Jump to content

mateusz086

użytkownik
  • Posts

    1563
  • Joined

  • Last visited

Profile Information

  • Lokalizacja
    Śląsk

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

mateusz086's Achievements

kierowca

kierowca (12/19)

3

Reputation

  1. Pewnie te akumulatory są połączone szeregowo. Cała instalacja w tym traktorze jest na 12 V, tak? Jak będziesz miał jeden akumulator nowy, a drugi dość zużyty, to nie wykorzystasz w całości możliwości nowego akumulatora. Będą się też one ładowały niesymetrycznie i możliwe, że starszy akumulator będzie blokował dalsze ładowanie nowego, bo są one połączone w jeden obwód. Budżetowo - możesz kupić 1 sztukę i będzie to działało, ale tak jak na starych akumulatorach, a nie na nowych - poprawnie powinno się wymienić oba. Akumulatory do połączeń szeregowych powinny być w zbliżonym stanie, więc tą kilkuletnią sztukę najwyżej wykorzystasz do innej maszyny, jak zdechnie kolejny akumulator.
  2. Opony pod względem wybrzuszeń zostały sprawdzone? Czasami defekty na ściankach bocznych mogą być trudne do zauważenia, jak auto stoi na kołach. Dodatkowo warto sprawdzić, czy opona na pewno jest idealnie okrągła, bo jak pękną druty opasania, to powierzchnia bieżnika traci kształt.
  3. Cześć, ostatnio chciałem wymienić filtr paliwa w getzie 1.1 z 2008 roku, jednak pojawił się problem z doborem filtra paliwa. Do tego modelu wg katalogów części powinien pasować filtr: 31112-1C000, który wygląda tak: Jednak u mnie pompa paliwa wygląda następująco: Główną różnicą oprócz koloru filtra jest duży kołnierz na górze filtra w który wkłada się najwyższą część kompletu pompy. Na pokrywie pompy jest numer części 31110-0B100 z dopiskiem IHD Industries, niestety w żadnym katalogu części do getza (głównie rosyjskie strony) nie znalazłem numeru samego białego filtra - jedynie pojawiają się zestawy ze standardowym, czarnym filterm. Porównując do innych filtrów w hyundaiach też nie znalazłem czegoś podobnego. Pomożecie?
  4. Jak kupisz kompresor, to zrób mu test praktyczny - spróbuj napompować jakieś koło bez powietrza. Niektóre kompresory są tandetnie wykonane i lepiej nie przekonać się o tym w awaryjnej sytuacji. Będziesz też wiedział, czy koło napompujesz w 10, czy 20 minut. Oprócz sprayu do opon, dobrym rozwiązaniem na większe uszkodzenia jest zestaw sznurów do łatania opon wraz z szydłem.
  5. Trzeba tylko mieć na uwadze, że jeśli dokupuje się assistance w PZU do istniejącej polisy OC, to obowiązuje 2-tygodniowa karencja. Jak assistance wykupuje się jednocześnie z OC, to karencji nie ma.
  6. Ile lat ma instalacja elektryczna w mieszkaniu/domu? Z Twojego opisu odnoszę wrażenie, że instalacja jest dość stara, dostosowana do bieżących potrzeb w całkowicie błędny sposób. Korzystając z remontu powinno pomyśleć się nad doprowadzeniem instalacji elektrycznej choćby tylko w remontowanych pomieszczeniach do przyzwoitego stanu, żeby uniknąć niespodzianki za kilka lat. Jesteś pewny, że masz zasilanie trójfazowe, a te trzy bezpieczniki to nie jest ta sama, jedna faza? Kuchnia elektryczna powinna być zasilana przewodem bezpośrednio z głównej rozdzielnicy i nic dodatkowego nie powinno być tam wpięte. Każdy większy odbiornik elektryczny, który jest często używany, jak np. bojler i pralka powinny posiadać indywidualne zasilania z osobnymi bezpiecznikami. Kuchenka elektryczna, jeśli zasilana jest z trzech faz na wydzielonym obwodzie, to powinna być zabezpieczona wyłącznikiem trójfazowym, ale wyłączenie jednofazowe nie spowoduje uszkodzenia kuchenki, tylko przestanie działać któreś pole grzewcze lub piekarnik. Fotka rozdzielnicy dużo by pomogła w ocenie problemu, tzn, czy kumaty elektryk jest w stanie doprowadzić instalacje do kulturalnego stanu, czy jej remont generalny jest nieunikniony.
  7. Jak końcówki drążków kierowniczych mają bardzo mały luz, to może być ciężko je jednoznacznie zdiagnozować bez demontażu - po prostu minimalne stuknięcie będzie wyczuwalne na wszystkich połączonych elementach. Jak końcówki drążków nie były dawno wymieniane, to one są najbardziej prawdopodobną i najtańszą rzeczą do naprawy. Ewentualnie można przejechać autem dodatkowe kilkaset km i wtedy może zdiagnozowanie będzie prostsze.
