Skocz do zawartości

wachus

użytkownik
  • Zawartość

    435
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

0 Normalny

O wachus

  • Tytuł
    kierowca

Profile Information

  • Lokalizacja
    Milicz

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

  1. wachus

    DET-2 ktoś ogarnia ?

    Może wina nie leży po stronie DET a po stronie mechanicznej silnika. Odepnij sterownik DET i zmostkuj przewody we wtyku, które zostały rozcięte i puszczone pomiędzy dwa piny jak MAP i czujnik Hall z tego co piszesz. Pozwoli ci to powrócić do fabrycznego ECU i wykluczyć czy brudzi tu coś urządzenie DET czy nie
  2. wachus

    DET-2 ktoś ogarnia ?

    A AFR jak wygląda po zmianie odcinki w tym zakresie w której ma miejsce czkawka ?
  3. wachus

    DET-2 ktoś ogarnia ?

    Oprócz samego podcięcia DET-a jest on prawidłowo skonfigurowany ?
  4. Witam Jest możliwe aby wywalić ECU hevvelius i przy tej samej instalacji wpiąć jakiś inny ? np Bingo-M czy coś innego ? Wystarczyła by tylko zamiana sterowników czy ten nowy byłoby trzeba konfigurować poprzez laptopa pomimo tego że gaz jest wystrojony prawidłowo na reduktorze ? Pzdr
  5. Witam Jest taka możliwość że pomimo, że widać zmianę stosunku AFR przy odpiętej/podpiętej sondzie wąskopasmowej robiąc pomiar sondą szerokopasmową (odpieta - robi się bogato, podpięta wraca do stechiometrii i faluje podczas jazdy w closed loop od bogatej do ubogiej) to może być uszkodzona ? Podłączając ją do oscyloskopu gaziarz twierdzi że pomimo szumów i pików nie wykrywa jej pracy. Podłączał oscyloskop do swojego auta i tam przebieg sondy był widoczny. Na pewno to inaczej wyglądało niż u mnie... Trochę to dziwne bo AFR się zmienia co by oznaczało, że sonda pracuje i ECU wprowadza korekcje, a oscyloskop jakby tego nie wykazywał.
  6. Chyba nie potrzebnie drąże temat LPG bo teraz wychodzi to na benzynie... Ze sterownika dosłownie bzyczy przy 1500-2500 obr/min i mocnym wciśnieniu gazu. A na wszyższych obrotach lub delikatnym operowaniu p.gazu jest ok...dziwne to...
  7. Wszystkie wymienione przez Ciebie rzeczy sprawdziłem, jedynie co to została mi regulacja reduktora - choć nie chce mi się wierzyć że sam z siebie się rozregulował. Tym bardziej jak jadę spokojnie na LPG, łagodnie operując pedałem gazu to AFR jest właściwy. A jak mu depne to łapie zamułe na niskich obrotach, potrafi strzelić w dolot i im wyższe obroty tym już lepiej, Przy 4tys lekko go jeszcze przydusi i później normalnie idzie już ogniem do odcinki... -filtr gazu nowy. Przewody miedziane doprowadzajace gaz drożne. - podciśnienie zmierzone wakuometrem prawidłowe - ok 0.65 bar na luzie. - dolot szczelny (nie czuć gazem), wizualnie też nie widać pęknięć. Puszka filtra cała i skręcon. Klapka antybumowa w dolocie szczelna (po jej otwarciu słychac syk po czym zanika wraz z jej zamknięciem. - świece nowe/ przerwa elektrod nie zmieniana ale poprzednio auto na nich jeździlo i było ok - kable podmieniane od innego sprawnego auta i usterka dalej występuje - po rozkręceniu reduktora membrany w zadowalającym stanie - nie są sztywne ani zmurszałe czy twarde. - po całkowitym wyrzuceniu attuatora z przewodu problem nadal występuje Do Heveliusa niestety w żaden sposób nie można się połączyć interfejsem. Najgorsze w tym że oood czasu do czasu, sporadycznie na benzynie zdarzą się lekkie poszarpnięcia, lecz nie da odczuwalne jak na LPG i bez strzału. Benzyna po prostu lepiej znośi jakiekolwiek nie domagania. Ogólnie usterki szukam i po stronie LPG i po stronie PB ale pomału rzeczy kończą się do sprawdzania
  8. > A co to w ogóle za instalacja jest? Elpigaz Hevelius. Ale pękniętą obudowę cewki elektrozaworu wykluczam, zresztą one często lubią pękać
  9. Witam Czy wzdłużnie pętknięta obudowa elektrozaworu na reduktorze elpigaz może powodować jakieś problemy ? To znaczy problem jest w tym że jak się łagodnie operuje pedałem gazu to na lpg jedzie, ale jak się depnie intensywnie to auto bardzo zamula AFR spada na 18-19 i strzela w dolot. Jak że się kończą pomału rzeczy do sprawdzania to się imam każdej błachostki pęknięcie = zawilgocenie/przebicie = nie dokońca otwarty elektrozawór ?
  10. Witam Z racji tego że do w swojej instalacji nigdzie nie widze aby był założony filtr gazu to trop padł że może znajdować się w reduktorze. O tyle to trudne do sprawdzenia bo reduktor mam ciasno zakamufowany i ciasno spakowany Ktoś może miał podobny reduktor i jest mi w stanie powiedzieć czy filtr gazu ewentualnie może się znajdować pod tym deklem ?
  11. wachus

