axajacek
użytkownik-
Liczba zawartości
58 -
Rejestracja
-
Ostatnia wizyta
nigdy
Profile Information
-
Zainteresowania
LPG
axajacek's Achievements
nauka jazdy (7/20)
0
Reputacja
-
Witam, czy ktoś może zmieniał sprzęgło przy Epice 2,0 benzyna. Proszę o porady! Na co zwrócić szczególną uwagę ? Czy są jakieś kruczki, o których powinienem wiedzieć? Gdzie najlepiej kupić części?
-
Wczoraj zaświeciła się kontrolka PAS, myślałem, że zabrudziły się czujniki, lecz po przemyciu ich kontrolka nadal się świeci podczas jazdy. Może ktoś coś poradzi.
-
Przepraszam, wiem że ten temat był już poruszany lecz nie moge go znaleźć. Jak skalibrować szybe boczną gdy się sama opuszcza jak podejdzie go góry? Oczywiście chodzi o Epica 2.0
-
> Z uwagi, że z klimy wydobywał się niemiły zapach postanowiłem przed okresem letnim zrobić przegląd. > Udałem się więc do warsztatu gdzie mają urządzonko do tego przeznaczone i po rozmowie z > właścicielem razem z ozonowaniem zaproponowano 150 zł. Cała akcja trwała ok 1,5 godziny i co > się okazał z wydruku po pracy maszyny. Pan oczywiscie odczytal ile powinno być czynnika w > układzie oraz oleju dla pojazdów z kierownicą z lewej strony 450g +-20g. Tabliczka jest pod > maska od strony pasażera. Odzysk czynnika 0,585kg i 15 ml oleju. Według wydruku uzupełnił > układ 0,480kg czynnika i 25ml oleju i stwierdził, że było za dużo czynnika. Od kiedy mam > autko (3 lata) nie robiłem przeglądu klimy .Natomiast miałem dostęp do tis-a i tam jest w > danych 0,820kg czynnika więc o co chodzi. Klima przed sprawdzeniem i po oczywiście działa. > Tylko czy nie za mało uzupełnił układ i przy większych temperaturach zewnętrznych klima nie > będzie wyrabiała? Mam epice od 2007 roku i na wewnętrznej stronie maski jest nalepka która mówi o ilości czynnika i oleju, wartoaci te są takie jak w TIs i zawsze tak napełniam swoją klimę.
-
Witam wszystkich Jak skrzynia biegów jest w Epice 2.0, 2006r, benzyna. Mam na myśli jaki symbol, oznaczenie. Jeśli ktoś mógły pomóc to proszę.
-
> Proste!? > Niemożliwe do wykonania w Epice - i nie tylko. Myślę że tylko w moim poście się poyliłeś, bo jeśli we wszystkich swoih wypowiedziach jesteś tak pomocny to współczuję innym użytkownikom Kacika. Pozdrawiam biorę się za szukanie części i naprawę. Bez urazy!
-
> Nie beczkowate tylko ''beczkowane'' > Określenie stosowane w konstrukcji kół zebatych dla kształtu linii zęba. > Proszę dokładnie przyjżyj się takiej > Znowu mylisz się bardzo i nie znasz tych konstrukcji. > Wymienione przez Ciebie samochody / nie wiem jak Trabant/ miały silnik ustawiony wzdłużnie co > wymagało zastosowania stożkowej przekładni głównej typu Gleason. Te przekładnie wymagają > regulacju luzu międzyzebnego przekładni głównej za pomocą przesuwania obudowy mechanizmu > różnicowego na łożyskach.Regulowana jest tez odległość wałka atakujacego od osi koła > talerzowego oraz naciąg - luz- łożysk stożkowych obudowy mechanizmu różnicowego. > W samochodach z silnikiem ustawionym poprzecznie są stosowane przkładnie główne zbudowane z kół > walcowych o skośnym uzębieniu. > Nie ma innej możliwości. Nawet w Epice! > Zatem Twoje ''dosuwanie'' koła do wałka nie jest możliwe do zrealizowania w żadnym samochodzie z > silnikiem ustawionym poprzecznie!Te przkładnie posiadają stały rozstaw osi. > Coś gdzieś ..... ale jak dwóch Ci mówi ze jesteś pijany to się połóż - w sensie jedz do dobrego > mechanika. > Nie wątpię. Jak zwykle się myliłem, że ktoś na forum może mieć wiedzę na temat bardziej poważny niż tylko spalanie. A jeszcze jedno gdzie Twoja regulacja z zewnątrz?
