Jump to content

LordFalcon

użytkownik
  • Content Count

    2220
  • Joined

  • Last visited

7 Followers

About LordFalcon

  • Rank
    mistrz kierownicy
  • Birthday 01/22/1985

Profile Information

  • Płeć
    Male
  • Lokalizacja
    Nieporaz/Bolęcin/Chrzanów/Jaworzno
  • Zainteresowania
    Samochody i komputery i wiele innych ;)
  • Car
    Fiat Uno 999ccm LPGPowered
  1. Hej. Może ktoś będzie znać odpowiedź na nurtujące mnie pytanie. Aby podłączyć Nevo Plus do ECU przez OBD trzeba mieć adapter OBD który podłącza się do złącza diagnostycznego. Po co w takim razie w wiązce przewodów Nevo Plus są wyprowadzone przewody K i L line oraz Can L i H? Trochę nie logiczna sprawa... I jeszcze takie dwie sprawy. 1.Do czego służy dodatkowe wejście analogowe w MAP sensorze? Widziałem w sieci, że podłącza się tam czujnik temp reduktora, ale w ustawieniach typu wejścia w MAPie jest tylko 4 lambdy i analog 0-5V. 2. W wiązce wtyczki szarej są 4 przewody wejścia, wyjście +12V i 2 wyjścia analogowe. Do czego służą te wyjścia analogowe i gdzie można jest skonfigurować? A może jest to "na przyszłość"?
  2. Na dodatek chciałbym dodać że warto przemyśleć gdzie najlepiej nanieść nowy numer nadwozia i uprosić diagnostę o nabicie właśnie w tym miejscu... Acha i taka ciekawostka jeszcze... numery nadwozia diagnosta nabija numeratorami w rozmiarze 8mm xD
  3. Ile w klubie jeszcze jest Uno jeżdżących? I ile w jako takim stanie conajmniej?
  4. Fenix nie kłam, bo moje 999 czarne miało wtrysk a buda z 91! A tak w ogóle to mam tak samo z przyspieszaniem na benzynie jeżdżąc, na gazie nie ma tego problemu xD A co do odpalania to u mnie pomogło globalne wyczyszczenie przepustnicy i wtrysku z syfu tam nagromadzonego.
  5. Nie masz czasem lewego powietrza? Pasowało by do 1 i 2 błędu
  6. Ad. 1 P1173 - FRA autoadapt. parameter (additive) The ECU has run out of range in adapting the mixture in reference to the O2 Sensor signal (multiplicative adaptation) and/or in reference to the engine running conditions (additive adaptation). Possible causes: - Engine Temperature sensor/circuit defective, but the signal still in realistic range. - Fuel Pressure incorrect - Fuel Injector(s) leaking - Fuel Injectors clogged - Incomplete combustion (ignition or compression problem, excess O2 in the exhaust) - Vacuum leak (lean mixture) - Oxygen Sensor defective or contaminated with silica (Voltage change extremely slow) - Exhaust system leak upstream of the O2 Sensor (stray air brings extra O2 making the mixture to appear lean) - Fuel Evaporation Control system defective (Patrz Ad. 3) - vehicle driven out of fuel (tank empty) Powodem tego błędu jest to, że ECU otrzymał bardzo niski sygnał z czujnika. Usterka nie zostanie wykryta teraz, ale jest przechowywana w pamięci. Wyczyść kody błędów i obserwuj przyszłe wystąpienie tego błędu. Lampka na desce została aktywowana przez ten błąd. Ad. 2 P0105 - Czujnik ciśnienia absol.kolektora/ciśnienia atmosferycznego - usterka* Podłączony? Komp twierdzi że jest usterka czujnika... Ad. 3 P0443 - Układ odprowadzania par paliwa obwód ster.zaworu oczyszcz. - usterka* Masz w ogóle podłaczony? Pewnie nie widzi obwodu...
  7. Chyba, że jakaś rzeźba jak w gdzieniegdzie fabrycznie... czyli wentylator przed chłodnicą to wtedy dmucha w nią.
  8. Lesiu a nie wiesz czy gdzieś można dostać wtyczkę "A" do tego ECU? Czy tylko szrot i używane wiązki?
  9. Lesiu czy ja dobrze wnioskuję po schemacie że ECU masę bierze z obudowy? W jaki sposób włącza wentylator chłodnicy? Czy dobrze rozumiem że temp cieczy czyta z tego czujnika w kolektorze ssącym? O co chodzi z elementem S231 (Power steering pressure switch)? Bo pompa jest mechaniczna przy tym silniku... To samo z elementem S341 (dotyczy klimy) bo na sprężarce klimy jest tylko wtyczka 2pin do sprzęgła... Czy zawór cyrkulacji par paliwa (Y104) musi być podłączony?
  10. Ok. Dzięki wielkie, nie spieszy się, jutro sobie go wydrukuje i przejrzę na spokojnie
  11. Czyli Haynes ma błąd w schemacie i teraz korygując to wg Twoich informacji wszystko jest jasne
  12. A ja mam jeszcze pytanie w jaki sposób sterowane są wtryskiwacze? Plusem czy minusem? Jak to jest zrealizowane że 1, 2 i 3 są podłączone wiązką silnika bezpośrednio z ECU a 4 jakimiś kosmicznymi obejściami do drugiej wtyczki... na dodatek jeszcze się rozgałęzia...
  13. Przeanalizowawszy schemat i tak pozostaje pytanie czy czujnik prędkości samochodu ma jakieś znaczenie dla ECU? Czy tylko sygnał przelatuje przez niego do cyfrowego prędkościomierza?
  14. Autodata? A jak się tam dostać bez płacenia ? Znalazłem w Haynesie...
  15. No rozpiske z Bravo, nie napisałem że to silnik z bravo Schemat podłaczeń bla bla ... z silnikami 80 16V (EOBD) ECU na dwie wtyczki...
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.