Skocz do zawartości

volk

użytkownik
  • Liczba zawartości

    53
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Profile Information

  • Lokalizacja
    Marienwerder

volk's Achievements

zielony listek

zielony listek (8/20)

0

Reputacja

  1. Zapytaj na kąciku "Astra - 99% techniki", na 99% był tam podawany namiar na schemat do astry F. Szcegółów nie pamietam bo temat na forum zapodany był parę lat temu, ale z pewnością jacyś dobrzy ludzie są nabieżąco i pomogą Tobie.
  2. Witam ponownie i dziękuję wszystkim za udzieloną pomoc. Na moje szczęście opis podany przez nero541 sprawdził się również w 100% w moim przypadku. Faktycznie, kluczem do odryglowania i otwarcia wszystkich drzwi było odkręcenie klamki z wkładką kluczyka od strony kierowcy. Cała operacja potwierdziła również, to co napisał master22221: Tym "czymś" blokującym ruch kluczyka była najprawdopodobniej biała, plastykowa "foremka" znajdująca się w okolicach siłownika i rygla, przez nią przechodzi w górę cięgno do bębna kluczyka - niestety u mnie te połączenie się przyblokowało o plastyk. Ktoś pisał w jakimś wątku na temat problemów z otwieraniem zamka, że ten plastyk przy siłowniku potrafi się przesunąć i zblokować mechaniczne połączenie pomiędzy bębnem a siłownikiem. U mnie to wyszło, gdy po otwarciu drzwi zacząłem ponownie wszystko składać do kupy i zamek znowu się przyblokował. Na szczęście wszystko jeszcze miałem po otwierane, na wierzchu i zdemontowałem ten plastyk, teraz jest ok. Z tego, co zauważyłem w/w styk, który wysyła polecenie do CZ o otwarciu/zamknięciu pozostałych zamków znajduje się nie w siłowniku drzwi kierowcy, ale w przełączniku sprzężonym na sztywno z bębnem wkładki kluczyka i reagującym na jego obrót: lewo-otwórz, prawo-zamknij. U mnie zblokowany był właśnie mechanicznie obrót w lewo, przez co w/w styk nie mógł zostać przełączony i wysłać informacji o odryglowaniu zamków. Jeszcze raz dzięki za pomoc Pzdr Volk
  3. Ok, pkt.2-5 są dla mnie zrozumiałe, jednak w opisie pkt.1 autor wspomina Sugerowałoby to, że uchylenie tapicerki umożliwiło mu dostęp i odpięcie jakiegoś cięgła klamki zewnętrznej ewentualnie, wewnętrznej drzwi? Z moich wstępnych oględzin rozłączenie tłoczka od zamka wymagałoby wykręcenie całego zespołu (wspornika) zamek-siłownik a to jest możliwe tylko przy uchylonych drzwiach kierowcy: trzy śruby mocujące zamek do drzwi znajdują się od strony zamka i są niedostępne przy zamkniętych drzwiach. Sam siłownik przykręcony jest do wspornika dwoma śrubami, ale bez wyjęcia całego zespołu zamek-siłownik tych śrub się nie odkręci. Do momentu otwarcia drzwi autor tego wątku nawet słowem nie wspomniał o rozłączaniu siłownika od zamka, co chyba w całym tym przedsięwzięciu byłoby operacją najtrudniejszą, a przecież w finale udało mu się otworzyć drzwi. Jeżeli później odłączył siłownik od zamka to, dlatego że miał już dostęp do otwartych drzwi i tym samym śrub mocujących zamek. P.S. master22221, to nic osobistego ale mam nadzieję że punkcie 1. się mylisz a moje przypuszczenia są słuszne bo to by oznaczało że rozwiązanie mojego problemu jest bliskie i realne . Może sam autor tego wątku się odezwie i wniesie trochę więcej szczegółów do samej operacji. Pzdr. Volk
