Jump to content

Doom

użytkownik
  • Content Count

    912
  • Joined

  • Last visited

  • Time Online

    1h 5m 49s

1 Follower

About Doom

  • Rank
    kierowca

Profile Information

  • Name
    Rafal
  • Płeć
    Male
  • Lokalizacja
    Warszawa Białołęka
  • Zainteresowania
    IT, elektronika, Motoryzajca
  • Car
    Peugeot 508 / Mercedes C280
  • Motorcycle
    Suzuki GS500

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Witam, posiadam Peugeota 508 2.0 HDI Hybrid4, silnik zaczął mi pracować mniej równo niż zwykle - tak wiem czepiam się. Miesiąc temu zregenerowali mi alternator bo łożyska się skończyły. Zaczął pracować trochę lepiej ale to jeszcze nie to, oddałem samochód wczoraj na sprawdzenie wtrsków. Dostałem info, że komplet do regeneracji bo są uszkodzone przez olej, który dostał się do układu wtryskowego przez nieszczelny simmering na pompie. Niestety nie mają materiałów więc muszę się umówić w styczniu. I teraz najciekawsze, poskładali wtryski, oddali samochód ze świecącym się check engine. Podłączyłem go pod WOW'a i okazało się że błędy to P193/P201/P202/P203/P204 czyli wtryski i czujnik na listwie - tam gdzie grzebali. Po odbiorze samochodu otworzyłem pokrywę tam gdzie wtryski siedzą, wtyczki wyglądają jak nowe, suche, bez żadnego oleju/wody czy czegokolwiek innego, piny całe nie pozaginane. Pod pokrywą waliło ropą i było wilgotno ale to raczej po demontażu. Silnik chodzi w marę normalnie oprócz tego, że trochę nim telepie - czuć drgania na kierownicy. Pytanie co poszło nie tak? Skoro silnik pracuje, bez problemu odpala i się wkręca a błędy to obwód wtryskiwacza 1/2/3/4 przerwany i za wysokie napięcie czujnika na listwie. Z tymi błędami nie powinien mieć problemów z pracą, odpalaniem? Mówili że błąd się świeci bo do napełnienia układu odłączyli wtryski. Pewnie uruchamiali zapłon bez wtyczek na wtryskach. Może powinni przeprowadzić adaptację? Błędu nie da się skasować, pokazuje że jest ciągły. Samochód odebrałem i jutro muszę lecieć na drugi koniec kraju, myślicie że to coś poważniejszego czy rzeczywiście brak adaptacji czy coś podobnego? Dodam, że warsztat polecany, podobno się znają.
  2. Doom

    W221 czy A8?

    Zazwyczaj przez conajmniej 12 godzin dziennie siedzę wieć kręgosłup nie ma lekko, po kilkugodzinnej podróży służbowym Avensisem wysiadam połamany... Dlatego priorytetem jest komfort. Panamera jest za sztywna. Dzięki za propozycje, bardzo chętnie
  3. Doom

    W221 czy A8?

    Jeżeli chodzi o Peugeota to ten samochód ma tylko jeden problem, skrzynia biegów. W starej C klasie w202 z 1998r 280tyś przebiegu automat chodzi lepiej, plynniej i sprawniej niż to coś zautomatyzowane z Peugeota. Mi to aż tak bardzo nie przeszkadza, przyzwyczaiłem się ale poza tym to świetne auto, w tym miesiącu będę zmieniał olej w skrzyni może to coś poprawi chociaż ona tak chodziła od początku. Spalanie max w Warszawie w korkach przy butowaniu 6.2l. Przy normalnej jeździe 5.5l, a jak leciałem do Czech to średnie spalanie było poniżej 5 ale tu już się trochę męczyłem, przy prędkości 140-170km/h - 5.8l. Prowadzenie dobre, turbo, dwumasa, wtryski i wszystko inne co powinno się zepsuć nadal działa i to całkiem nieźle, nic nie skrzypi jak w lagunie 3 przez 3 lata i 70tyś km wymieniłem opony, czujnik poziomowania reflektora, pasek osprzętu z napinaczem i tyle... W tej chwili auto ma 217tyś i nadal jeździ Ogólnie widzę że też bardziej jesteście za MB, zastanawiałem się nad S420CDI albo S500. Mocy powinno wystarczyć, który będzie trwalszy?
  4. Doom

    W221 czy A8?

