volk
użytkownik-
Liczba zawartości
53 -
Rejestracja
-
Ostatnia wizyta
Profile Information
-
Lokalizacja
Marienwerder
volk's Achievements
zielony listek (8/20)
0
Reputacja
-
-
Zapytaj na kąciku "Astra - 99% techniki", na 99% był tam podawany namiar na schemat do astry F. Szcegółów nie pamietam bo temat na forum zapodany był parę lat temu, ale z pewnością jacyś dobrzy ludzie są nabieżąco i pomogą Tobie.
-
Witam ponownie i dziękuję wszystkim za udzieloną pomoc. Na moje szczęście opis podany przez nero541 sprawdził się również w 100% w moim przypadku. Faktycznie, kluczem do odryglowania i otwarcia wszystkich drzwi było odkręcenie klamki z wkładką kluczyka od strony kierowcy. Cała operacja potwierdziła również, to co napisał master22221: Tym "czymś" blokującym ruch kluczyka była najprawdopodobniej biała, plastykowa "foremka" znajdująca się w okolicach siłownika i rygla, przez nią przechodzi w górę cięgno do bębna kluczyka - niestety u mnie te połączenie się przyblokowało o plastyk. Ktoś pisał w jakimś wątku na temat problemów z otwieraniem zamka, że ten plastyk przy siłowniku potrafi się przesunąć i zblokować mechaniczne połączenie pomiędzy bębnem a siłownikiem. U mnie to wyszło, gdy po otwarciu drzwi zacząłem ponownie wszystko składać do kupy i zamek znowu się przyblokował. Na szczęście wszystko jeszcze miałem po otwierane, na wierzchu i zdemontowałem ten plastyk, teraz jest ok. Z tego, co zauważyłem w/w styk, który wysyła polecenie do CZ o otwarciu/zamknięciu pozostałych zamków znajduje się nie w siłowniku drzwi kierowcy, ale w przełączniku sprzężonym na sztywno z bębnem wkładki kluczyka i reagującym na jego obrót: lewo-otwórz, prawo-zamknij. U mnie zblokowany był właśnie mechanicznie obrót w lewo, przez co w/w styk nie mógł zostać przełączony i wysłać informacji o odryglowaniu zamków. Jeszcze raz dzięki za pomoc Pzdr Volk
-
Ok, pkt.2-5 są dla mnie zrozumiałe, jednak w opisie pkt.1 autor wspomina Sugerowałoby to, że uchylenie tapicerki umożliwiło mu dostęp i odpięcie jakiegoś cięgła klamki zewnętrznej ewentualnie, wewnętrznej drzwi? Z moich wstępnych oględzin rozłączenie tłoczka od zamka wymagałoby wykręcenie całego zespołu (wspornika) zamek-siłownik a to jest możliwe tylko przy uchylonych drzwiach kierowcy: trzy śruby mocujące zamek do drzwi znajdują się od strony zamka i są niedostępne przy zamkniętych drzwiach. Sam siłownik przykręcony jest do wspornika dwoma śrubami, ale bez wyjęcia całego zespołu zamek-siłownik tych śrub się nie odkręci. Do momentu otwarcia drzwi autor tego wątku nawet słowem nie wspomniał o rozłączaniu siłownika od zamka, co chyba w całym tym przedsięwzięciu byłoby operacją najtrudniejszą, a przecież w finale udało mu się otworzyć drzwi. Jeżeli później odłączył siłownik od zamka to, dlatego że miał już dostęp do otwartych drzwi i tym samym śrub mocujących zamek. P.S. master22221, to nic osobistego ale mam nadzieję że punkcie 1. się mylisz a moje przypuszczenia są słuszne bo to by oznaczało że rozwiązanie mojego problemu jest bliskie i realne . Może sam autor tego wątku się odezwie i wniesie trochę więcej szczegółów do samej operacji. Pzdr. Volk
