Jump to content

steyr

użytkownik
  • Content Count

    4867
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

283 Przezacny kompan

1 Follower

About steyr

  • Rank
    starszy kierowca

Profile Information

  • Płeć
    Not Telling
  • Lokalizacja
    Wadowice
  • Zainteresowania
    motoryzacja

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Wyważam jak trzeba, kupiłem w tym roku komplet letnich używanych alufelg r17 z oponami do Tipo. Wrzuciłem na auto, żadnego bicia przy prędkościach autostradowych to po co wyważać. Ostatnio zrobiłem 150km zastępczą służbówką Astra K, przy wysiadaniu z auta po trasie zauważyłem że ma założone wielosezonowe CST Medallion All Season Kiedyś CST to kupowałem do rowera.
  2. Też to czytałem, i próbowałem takim przewodem i tak jak pisałem pojawia się komunikat że się nie powiodło.
  3. U mnie śmierdzi z wydechu gryzącymi spalinami. Korekty na wolnych +/-1,5 mm. Odpala dobrze. Wydaje mi się, że to wtryskiwacze. Zrobiłem próbę przelewową. Lekko odstaje wtryskiwacz na III cyl. Przyrządu bezwładnościowego nie posiadam i nie wiem czy się za to zabierać. Wtryskiwacze z papierem ze stołu kontrolego na allegro to koszt ok 150 zł za sztukę. Ja zakładałem po regeneracji za ~600pln. Bez przyrządu może się uda ale trzeba się męczyć, zresztą i tak robiliśmy na wypożyczonym przyrządzie.
  4. Jakiś szczególny powód wymiany? Spore korekty? Dymienie? Problemy z rozruchem? Auto bliskiej osoby z rodziny, uparł się to się wymieniło. Korekta była ~+2 plus trochę dłużej kręcił przy odpalaniu nie zależnie czy zimny czy ciepły. Po wymianie zauważalna poprawa w odpalaniu.
  5. Sam, demontowałem przyrządem bezwładnościowym. Sam demontaż takim przyrządem 5 min, bez to można sobie klepać wtrysk pół dnia i kombinować i nie wiadomo czy pójdzie.
  6. Tak normalny proces wykańczania cewek. Po to jest podany interwał wymiany świec że należy je okresowo zmieniać, a że większość zmienia świece/cewki jak dopiero są problemy to takie są rezultaty. Cewki można sprawdzić poprzez pomiar oporu układu pierwotnego i wtórnego.
  7. Nikt Ci tego nie zrobi z marszu za 2h, chyba że ma komplet płytek w szafie do tego silnika. Trzeba najpierw sprawdzić luz zaworowy i na dzień dobry silnik musi być zimny, później rozebrać sprawdzić jakie są obecnie płytki zamontowane. Policzyć jakie dokupić, ewentualnie co się da to podmienić płytki między zaworami a co będzie brakowało to dokupić. Ale warto najpierw sprawdzić czy rzeczywiście jest problem z w zaworach. Dłuższa jazda na małym luzie zaworowym może doprowadzić do wypalenia zaworów.
  8. Dzięki, już rozumiem. Oczywiście sam tego nie będę robił bo nie mam zaplecza do takich prac. Ile taka robota może mniej więcej kosztować w jakimś niezależnym warsztacie? Możecie polecić jakiegoś sprawdzonego mechanika który zna ten silnik i jest w stanie to ogarnąć w regionie małopolska, slask lub podbeskidzie? Ile Ty zamierzasz do mechanika dojeżdżać, to nie Mclaren. Poszukaj sprawdzonego mechanika w okolicy.
  9. Dużo silników obecnie ma w taki sposób regulowany luz zaworowy, a że większość o tym temacie zapomina to druga sprawa. Był taki okres po 2000r gdzie producenci wracali do hydrauliki na zaworach oprócz nielicznych [japończyki]. Od jakiegoś czasu trend jest w odwrocie. Warto sprawdzic przez OBDII wartość Map w kolektorze ssacym. Przy sprawnych [szczelnych] zaworach, na wolnych obrotach po rozgrzaniu silnika i przy wyłączonych odbiornikach prądowych i klimie MAP powinien oscylować pomiedzy 0,25-0,35 Bar.
  10. Silnik nie klepie bo już luzów nie ma na zaworach, więc nie ma co klepać. Wysłane z mojego FIG-LX1 przy użyciu Tapatalka
  11. W Tipo jest to nazwane jako tryb logistyczny wyłączany przez OBDII.
  12. Cześć, odgrzewam kotleta. Stilo 1.9mjtd 8v 120KM z 2007r, dziś wymieniłem 1 wtryskiwacz na regenerowany. Wtryskiwacz po regeneracji otrzymał nowy nr IMA. Próbowałem zakodować nowy wtryskiwacz za pomocą MES-a w wersji 4.6 org. z kluczem. Najpierw standardowo za pomoc ELM327, ale przy próbie kodowania pojawiał się komunikat że używam przewodu nieodpowiedniego dla tej funkcji. Gdzieś doczytałem w sieci że kodowania wtryskiwaczy należy wykonywać starym przewodem KKL. Mam taki niebieski przewód KKL Vagcom z przełącznikiem. Za pomocą tego przewodu przy próbie kodowania wtryskiwacza tym r
  13. Silnik prosty, algorytm sterowania już nie koniecznie. Nie na takich silnikach można się wyłożyć koncertowo. Wysłane z mojego FIG-LX1 przy użyciu Tapatalka
  14. Wychodzi na to że sterownik stracił adaptację przepustnicy wskutek braku zasilania [wymiana aku], podjedź do kogoś kto ma możliwości diagnostyczne tych samochodów i taką procedurę adaptacji wykona. Nie jest wykluczone że z czasem i pokonywanymi km temat zniknie, sterownik ECM silnika "sam nauczy się" i zaadaptuje przepustnicę.
  15. Tam pompa wody napędzana jest z paska osprzętu, stąd ta cena jak na ASO przyzwoita.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.