Skocz do zawartości

axajacek

użytkownik
  • Liczba zawartości

    58
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

    nigdy

Profile Information

  • Zainteresowania
    LPG

axajacek's Achievements

nauka jazdy

nauka jazdy (7/20)

0

Reputacja

  1. Witam, czy ktoś może zmieniał sprzęgło przy Epice 2,0 benzyna. Proszę o porady! Na co zwrócić szczególną uwagę ? Czy są jakieś kruczki, o których powinienem wiedzieć? Gdzie najlepiej kupić części?
  2. Wczoraj zaświeciła się kontrolka PAS, myślałem, że zabrudziły się czujniki, lecz po przemyciu ich kontrolka nadal się świeci podczas jazdy. Może ktoś coś poradzi.
  3. Przepraszam, wiem że ten temat był już poruszany lecz nie moge go znaleźć. Jak skalibrować szybe boczną gdy się sama opuszcza jak podejdzie go góry? Oczywiście chodzi o Epica 2.0
  4. > Z uwagi, że z klimy wydobywał się niemiły zapach postanowiłem przed okresem letnim zrobić przegląd. > Udałem się więc do warsztatu gdzie mają urządzonko do tego przeznaczone i po rozmowie z > właścicielem razem z ozonowaniem zaproponowano 150 zł. Cała akcja trwała ok 1,5 godziny i co > się okazał z wydruku po pracy maszyny. Pan oczywiscie odczytal ile powinno być czynnika w > układzie oraz oleju dla pojazdów z kierownicą z lewej strony 450g +-20g. Tabliczka jest pod > maska od strony pasażera. Odzysk czynnika 0,585kg i 15 ml oleju. Według wydruku uzupełnił > układ 0,480kg czynnika i 25ml oleju i stwierdził, że było za dużo czynnika. Od kiedy mam > autko (3 lata) nie robiłem przeglądu klimy .Natomiast miałem dostęp do tis-a i tam jest w > danych 0,820kg czynnika więc o co chodzi. Klima przed sprawdzeniem i po oczywiście działa. > Tylko czy nie za mało uzupełnił układ i przy większych temperaturach zewnętrznych klima nie > będzie wyrabiała? Mam epice od 2007 roku i na wewnętrznej stronie maski jest nalepka która mówi o ilości czynnika i oleju, wartoaci te są takie jak w TIs i zawsze tak napełniam swoją klimę.
  5. Witam wszystkich Jak skrzynia biegów jest w Epice 2.0, 2006r, benzyna. Mam na myśli jaki symbol, oznaczenie. Jeśli ktoś mógły pomóc to proszę.
  6. axajacek

    Epica chrobocze

    > Proste!? > Niemożliwe do wykonania w Epice - i nie tylko. Myślę że tylko w moim poście się poyliłeś, bo jeśli we wszystkich swoih wypowiedziach jesteś tak pomocny to współczuję innym użytkownikom Kacika. Pozdrawiam biorę się za szukanie części i naprawę. Bez urazy!
  7. axajacek

    Epica chrobocze

    > Nie beczkowate tylko ''beczkowane'' > Określenie stosowane w konstrukcji kół zebatych dla kształtu linii zęba. > Proszę dokładnie przyjżyj się takiej > Znowu mylisz się bardzo i nie znasz tych konstrukcji. > Wymienione przez Ciebie samochody / nie wiem jak Trabant/ miały silnik ustawiony wzdłużnie co > wymagało zastosowania stożkowej przekładni głównej typu Gleason. Te przekładnie wymagają > regulacju luzu międzyzebnego przekładni głównej za pomocą przesuwania obudowy mechanizmu > różnicowego na łożyskach.Regulowana jest tez odległość wałka atakujacego od osi koła > talerzowego oraz naciąg - luz- łożysk stożkowych obudowy mechanizmu różnicowego. > W samochodach z silnikiem ustawionym poprzecznie są stosowane przkładnie główne zbudowane z kół > walcowych o skośnym uzębieniu. > Nie ma innej możliwości. Nawet w Epice! > Zatem Twoje ''dosuwanie'' koła do wałka nie jest możliwe do zrealizowania w żadnym samochodzie z > silnikiem ustawionym poprzecznie!Te przkładnie posiadają stały rozstaw osi. > Coś gdzieś ..... ale jak dwóch Ci mówi ze jesteś pijany to się połóż - w sensie jedz do dobrego > mechanika. > Nie wątpię. Jak zwykle się myliłem, że ktoś na forum może mieć wiedzę na temat bardziej poważny niż tylko spalanie. A jeszcze jedno gdzie Twoja regulacja z zewnątrz?
  8. axajacek

