Skocz do zawartości

Esol

użytkownik
  • Zawartość

    2464
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

4 obserwujących

O Esol

  • Tytuł
    mistrz kierownicy
  • Urodziny 10.07.1974

Contact Methods

  • Hangouts / GT
    czxczx
  • iMessage
    zsczczc

Profile Information

  • Imię
    Janusz-type
  • Płeć
    Male
  • Lokalizacja
    przeddzidzie
  • Samochód
    mk3, v40

Ostatnie wizyty

592 wyświetleń profilu
  1. Esol

    Zimny reduktor

    🤣😀 Niespotykanie spokojny człowiek z Ciebie - pożyczysz na miesiąc 10 koła?
  2. Esol

    Saab 9-5 2.3t - skrzynia biegów automat

    Czyli że to i tak klasyk AW55-50. Najpierw: a) Jeśli olej nie był wymieniany nigdy- wymienić metodą dynamiczną potem wykonać adaptację skrzyni -opisy w necie b) Jeśli olej był niedawno wymieniany statycznie a przedtem nigdy - to wymienić dynamicznie ten kisiel i wykonać adaptację c) Jeśli olej był niedawno wymieniany dynamicznie - to wykonać adaptację skrzyni. (mechanik który wymienił olej powinien to wiedzieć i zrobić.) d) Jeżeli a,b,c nie pomogło lub nie ma zastosowania - wykonać R jak Remont
  3. Esol

    Mazda 6, 2.0 LPG 141 KM - jakie przewody WN ?

    Racja. W zeszłym tygodniu przeszedłem ścieżkę poszukiwań przyczyny szarpania. W wymiany poleciały w odstępie jednodniowym 1. Świece 2.Przewody 3.Cewki U mnie są niestety 2 fajkocewki obsługjące bezpośrenio gar pod sobą i kablem WN następny gar, a przez to że siedzą bezpośrednio nad świecami wytrzymują w tej temperaturze jakieś 45 kkm lub rok. NGK
  4. Esol

    FAQ $kändynäwskich Łösi !

    Zbiór nietypowych spraw na które natknąłem się podczas różnych napraw Volvo v40 99r z silnikiem 2.0 B4204S2 w automacie.W szczególności natknął się na nie @Marecki78 jako naczelny chirurg wszelkich operacji. Zaciski hamulców tylnych. 1. Nieszczelności samoregulatora hamulca ręcznego nie da się naprawić samodzielnie , tylko jedna firma gdzieś na wybrzeżu produkuje czy też regeneruje samoregulatory. Opłacalna jest wymiana całego zacisku na regenerowany w InterCars 2. Są dwa rodzaje zacisków tylnych- różnią się typem i mocowaniem sprężynki cofającej linkę ręcznego. Wahacz przedni i sworzeń wahacza 1. Sworzeń jest nabijany (nie przykręcany). Nierozsądne jest wymiana samego sworznia - nigdy nie będziemy mieli gwarancji że gniazdo sworznia w wahaczu będzie niewybite i spasuje się z nowym sworzniem Do wymiany leci cały wahacz ze sworzniem. Próby druciarstwa w stylu napawania lub obspawania sworznia (z opowieści) zostaną szybko skarcone na Stacji Diagnostycznej. Przegub zewnętrzny. 1. Są dwa rodzaje - różnica w ząbkach wewnętrznych. Nie kupować na pałę-nigdy nie wiesz co masz w środku. Najpierw zdemontować stary. Policzyć ząbki i dopiero zamówić. Jak sobie coś jeszcze przypomnę to dopiszę.
  5. Esol

    Mamy klub na AK !

    Też jestem ciekaw co to daje. To jakaś nowa funkcja na forum?
  6. Esol

    Czy to CB?

    Z jakimkolwiek lub i bez. Możliwości jest wiele. 1. Twoje radio FM ma słabe ekranowanie lub/i selektywność i sąsiad z drogi wjechał Ci na jakąś pośrednią częstotliwość w radiu. 2. Długa antena sugeruje bardziej kumatego użytkownika CB i gość miał odpowiedni wzmacniacz na dalekie rozmowy - efekt: przygaszanie nasłuchwanej częstotliwośći, a potem "wypierdzenie się modulacją" komuś na jego częstotliwość za pomocą skrośnej. Stałym elementem DXowych Cbistów jest podkręcona modulacja w radiu. (O mocy już wspomniałem) 3. Jak najbardziej legalny użytkownik licencji KF i mocą50W i skrośne w akcji. Drastycznym przykładem jest wjechanie modulacją ze wzmacniacza 300W CB przechodniowi ze słuchawkami na uszach z ąfona. Biedak długo się rozglądał kto do niego i skąd gada.
  7. Esol

    Czy to CB?

