Jump to content

krecikt

użytkownik
  • Content Count

    137
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Normalny

About krecikt

  • Rank
    zielony listek

Profile Information

  • Lokalizacja
    Siemianowice Śląskie

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Minęło 3lata i przszedł czas na wymianę oleju. Za radą kolegi steyr wlałem Elf Elfmatic G3. Muszę przyznać że miał rację. Skrzynia chodzi lekko i nie haczy, a do tego koszty niższe (litr oleju 23zł). Dla tych którzy chcą poczytać: http://admoto.pl/pub/art.asp?g=GS&n=0853&f=kg_158.xml http://admoto.pl/pub/art.asp?g=gs&n=923&f=kg_179.xml http://produkty.elf.com.pl/pl/products/fuc/ELFMATIC-G3 W opisie oleju w karcie technicznej zaznaczono, że nadaje się do synchronizatorów z metali kolorowych ( jak w Matizie).
  2. > Posluchaj kolegi a nie dyskutujesz > Wlej ATF Dextron II i zapomnij o innych, tylko na tym oleju skrzynia matiza normalnie przelacza biegi. Gdyby kolega czytał ze zrozumieniem to nie szukam oleju bo właśnie go wlałem. Dzielę się swoimi doświadczeniami bo może ktoś skorzysta. Co do ATF to Elf ELFMATIC G3 to DEXRON III, a nie II i o takim jest mowa np. tutaj http://admoto.pl/pub/art.asp?g=GS&n=0853&f=kg_158.xml
  3. > lałem ATF tak jak poisałem wyżej, Matiz dalej w domu jeździ nic sie nie dzieje Informacja z www.skrzynie.com.pl dla oleju GM1940182 "Olej posiada czerwony kolor. Przy doborze oleju nie należy sugerować się kolorem ponieważ czerwony kolor jest charakterystyczny dla olejów ATF do automatycznych skrzyń biegów. Ten olej mimo koloru czerwonego nie nadaje się do skrzyń automatycznych i odwrotnie - olej GM 1940182 nie może być zastępowny olejami ATF ."
  4. > a wystarczyło wlać olej ATF do Matiza od 80kkm taki wlewam, do Tico też taki lałem, sąsiad w > Nubirze też ma wlanego ATF Czytałem o laniu ATF do Matiza, ale nigdzie nie znalazłem żadnych konkretów. Wręcz spotkałem ostrzeżenia, że nie należy identyfikować oleju po kolorze ponieważ są oleje MTF koloru czerwonego i nie należy stosować ich zamiennie.
  5. Przez 9 lat jeździłem na Midlandzie Synqron 75W-85. Olej polecany na forum, który miał poprawiać pracę skrzyni biegów w Matizie - niestety bez rewelacji. W związku z problemami z zakupem ww oleju postanowiłem go zmienić na inny. Po przeczytaniu różnych forów i "szukajek" producentów wybór padł na Fuchs Titan Sintofluid 75W-80 GL-5. Mimo, że parametrami odbiega od zaleceń oleju do Matiza, to spełnia normę GM1940182 (wg informacji w serwisie Chevroleta i na forach zalecaną do naszych aut). Po okresowej wymianie rewelacja. Biegi wchodzą jak w masło, a redukcja z 3 na 2 tylko czasem lekko haczy. C
  6. > za darmo elektroniczny god_ares kiedys udostępniał na swojej stronie. Część w wersji elektronicznej jest tu http://daewoo.prokee.hu/Matiz/thumb/1.htm
  7. Dla zainteresowanych - katalog części z rysunkami złożeniowymi za niecałe 5zł. http://www.polparts.com.pl/katalog-mat-p-175.html
  8. Żeby odkręcić objechane śruby imbusowe trzeba wbić w nie bit torx, niestety nie pamiętam rozmiaru (chyba TX30). Przetestowane na moim Matizie. Najlepiej założyć potem śruby DIN6921 np. takie http://www.marcopol.pl/katalog/sruby/sru...losci/1/group_1 5szt. M6x35 1szt. M6x35 zgodnie z http://daewoo.prokee.hu/Matiz/1320.htm
  9. Silnik w Tico i Matizie to ten sam model, różnica jest w zasilaniu paliwem. Tico ma gaźnik, a Matiz wtrysk. Co do luzów zaworowych fabryczny manual podaje: silnik ciepły - zawór dolotowy - 0,15 +- 0,02 mm silnik ciepły - zawór wylotowy - 0,32 +- 0,02 mm silnik zimny - zawór dolotowy - 0,25 +- 0,02 mm silnik zimny - zawór wylotowy - 0,42 +- 0,02 mm
  10. > na silniku czy bez tak samo to pocieszające. > biegi wchodzą po użyciu siły ale nie wszystkie, niektórych wogóle nie da się wrzucić Zobacz linkę sprzęgła. W moim przypadku padła linka Linexa ale tak, że po naciśnięciu pedału skracał się pancerz i nie wysprzęglało. Też straciłem biegi na skrzyżowaniu. Doraźnie pomogło podciągnięcie linki ale problem rozwiązała jej wymiana.
  11. > Zdjełem kopułke ma wyryty napis DAC, tylko zdziwiłem się po tym co zobaczyłem, czy taki bialy nalot w dużych ilosciach to norma ?? do tego jeszcze rdza w aparacie ?? nie rozbierałem jeszcze dalej ale wygląda to nie za ciekawie. Też widziałem DAC-a w takim stanie. Niestety pomogła dopiero wymiana na nowy, w tym przypadku MANDO.
  12. > A jak rozpoznać który to DAC który MANDO tzn. jedna kopułka jest niska natomiast ta druga wysoka, > ale która to która ?? http://allegro.pl/palec-kopulka-aparat-daewoo-matiz-mando-bytom-i2843188469.html http://allegro.pl/palec-kopulka-aparat-daewoo-matiz-dac-bytom-i2843221654.html
  13. >Powiedzcie mi co z tym zrobić albo najlepiej gdzie kupic kopulke ?? Czy gdzieś w internecie dostane jakimś cudem oryginalną kopułke Deawoo ?? albo zamiennik jakiegoś renomowanego producenta ?? Z własnego doświadczenia polecam EPS kupione w Intercarsie, ale można też dostać w sklepach motoryzacyjnych. O moich problemach tutaj: http://autokacik.pl/showflat.php?Cat=&am...e#Post285962524
  14. Wydaje mi się, że to elementy blokady kierownicy. W razie wymiany zobacz http://daewoo.prokee.hu/Matiz/4830.htm poz.13 - nr 531409 W Ap-Car http://www.apcar.com.pl/oferta1.html?mod=8&nt=l&alfa=S STACYJKA KPL. MATIZ (OBUDOWA) cena 115,07zł.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.