  4. Dzięki za pomoc, szczególnie za link podany przez kamilk_26. Niestety moje zmagania będą przebiegać w warunkach parkingowych, przy niskich temperaturach otoczenia, dlatego zamierzam szybko wbić się bagażnikiem do środka i wykonać tych parę operacji opisanych przez nero541: Tyle teorii jednak do pełnego sukcesu potrzebowałbym kilku podpowiedzi. Poniżej wesprę się w/w opisem kolegi nero541 z wątku https://forum.autokacik.pl/index.php/topic/124874-centralny-zamek-w-astra-f-awaria/ Czy te cięgło odpina się przy klamce? Czy w tym celu muszę odkręcić klamkę zewnętrzną? Wystarczy samo samo odpięcie cięgła, czy trzeba jednoczesnie pomanipulować ręką/wkrętakiem przy ryglu/zamku/klamce wew. lub zew.? Czyli odnajduję i wypinam metodą macajewa bodajże 5-pinową wtyczkę wpięta bezpośrednio do siłownika i podaje na biało-brązowy przewód masę np. z zapalniczki? I to powinno otworzyć drzwi pasażera? Mógłby ktoś rozwinąć w/w myśl. Teoretycznie dochodząc do tego momentu "manuala" mam nadzieje mieć otwarte drzwi kierowcy i pasażera. Co dalej, jak mam rozumieć "przy odpiętym siłowniku" - mechaniczny demontaż siłownika czy nie podpinanie do niego 5-pinowej złączki sterującej-zasilającej. Czy całą operację jestem w stanie wykonać sam czy potrzebne jest wsparcie po drugiej stronie drzwi. Może dla niektórych w/w pytania są banalne i oczywistych, ale w tych okolicznościach przyrody każda pomoc jest na wagę złota Pzdr. Volk
  5. Dzięki za szybki odzew. Na razie aku się ładuje, jednak myślę że przy braku zasilania zamki powinny dać się otworzyć kluczykiem, przynajmniej jeden z nich. Wcześniej to praktykowałem i zawsze działało. Na razie czekam na naładowanie akumulatora ale spodziewam się najgorszego, muszę szybko rozkminić jak otworzyć drzwi, aby móc korzystać z auta. Pzdr.
  6. Witam Niestety zostałem zmuszony odkurzyć temat, ale do rzeczy. Z rana Asterka cos niemrawo kręciła więc postanowiłem podładować aku. Podniosłem maskę, zamknąłem centralnym wszystkie drzwi i odpiłem klemy od aku, sprawdziłem czy otworzę drzwi kierowcy kluczykiem i się zaczęło. Żadnych drzwi (kierowcy i pasażera) nie mogę otworzyć kluczykiem, po ponownym podłączeniu akumulatora dalej lipa. Kluczyk umożliwia tylko obrót w prawa stronę, czyli zamykanie, jednak w pozycji pionowej nie pozwala na żaden ruch w lewo a wydaje mi się, że pozwalało to na odryglowanie wszystkich zamków. Udało mi się wbić do auta przez bagażnik jednak grzybki przy drzwiach nie puszczają, a po uchyleniu tapicerki z drzwi kierowcy niewiele mogłem wymyślić. Mogę chyba odkręcić klamkę, ale czy to coś pomoże - chodzi mi o możliwość przekręceni kluczyka z pionu w lewo, dzięki czemu mógłbym odryglować drzwi. Znalazłem też pod tapicerką jakieś złącze trzyżyłowe prawdopodobnie do zamka (brąz-niebieski-czerwonożołty) i tu mam pytanie czy podanie na nie napięcia prosto z aku nie odryglowałoby drzwi?. Jak mogę zmusić Asterke do otwarcia drzwi, jakieś pomysły sprawa dla mnie gardłowa. P.S. Nie mam pilota ani alarmu, w instalacji CZ nic nie było przerabiane.
  7. Sprawdź w kluczyku mocowanie koszyczka na baterie. Czasami jego lutowane połączenie z płytką drukowaną ulega przerwaniu i wtedy kluczyki potrafią się rozkodować, a ponowne zakodowanie pomaga na krótki czas, a z czasem staje sie niemożliwe.
  8. sonda lambda1 przepływomierz brudna przepustnica filtr powietrza świece padający ecu Lista możliwości jest spora. Ja przez ok pół roku walczyłem z podobnymi objawami (silnik Z18XE + LPG). Skończyło się na pierwszych pięciu pozycjach + sonda2 która uszkodzili w jednym z warsztatów w trakcie diagnozowania problemu. Co dokładnie było winne do końca nie wiadomo, stawiam na przepływomierz + sonde1. Na początku check się nie palił, ale po ok 3 miesiącach zaczął świecić błąd (0170) - problemy z mieszanką - temat rzeka.
  9. volk

