Skocz do zawartości

zejk

użytkownik
  • Liczba zawartości

    1 360
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Contact Methods

  • WWW
    galantegraty.pl

Profile Information

  • Lokalizacja
    Tomaszów Mazowiecki
  • Zainteresowania
    Robić coś z niczego
  • Samochód
    T-Roc R; NextGenRaptor
  • UTO
    KickScooter

Ostatnie wizyty

1 937 wyświetleń profilu

zejk's Achievements

młodociany kierowca

młodociany kierowca (11/20)

1,2 tys.

Reputacja

  1. Eszepesze mają swoje warunki korzystania z autostrad i kierujesz się wyłącznie wpisem w dowodzie w polu "J" i ilością miejsc siedzących Jeśli jest tam M1. Po krótce M1 to pojazdy osobowe do 3,5t i do 7 miejsc siedzących, N1 to ciężarowe też do 3,5t, ale jeżeli dla M1 jest tak jak tutaj 9 miejsc siedzących, to wpada w ichnią kategorię D2 czyli taryfa x1,5 względem zwykłej osobówki. wszystko wyjaśnione tutaj: https://pl.autovignet.hu/kategorie-pojazdow/
  2. Miałem Stilo z selespeedem i potwierdzam. Przez trzy lata normalna eksploatacja. Wymiana gruchy czyli akumulatora ciśnienia, regeneracja silnika pompy układu czyli wymiana szczotek by @DARKOOO i wymiana sprzęgła z adaptacją FESem z kablem za 50pln z allegro. Faktycznie mechanika musiałem za rękę prowadzić, ale z forumową wiedzą wszystko poszło gładko. Sama charakterystyka skrzyni i sposób przełączania biegów, zwłaszcza sposób przełączania biegów był specyficzny dla skrzyń zautomatyzowanych. Najlepiej zmieniał biegi kiedy pedał gazu był wciśnięty gdzieś pomiędzy 30 a 70%. Przy deptaniu do końca nieprzyjemnie bujał przy wbijaniu wyższego biegu. Ruszanie też było specyficzne, bo pełzać się nie dało na "półsprzęgle" - wtedy też bujało szybciej<->wolniej. Jak się mocniej wcisnęło gaz, to ruszał płynnie. Ogólnie skrzynia specyficzna w obejściu i wymagająca przyzwyczajenia oraz świadomego podejścia serwisowego. Natomiast najlepsza była w tej skrzyni wymuszona redukcja łopatką z międzygazem. Na luźnym wydechu było WOW. Żaden pryszcz w gulfie czy e36 tak nie umiał.
  3. Tak, te 18-20 to przy przelotowych prędkościach powyżej 150-160km/h. Aktualnie na 35 calach mieszczę się na trasach w 16l tempomat na 145km/h realnej prędkości, bo przy tym kole licznik pokazuje to samo co GPS. Stare LC 80 i 100 palą podobnie, tak samo Patrol z 2.8. Praktycznie każdy świeży pickup z dieslem przy takiej prędkości poniżej 14l/100km nie zejdzie więc ta różnica nie jest tak dramatyczna. D-Maxem robiłem dwa razy Bałkany i z całego urlopu wychodziło grubo powyżej 12 bliżej 13. Jazda przepisowa, bo w tej maszynie rolniczej tempomat kończy się na 130km/h.
  4. @camel00 Zobacz, może akurat wpadnie w twoje oczekiwania - ma fajny meksykański system do przewozu żywca. https://www.facebook.com/groups/1976214612641680/permalink/3503586653237794/
  5. W czasach jak były popularne czyli model D40 to 99% sprzedaży stanowiła podwójna kabina. Pomijam tu, że w wersjach z manualem była słaba skrzynia biegów, a ramy gniły we wszystkich i sporo zostało zezłomowanych ze względu na nieopłacalną naprawę, a wiele jeszcze jeżdżących za chwilę podzieli ten los. Paradoksalnie D22 czyli starszy model powinien być bardziej żywotny. Podtrzymuję swoją opinię, że pickup w naszych warunkach to auto lifestylowe. Użytkowość takiego nadwozia jest ograniczona ze względu na brak otwieranych bocznych burt i płaskiej podłogi - chyba, że znajdziesz wersję z flatbedem. Takie pickupy z pojedynczą kabiną były dostępne w Hiszpanii, Grecji itp. generalnie na południu Europy i faktycznie pracowały w rolnictwie. Tylko to będą stare, dojechane trupy. Typowy rozmiar OSB to 1250x2500mm, żaden znany mi europejski pickup nie ma takiej paki - na szerokość tak, ale na długość nie ma szans więc trzeba wozić taki towar oparty o tylną burtę - generalnie da się. Podejrzewam, że zwyczajnie szukasz wymówki/argumentu dla drugiej połówki, żeby nie było trzeszczenia o zakup zabawki. Jeśli chodzi o wersję kabiny, to polecę to, co i mnie tutaj polecono i co w końcu nabyłem czyli wersję 1,5 kabiny z tylnymi drzwiami otwieranymi pod wiatr. Za fotelami jest wtedy sporo miejsca na narzędzia, przydasie, kapotę czy chociażby zakupy ze spożywczaka. Dostęp jest super, bo nie ma słupka B tylko jeden ogromny otwór. W takiej wersji dostajesz też więcej paki względem podwójnej kabiny. Szukałbym Isuzu D-max lub Toyoty Hilux - to niezabijalne maszyny rolnicze o podwyższonym standardzie. Wyposażenie dodatkowe, komfortowe może być problematyczne, bo tak pojedyncza jak i półtorej kabiny to w założeniu producentów wozy do roboty więc automat nie będzie dostępny, chyba tylko Isuzu takie wersje oferowało w 1,5 kabiny. Klimatyzacja też nie musi być oczywista w tych wozach. Serwisowalność jest bezproblemowa chociaż w Isuzu zamienniki niektórych podzespołów nie są dostępne i trzeba kupować używki albo oryginalne części, które tanie nie są.
  6. BMW działa bez mrugania, VW se możesz mrugać
  7. Dużo prawdy w tym co piszesz o fotelu i ciszy jednak do zawieszenia i układu kierowniczego się nie zgodzę. Przy jeździe autostradowej wystarczy ACC i aktywne utrzymanie w pasie ruchu oraz coś, co określiłbym jako Badge Factor. To akurat już było poruszone wyżej w dyskusji, czyli kierowcy innych wozów widzący we wstecznym lusterku, że zbliża się np. BMW, sami zjeżdżają na prawy pas. Tego brakuje mi teraz w T-Roc R. Wóz jest bardzo szybki, ale inni widzą w lusterku miejskiego crossovera i niechętnie zwalniają miejsce na lewym pasie. IMO Audi też niema tego czegoś.
  8. Czekam kiedy ktoś zechce wywrócić stolik i napisze o AR Giulia Veloce Wracając do tematu, to w Audi faktycznie jest bez emocji i radości. Zupełnie nie rozumiem ekscytacji tą marką i po kontakcie z A4, A5 i Q5 nie wiem dlaczego ludzie to wybierają. Samochody zupełnie nijakie. Chyba, że ktoś ktoś patrzy wyłącznie przez pryzmat marki premium i dobrego finansowania to faktycznie może mieć sens. Z najnowszymi wersjami dritter i C-klasse nie miałem kontaktu więc się nie wypowiem.
  9. Dla nas tak, pamiętaj, że to forum motoryzacyjne i "MY" mamy tzw. pojęcie, bo się tym od lat interesujemy. Dla przeciętnego Kowalskiego, który traktuje samochód jak sprzęt AGD to będzie miało małe znaczenie albo i w cale. Popatrzy na zasadzie: ładny? Ładny. Podoba mi się i fajny kolor do tego, kupuję.
  10. zejk