-
Dzięki za pomoc, szczególnie za link podany przez kamilk_26. Niestety moje zmagania będą przebiegać w warunkach parkingowych, przy niskich temperaturach otoczenia, dlatego zamierzam szybko wbić się bagażnikiem do środka i wykonać tych parę operacji opisanych przez nero541: Tyle teorii jednak do pełnego sukcesu potrzebowałbym kilku podpowiedzi. Poniżej wesprę się w/w opisem kolegi nero541 z wątku https://forum.autokacik.pl/index.php/topic/124874-centralny-zamek-w-astra-f-awaria/ Czy te cięgło odpina się przy klamce? Czy w tym celu muszę odkręcić klamkę zewnętrzną? Wystarczy samo samo odpięcie cięgła, czy trzeba jednoczesnie pomanipulować ręką/wkrętakiem przy ryglu/zamku/klamce wew. lub zew.? Czyli odnajduję i wypinam metodą macajewa bodajże 5-pinową wtyczkę wpięta bezpośrednio do siłownika i podaje na biało-brązowy przewód masę np. z zapalniczki? I to powinno otworzyć drzwi pasażera? Mógłby ktoś rozwinąć w/w myśl. Teoretycznie dochodząc do tego momentu "manuala" mam nadzieje mieć otwarte drzwi kierowcy i pasażera. Co dalej, jak mam rozumieć "przy odpiętym siłowniku" - mechaniczny demontaż siłownika czy nie podpinanie do niego 5-pinowej złączki sterującej-zasilającej. Czy całą operację jestem w stanie wykonać sam czy potrzebne jest wsparcie po drugiej stronie drzwi. Może dla niektórych w/w pytania są banalne i oczywistych, ale w tych okolicznościach przyrody każda pomoc jest na wagę złota Pzdr. Volk
-
Dzięki za szybki odzew. Na razie aku się ładuje, jednak myślę że przy braku zasilania zamki powinny dać się otworzyć kluczykiem, przynajmniej jeden z nich. Wcześniej to praktykowałem i zawsze działało. Na razie czekam na naładowanie akumulatora ale spodziewam się najgorszego, muszę szybko rozkminić jak otworzyć drzwi, aby móc korzystać z auta. Pzdr.
-
Witam Niestety zostałem zmuszony odkurzyć temat, ale do rzeczy. Z rana Asterka cos niemrawo kręciła więc postanowiłem podładować aku. Podniosłem maskę, zamknąłem centralnym wszystkie drzwi i odpiłem klemy od aku, sprawdziłem czy otworzę drzwi kierowcy kluczykiem i się zaczęło. Żadnych drzwi (kierowcy i pasażera) nie mogę otworzyć kluczykiem, po ponownym podłączeniu akumulatora dalej lipa. Kluczyk umożliwia tylko obrót w prawa stronę, czyli zamykanie, jednak w pozycji pionowej nie pozwala na żaden ruch w lewo a wydaje mi się, że pozwalało to na odryglowanie wszystkich zamków. Udało mi się wbić do auta przez bagażnik jednak grzybki przy drzwiach nie puszczają, a po uchyleniu tapicerki z drzwi kierowcy niewiele mogłem wymyślić. Mogę chyba odkręcić klamkę, ale czy to coś pomoże - chodzi mi o możliwość przekręceni kluczyka z pionu w lewo, dzięki czemu mógłbym odryglować drzwi. Znalazłem też pod tapicerką jakieś złącze trzyżyłowe prawdopodobnie do zamka (brąz-niebieski-czerwonożołty) i tu mam pytanie czy podanie na nie napięcia prosto z aku nie odryglowałoby drzwi?. Jak mogę zmusić Asterke do otwarcia drzwi, jakieś pomysły sprawa dla mnie gardłowa. P.S. Nie mam pilota ani alarmu, w instalacji CZ nic nie było przerabiane.
