Jump to content

steyr

użytkownik
  • Content Count

    4302
  • Joined

  • Last visited

  • Time Online

    14h 36m 11s

4 Followers

About steyr

  • Rank
    mistrz kierownicy

Profile Information

  • Płeć
    Not Telling
  • Lokalizacja
    KWA
  • Zainteresowania
    motoryzacja

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. steyr

    duster

    Zgodzę się, zwłaszcza jeśli chodzi o elastyczność jeśli porównujemy PB N/A i PB z T. W przypadku lpg znacznym minusem w zależności od trybu jazdy jest niski zasięg, mi to nie przeszkadza i tak większość km robię "wokół komina" a jak jadę dalej to planuje wcześniej tankowania. A jak się zapomnę to jadę na PB.
  2. steyr

    duster

    Tipo Kombi 1.4tjet średnie spalanie mam 9l lpg na 100km, w przypadku tsi przyjąłem 6l Pb/100km. Przy obecnych stosunku ceny lpg do PB który utrzymuje się od dłuższego czasu do tsi musiałby palić 4l PB żeby z tjet z lpg wyszło to samo. Ja rozumiem że tsi "wącha" PB ale nie aż tak i nie mówię o spalaniu na trasie przy 90km/h. W moim przypadku to tryb mieszany, codziennie 2x20km z czego 40% miasto a reszta droga krajowa z prędkościami do 110km/h a super oszczędnie nie jeżdżę. Ostatnio trasa na A4 tempomat nastawiony na 145km/h, średnia prędkość z 200km 127km/h i po tym tankowanie z dystrybutora wyszło 10,5l lpg/100km. Nie dyskutuje na temat zużycia paliwa, jak sam się nie przekonam. Rozmawiałem z takimi co twierdzą że przy 160km/h 1.9tdi pali im 4l ON/100km. Koszt przeglądu większy o 60zł pomijam w skali roku i 40kkm. Na rozruch na PB w okresie letnim przeznaczam ok 50zł na 2 miesiące. Jakby nie liczył to i tak jestem do przodu.
  3. Proponuje potraktować fajki preparatem ISOL, nie będzie problemu przy ponownym demontażu.
  4. steyr

    duster

    Ja akurat kupując Tipo szukałem bez lpg fabrycznego, wolałem dołożyć instalację lpg w swoim zakresie w dobrym zakładzie żeby mieć dostęp do sterownika w własnym zakresie. Akurat trafiło się auto z instalacją BRC zakładaną u dealer-a. Brałem pod uwagę TSI, stwierdziłem że kręcąc 30-40kkm rocznie lepiej wyjdę z lpg stąd poszłem w kierunku starego tjeta.
  5. Jeszcze mam pytanie, ile u Was występowała naprawa z tytułu AC poprzez ASO? Wiadomo że naprawa naprawie nie równa, tak samo jak samochód i uszkodzenia. U mnie wczoraj minęło 3 tygodnie odkąd odstawiłem auto do ASO, i zanosi się na to że w przyszłym tygodniu pewnie się nie wyrobią z racji długiego weekendu Auto po odstawieniu do ASO pierwsze oględziny przez rzeczoznawcę z TU miało po całym tygodniu
  6. steyr

    Corsa 1.4

    W rodzinie mam Merivę A z tym silnikiem przebieg 80kkm, nic nie trzeba dolewać. Zasilanie tylko PB.
  7. Teoretycznie nie raz idzie rozpoznać, ale nie oszukujmy się dla większości ludzi samochód to środek transportu. Oddaje auto do ASO płaci to i wymaga że wszystko ma być zrobione zgodnie z procedurami. A że różnie z tym bywa nie raz to większość w to nie wnika.
  8. Bo się zastanawiali jak to zrobić albo czekali na kogoś kumatego. Kilka lat temu miałem praktyki w ASO Toyota, na 12 mechaników 3 było z prawdziwego zdarzenia. Reszta 9 to byli przyuczeni z ulicy osoby które robiły tylko czynności serwisowe typu wymiana oleju z filtrami i przepompowanie płynu hamulcowego za pomocą maszyny. Pamiętam jak przyjechał gość Corollą ~5 letnią i domagał się sprawdzenia luzu zaworowego i ewentualnej regulacji bo interwał wg serwisówki tego wymagał. Kierownik mechaników znalazł w serwisówce jaki jest prawidłowy luz zaworowy z tolerancjami. Napisał na kartce luz zaworowy na każdym zaworze z czapy tak aby mieścił się w tolerancji. Drugi przypadek to roczna Yaris, starsza Pani przyjechała na wymianę oleju po roku bo tak serwisówka wymagała. A że po roku auto miało 2kkm to filtr oleju wytarli szmatą i dolali setkę oleju do stanu. Oczywiście Pani została skrojona na $ i pojechała zadowolona
  9. Często pokazują głupoty, jak byłem na kupnie auta z ciekawości wykupiłem historię z autobaza dla mojego dziadka i były dziwne rzeczy zapisane o zmianie właścicieli i tp. Z kolei znajomy miał półroczne auto i wykupił raport. W miedzy czasie miał poprawiane spasowanie tylnej klapy. W raporcie było to ujęte jako szkoda do 1kpln Aczkolwiek jakiś rzut na sprawę coś daje taki raport.
  10. Chłopaki chyba nie wiedzą że można montować wtryskiwacze lpg pojedyńczo albo sobie żartują. Podpytaj na lpg forum gdzie masz się udać żeby Ci to ktoś poprawił kto się zna na rzeczy. Jak tak montują, to regulacja też pewnie jest na podobnym poziomie.
  11. "Miszcz montażu" , pewnie miało być tanio i dobrze. Ale co jak co, jest kompensacja wtryskiwaczy lpg w ilości 5 szt, 6 wtryskiwacza kompensacja pominęła pewnie było za dużo myślenia przy tym.
  12. Dogłębnie sprawdzę auto, nie chce się wygłupiać ale planuje sprawdzić miernikiem resztę elementów czy się im czasem coś gdzieś nie uszkodziło z czasem przez okres naprawy. Z nadwozia zakwalifikowany jest tylko przedni zderzak do wymiany.
  13. Przerabiałem ostatnio temat, i w przypadku gdy przyczepka jest ubezpieczona na osobę X w towarzystwie Y to jeśli osoba X będzie chciała opłacić samochód Z w towarzystwie Y to zniżki na pewno będą respektowane. W przypadku innych TU zniżki mogą być np. w połowie uznawane. Generalnie agentka przekazała że opłaca się wykonywać taki manewr, jakąś zniżkę zawsze się wypracuje.
  14. Żeby zniżki leciały to wydaje mi się że młodociany musi być min. współwłaścicielem samochodu. Jak masz przyczepkę lub jakiś skuter lub motorower to przerejestruj na niego.
  15. Chyba z 14 dni kalendarzowych w sumie. Mi powiedzieli 3-4 tygodnie
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.