Jump to content

mikomir

użytkownik
  • Content Count

    1012
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

63 Normalny

2 Followers

About mikomir

  • Rank
    kierowca

Profile Information

  • Lokalizacja
    Piła

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Trwale i solidnie Z innej beczki, dodam, ze wkręty za pomocą których przykręcamy profile do blachy jak i sam dach później pełnię rolę elementów uziemienia. Uderzenie pioruna powoduje "przepalanie" farby czy podkładek gumowych pod wszelkimi połączeniami śrubowymi czy wkręcanymi i blacha dachu staje się również elementem przewodzącym prąd wyładowania. W zestawie który montowałem z dachu do uziomu szpilkowego schodziłem linką 16 mm2.
  2. Dobra robota a przy okazji zaoszczędzone dobre 10 tys zł Montowałem jakieś dwa tygodnie temu zestaw 5,85 kW również na dachu z blachy falistej (trapezowej) i miałem tylko jedną zagwozdkę, jak zamontować - podłożyć pod panele blaszkę uziemiającą ? finalnie odgiąłem zagięte końce i podkładałe pod panele. Dobrze to wyszło bo na każdym kolejnym panelu sprawdzałem miernikiem ciągłość połączenia. A jak właściwie podkładać te blaszki na konstrukcjach do płaskich dachów blaszanych ? ktoś podzieli się wiedzą lub doświadczeniem ?
  3. Oj, chyba kolega z tymi zasilaczami prądowymi do LEDów przesadził: https://www.shemeck.pl/artykuly/44_zasilacze-LED-pradowe-napieciowe.html temat został założony odnośnie taśmy LED a nie opraw.
  4. dodam do wypowiedzi Kolegi, że nalezy jeszcze jeden z przewodów pomiarowych w mierniku (ten czerwony ) przełożyć do gniazda z opisem 10 A, a czarny pozostawić tam gdzie jest tzn. COM
  5. Opisz troszke szerzej jak zrobileś sufit ?
  6. W uszczelce pod głowicą szukałbym problemów lub pękniętej głowicy. A może pęknięty tłok po spotkaniu z zaworami ?
  7. Co oznacza "poszedł" ? czyżby został zerwany ? Jak pasek został zerwany to zawory i głowica do sprawdzenia. Inną przyczyną może być jednoczesne podawanie do niepracującego cylindra paliwa i gazu.
  8. Dokładnie to jest pierwsza czynność jaką powinieneś zrobić. Żadne pomiary czy inne "manewry" na postoju nic nie dadzą, szkoda czasu i energii. Problem wystepuje tylko w czasie jazdy i do tego nieregularnie - to tylko żaróweczka 🙂
  9. Bardzo dobry serwis (monter) zdecydowanie.
  10. Koło ratunkowe w formie przykładowej przetwornicy napięcia TV LCD.
  11. Aby zakończyć wątek obliczmy: rezystancja żyły Rk1,5 wynosi 0,28 R dla odcinka 25 metrowego, dla dwóch połączonych żył Rk1,5 rezystancja wynosi 0,14 R Przy prądzie czajnika 8,69 A ( 2000 W) spadek na jednej żyle wyniesie 2,43 V a na dwóch żyłach połączonych równolegle 1,21 V, łącznie przy takiej kombinacji spadek na "miedzi" wynosi 3,65 V. Nie tłumaczy to w niczym ... (generalnie, publicznie nie powinno pochwalać się takiej roboty ).
  12. Bardzo słusznie Kolega zaakcentował aspekty cieplne , praktycznie wszyscy amatorzy nie mają o nich pojęcia, coś tam "podrutują" i później płacz z powodu pożaru. Prosto i obrazowo przedstawione dla tego przypadku
  13. Ciekawe zadanie 🙂 związane z elektrotechniką w pierwszym kroku podajmy dla ułatwienia schemat: Co do trzeciej żyły to raczej nie należy doradzać takich rozwiązań, służy po to by chronić życie.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.