-
Sprawdź w kluczyku mocowanie koszyczka na baterie. Czasami jego lutowane połączenie z płytką drukowaną ulega przerwaniu i wtedy kluczyki potrafią się rozkodować, a ponowne zakodowanie pomaga na krótki czas, a z czasem staje sie niemożliwe.
-
sonda lambda1 przepływomierz brudna przepustnica filtr powietrza świece padający ecu Lista możliwości jest spora. Ja przez ok pół roku walczyłem z podobnymi objawami (silnik Z18XE + LPG). Skończyło się na pierwszych pięciu pozycjach + sonda2 która uszkodzili w jednym z warsztatów w trakcie diagnozowania problemu. Co dokładnie było winne do końca nie wiadomo, stawiam na przepływomierz + sonde1. Na początku check się nie palił, ale po ok 3 miesiącach zaczął świecić błąd (0170) - problemy z mieszanką - temat rzeka.
-
> więc dlaczego to szarpanie występuje? > Czy jest to na stałe przypisane do samochodów z LPG? Spróbuj przegonić trochę auto tylko na Pb. Czasami przy dłuższej jeździe na LPG auto potrafi sie przymulić i mieć problemy z ruszaniem. Ja jakiś czas temu miałem podobny problem, ruszanie i pierwsze kilkanaście metrów na zimnym silniku odbywało sie skokami a silnik miał nawet tendencje zgasnąć. W pewnym momencie zmuszony byłem przy odpalaniu auta od razu przegazować asterke, aby przełączyła sie na gaz i umożliwiła normalny start. W końcu przegoniłem auto kilkanaście km na wyższych obrotach i wszystko wróciło do normy.
-
> Witajcie. > Z dużym prawdopodobieństwem stanę się w najbliższych dniach właścicielem Zafiry z silnikiem 1.8 125 > KM > Pytania następujące: > - Rozrząd jakiej firmy polecacie? Z rozrządami bywa różnie, są lepsze, gorsze itp, chcę kupić coś > BDB nie koniecznie najtańszego, czego więc szukać ? > - Na jakim oleju ten silnik powinien jeździć ? Wiem, że potrafią żłopać oliwę więc pewnie nie będę > inwestował w nic drogiego, ale.... > - Jak z zagazowaniem tego silnika, pewnie to motor lubiący LPG, ale nie jestem pewien. > Z Góry Dziękuję za wszelkie sugestie. > Pozdrawiam. Używam takiej Zafirki z silnikim Z18XE zagazowanej i jestem po wymianie: pasek-Contitech, rolki-INA, pompa-Dolz (koszt 350zł bez roboc.) olej - Mobile 5w30 3000 XE wymiana co 15kkm z dolewką ok 0,5l na 15k km Dobrze znosi LPG (wcześniej sugerowłbym lekturę forum w kwestii doboru instalacji LPG i wybór gazownika znającego się na rzeczy). P.S. Mając porównanie Astry F i Zafiry 1.8 to muszę przyznać że ef-ka jest prosta w budowie, nie do zajechania i tania w eksploatacji. Zafira to już inna półka, sporo czujników jeszcze więcej możliwych źródeł błędów i awarii oraz wyższe koszta części. Jednak jest to inny komfort jazdy. p.s. Moim zdaniem jeżeli chodzi o Astrę G (protoplasty Zafiry) to czas modeli z najlepszymi motorami skonczył sie w 2004 r. kiedy to wyszły ostatnie modele 8V z silnikiem Z16SE.
-
> Witam. > Czy ktoś ma lub wie gdzie można znaleźć schemat instalacji elektrycznej do Astry G w polskiej > wersji. Konkretnie potrzeba mi do Zafiry A, ale schemat powinien być podobny. Poszukaj pod tym adresem: www.DIE-OPEL-TUNER.DE Nie jest to polska wersja, ale jeżeli nie masz nic innego to przy odrobinie chęci powinieneś sobie poradzić z niuansami językowymi.
