Witam,
Wiem że odgrzewam kotleta, ale mam coś do dodania, a więc...
1) czy udało się ogarnąć ta usterkę?
2) chciałem coś sprostować....
Fafkulec napisał: "> Hmm.. jak dobrze rozumeim zasadę działania egr, to na wolnych obrotach pozostaje zamknięty, a
> otwiera się na wyższych.. Dlaczego więc jego zamknięcie (nawet stałe) na wolnych obrotach
> miałoby mieć wpływ na pomiar masy powietrza? Jeśli już - to właśnie powinien wpływać na
> wysokich.. Albo czegoś nie rozumiem, albo..coś źle rozumiem"
EGR pracuje właśnie odwrotnie, tzn. na wolnych obrotach jest otwarty i puszcza spaliny do silnika, a na wysokich powinien być zamknięty. Wartość zamierzonego przepływu około 280mg/l na wolnych jest jak najbardziej prawidłowa, z zaślepionym EGR powinno być coś koło 380mg/l.
Pozdrawiam.