-
Liczba zawartości
387 -
Rejestracja
-
Ostatnia wizyta
O centoadam
- Urodziny 27.01.1984
Profile Information
-
Imię
Adaś
-
Płeć
Male
-
Lokalizacja
Lublin
-
Zainteresowania
muzyka, historia, PRL, stara motoryzacja inne drobiazgi :)
-
Samochód
Brava 1242
-
Motocykl
Kands 1300series ;p
Ostatnie wizyty
Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.
centoadam's Achievements
leniwy kierowca (9/20)
6
Reputacja
-
dzięki do Fiata Bravy 1,2 leję GM 10w40 ( auto ma 22 lata) i nie ma sensu kombinowania z olejami, auto robi około 8tysi rocznie i co roku jest wymiana na wiosnę po zimie:) o ten olej zapytałem bo mam też Fiata Tipo 1,4 95km auto est prawie nowe i moze warto sie zainteresować i zalać coś fajnego zamiast selenii któraa nie ma jakichś super opini, przeczytałem Wasze wiadomosci i wiele pomagają, widzę Kaczorek79 że masz dobrą wiedzę - może coś jeszcze podpowiesz jak już wiadomo do czego ma być zalany
-
dzięki za konkretne informacje - o to mi chodziło, jedno pytanie dodatkowe odnośnie tych odpowiedników Petronasa co mogło by to byc? a moze inaczej zadam zapytam: na co warto zamienić Selenię K PE 5w40 ? i tu nie chodzi o jakiś hiper wyczynowy olej a po prostu moze cos lepszego w podaonej lub niższej cenie bo wiem ze te oleje są dość drogie jak na swoją jakość o której niestety nie ma zbyt wielu dobrych opini:)) dzięki
-
Panowie, przeczytałem zawarte informacje w tym temacie, chciałbym zapytać bo napewno wielu z Was posiada dobrą wiedzę. odnośnie porównania oleju polecanego który mnie zainteresował (Shell helix ultra 5w40) a olej który rekomenduje FCA (Selenia K Pure Energy 5w40) czy są to porównywalne oleje jakościowo? a moze któryś bardziej polecany? może któryś z nich lepszy jakościowo? wszelkie info mile widziane:) proszę nie sugerować się ceną:D dzięki wielkie,
-
o taką pomoc mi chodziło:) bardzo dziękuję Wam za info. PS Ozarek, przepraszam za offtop'a
-
witajcie, widzę że Koledzy posiadają niezłą wiedzę odnośnie oleji:) mam pytanko: auto Fiat Tipo zalecany olej selenia KPE 5w/40 czy olej specol gold 5w/40 będzie przewyższał parametrami selenię czy będzie podobny (nie mówiąc o tym że jakościowo jest lepszy bo coś tam trochę poczytałem) chodzi mi żeby zalać olej lepszy a nie gorszy, auto do normlanego użytku wiec nie ma co sie spuszczać ale czytałem jakiś archiwalny temat o seleniach to piszą ze to gówno i żeby tego nie lać (też taka selenia jakimś tanim olejem nie jest biorąc pod uwagę napisane słabe opinie), proszę o podpowiedź w temacie ewentualnie jakieś inne rozwiązania i pomysły, z góry serdecznie dziękuję<ok>
-
nadal mam i śmigam
-
witam podepnę się pod temat, czy mozecie kogoś polecić żeby dokonał kilku zmian w chip'ie sterownika IAW 16f eb - chodzi głownie o zmianę mapy paliwowej wiem ze Huba kiedyś coś działał w temacie ale czy teraz ma czas i chciał by się podjść? moze jest ktoś inny kto by pomógł, proszę napisać w temacie lub na priv, oczyiscie nie za darmo, mogę wysłać chip lub cały sterownik wiec wszystko do dogadania, dziękuję z góry:)
-
silnik krokowy Bravo 1,2 16 v BOSCH
centoadam odpowiedział stiff43 na temat - Bravo, Brava, Marea, Multipla
> Niekoniecznie. Zależy który CF bo jeżeli przepustnica jest na linkę to i krokowiec będzie, dopiero > po 2000r była elektryczna przepustnica. w Bravie '99 ze sterowaniem przepustnicą na linkę na 100% nie ma krokowca - jak napisał kamilek była wtedy uchylana przepustnica, pewnie jak CF wyższy to było sterowanie nie linkowe a elektroniczne + uchylana przepustnica -
