Jump to content

zejk

użytkownik
  • Content Count

    738
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

388 Przezacny kompan

About zejk

  • Rank
    wyciszony kierowca

Profile Information

  • Lokalizacja
    Tomaszów Mazowiecki
  • Zainteresowania
    Robić coś z niczego
  • Car
    P208; SGV

Recent Profile Visitors

749 profile views
  1. Akurat niemieckie produkty popularnych marek też nie mają tego sznytu i są zwyczajnie nudne. Już kiedyś wdałem się w taką dyskusję i jest to rzecz głównie o gustach. Ogólnie wśród suv-owatych nie widzę produktu do kategorii youngtimer bądź klasyk. W stylistyce samochodów i ogólnie przedmiotów użytkowych jak dla mnie najlepsi są Włosi i Francuzi, niemniej część ich projektów też jest godna pożałowania.
  2. Mnie też się podoba, wygląda modnie i dynamicznie, jednak jest to IMO moda na jeden sezon i te auta nie będą się ładnie starzały, nie ma w tym modelu stylistyki, którą można by nazwać ponadczasową.
  3. Kwestia oczekiwań i progu tolerancji
  4. Tylko natryskiem, ale nie z wagnera tylko normalnym pistoletem i kompresorem. Ponadto powierzyłbym to fachowcowi, bo wprawę trzeba mieć do pistoletu zwłaszcza na dużych powierzchniach.
  5. Do aluminium teoretycznie metoda MIG się nadaje, ale szczerze nie polecam. Trudno jest dobrze rozpocząć spoinę, estetyka też bardzo słaba. Do tego musisz mieć drugi komplet przewodu z uchwytem lub przynajmniej pancerz zmieniać. W TIG wyjdą zdecydowanie lepsze efekty i można dobrze dogrzać początek spoiny, a później przyspieszyć. Estetyka też +++.
  6. To, że urzędnicy ustalili normę to jedno, a to, że VW oszukiwał, to drugie. Byłbym daleki od łączenia tych dwóch faktów w ten sposób, bo wygląda to tak, jakby urzędnicy podżegali do przestępstwa. Tak jak pisałem wyżej, możemy się spierać czy wizja niskiej emisji CO2 czyli oszczędnego silnika to dobry kierunek, czy realizować go szybko czy powoli czy za wszelką cenę. Odpowiedzi na te pytania leżą w przyszłości. Teraz mamy tylko twoje, moje i wielu innych oceny i przewidywania co do wyniku takich działań. To co napisałem wcześniej po prostu mi się spina w spójną wizję UE w przyszłośc
  7. W bardzo długiej perspektywie tak właśnie się stanie. Już w tej chwili widać że jest kilka wielkich koncernów skupiających kilkadziesiąt marek. Wielu znanych producentów, kiedyś samodzielnych albo przestało istnieć, albo są częścią globalnych koncernów. W sprawach własnościowych, główne ruchy na rynku to koncentracja i fuzje. Postępuje unifikacja techniczna - pod innymi powłokami pracuje ta sama technologia. Potrwa to jeszcze kilka dekad, kiedy koncerny będą rywalizowały i jeśli będą szły w miarę równo, to dojdziemy do kartelu, a jeśli któryś z koncernów zdobędzie znaczną przewagę - monopolu.
  8. Wszystko fajnie, tylko nie da się robić innowacji bez setek błędnych decyzji i dziesiątek ślepych uliczek. Proces wynajdywania czegoś jest nieodzownie związany z porażkami, ale jak się w końcu stworzy wersję ostateczną produktu, to kasuje się premię, bo nikt inny tego nie ma i nagle dużo ludzi zaczyna czuć potrzebę użytkowania tego nowego produktu. Każdy z nas idąc do sklepu i kupując nowy produkt z półki może kalkulować jego cenę na zasadzie: 1. Wzięli kilo blachy po 2,50pln/kg 2. Wzięli kilo plastiku po 12pln/kg 3. Pięciu ludzi miało to w rękach przez w sumie 30 minut (robotni
  9. Na gotową gładź to jeszcze IMO za głęboka dziura chociaż zdjęcie może przekłamywać. Te gotowe masy to do 2mm grubości można nakładać więc najlepiej po wyszlifowaniu przyłóż szeroką szpachelkę i oceń na ile tam jeszcze głęboko jest.
  10. Mariusz z Łodzi zrobił porównanie malowania natryskiem i wałkiem - użył agregatu hydrodynamicznego, który przepchnie każdą farbę. Te lepsze elektryczne pistolety do farb lateksowych nadają się słabo, ale dadzą radę od biedy. Hydrostat będzie mniej pylił, ale i tak trzeba wszystko dokładnie okleić. Tak jak inni pisali - nadaje się do nowych pomieszczeń, gdzie wystarczy okna drzwi i parapety okleić.
  11. Tutaj pan wycenił na 20kpln za 2005r 2,5v6 automat. Powiem szczerze, że podaż takich aut jest znikoma - chodzi o taki zestaw napędu. Pojawia się jeden czy dwa samochody na kwartał, a jak się pojawi, to minimum 3h jazdy w jedną stronę. Po prostu już zaczynam wątpić czy kiedykolwiek trafi się coś godnego uwagi i czy kiedyś uda mi się kupić. Chociaż znając życie, to jeśli bym kupił ten konkretny, to z tydzień będzie wystawiony lepszy w tych samych pieniądzach.
  12. Ok, dzięki za odpowiedź. Zastanawiam się tylko, czy w ogóle w GV1 jest szansa na egzemplarz gdzie mocowania budy nie są do roboty? Ewentualnie z chwilę nie będą.
  13. Czy to co jest na fotach nadaje się już do poważnej ingerencji blacharskiej? Mam na myśli wspawanie reparaturek/wzmocnień czy wystarczy dobrze oczyścić i zakonserwować żeby jeszcze jakieś 2-3 lata pojeździć. Auto będzie typowo do zabawy - małe przebiegi, ale intensywne użytkowanie zgodnie z przeznaczeniem czyli poza asfaltem. EDIT: Zdjęcia pochodzą od sprzedającego. Nie mam możliwości sprawdzić wkrętakiem czy puknąć młotkiem bo samochód stoi pod Rzeszowem, a ja mam tam 4h jazdy w jedną stronę.
  14. I mniejsze oraz lżejsze, np szlifierka oscylacyjna to właściwie rękojeść i tarcza. Można też takim sprzętem pracować w warunkach wybuchowych, bo nic nie iskrzy. Tylko trzeba pamiętać, że powietrze to dosyć drogie medium.
  15. Generalnie, to jeśli to jest wewnątrz, to legary powinny być na taśmie akustycznej osadzone. Pomiędzy legary wełna akustyczna albo przynajmniej zwykła z rolki. Jeszcze przykręcając do legarów deski dałbym pomiędzy sikaflex albo podobne szczeliwo - wiem, ze nie takie jest przeznaczenie tych preparatów, ale skutecznie ochronią przed skrzypieniem po kilku latach.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.