    4x4 w Caddy III

    Mowa o lekkich dostawczakach na bazie Ducato itp. Iveco to inna liga, to mała ciężarówka do 3,5t, konstrukcja na ramie i zawodnik, który nie klęka na robocie. W ducato te napędy padają zwłaszcza jak się go trochę doładuje albo przebuduje na campervana. Ale w sumie to nie o tym dyskusja.
  11. zejk

    4x4 w Caddy III

    Dangel to z kolei słaby wynalazek wystrugany z brukwi. To taki napęd ostatniej mili - pomyślany dla listonoszy i kurierów, żeby po zaśnieżonych drogach gdzieś na wiosce dojechać te kilka/kilkanaście kilometrów. Haldex zniesie dużo więcej. Po krótce - z Halexem bez problemu pojedziesz po polnej błotnistej drodze, Dangel potrafi się w takich warunkach ukręcić.
  12. Kia jakoś ma z tym problem - w firmowym X-Ceed 1.6T + DCT nie da się ruszyć pełnym ogniem, bo jest tak jak piszesz. Ogólnie fajny wóz tylko zawieszenie zupełnie nie nadąża za zespołem napędowym. Przy takich parametrach brzegowych fajnie byłoby mieć coś w 4 butach - Golf Variant R, tu na pewno nie będzie brakowało dynamiki na starcie i właściwie w każdej sytuacji drogowej. Komfort, meh, nawet w DCC ustawionym na comfort nie rozpieszcza. Moja jeździ T-Roc R i jest zakochana w tym wozie.
  13. Poszukiwania trwały 73 sekundy i wrzuciłem pierwszą propozycję jako wpadającą ceną w widełki. Jak pogrzebać dłużej w internetach to pewnie coś z mniejszym przebiegiem też się znajdzie.
  14. https://www.otomoto.pl/osobowe/oferta/volkswagen-caddy-volkswagen-caddy-maxi-dsg-4x4-ID6FPvSY.html Dodatkowy atut to napęd 4x4 więc założyć do niego opony AT i zajedzie dużo dalej niż cokolwiek z propozycji powyżej. Można biwakować i wodować kajak w niedostępnych dla innych miejscach.
  15. Pajero z dieslem w naszej części świata miały problem ze zbiornikiem paliwa. Powłoka w jego wnętrzu nie była odporna na biododatki w ON i zaczynała się łuszczyć, co z kolei wpływało na kolejne komponenty układu wtryskowego, awarię pompy wtryskowej itd. Dlatego na naszym rynku są Pajero przed i po wymianie zbiornika oraz naprawie/wymianie elementów układu wtryskowego. Nie wiem jak w OZ jest z biododatkami do paliwa - może tam ten problem nigdy nie wystąpił.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.