    Witam, Zaczynam szukać nowego auta, obecnie jeżdżę peugeotem 508 hybrid4, od kilku lat chodzi za mną W221 ale w podobnym budżecie mogę mieć audi A8. Co będzie lepszym wyborem i z jakim silnikiem warto wziąć auto? Budżet to max 200k a celem jest to żeby było wygodnie :) Jezdzilem ostatnio Panamerą i ona z wygodą nie miała nic wspólnego. Po kilku godzinach jazdy ciężko było wysiąść.
  5. Witam, szukam samochodu którym mógłbym potargać przyczepkę a na codzień przekazać mamuśce na dojazdy do pracy - powinien mało palić i mieć klimę. Na naszym rodzimym rynku mamy masę samochodów w cenie złomu. Na co warto zwrócić uwagę(model, marka)? Widziałem że pół darmo można kupić Mazdy 6, Citroeny C5, Fordy Mondeo ale zastanawiam się czy to nie przerost formy nad treścią, czy serwis mnie nie zabije - część żeczy zrobię sam ale jak wiadomo nie wszystko. Teoretycznie dla mamuśki najlepsza by była corsa/yaris'ka etc ale z tego co pamiętam to nie pociągnie normalnej przyczepki 750KG ( chyba że się mylę). Macie jakieś doświadczenie? Rok temu kupiłem Astrę G 1.7dtl za 1500pln ale okazało się że cierpi na brak podłużnic więc nie ma nawet co ratować, we wrześniu idzie na złom. Dlatego szukam czegoś innego.
  6. Witam, Szukam informacji na temat układu chłodzenia z tyłu silnika X17DTL, co tam może iść? Mam nieszczelność w układzie i jak się pojawia cisnienie to mi płyn wyrzuca na kolektor wydechowy i dymi spod maski. Ostatnio po zatrzymaniu cały kolektor był mokry. Turbo albo chłodnica są grzane/chłodzone wodą? Zauważyłem że silnik się nie dogrzewa ale to na 99% wyjęty termostat przez poprzedniego właściciela pewnie w związku z nieszczelnością.
  7. Dzięki Jeszcze jedno pytanie, jeden z wężyków jest nieszczelny, muszą tam być jakieś specjalne czy wystarczy gumowy olejoodporny w oplocie?
  8. Witam, Tydzień temu kupiłem sobie do dłubania Astrę 2 z silnikiem X17DTL, wymieniłem wszystkie filtry, udrożniłem EGR, odetkałem czujnik ciśnienia w kolektorze bo walił błędem. Mam pytanie bo nie mogę dopatrzyć się na zdjęciach w necie, gdzie powinien iść przewód od powrotu paliwa z czwartego wtryskiwacza? W tej chwili mam tak: każdy wtrysk ma 2 króćce z pierwszego króćca pierwszego wtryskiwacza idzie gumowy przewód w oplocie do pompy, drugi do pierwszego króćca, wtryskiwacza drugiego i tak aż do wtrysku nr 4. Czwarty wtrysk jest połączony z trzecim a drugi króciec z czwartego wtrysku ma kawałek wężyka i wkręconą śrubkę żeby się nie lało ;) Tak ma być?
  9. Witam, Wczoraj szwagier pożyczył Zafirę, dodał gazu na skręconych kołach jak wyjeżdżał z bocznej uliczki, coś strzeliło i samochód nie przekazuje napędu na koła, sprzęgło jest ok, skrzynia zazębia, wybierak dziala. Myślałem że to przegub ale wtedy półoś by się chyba kręciła a jak zaglądam przy kole to wszystko na stoi. Auto na biegu, sprzęgło puszczone i nic. Tak samo wbijam bieg i mogę auto przepychać tył przód bez większego oporu. Co mogło paść? Przegub wewnętrzny? Mechanizm różnicowy? Jak sprawdzić co się stało?
  10. Witam, Czeka mnie wymiena tarcz wentylowanych w Astrze F X16SZR. Co tam powinno być z przodu ? W sklepach widzę że są tarcze wentylowane 236mm oraz 240mm które będą odpowiednie ?
  11. Po wymianie stabilizatora (tu był taki z 5 nóżkami na 5V) wszystko wróciło do normy Udało się też naprawić skaczącą wskazówkę predkosciomierza była zbyt mocno wcisnieta.
  12. Jutro posprawdzam napięcia na przewodach, które podałeś i dam znać co wyszło. Przejrzałem kawałek internetu i zastanawiam się jeszcze nad stabilizatorem 10V w zegarach.
  13. Witam, Noszę się z zamiarem zakupu Peugeota 508 Hybrid4 czy ktoś może użytkuje takie auto ewentualnie jeździł i może polecić, odradzić ? To co mnie niepokoi to skrzynia "zautomatyzowana" wcześniej jeździłem Oplem i każdy odradzał skrzynie easytronic - czyli zautomatyzowane ponieważ potrafiły się zacinać i mechanizm się szybko wyrabiał tylko, że było to kilka lat temu, technologia na pewno posunęła się do przodu poza tym inny producent inne rozwiązania Zastanawia mnie też trwałość jednostki diesla, która będzie co chwilę uruchamiana i wyłączana co mamy w tej chwili przy systemach start stop a tu dodatkowo silnik elektryczny. Raczej zbyt zdrowe dla silnika to nie jest.
  14. Witam, Jako że Zafira to taka napompowana Astra zapytam tutaj poza tym jest większy ruch niż na powyższym forum opla Ostatnio oddałem samochód do mechanika, odwalił fuszerę i to po całości, większość rzeczy już ogarnąłem ale został mi problem z licznikiem. Nie działa wskaźnik paliwa i temperatury silnika. MID pokazuje poziom paliwa prawidłowo a wskaźniki na zegarach leżą. No prawie leżą, wskaźnik temperatury "żyje własnym życiem" po wyłączeniu zapłonu nie wraca na początek tylko tak jak podczas kilkugodzinnej jazdy wskazuje np. 60 stopni tak już stoi aż do odłączenia akumulatora... Co może być nie tak ? Zdejmowałem zegary i nic. Z tyłu nie widać żeby coś popsuli a czujniki moim zdaniem działają prawidłowo - na pewno pływak w baku.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.