    szarpanie na benzynie

    > więc dlaczego to szarpanie występuje? > Czy jest to na stałe przypisane do samochodów z LPG? Spróbuj przegonić trochę auto tylko na Pb. Czasami przy dłuższej jeździe na LPG auto potrafi sie przymulić i mieć problemy z ruszaniem. Ja jakiś czas temu miałem podobny problem, ruszanie i pierwsze kilkanaście metrów na zimnym silniku odbywało sie skokami a silnik miał nawet tendencje zgasnąć. W pewnym momencie zmuszony byłem przy odpalaniu auta od razu przegazować asterke, aby przełączyła sie na gaz i umożliwiła normalny start. W końcu przegoniłem auto kilkanaście km na wyższych obrotach i wszystko wróciło do normy.
  10. > Witajcie. > Z dużym prawdopodobieństwem stanę się w najbliższych dniach właścicielem Zafiry z silnikiem 1.8 125 > KM > Pytania następujące: > - Rozrząd jakiej firmy polecacie? Z rozrządami bywa różnie, są lepsze, gorsze itp, chcę kupić coś > BDB nie koniecznie najtańszego, czego więc szukać ? > - Na jakim oleju ten silnik powinien jeździć ? Wiem, że potrafią żłopać oliwę więc pewnie nie będę > inwestował w nic drogiego, ale.... > - Jak z zagazowaniem tego silnika, pewnie to motor lubiący LPG, ale nie jestem pewien. > Z Góry Dziękuję za wszelkie sugestie. > Pozdrawiam. Używam takiej Zafirki z silnikim Z18XE zagazowanej i jestem po wymianie: pasek-Contitech, rolki-INA, pompa-Dolz (koszt 350zł bez roboc.) olej - Mobile 5w30 3000 XE wymiana co 15kkm z dolewką ok 0,5l na 15k km Dobrze znosi LPG (wcześniej sugerowłbym lekturę forum w kwestii doboru instalacji LPG i wybór gazownika znającego się na rzeczy). P.S. Mając porównanie Astry F i Zafiry 1.8 to muszę przyznać że ef-ka jest prosta w budowie, nie do zajechania i tania w eksploatacji. Zafira to już inna półka, sporo czujników jeszcze więcej możliwych źródeł błędów i awarii oraz wyższe koszta części. Jednak jest to inny komfort jazdy. p.s. Moim zdaniem jeżeli chodzi o Astrę G (protoplasty Zafiry) to czas modeli z najlepszymi motorami skonczył sie w 2004 r. kiedy to wyszły ostatnie modele 8V z silnikiem Z16SE.
  11. > Witam. > Czy ktoś ma lub wie gdzie można znaleźć schemat instalacji elektrycznej do Astry G w polskiej > wersji. Konkretnie potrzeba mi do Zafiry A, ale schemat powinien być podobny. Poszukaj pod tym adresem: www.DIE-OPEL-TUNER.DE Nie jest to polska wersja, ale jeżeli nie masz nic innego to przy odrobinie chęci powinieneś sobie poradzić z niuansami językowymi.
