sa lepiej wyposażone i maja podstawowa zalete - hydrauliczna regulacje luzu zaworowego. Wersje 1.3 na polskę niestety w wiekszosci mialy do wyboru albo ABS albo klima. Przewaznie mialy 4xel szyby, ale lusterka juz reczne i bez podgrzewania. Sprowadzane egzemplarze maja np klime, ABS, el lusterka, ale korbki z tyłu. Jeśli chodzi o usterki to ja u siebie już 2 razy wymieniałem łożyska z przodu. Raz przy 70k km i drugi raz przy 125k km. Jeśli chodzi o rudą, to powtórzyła sie w dwóch egzemplarzach na tylnej klapie. (okolice wycieraczki i wychodzaca spod szyby), ale mozesz obejrzec cała. reszta auta czysto. Jeśli chodzi o spalanie. Przy sprawnej jeździe miejskiej spala ok. 8l/100km PB, gaz jakieś 9.2-9.3. W trasie przy spokojnej jeździe ok 8l LPG. Autostrada - jazda 130-140 to około 9l LPG. Może nie jest najekonomiczniejszy, ale ma długie pierwsze 3 biegi i można się łatwo rozpedzić. (1. 50, 2. 90, 3. ok 140) Aha jazda zaczyna sie powyżej 2.3k obr, wczesniej troche ospaly jest. (taki jest przebieg momentu) i nie masz co cisnac powyzej 5k bo już nie ma efektu. Miedzy 3.5, a 4.2 "moj" egzemplarz ma lekki rezonans i jest ciut głośniejszy. Jeśli chodzi o pojemność, to 4 osoby maja naprawde wygodnie jak na auto klasy B. Bagażnik wystarczający do miasta. (ok 270l) Jakbys miał jakieś pytania jeszcze to pisz śmiało. Krzysiek -
Witam, mam na oku jednego Avensisa i chciałbym sprawdzić jego histiorie serwisową/akcje odbyte, niekoniecznie jadac 400km do obecnego właściciela. Czy mamy kogoś w Toyocie może, któ mógłby pomóc? VIN:SB1EG76L80E050132 Z góry dziękuję za pomoc. Krzysiek
-
U mnie i30 jest tak. Normalnie ASR i ESP działa cały czas. Jak wcisne guzik od wylaczenia ESP, to mam wrażenie, ze nie do konca rozlacza ESP/ASR, bo bokiem mimo to nie polata się, a przy ruszaniu i tak jest ingerencja ASR > 4k RPM. Byc może poprzez komputer w serwisie sa jakies opcje ustawienia działa guzik od wylaczenia ESP.
-
Spokojnie, jak różnica będzie mniejsza niż 30% to przejdzie :D U mnie tez wydawało mi sie, że jedno koło bierze słabiej (widziałem na linkach od recznego), a okazało się, że różnica wynosi kilka procent.
-
Wszystko fajnie, tylko jesli ten kamien wyleciał spod kół, to ja bym się nie zgodził na swoją wine jako kierowca ciężarówki. Nie może odpowiadac za to co leży na drodze. A zarządca drogi też pewnie się wypnie. Moge spróbować ominąć jeżeli coś lezy na drodze,ale z kabiny mogl nawet nie zauwazyc kamienia srednicy do 2-3cm. Jeśli by mu coś spadło/odpadło z naczepy to ok. Pozdrawiam Krzysiek