    Epica chrobocze

    > I są napewno łożyska stożkowe na obudowie mechanizmu różnicowego? > Powtarzam nigdzie tak nie napisałem. > Kolego! W skrzyniach z przednim napędem a taki jest w Epice nie ma takiej regulacji koła i wałka o > jakiej piszesz. To jest przekładnia walcowa o skośnych beczkowanych zębach a nie stożkowa > typu Gleason i nic do niczego nie dociśniesz !!! > Nikogo o nic nie muszę pytać w tym temacie. Znam to od 40 lat. "beczkowate zęby to chyba niezbyt profesjonalne określenie, Proszę dokładnie przyjżyj się takiej skrzyni to zrozumiesz o czym piszę, jeśli chodzi o lata to 40 lat temu auto z porzednim napędem to masz na mysli Syrenę lub Wartburga, ewentualnie Trabant. Tak było 40 lat temu, ja też co prawda w tamtych latach zdobywałem doświadczenie.
  9. axajacek

    Epica chrobocze

    > I nadal to podtrzymuję ,że łożyska obudowy! mechanizmu róznicowego sa regulowane z zewnatrz za > pomocą nakrętki. Podkładkami jest ustalany! nie regulowany luz kół - koronowych i satelit - > mechanizmu różnicowego. Kolego z zewnątrz za pomocą takiej dużej nakrętki z ząbkami, jest regulowany luz w skrzyniach innych Daewoo nie Epici, W Epice nie ma tekiej nakrętki! I nie luz mechanizmu różnicowego, tylko za pomącą tej nakrętki zmniejsza się luz przekładni głównej(dociska się koło talerzowe, które jest wraz z mech. różnicowym do wałka atakującego), popytaj innych mechaników albo przeanalizuj schematy czy też rysunki skrzyni.
  10. axajacek

    Epica chrobocze

    > Regulacja - czego? > Nie mechanizm różnicowy tylko jego obudowa . Regulacja luzu między wałkiem atakującym a kołem talerzowym. Chyba proste - jeśli mechanizm różnicowy jest na stałe złączony z kołem talerzowym przekładni głównej, a półosie są osadzone w mechaniźmie różnicowym, to jeśli przysuniemy mechanizm różnicowy, (który jest wraz z kołem talerzowym przekładni głównej), do wałka atakującego to właśnie zmniejszymy luz!
  11. axajacek

    Epica chrobocze

    > Nie ma takiego łożyska. > Jest łożysko mechanizmu róznicowego a to można wymienić tylko po demontażu skrzyni biegów. Można go > regulować - luz - z zewnatrz. A no właśnie tu napisałeś, że z zewnątrz!
  12. axajacek

    Epica chrobocze

    > Coś ty robił żeby różnicowy zabić? > Każdy mechanizm różnicowy jest regulowany fabrycznie żeby uzyskać odpowiedni luz międzyzębny i > napięcie łożysk. Jeśli jednak chrobot jest z mechanizmu to świadczy raczej o uszkodzonych > zębach/łożyskach i regulacja nic nie załatwi. Sprawdziłem dokładnie, w tej skrzyni, nie ma regulacji luzu z zewnątrz (nie rozbierając skrzyni). Regulacja tylko pierścieniami dystansowymi od środka. Mechanizm różnicowy oparty jest na dwóch stożkowych łożyskach, z tąd u mnie luz poprzeczny lewej półosi. Prawdopodobnie przez ten luz wali łożysko stożkowe mech.różnicowego.
  13. axajacek

    Epica chrobocze

    > Jeśli to ''chrobotanie'' mechanizmu różnicowego to nic nie wyregulujesz. Tylko wymiana uszkodzonych > koronek lub satelit mechanizmu różnicowego. > Łożyskami możesz wyregulować tylko luz pomiędzy tzw. kołem talerzowym a wałkiem atakujacym. A już myślałem, że wiesz jak się reguluje luz mechanizmu różnicowego, a tu masz ci "ściema" co do mojej wiedzy na temat motoryzacji to możemy podyskutować szerzej. To, że nie wiem jak reguluje się mech. różnicowy w tego typu aucie to chyba nie znaczy o mojej wiedzy?.
  14. axajacek

    Epica chrobocze

    > Jeśli to ''chrobotanie'' mechanizmu różnicowego to nic nie wyregulujesz. Tylko wymiana uszkodzonych > koronek lub satelit mechanizmu różnicowego. > Łożyskami możesz wyregulować tylko luz pomiędzy tzw. kołem talerzowym a wałkiem atakujacym. Może regulacja zmniejszyła by luz przez co wydłużyłaby żywotność mechanizmu? Jeśli reguluje się z zewnątrz to może warto bybyło spróbować? Co do mechanizmu to kompletnie nie wiem gdzie zacząc szukać, w ogóle nie wiem jaki typ skrzyni tam siedzi, Jak to ugryźć?
  15. axajacek

    Epica chrobocze

    > Jak nie masz o tym pojęcia to się nie zabieraj. BTW różnicówka to ci raczej nie chrobocze, szukaj > gdzie indziej. Przede wszystkim samochód na podnośnik i luzy sprawdzaj Sprawdziłem. Luzy na półosiach, szczególnie na tej krótszej. chrobotanie dochodzi właśnie z mechanizmu różnicowego(opinia dwóch różnych mechaników), lecz żaden z nich nic nie wspomina o regulacji luzów na mechaniźmie. Jeśli ktoś miał do czynienia z rregulacją to proszę o poradę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.