  12. Wg H.R.Etzolda tropienie złodzieja prądu powinno przebiegać następująco: - Do sprawdzenia powinien być użyty naładowany akumulator. - Odłączyć przewód masy (-) od akumulatora. (...) - Na amperomierzu (z zakresem pomiarowym 0-5 mA i 0-5 A) ustawić najwyższy zakres pomiarowy. Włączyć amperomierz między ujemny zacisk akumulatora i przewód masy. (...) - Wyłączyć wszystkie odbiorniki, odłączyć przewody zegara (także inne urządzenia o stałym poborze prądu), zamknąć drzwi. - Zmniejszać zakres pomiarowy amperomierza tak długo, aż ukaże się możliwe do odczytania wskazanie (może być 1-3 mA). - Przez wyjmowanie bezpieczników wyłączać kolejno poszczególne obwody. Jeśli wskazówka amperomierza wróci do zera po przerwaniu kolejnego obwodu, w tym obwodzie należy szukać źródła uszkodzenia. Mogą to powodować skorodowane lub zanieczyszczone styki, przetarte przewody lub wewnętrzne zwarcie w urządzeniu. - Jeśli nie zostanie znalezione żadne uszkodzenie w obwodach zabezpieczonych, to należy odłączać przewody urządzeń nie zabezpieczonych, jak układ zapłonowy, alternator i rozrusznik. - Jeśli wskazówka amperomierza wróci do zera po odłączeniu kolejnego z nie zabezpieczonych urządzeń, należy naprawić lub wymienić to urządzenie. W razie upływu prądu w rozruszniku lub układzie zapłonowym, powinien być sprawdzony także wyłącznik zapłonu według schematu instalacji elektrycznej.(...)
  13. > o to to to... > do tego zmierzam, dobry sklep jak ma VIN to ma wszystko W/w link do EPC Opla znałem już wcześniej i tam też namierzyłem numer silnika, jednak chciałem jeszcze potwierdzić te dane odszukując fizycznie numer na silniku. Gdzieś w sieci jest opisany przypadek, gdy numer silnika z EPC był inny niż odnaleziony na silniku, bo ktoś wcześniej dokonał przeszczepu silnika. Stąd moje poszukiwania. > o ile się nie mylę, to w tym roczniku nr silnika jest zakodowany w nr VIN > wpisz w google "epc online" i poszukaj wyniku ze strony klubzafira.pl > jest tam link do - sam nie wiem czego - ale działa > uruchamia się katalog EPC opla, jest opcja dekodowania VIN (poszukać trzeba, ale intuicyjnie dałem > radę) > osobiście przed chwilą sprawdziłem - działa > powodzenia Też uważam, jeżeli ja, zwykły użytkownik jestem w stanie namierzyć po VIN (tak mi sie przynajmniej wydaje) niezbędne informacje potrzebne do dobrania odpowiedniej części do auta to sklep tym bardziej powinien sobie z tym poradzić. Osobiście tymczasowo problem obszedłem w ten sposób, że nie mając nr silnika, sprawdzałem części po numerze OE i wszystko wskazuje, że będą pasować. Dzięki za odzew. Pozdrawiam Volk
  14. > Gwoli uzupełnienia 1: nie potrzebujesz do tego nr (z) silnika Ad1. Ponoć wystarczy nr VIN, ale przeszukując sieć oraz internetowe oferty sprzedaży rozrządu to dość często pojawia się zapytanie o numer silnika, więc żeby uniknąć ew. późniejszych reklamacji i zwrotów wolę się wcześniej zabezpieczyć podając wymagane informacje o silniku. > Gwoli uzupełnienia 2: kluczem do powodzenia jest AK Ad2. Na to liczyłem > Gwoli uzupełnienia 3: proszszsz (szczoty drucianej szukaj) Ad3. Dzięki, więc mam zajęcie na weekend. Pzdr. Volk
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.