Jump to content

lumo

użytkownik
  • Content Count

    1812
  • Joined

  • Last visited

  • Time Online

    1m 19s

1 Follower

About lumo

  • Rank
    mistrz kierownicy
  • Birthday 03/11/1900

Profile Information

  • Zainteresowania
    Za mało miejsca ;)
  1. Tak odnośnie cen w IC to są wysokie nawet mając znizki jako mechanik (choć są pewne wyjatki)... Na allegro zdecydowaną większość części można kupić taniej z wysyłką niż w IC. Tylko jest pewne ALE w przypadku mechaników tzn. warsztatów jest bardzo wygodna współpraca z IC, części w znośnej cene, dostarczone 2-3 razy dziennie do warsztatu, możliwość zwrotu i szybkiej wymiany co czasem jest konieczne. W przypadku zakupów przez internet jest dużo gorzej z tym i dlatego warsztaty w to się nie beda bawić...
  2. > sprawdź działanie relacji przepustnica-pedał przyspieszenia w Fes/Mes ale w punto II 1.2 8v jest na linke więc działa poprawnie kąt otwarcia przepustnicy również zmienia się prawidłowo...
  3. Witam Panowie i Panie, mam taki problem z moim Puntem, myślałem że ten samochód już mnie niczym nie zaskoczy a jednak ! Ostatnio zabrałem sie za mały przegląd + porządki, wymieniłem filtr gazu i powietrza poprawiłem co poniektóre mocowania przewodów od układu chłodzenia oraz w ramach odświeżenia umyłem silnik żeby sprawdzić w którym miejscu dokładnie sie poci. Standardowe zabiegi nic nowego robione parokrotnie. No i jest pewien problem otóż: samochód pali normalnie tzn. na dotyk obroty na biegu jałowym na początku równe bez problemu, samochód trochę nie najlepiej reaguje na gaz ale normalnie pracuje w całym zakresie obrotów. Tak samo na PB i LPG no i wszystko jest NIEŹLE puki nie chce gdzies jechać w trakcie jazdy samochód nagle traci moc brak reakcji na gaz obroty lecą w dół i silnik się dusi ale nie gaśnie. Po wciśnięciu sprzęgła słaba reakcja na gaz ale w momencie popuszczenia gazu i raptownym dodaniu gazu obroty leca w góre bez problemu. Normalnie jestem zdziwiony, na postoju ok jak przychodzi do jazdy nie da rady... FES nie wyrzuca błędów, Sprawdzałem rozrząd z ciekawosci jest ok, Praca na lpg i PB jest taka sama Podmieniłem cewki WN i jest to samo Wszystko dobrze podpięte Z filtrem bez filtra takie samo zachowanie Co moze być przyczyną ?? Pomysły sygestie ??
  4. > Pod primer może być aceton, heptan, albo benzyna ekstrakcyjna. > Skoro masz czystą szybę, to możesz użyć tego Sika, albo Totalseal 5070 z poprzedniego linka (dychę > taniej). > Zestaw Boll może być. A czy starczy, to zależy od tego ile nawalisz i jak duża jest szyba . A jakie zadanie praktyczne ma ten primer ?? Wklejalem ze 3 szyby i go nie używałem bo nawet nie wiedziałem o jego istnieniu na tamta chwilę i skutków ubocznych nie zaobserwowałem IMO klej do szyb trzyma się przeokropnie do szyb i innych śliskich powierzchni jak np. lakier więc tak sie zastanawiam do czego siego stosuje
  5. > Panowie, podnośnik jw, nie ma nigdzie wycieku oleju, podnośnik dźwiga auto ale po chwili sam > zjeżdża w dół. Gdzie szukać przyczyny? Czy szukać nowego w sklepie? Są dwie opcje: Albo tak jak koledzy wyżej napisali jest coś nie tak ze stalowym śrutem w zaworku 9mógł się zdeformowac) Albo uszkodził się główny uszczelniacz cylindra Jedna i druga rzecz wymienna za parę groszy
  6. > Gość, który to kręcił miał jakąś pijacką delirkę albo inny problem ze stabilnością dłoni... > Nad quadem ktoś się napracował, ciekawe jak to jeździ... > na AK jest osoba, która buggy konstruuje, więc może co nieco powie na temat pojazdu z filmiku. Kto taki ??
  7. > Jeżeli wywala błąd przepływomierza to może tylko źle wyłączyli EGR czyli wyłączyli błąd EGR a nie > zamkneli go mapą. > Wyczyść EGR i sprawdź wtedy co się dzieje. EGR wyczyszczony, za pomocą DiagBoxa wykonane testy elementów wykonawczych wszystko działa i się odzywa. Jednak samochód dalej na biegu jałowym nie przekracza 2,5 tys obrotów a do nich dochodzi bardzo opornie (słaba reakcja na gaz) natomiast pod obciążeniem pracuje w pełnym zakresie obrotów jednak od 1000 do 2000 tys praktycznie zero reakcji na gaz przyśpiesza z niesamowitym oporem. Błędów oczywiście brak. Proglądałem stan parametrów układu wtryskowego i dolotu powietrza no i przy wszystkim co jest związane z zaworem EGR wyświetlana jest informacja "wartość niewłaściwa"... Na chwilę obecną brak pomysłów... Czy za pomoca DiagBoxa istnieje mozliwość przywrócenia "ustawień fabrycznych" ?? Żeby naprawić to przy czym namotał ten "elektryk" ??