-
Wg H.R.Etzolda tropienie złodzieja prądu powinno przebiegać następująco: - Do sprawdzenia powinien być użyty naładowany akumulator. - Odłączyć przewód masy (-) od akumulatora. (...) - Na amperomierzu (z zakresem pomiarowym 0-5 mA i 0-5 A) ustawić najwyższy zakres pomiarowy. Włączyć amperomierz między ujemny zacisk akumulatora i przewód masy. (...) - Wyłączyć wszystkie odbiorniki, odłączyć przewody zegara (także inne urządzenia o stałym poborze prądu), zamknąć drzwi. - Zmniejszać zakres pomiarowy amperomierza tak długo, aż ukaże się możliwe do odczytania wskazanie (może być 1-3 mA). - Przez wyjmowanie bezpieczników wyłączać kolejno poszczególne obwody. Jeśli wskazówka amperomierza wróci do zera po przerwaniu kolejnego obwodu, w tym obwodzie należy szukać źródła uszkodzenia. Mogą to powodować skorodowane lub zanieczyszczone styki, przetarte przewody lub wewnętrzne zwarcie w urządzeniu. - Jeśli nie zostanie znalezione żadne uszkodzenie w obwodach zabezpieczonych, to należy odłączać przewody urządzeń nie zabezpieczonych, jak układ zapłonowy, alternator i rozrusznik. - Jeśli wskazówka amperomierza wróci do zera po odłączeniu kolejnego z nie zabezpieczonych urządzeń, należy naprawić lub wymienić to urządzenie. W razie upływu prądu w rozruszniku lub układzie zapłonowym, powinien być sprawdzony także wyłącznik zapłonu według schematu instalacji elektrycznej.(...)
-
> o to to to... > do tego zmierzam, dobry sklep jak ma VIN to ma wszystko W/w link do EPC Opla znałem już wcześniej i tam też namierzyłem numer silnika, jednak chciałem jeszcze potwierdzić te dane odszukując fizycznie numer na silniku. Gdzieś w sieci jest opisany przypadek, gdy numer silnika z EPC był inny niż odnaleziony na silniku, bo ktoś wcześniej dokonał przeszczepu silnika. Stąd moje poszukiwania. > o ile się nie mylę, to w tym roczniku nr silnika jest zakodowany w nr VIN > wpisz w google "epc online" i poszukaj wyniku ze strony klubzafira.pl > jest tam link do - sam nie wiem czego - ale działa > uruchamia się katalog EPC opla, jest opcja dekodowania VIN (poszukać trzeba, ale intuicyjnie dałem > radę) > osobiście przed chwilą sprawdziłem - działa > powodzenia Też uważam, jeżeli ja, zwykły użytkownik jestem w stanie namierzyć po VIN (tak mi sie przynajmniej wydaje) niezbędne informacje potrzebne do dobrania odpowiedniej części do auta to sklep tym bardziej powinien sobie z tym poradzić. Osobiście tymczasowo problem obszedłem w ten sposób, że nie mając nr silnika, sprawdzałem części po numerze OE i wszystko wskazuje, że będą pasować. Dzięki za odzew. Pozdrawiam Volk
-
> Gwoli uzupełnienia 1: nie potrzebujesz do tego nr (z) silnika Ad1. Ponoć wystarczy nr VIN, ale przeszukując sieć oraz internetowe oferty sprzedaży rozrządu to dość często pojawia się zapytanie o numer silnika, więc żeby uniknąć ew. późniejszych reklamacji i zwrotów wolę się wcześniej zabezpieczyć podając wymagane informacje o silniku. > Gwoli uzupełnienia 2: kluczem do powodzenia jest AK Ad2. Na to liczyłem > Gwoli uzupełnienia 3: proszszsz (szczoty drucianej szukaj) Ad3. Dzięki, więc mam zajęcie na weekend. Pzdr. Volk