piter19731
użytkownik-
Liczba zawartości
1 188 -
Rejestracja
-
Ostatnia wizyta
O piter19731
- Urodziny 18.01.1973
Profile Information
-
Imię
Piotr
-
Lokalizacja
kutno, pl
-
Zainteresowania
wnuki
-
Samochód
yaris hybrid , clio lpg , micra lpg, mazda 2
-
Motocykl
ybr
Ostatnie wizyty
Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.
piter19731's Achievements
kierowca (12/20)
213
Reputacja
-
tak ale wydaje sie je z kilku paragrafów, np na dojazd na badanie techniczne, na dojazd z miejsca zakupu. po terminie wazności pozwolenia czasowego , czyli po 30 dniach badania technicznego juz nie zrobisz, trzeba albo przedłużyc o 14 dni albo od nowa pobrać "czasówki".
-
mam żarówki led
-
Unia Europejska: zakaz wymiany silnika i reparaturek w autach?
piter19731 odpowiedział bengamin na temat - Motokącik
już to widzę jak diagności nabijają nr na silniku. w większości pojazdów nie ma miejsca aby palec włożyć a co dopiero numerator i młotek. nie do wykonania , nie realne. -
poz 1849 zał 9 W przypadku gdy właściciel pojazdu występuje z wnioskiem o wpisanie w dowodzie rejestracyjnym pojazdu adnotacji potwierdzającej spełnienie przez pojazd normy dotyczącej poziomu emisji spalin Euro, organ rejestrujący wpisuje w dowodzie rejestracyjnym adnotację, o której mowa w § 11 ust. 2 pkt 30 lit. z załącznika nr 1 do rozporządzenia, ustalając poziom emisji spalin Euro na podstawie: 1) jednego z dokumentów: a) świadectwa zgodności WE albo b) świadectwa zgodności, albo c) dopuszczenia jednostkowego pojazdu, albo d) decyzji o uznaniu dopuszczenia jednostkowego pojazdu, albo e) świadectwa dopuszczenia indywidualnego WE pojazdu - w przypadku nowego samochodu osobowego, samochodu ciężarowego, samochodu specjalnego, ciągnika samochodowego lub autobusu; 2) jednego z dokumentów, o których mowa w pkt 1, albo wyciągu ze świadectwa homologacji typu pojazdu, albo odpisu decyzji zwalniającej z obowiązku uzyskania świadectwa homologacji typu pojazdu wydanej na podstawie art. 70 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. - Prawo o ruchu drogowym (w brzmieniu obowiązującym przed dniem 22 czerwca 2013 r., Dz. U. z 2012 r. poz. 1137), albo oświadczenia producenta pojazdu lub jego upoważnionego przedstawiciela, o którym mowa w art. 70n ust. 2 ustawy, że pojazd spełnia właściwe normy dotyczące poziomu emisji spalin Euro, albo dowodu rejestracyjnego pojazdu, albo roku produkcji pojazdu, przyjmując następujące zasady: a) w przypadku zarejestrowanego samochodu osobowego, ciężarowego lub specjalnego o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 t: – Euro 1 - od 1992 do 1995 r. dla samochodów osobowych i od 1994 do 1996 r. dla samochodów ciężarowo-osobowych, ciężarowych i specjalnych o masie całkowitej do 3,5 t, – Euro 2 - od 1996 do 1999 r. dla samochodów osobowych i od 1997 do 1999 r. dla samochodów ciężarowo-osobowych, ciężarowych i specjalnych o masie całkowitej do 3,5 t, – Euro 3 - od 2000 do 2004 r. dla samochodów osobowych, samochodów ciężarowych i specjalnych o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 t, – Euro 4 - od 2005 do 2009 r. dla samochodów osobowych i samochodów ciężarowych o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 t, – Euro 5 - od 2010 r. dla samochodów osobowych i samochodów ciężarowych o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 t, b) w przypadku zarejestrowanego autobusu, samochodu ciężarowego, specjalnego lub ciągnika samochodowego o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 3,5 t: – Euro I - od 1992 do 1994 r. dla autobusów i samochodów ciężarowych, specjalnych oraz ciągników samochodowych o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 