  8. Jakiś czas temu sprawdzałem poziom elektrolitu w 10 letnim oryginalnym akumulatorze forda - odkręciłem korki i aż się zdziwiłem, bo poziom był idealny. Może to zależy od wykonania kanałów odpowietrzających akumulator, ale jak widać, można zrobić akumulator bezobsługowy. Jedyny akumulator, jaki miałem, który wymagał regularnego kontrolowania poziomu elektrolitu, to był akumulator do skutera o pojemności 4 Ah, ale tam korki były bardzo prymitywne.
  9. Ja mam trochę inną zasadę - nie ważne co kupić, ale ważne gdzie. Najlepiej kupować w sklepach/hurtowniach zajmującymi się wyłącznie akumulatorami. Do kilku aut kupowałem najtańsze akumulatory i jakoś nie widziałem różnicy wartej 200-300zł. Akumulatory tak samo wytrzymywały około 4 lat. W dodatku tańsze akumulatory częściej są kupowane, przez co lepiej mieć akumulator wyprodukowany 1-2 miesiące temu, niż super wypas z ulepszonymi płytami, który leży na półce ponad rok. Dwa razy droższy akumulator nie wytrzyma dwa razy dłużej - właściwie ile wytrzyma jakikolwiek aku to jest spora loteria.
  10. Jedynym, widocznym uszkodzeniem jest tutaj nalot końcówkach świec. Przy napięciach, jakie występują w układzie zapłonowym, słaby styk, jakieś zabrudzenia, niekoniecznie muszą spowodować wyczuwalne efekty, ale może się zdarzyć, że w pewnych sytuacjach iskra w komorze spalania będzie zbyt słaba i wtedy samochód może szarpać. Świece też mogą wyglądać idealnie, a pomimo tego być uszkodzone - nigdy nie wiadomo
  11. Na pierwszym i drugim zdjęciu wszystko jest OK. Ewentualnie można byłoby zmierzyć przerwę między elektrodami - czy nie odbiega zbytnio od nowego egzemplarza. Na pierwszej fotce - kolor porcelanowej części jest poprawny. Na drugim zdjęciu brązowy pierścień to efekt wyładowań elektrycznych, ale to też normalne. Trzecie zdjęcie z końcówką świecy - można byłoby to wyczyścić, sprawdzić stan styków wewnątrz fajek przewodów zapłonowych i ewentualnie styki dogiąć, żeby mocniej się trzymały.
  12. > no to jaka? Nie ma uniwersalnej szlifierki. To co pokazałeś służy do końcowego szlifowania miękkich rzeczy np. drewna, czy szpachlówki. W zależności od zastosowania, najlepsza może być szlifierka taśmowa, szlifierka na krążki papieru ściernego, albo tarcza listkowa do szlifierki kątowej
  13. > Odświeżając temat... możecie powiedzieć jaką długość mają te śruby M8. Jestem przed wymianą > zbiornika na nowy i wolę zaopatrzyć zaopatrzyć w nowe. Kup takie, co mają ok. 5 cm długości. W rzeczywistości wystarczyłyby takie, co mają 2 cm, ale dłuższe śruby ułatwiają montaż, bo nie trzeba od razu wycelować idealnie bakiem. Można też opuścić go o te kilka cm i mieć lepszy dostęp przy zakładaniu węży. Oryginalne śruby z tego co pamiętam też nie były specjalnie krótkie, tylko miały trochę zapasu.
  14. > Bylem u lakiernika. Drzwi do wymiany, blotnik do wyciecia i wspawania nowego. Klepanie nie wchodzi > w gre bo w blotniku jest dziura. Koszt calosci na dobrych zamiennikach w granicach 3 tys. > Z tego co tutaj czytam to dużo. Jak nie chcesz wydać dużo, to znacząco można poprawić wygląd tego uszkodzenia za jakieś 50 zł Odkręcasz koło i gumowym młotkiem przywracasz krawędź błotnika (w miejscu gdzie jest najbardziej wbite do środka). Następnie zrzucasz boczek drzwi i wypychasz wgniecenie. Dziury zaklejasz szpachlówką z włóknem szklanym, a następnie szpachlówką bez włókien (małe puszki 2x10zł). Następnie malujesz sprayem uszkodzone miejsca, można lakierem bezbarwnym poprawić lekko porysowane elementy i robota skończona Warto jedynie zwrócić uwagę, aby drzwi po zamknięciu szczelnie zamykały się z nadwoziem.
  15. > -jak jest odłączana od prądu lodówka, mikrofalówka itd która jest zabudowana w kuchni? jest jakiś > dostęp do gniazdek czy jakieś inne rozwiązania są stosowane? Można wykonać osobny obwód elektryczny dla każdego zabudowanego sprzętu i w razie czego wyłączać w skrzynce elektrycznej. Po co chcesz mieć dostęp do gniazdek w zabudowanym sprzęcie? Jak zacznie się palić, to masz wyłącznik główny całej instalacji. Wystarczy zwracać uwagę na moc maksymalną sprzętu i wg tego kryterium dzielić obwody.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.