    A dlaczegóż akurat do 12W?. A nie np. do 100W lub 200W?
  8. Esol

    Temperatura powietrza dolotowego

    Rozumiem, że to kolejny głos za tym żeby było chłodniej w dolocie. Nadal znak "?" dlaczego konstruktorzy podgrzewają dolot
  9. Esol

    Temperatura powietrza dolotowego

    Nie mam turba. Wolnossę.
  10. Esol

    Temperatura powietrza dolotowego

    Mhm...ale.. po co producent samochodu przewiduje nagrzewanie powietrza dolotowego z nad kolektora wydechowego i dostarczanie go w wlotu silnika - sterownie klapą podciśnieniową w zakresie temp 10-15st. Czyli poniżej 10st ssie znad gorącego wydechu, powyżej 15st ssie już z nadkola, ale... konstrukcja klapy w puszce filtra i tak nie dopuszcza zasłonięcia całkowicie wlotu gorącego powietrza znad wydechu. PRzekrój zostaje otwarty w jakiś 10% Pomiary w czasie jazdy pokazują stabilizację temperatury ssania w zakresie 60st. W korku czasem 80st
  11. 1. Czy ktoś ma informacje serwisowe np.z AutoDaty czy innej serwisówki jaka jest prawidłowa temperatura lub zakres dopuszczalnych temperatur powietrza zasysanego do silnika. Nie grzebać mi po goglu i forach bo tam te wróżby już czytałem. Potrzebne potwierdzenie w dokumentacji technicznej silników. Silnik dowolny - paliwo dowolne 2. Jaki pływ ma na sprawność silnika temperatura niska lub wysoka powietrza? Gdzieś coś pamiętam ale...
  12. Działa idealnie. Zapala od strzału. A grzebałem wszędzie tylko nie tam.
  13. Objawy u mnie: Długie kręcenie rozrusznika zanim zapali, zalewanie silnika i mocne dymienie po odpaleniu. Objawy z internetu jeżeli zepsuje się w pozycji zamknięte. Utrudnione uruchamianie, nierówne spadające obroty aż do zgaszenia silnika. Przyczyna: Zużycie się regulatora ciśnienia paliwa. Koszt nowego 600zł, koszt używanych 170-250zł Zdjęcia zapożyczone z internetu Sam właściwy regulator ciśnienia paliwa DPR04 WEBER 9404583 Regulator razem z obudową. Wymiana chodnikowa czas operacji 30min Klucze - torxy, kombinerki, wkrętak płaski Działania. - odkręcić osłonę przepustnicy 1torx - odpiąć wężyk podciśnienia serwa - odpiąć wężyk podciśnienia naszego regulatora. - odpiąć wężyk podciśnienia sterowania - odkręcić śrubę torx mocującą obudowę regulatora do listwy - lekko obracając w lewo i w prawo wyciągnąć regulator z listwy wtryskowej - jest zakleszczony na gumowym oringu (ten zielony) - uwaga: wyleje się paliwo z listwy - wyjąć niebieski oring wciśnięty wokół przewodu paliwowego w miejscu wchodzenia do obudowy - niewidoczny na zdjęciu - wcisnąć niebieskie zapadki na wtyczce przewodu paliwowego- widoczne na zdjęciu - delikatnie wyjąć przewód paliwowy - uwaga też uszczelniony oringami. - wyciągnąć klamrę z drutu zabezpieczającą regulator - widoczna na zdjęciu - wyciągnąć stary regulator - też wciśnięty na oringach. - najlepiej wycisnąć go wkrętakiem od strony wejścia przewodu paliwowego. - wcisnąć dokładnie i do końca nowy regulator. - następne czynności montażowe wykonać w odwrotnej kolejności. Jeżeli oringi są zdrowe po montażu nic nie powinno przeciekać. Proszę pamiętać o włożeniu wszystkich przewodów podciśnieniowych- zwłaszcza grubego od serwa i tego od regulatora - nieszczelność spowoduje niemożność odpalenia silnika. That's all folks.
  14. Esol

    Stag 4eco dziwne miganie diody

    Co do temperatury - jeżeli Twój wybór świadomy to Co do urwanych przewodów- to usterka była by losowa, a nie regularna. Najbardziej zastanawia mnie to, że na kompie gazowym nie ma żadnych usterek. Rozumiem że podłączałeś kompa i mimo że usterka była na diodach nic w kompie nie wskazywało? Sprawdziłem te kody mrugania - faktycznie brak takich sygnałów w dokumentacji.
  15. Esol

    Stag 4eco dziwne miganie diody

    Poza tematem - próg 40st to jest ...nie wiem jak to wyrazić...bez obrazy... marnotrawstwo. Mam 20 i najchętniej jeszcze bym obniżył do 10, ale sterownik nie daje. Taka wysoka temperatura to się przydaje starym zesztywniałym parownikom, które nadają się do regeneracji lub wyrzucenia. Herbaty przecież nie będziesz parzył . Jeździłem już na II-generacji na samym LPG przy -28 - odpalanie tylko z LPG. Wracając do tematu. Po prostu tak miałem. Gdzieś jest wątek tutaj. Przetarł się kabel idący od elektrozaworu w butli i raz stykał, raz nie. Ponieważ przejście Bp->Lpg i odwrotnie mam bez objawów, to gdyby nie znikające paliwo i mrugająca lampka,nawet bym o tym nie wiedział, bo to była usterka zanikająca - raz stykał raz nie. Większość czasu jechał na LPG i okresowo sobie przechodził na Pb
×

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.