skrzynia 6b punto I - wymiana mechanizmu różnicowego
centoadam odpowiedział Rapid136 na temat - Centomania
> Tak da rade. Trzeba tylko pokonać zabezpieczenie osi satelit dokładnie wrazie czego występuje jako część zamienna wiec w przyadku uszkodzenia starego dajemy nowe. w gruncie jest to podwójny kołek rozporowy (po zewnątrz kołek rozporowy wiekszej średnicy a w środku niego jest kołek identyczny o mniejszej średnicy) -
skrzynia 6b punto I - wymiana mechanizmu różnicowego
centoadam odpowiedział Rapid136 na temat - Centomania
> Nie da się bo w sportingowej jest inna ilość zębów na kole zębatym. W P1 najprawdopodobniej kolo > jest wprasowane na mechanizm różnicowy i nie da się go przełożyć. W skrzyniach po 2000r (też > c514) koło jest przykręcane i wtedy można wymienić sam mechanizm różnicowy. chyba ze polecialy mu satelity lub koła koronowe to moze sobie tak czy siak wymienić z innego mechanizmu z c514 -
skrzynia 6b punto I - wymiana mechanizmu różnicowego
centoadam odpowiedział Rapid136 na temat - Centomania
> dobra a tak idioto odpornie?? obie skrzynie które wymieniłeś to c514. są w zasadzie podobne roznią sie przełożeniami wiadome ze ta z punto masz 6 biegową a sporting 5 ale w tym co pytasz nie ma to znaczenia , jeżeli chesz zmienić sam wkład mechanizmu róznicowego bo sie rozleciał powino podpasować z innej 514stki bo sam taką opercję robilem, na kole dużym mechanizmu rożnicowego masz 64zęby wiec ze sportingowej nie założysz całego kompletnego mechanizmu ale ozesz w nim zmienić "wkład" czyli koła koronowe i satelity. bo pewnie to Ci sie roleciało skoro zapytałeś o wymianę mechanizmu rożncowego... ? -
skrzynia 6b punto I - wymiana mechanizmu różnicowego
centoadam odpowiedział Rapid136 na temat - Centomania
> czy do tej skrzyni idzie wymienć p&p ze skrzyni innej np. sportingowej mechanizm różnicowy. sam wkład tak, razem z kołem 64zębowym nie -
> TPS i krokoowiec taki sam w 900 i 1.1 jest podobny ale nie taki sam, w jednym zaworek zamykający powietrze jest owalny a w drugim taki stożkowy
-
Brava 1.2 - szarpanie przy przyspieszaniu
centoadam odpowiedział kotmakawity na temat - Bravo, Brava, Marea, Multipla
> Mi kiedyś 1.6 16v starsznie poszarpywało, uszkodzony okazał się regulator na listwie, ale czy w 1.2 > takowy jest to nie wiem:( po wymianie listwy szła jak kuna leśna:) ewentualnie pompa może się > kończyć paliwowa i brakuje mu benziny:) nie ma regulatora w listwie (listwa jest bez powrotu). jest troche popierdzielone rozwiazanie bo regulator o stałym nastawie (jego działanie nie jest regulowane podciśnieniem jak w przypadku regulatorów na listwie) jest montowany w koszu pompy paliwa gdzie od razu nadmiar paliwa wraca z powrotem do kosza pompy, ponadto w tym modelu silnikowym nie ma jakotakiego filtra paliwa zewnetrznego który mozna zmienić... jest filtr fabryczny zabudowany w koszu pompy paliwa nie wiem czy jest on zgrubnego czy dokładnego oczyszczania bo go nie rozbierałem. ja u siebie to przerobiłem i mam normalny metalowy zewnetrzny filtr paliwa a kosz zmieniony na inny. -
> czyli deczk za dużo? mam takie koła w swojej Bravie - przykładając do seryjnych z CC spora róznica, i balon spooro wiekszy nawet jakby sie kreciły przy jeździe na wprost i bez zadnego ładunku to przy skrecie i ładunku bedzie lipa..