    Wypięcie sterownika gazu - Hevelius

    > Wypinając obie kostki rozłączasz obwody wtryskiwaczy benzyny, bo ten sterownik ma wbudowany > emulator. Druga rzecz to rozłączenie obwodu sondy - to też musiałbyś zmostkować > Schemat OK, patrząc na schemat to aby zewrzeć obwód sondy muszę zmostkować szary kabel z fioletowym. Mały wtyk ze sterownika jest odpowiedzialny jedynie za wtryskiwacze. I teraz aby zewrzeć obwód dla każdego z osobna wtryskiwaczy muszę zmostkować oba kable według schematu dla każdego wtryskiwacza, czyli zółty z żółto-czarnym, zielony z zielono czarnym, czerwony z czerwono czarnym i pomarańczowy z pomarańczowo czarnym ?
  12. Witam Instalacja II generacji Hevelius. Coś mi się knoci na gazie, szapie strzela w wydech. Chciałbym odpiąć sterownik bo podejrzewam go za winowajcę, tym bardziej że w instalacji nic nie było grzebane, oraz auto było dotankowywane na innej stacji. Jest tylko taki problem że jak odpne dwie kostki od sterownika to auto nie odpala. Podejrzewam że jakiś kabel (sądzę że albo od czewki albo czujnika wału) jest przecięty i wpięty w dwa piny sterownika i gdy odpinam sterownik to się robi obwód otwarty i auto nie odpala. Jakie kabla szukać aby go zmostkować w kostce po wypięciu sterownika ?
  13. wachus

    soft do elpigaz hevelius

    MI tam nie udało się połączyć za pośrednictwem nicolausa 2004 i ciekawi mnie czy komuś wogóle udało się połączyć z tym nieszczęsnym Heveliusem
  14. Witam Posiada może ktoś soft do heveliusa ? I jaki kabel bym potrzebował by się połączyć ? Pozdrawiam
  15. > jutro dam znac jakie bedą efekty Odłacz zasilanie z elektrozaworu przy butli daj autu pochodzić chwilę by wypalił gaz w wężach po czym powinien zgasnąć podłącz zasilanie pod elektrozawór i daj mu postać przez noc Powinien odpalić normalnie jeśli to będzie winna któregoś z elktrozaworu
×

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.