Jump to content

krzysiek_m42

użytkownik
  • Content Count

    41
  • Joined

  • Last visited

    Never

Community Reputation

0 Normalny

About krzysiek_m42

  • Rank
    starszy motorowerzysta
  • Birthday 11/24/1962

Profile Information

  • Lokalizacja
    Sochaczew
  1. I pewnie masz racje,po całonocnym ładowaniu prostownikiem wartość ładowania wynosi ponad 14v.Po kilku dniach jeżdzenia wartość ta spada do około 13v i mniej.W czasie gdy aku jest ładowany prostownikiem po niedługim czasie elektrolit intensywnie "gazuje".Nie jestem specjalistą w temacie elektryka samochodowa,ale podobno takie objawy świadczą o nieuchronnym końcu baterii.Bateria ma coś koło roku,marki BERGEN.Sprzedawca zachwalał że to dobry wyrób,ale jak to sprzedawca Wygląda na to że muszę się rozglądać za nowym akumulatorem.Ale nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło,altek przejrzany,szczo
  2. Tak,szczotki są wymienne,poprosiłem w sklepie z częściami do alternatorów i rozruszników o takie szczotki i kupiłem.Podejrzewam że ich rozmiar jest standartowy,na pudełeczku jest tylko napis "Bosch",a sprzedawca miał je pod ręką,więc pewnie sprzedaje ich dużo,nie tylko do matiza.A co do samej wymiany to parę minut roboty,po zdjęciu dekla plastikowego masz wszystko na wierzchu,delikatnie trzeba podważyć takie blaszki,wyjąć stare,wsunąć nowe,przylutować do tych blaszek i gotowe.Natomiast wyjąć alternator,koszmar.Wyjmowałem górą,zdemontowałem zbiorniczek wyrównawczy płynu,filtr węglowy,odłączyłem
  3. Sytuacja opanowana,pomogła wymiana szczotek (10 zł).Trochę napracowałem się z wymontowaniem alternatora,koszmarny dostęp.Ale teraz jest książkowo,na wolnych obrotach jest 14,4-14,5v,a na światłach i dmuchawa jest 14,0-14,2v.Łożysk nie ruszałem bo chodzą lekko i cicho
  4. Więc sytuacja wygląda następująco,przez noc ładowałem akumulator prostownikiem.Wlazłem pod niego,zmierzyłem przy alternatorze,zmierzyłem na klemach,wyniki podobne i tu i tu.Ale pokazuje wyniki jeszcze gorsze niż wczoraj,po około 0,2-0,4v.Więc wygląda mi na to że alternator się kończy,szczotki?Robił może ktoś?Alternator od nowości nie ruszany,ponad 250 tyś zrobiłem na nim więc chyba pora na niego,przy okazji może łożyska zrobię.Zna ktoś może rozmiar?Altek DAC(z plastikową osłoną).
  5. Ok.jutro wlezę pod niego i pomierzę.Dam znać co i jak.
  6. Wcisnę się pod niego jakoś,nie mam kanału niestety.Jeśli pomiary będą takie same to co może być przyczyną?Szczotki,regulator,mostek prostowniczy?
  7. Pasek dobry,klemy czyste.A co do alternatora to rozumię że czerwony do śruby,a czarny do masy?
  8. Więc wygląda to tak,włączone światła,dmuchawa 4 zakres,wolne obroty 12,8v,większe obroty około 13,1-13,25v.Chyba lipa te ładowanie?
  9. Witam,mam pytanie odnośnie mimimalnego napięcia ładowania baterii przez alternator.Dziś rano autko nie odpaliło,podładowałem prostownikiem,odpaliłem.Następnie miernikiem pomierzyłem ładowanie.Na wolnych obrotach napięcie jest około 13,6v,a na większych wzrasta do około 13,85-13,90v.Pomiaru dokonywałem na wyłączonych odbiornikach.Czy wartości te nie są zbyt małe?.Bateria "Bergen" 1 rok.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.