LordFalcon
użytkownik-
Liczba zawartości
2 258 -
Rejestracja
-
Ostatnia wizyta
LordFalcon's Achievements
kierowca (12/20)
1
Reputacja
-
Nie masz czasem lewego powietrza? Pasowało by do 1 i 2 błędu
-
Ad. 1 P1173 - FRA autoadapt. parameter (additive) The ECU has run out of range in adapting the mixture in reference to the O2 Sensor signal (multiplicative adaptation) and/or in reference to the engine running conditions (additive adaptation). Possible causes: - Engine Temperature sensor/circuit defective, but the signal still in realistic range. - Fuel Pressure incorrect - Fuel Injector(s) leaking - Fuel Injectors clogged - Incomplete combustion (ignition or compression problem, excess O2 in the exhaust) - Vacuum leak (lean mixture) - Oxygen Sensor defective or contaminated with silica (Voltage change extremely slow) - Exhaust system leak upstream of the O2 Sensor (stray air brings extra O2 making the mixture to appear lean) - Fuel Evaporation Control system defective (Patrz Ad. 3) - vehicle driven out of fuel (tank empty) Powodem tego błędu jest to, że ECU otrzymał bardzo niski sygnał z czujnika. Usterka nie zostanie wykryta teraz, ale jest przechowywana w pamięci. Wyczyść kody błędów i obserwuj przyszłe wystąpienie tego błędu. Lampka na desce została aktywowana przez ten błąd. Ad. 2 P0105 - Czujnik ciśnienia absol.kolektora/ciśnienia atmosferycznego - usterka* Podłączony? Komp twierdzi że jest usterka czujnika... Ad. 3 P0443 - Układ odprowadzania par paliwa obwód ster.zaworu oczyszcz. - usterka* Masz w ogóle podłaczony? Pewnie nie widzi obwodu...
-
Chyba, że jakaś rzeźba jak w gdzieniegdzie fabrycznie... czyli wentylator przed chłodnicą to wtedy dmucha w nią.
-
Lesiu a nie wiesz czy gdzieś można dostać wtyczkę "A" do tego ECU? Czy tylko szrot i używane wiązki?
-
Lesiu czy ja dobrze wnioskuję po schemacie że ECU masę bierze z obudowy? W jaki sposób włącza wentylator chłodnicy? Czy dobrze rozumiem że temp cieczy czyta z tego czujnika w kolektorze ssącym? O co chodzi z elementem S231 (Power steering pressure switch)? Bo pompa jest mechaniczna przy tym silniku... To samo z elementem S341 (dotyczy klimy) bo na sprężarce klimy jest tylko wtyczka 2pin do sprzęgła... Czy zawór cyrkulacji par paliwa (Y104) musi być podłączony?
-
Ok. Dzięki wielkie, nie spieszy się, jutro sobie go wydrukuje i przejrzę na spokojnie
-
Czyli Haynes ma błąd w schemacie i teraz korygując to wg Twoich informacji wszystko jest jasne
-
A ja mam jeszcze pytanie w jaki sposób sterowane są wtryskiwacze? Plusem czy minusem? Jak to jest zrealizowane że 1, 2 i 3 są podłączone wiązką silnika bezpośrednio z ECU a 4 jakimiś kosmicznymi obejściami do drugiej wtyczki... na dodatek jeszcze się rozgałęzia...
-
Przeanalizowawszy schemat i tak pozostaje pytanie czy czujnik prędkości samochodu ma jakieś znaczenie dla ECU? Czy tylko sygnał przelatuje przez niego do cyfrowego prędkościomierza?
-
Autodata? A jak się tam dostać bez płacenia ? Znalazłem w Haynesie...
-
No rozpiske z Bravo, nie napisałem że to silnik z bravo Schemat podłaczeń bla bla ... z silnikami 80 16V (EOBD) ECU na dwie wtyczki...
-
Witam szanownych Centomaniaków. Ja z sąsiedniego kącika Czyli Fiata Uno... tak tak, one istnieją jeszcze i jeżdżą xD Pytanie mam następujące o silnik 1.2 16V 82KM na ECU Bosch... Czy osprzęt z wiązki nadwozia tj. 1. Wyłacznik na pedale sprzęgła 2. Czujnik pompy wspomagania kierownicy 3. Czujnik położenia pedału gazu (TPS jest na przepustnicy i jest ona na linkę) 4. Czujnik przyspieszenia pionowego (co to jest w ogóle?) 5. Czujnik prędkości samochodu 6. Czujnik pedału hamulca musi być podłaczony do ECU? Co jeśli nie będą w/w rzeczy podpięte, odpali czy nie? Jakieś negatywne skutki?
-
Patrz, a u mnie przy alu 15" i tarczach 257 jest jeszcze kupę miejsca :D
-
Albo wypalona kostka na połączeniu przewodów przełącznika i wiązki kabiny. U mnie do takiego stopnia się wypaliła że zrobiła się czarna i krucha :D