-
> I są napewno łożyska stożkowe na obudowie mechanizmu różnicowego? > Powtarzam nigdzie tak nie napisałem. > Kolego! W skrzyniach z przednim napędem a taki jest w Epice nie ma takiej regulacji koła i wałka o > jakiej piszesz. To jest przekładnia walcowa o skośnych beczkowanych zębach a nie stożkowa > typu Gleason i nic do niczego nie dociśniesz !!! > Nikogo o nic nie muszę pytać w tym temacie. Znam to od 40 lat. "beczkowate zęby to chyba niezbyt profesjonalne określenie, Proszę dokładnie przyjżyj się takiej skrzyni to zrozumiesz o czym piszę, jeśli chodzi o lata to 40 lat temu auto z porzednim napędem to masz na mysli Syrenę lub Wartburga, ewentualnie Trabant. Tak było 40 lat temu, ja też co prawda w tamtych latach zdobywałem doświadczenie.
-
> I nadal to podtrzymuję ,że łożyska obudowy! mechanizmu róznicowego sa regulowane z zewnatrz za > pomocą nakrętki. Podkładkami jest ustalany! nie regulowany luz kół - koronowych i satelit - > mechanizmu różnicowego. Kolego z zewnątrz za pomocą takiej dużej nakrętki z ząbkami, jest regulowany luz w skrzyniach innych Daewoo nie Epici, W Epice nie ma tekiej nakrętki! I nie luz mechanizmu różnicowego, tylko za pomącą tej nakrętki zmniejsza się luz przekładni głównej(dociska się koło talerzowe, które jest wraz z mech. różnicowym do wałka atakującego), popytaj innych mechaników albo przeanalizuj schematy czy też rysunki skrzyni.
-
> Regulacja - czego? > Nie mechanizm różnicowy tylko jego obudowa . Regulacja luzu między wałkiem atakującym a kołem talerzowym. Chyba proste - jeśli mechanizm różnicowy jest na stałe złączony z kołem talerzowym przekładni głównej, a półosie są osadzone w mechaniźmie różnicowym, to jeśli przysuniemy mechanizm różnicowy, (który jest wraz z kołem talerzowym przekładni głównej), do wałka atakującego to właśnie zmniejszymy luz!
-
> Nie ma takiego łożyska. > Jest łożysko mechanizmu róznicowego a to można wymienić tylko po demontażu skrzyni biegów. Można go > regulować - luz - z zewnatrz. A no właśnie tu napisałeś, że z zewnątrz!
-
> Coś ty robił żeby różnicowy zabić? > Każdy mechanizm różnicowy jest regulowany fabrycznie żeby uzyskać odpowiedni luz międzyzębny i > napięcie łożysk. Jeśli jednak chrobot jest z mechanizmu to świadczy raczej o uszkodzonych > zębach/łożyskach i regulacja nic nie załatwi. Sprawdziłem dokładnie, w tej skrzyni, nie ma regulacji luzu z zewnątrz (nie rozbierając skrzyni). Regulacja tylko pierścieniami dystansowymi od środka. Mechanizm różnicowy oparty jest na dwóch stożkowych łożyskach, z tąd u mnie luz poprzeczny lewej półosi. Prawdopodobnie przez ten luz wali łożysko stożkowe mech.różnicowego.
-
> Jeśli to ''chrobotanie'' mechanizmu różnicowego to nic nie wyregulujesz. Tylko wymiana uszkodzonych > koronek lub satelit mechanizmu różnicowego. > Łożyskami możesz wyregulować tylko luz pomiędzy tzw. kołem talerzowym a wałkiem atakujacym. A już myślałem, że wiesz jak się reguluje luz mechanizmu różnicowego, a tu masz ci "ściema" co do mojej wiedzy na temat motoryzacji to możemy podyskutować szerzej. To, że nie wiem jak reguluje się mech. różnicowy w tego typu aucie to chyba nie znaczy o mojej wiedzy?.
-
> Jeśli to ''chrobotanie'' mechanizmu różnicowego to nic nie wyregulujesz. Tylko wymiana uszkodzonych > koronek lub satelit mechanizmu różnicowego. > Łożyskami możesz wyregulować tylko luz pomiędzy tzw. kołem talerzowym a wałkiem atakujacym. Może regulacja zmniejszyła by luz przez co wydłużyłaby żywotność mechanizmu? Jeśli reguluje się z zewnątrz to może warto bybyło spróbować? Co do mechanizmu to kompletnie nie wiem gdzie zacząc szukać, w ogóle nie wiem jaki typ skrzyni tam siedzi, Jak to ugryźć?
-
> Jak nie masz o tym pojęcia to się nie zabieraj. BTW różnicówka to ci raczej nie chrobocze, szukaj > gdzie indziej. Przede wszystkim samochód na podnośnik i luzy sprawdzaj Sprawdziłem. Luzy na półosiach, szczególnie na tej krótszej. chrobotanie dochodzi właśnie z mechanizmu różnicowego(opinia dwóch różnych mechaników), lecz żaden z nich nic nie wspomina o regulacji luzów na mechaniźmie. Jeśli ktoś miał do czynienia z rregulacją to proszę o poradę.