  8. > Ale mi nie chodzi tylko i wyłącznie o ten moment 10Nm, o matko > Żeby wiedzieć na przyszłość. A tu zaraz, po co i na co > Człowiek chciałby się dowiedzieć czegoś z punktu widzenia fizyki, daje przykład i zaraz pytania czy > ja zastawkę przykręcam... Wiesz, piszesz ze posiadasz wzorcowany klucz w LABORATORIUM firmy Gedore (górna półka) i zadajesz takie pytania... zazwyczaj jak sie ma taki sprzęt to wie się do czego służy jak sie powinny zachowywać elementy przenoszace moment itp. Nie wiem moze dla mnie jest to tylko dziwne Ja mam JAKIŚ tam klucz, dla mnie ważniejsze jest żeby moment z jakim dokręcam był powtarzalny ! aczkolwiek nie mam pewności bo klucz nie był nigdzie sprawdzany ale do pracach przy samochodzie sprawdza się wystarczajaco !
  9. > Kolory mnie nie interesują, ani marka w sumie Skalibrowany jest w każdym razie > Żebyś mnie nie pytał znowu to klucz był wzorcowany w laboratorium w Nadarzynie Wspaniale, oddaj do wzorcowania również przedłużkę niech określą przy jakim momencie odkształci się plastycznie
  10. > Jak mocno przedłużka zmienia moment? Mam klucz dynamometryczny 3/8 i niestety miejsce jest takie, > że ciężko podejść nawet z długą nasadką. Wymagana siła dokręcenia jest niewielka, bo tylko > 10Nm. Niektóre pytania as przerażające ?? Zapytam tak co przykręcasz, naprawdę zastawkę serca ?? Jakiej dokładności oczekujesz tzn. ile miejsc po przecinku 0,0001 ?? Potrafisz sobie wyobrazić jak "potężny" jest moment 10 Nm ?? Nawet jeśli użyjesz chińskiej przedłużki z ryżostopu to na bank się Tobie nie skręci przy takim potężnym momecie. Wiec dokręcaj ze świadomością że będzie ok... PS. Oczywiście masz klucz kalibrowany, oraz pewność że 10 Nm które pokazuje klucz w rzeczywistości jest również równe 10 Nm ?? Bo jesli nie to Twoje poprzednie pytanie jest do niczego nie potrzebne
  11. > Mechanik użył oprogramowania do usuwania EGR pewnie volta albo ecusafe i wywalił Ci tablicę błędów > z sterownika. EGR dalej działa ale sterownik nie wyrzuci błędu bo nie ma tablicy. Teraz silnik > rozwalisz a błędu nie będzie żadnego. Jedz niech zrobi to poprawnie albo odda kasę. Właśnie też podejrzewam EGRa... podglądając DiagBoxem stan egra wyświetla wartość nieprawidłowa... Znaczy tak błędy inne wywołane przeze mnie (przepływomierz odpięcie) normalnie wyrzuca. A zapytam inaczej czy czyszczenie zaworu moze pomóc ?? Wątpie że on tego dokonał... Teraz żałuje że wcześniej za to się nie zabrałem, chyba lepiej było wyczyścić EGRa i dać mu dalej działać niż spartaczyć robote...
  12. > Jak sprawdzałeś ten regulator na pompie-na "oko" czy podstawiałeś inny? > Czyszczenie nie zawsze pomaga > Chociaż dziwne jest to, że nie ma błędu pomimo pracy w tak ograniczonym zakresie obrotów, > przepływomierz tam jest? tak niestety na oko plus pomiar rezystancji czy jest, nie miałem zbytnio innej możliwosci w warunkach "polowych" Tak jest odłaczenie przepływomiarza nic nie daje tzn. brak reakcji
  13. PAnowie jeszcze jakieś pomysły ?? Po wykasowaniu błędu kontrolka silnika nie zapalila się ponownie ale dalej samochód pracuje w trybie awaryjnym... Sprawdzany był regulator ciśnienia na pompie czy wszystkie uszczelniacze- o-ringi sa OK. I były.... niestety nic nie pomogo czyszczenia dalej jest to samo i nie wyświatla błędów... Na co teraz zwrócić uwagę ??
  14. > podłączyć pod kompa najlepiej Lexia i sprawdzić parametry życiowe Narazie podłączyłem tylko na chwile ale jakoś taki dziwny ten interfejs albo ja go jeszcze nie ogarniam. Ja korzystałem z DiagBoxa bo jak przechodziłem do Lexi to tam w ogóle nic nie mogłem odpalić... Ale zrobię kolejne podejście
  15. > Logowales auto? Byl jakis dodatkowy opis do bledu, cisnienie za wysokie czy za niskie? Uklad > szczelny, nie zapowietrza sie, wycieków brak? Dokaładnie to co wyświetlił mi DiagBox:
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.