3,5 t, – Euro II - od 1995 do 1999 r. dla autobusów i samochodów ciężarowych, specjalnych oraz ciągników samochodowych o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 3,5 t, – Euro III - od 2000 do 2004 r. dla autobusów i samochodów ciężarowych, specjalnych oraz ciągników samochodowych o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 3,5 t, – Euro IV - od 2005 do 2007 r. dla autobusów i samochodów ciężarowych, specjalnych oraz ciągników samochodowych o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 3,5 t, – Euro V - od 2008 r. dla autobusów i samochodów ciężarowych, specjalnych oraz ciągników samochodowych o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 3,5 t.2. W przypadku gdy właściciel zarejestrowanego pojazdu występuje z wnioskiem o dokonanie w dowodzie rejestracyjnym wpisu potwierdzającego spełnienie przez ten pojazd innej normy dotyczącej poziomu emisji spalin Euro, niż to wynika z ustalenia na podstawie roku produkcji pojazdu, organ rejestrujący umieszcza adnotację o normie dotyczącej poziomu emisji spalin Euro na podstawie oświadczenia producenta pojazdu lub jego upoważnionego przedstawiciela, o którym mowa w art. 70n ust. 2 ustawy, że pojazd spełnia określoną normę dotyczącą poziomu emisji spalin Euro, albo na podstawie jednego z dokumentów, o którym mowa w § 1 pkt 1. Organ rejestrujący, uwzględniając rosnące wymagania dotyczące ochrony środowiska i wprowadzanie nowych norm dotyczących poziomów emisji spalin Euro dla pojazdów, umieszcza w dowodzie rejestracyjnym adnotację o poziomie emisji spalin Euro innym niż określone w § 1 pkt 2, na podstawie jednego z dokumentów, o których mowa w § 1 pkt 1.
-
raczej od tego czy wpis już był w DR.
-
tak diagnosta nie ma uprawnień do ustalania normy emisji spalin a tym bardziej wpisac to do dokumentów. wyjątek - jeśli w DR jest juz wpis o normie emisji spalin może go jedynie PRZEPISAĆ. diagnosta nie ustala, nie ma do tego uprawnień i narzędzi
-
diagnosta nie ma podstaw prawnych do ustalenia normy emisji spalin, to może ustalić tylko producent pojazdu lub jego upoważniony przedstawiciel- serwis.
-
pęknięta tuleja mokra na zimno przepuści na tłok płyn chłodzący. przy rozruchu zimnego silnika wiesz jakie bedą spaliny ? oprócz tego część płynu przedostanie się pod tłok czyli do oleju w misce olejowej.
-
ja pitole , pisze po raz kolejny - to jest rozbieżnośc kwalifikująca do wyniku negatywnego na badaniu technicznym. Idźże w końcu do wydziału komunikacji i spytaj tam jakie dokumenty sa potrzebne, nie zaczynaj od końca, zacznij od początku. chłopaki diagności Tobie radzą a Ty dalej swoje. powtarzam - wg przepisów diagnosta nie ma prawa zmieniać DMC pojazdu.
-
18000 czy 17990 bo to jednak nie jest to samo. wiem, czepiam się ale jak poprawiać to wszystko bo inaczej cały czas będzie bałagan i niezgodność. Tandem Trucks sam z siebie nic nie wystawi, potrzebne jest zaświadczenie z Volvo polska a siedziba jest w młochowie k Nadarzyna-warszawa to,że diagnosta coś napisze nie oznacza ,że wydział komunikacji to "puści" . zacznij najpierw od wydziału komunikacji jak to zrobić.
-
właśnie - kiedyś ...
-
przeciez pisałem wyżej , tylko producent pojazdu , OSKP jest "za krótkie" na takie zmiany.
-
tylko i wylącznie odpowiednie dokumenty od producenta pojazdu - plus nowe tabliczki znamionowe
-
ja też ale to nie jest wytłumaczenie nieznajomości przepisów, które zmieniają się co jakiś czas
-
jaki komp ? z clipa wyjdą wtryski , inny komp juz może nie ogarniać. sprawdzić kompresję żeby wykluczyć lub potwierdzić układ korbowo-tłokowy, można ( a nawet wskazane jest) przepłukać układ zasilania