Jump to content

grogi

użytkownik
  • Posts

    13404
  • Joined

  • Last visited

2 Followers

About grogi

  • Birthday 10/04/1982

Profile Information

  • Płeć
    Not Telling
  • Lokalizacja
    Korek na wyspie
  • Car
    Autobus...

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

grogi's Achievements

młodociany rajdowiec

młodociany rajdowiec (15/19)

1.7k

Reputation

  1. Ale jeszcze bardziej woli duże i szybkie samochody, mimo że będą płacić odrobinę więcej za paliwo. Żeby to miało jakąkolwiek szansę działania, paliwo musiałoby kosztować kilka razy więcej niż teraz. Już widzę te marsze poparcia dla tego pomysłu 😄 Gdyby nie Elon to by sobie nie radziła. Elon to nie jest reguła, to wyjątek. Elon to unikatowe połączenie: ma charyzmę i jest pierdolnięty w tym samym czasie. Ale to unikat. Toyota radziła sobie świetnie od zawsze. Zaczęli wchodzić w hybrydy nie z dobroci serca, ale z zysku. Bo wiedzą, że czasy się zmieniają. Tak, bardzo potrzebne. Biznes tylko chce zysku i nie patrzy na nic innego. Rolą regulatora jest właśnie tak regulować, żeby zysk był tam, gdzie jest to dla obywateli korzystne. Guzik prawda. Możesz zepsuć kanapkę z pomidorem, co nie znaczy że wszystkie kanapki są do kitu.
  2. Co absolutnie nie rozwiązuje problemu, z którym globalnie zmagamy się teraz - nadmierna emisja CO2, która prowadzi do zmian klimatycznych. Zwróć uwagę, że to są inicjatywy oddolne, firm prywatnych. Czy rząd Japoński czy Amerykański w jakiś celowy sposób promuje te rozwiązania? W USA są śladowe ulgi podatkowe dla startupów wychodzących z autami elektrycznymi. Ale to głównie Kalifornia pcha Amerykański burdel do przodu, reszta najchętniej dalej jeździłaby gaźnikowymi V8. Co wynika głównie z uwarunkowań geograficznych - nie ma miejsca na duże samochody w gęsto upakowanych miasta wciśniętych między pasma górskie - jak i historycznych - kei-car został stworzony po przegranej WWII. Japończycy jako naród głęboko w poważaniu mają ochronę środowiska - np. od 2019 olewają międzynarodowe porozumienia o zaprzestaniu polowań na walenie (IWC). No co próbuje zrobić? Jakie masz narodowe regulacje w USA? Na przestrzeni ostatnich 5 lat EPA wycofała się z próby wymuszenia na producentach pojazdów ograniczenia średniego CO2. "Bo to będzie nasz kosztowało $$$". Daaah! W USA chcieliby, żeby problem został rozwiązany, ale bez jakiejkolwiek zmiany dla obywatela. Ale tak się nie da i trzeba zaakceptować fakt, że nie da się żyć i konsumować w takim tempie jak do tej pory. Samochodów musi być coraz mniej, a te co zostaną muszą być coraz bardziej neutralne dla środowiska. Zresztą, to się wpisuje nawet ładnie w sytuację z koronawirusem. Wszyscy czekają tylko, aż szczepionka magicznie problem rozwiąże i wrócimy do starego-dobrego. To se ne vrati pane Havranek.
  3. Rolą regulatora jest regulacja dla dobra ogółu, nie dla widzimisie biznesu. Producenci chcą tylko taniej, taniej taniej - a to nie jest dobre. Powinni się wziąć jeszcze za producentów plastiku i wprowadzić podatek od wprowadzania plastiku do obiegu. Tam, gdzie to potrzebne (np. medycyna czy R&D) różnica w cenie będzie pomijalna. Natomiast nie potrzebuję mieć każdych 3 pomidorków zapakowanych w folijke...
  4. 1.6 HDI to też nie jest szczyt niezawodności, choć to dość kulturalny i oszczędny silnik. Najlepszy jest 2.0 HDI w różnych odmianach.
  5. Na całym świecie nie działa tak samo. Tylko reszta świata nie chce przyznać, że nie możemy dalej żyć tak, jak żyliśmy do tej pory. EU próbuje coś robić, reszta świata siedzi z głową w piasku i udaje, że problemu nie ma. Oczywiście, że będą fkuckpy - ten się nie myli, który nic nie robi. Wolę jednak tak niż nie robić nic.
  6. Bardziej w dół idzie sprzedaż benzyn...
  7. Jak wybierać, to raczej wedle normy ACEA: lepszy A3/B4 niż A5/B5 i A1/B1.
  8. No co Ty? W sprawnym silniku z prawidłowo działającym układem chłodzenia temperatura robocza będzie taka sama, czy to lato czy zima.
  9. Lałem lata temu do BBMa, jak miałem minimalnie przytartą panewke. Inaczej po pałowaniu na autostradzie, na biegu jałowym ciśnienie było za niskie... Auto zrobiło ponad 60kkm i jeździło ok.
  10. To wciąż pasy na tej samej drodze. Pierwszeństwo ma ten z prawej.
  11. Mam te same bagażniki rowerowe i śrubki T leżą grzecznie w woreczku... Były w zestawie
  12. 1.6 HDi od roku modelowego 2016 też mają skrzynie ok. Łatwo poznać, jak lewarek ma oznaczenia PRND albo PRNDM, to jest to dobry automat.
  13. Może tego czasu jest 20 lat? Sam od 9 lat mam automaty i mimo że wciąż potrafię wsiąść i pojechać autem z patykiem, to jest to bez sensu. Dopiero po przesiadce zauważyłem, jak pochłaniające jest obsługa sprzęgła i lewarka. Mam teraz więcej miejsca w głowie na myślenie o lepszych rzeczach.
  14. Najprostsze wyjaśnienia są najlepsze: w mieście na każdą godzinę pracy pokonuje zdecydowanie mniej kilometrów
  15. Tak. Auta w zdecydowanej większości przypadków kończą żywot z dwóch powodów: wypadku lub korozji. Lub są oddawane na złom, bo się znudziły. Katastrofalne pady silnika są warte wspominania tylko w wyjątkowych przypadkach - np. diesel Subaru czy diesel Mazdy. Reszta pojeździ tak długo jak progi czy podłoga cała. W Stanach umiłowanie do częstej zmiany oleju jest uwarunkowane historycznie. W USA samochody upowszechniły się dużo wcześniej niż gdziekolwiek indziej. Te stare samochody faktycznie wymagały bardzo częstej zmiany oleju. Dzisiaj już tak często się go nie zmienia jak wtedy - i są dla amerykańskiego konsumenta szokujące. Jeszcze dłuższe Europejskie reżimy serwisowe są absolutnie nie do zaakceptowania.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.