Jump to content

goofer007

użytkownik
  • Content Count

    401
  • Joined

  • Last visited

  • Time Online

    13h 56m 38s

3 Followers

About goofer007

  • Rank
    zielony listek

Profile Information

  • Lokalizacja
    SZA

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. A Hankooki zapewne w Chinach zrobione bo tam mają najwięcej fabryk Z tym krajem produkcji to już różnie bywa :)
  2. goofer007

    Pb95 vs Pb100

    Jak już sobie bzdury wytykamy... To ten stopień sprężania regulowany pracą zaworów to chyba nie za bardzo wg ogólnie przyjętej definicji...
  3. goofer007

    Pb95 vs Pb100

    Bardzo chętnie przeczytam rozwinięcie tematu
  4. goofer007

    Pb95 vs Pb100

    Jeżeli chodzi o turbodoładowane (w sumie nie tylko) starsze silniki a właściwie sterowniki to czujnik spalania stukowego był tylko "dupochronem", zapłon leciał z mapy która miała odpowiedni margines bezpieczeństwa, interwencja (cofnięcie zapłonu) była wtedy jak coś poszło nie tak i zastukało. W nowszych zwyczajnie sobie cofa na zapłon na każdym cylindrze do wartości gdzie spalanie stukowe nie występuje, bo mapa jest zrobiona pod największą efektywność, sprawność czy jak zwał. Bardzo fajnie widać to po przełączeniu z benzyny na LPG, jak znaczna i szybka jest zmiana kąta wyprzedzenia zapłonu.
  5. goofer007

    Olej silnikowy

    Jakieś 5W30 z normą ACEA C3 i jesteś w domu. Wymieniaj co 15kkm. W skrócie chodzi o "ekologię", emisje itd. Normy RN0710 i 0700 idą w odstawkę, nowe odpowiedniki to RN17 (najbardziej uniwersalny, wszystkie benzyny i diesle bez FAP) RN17 FE (najbardziej 'eko', mniejsza lepkość - 0W20, brak wstecznej kompatybilności z RN0700, RN0710, RN0720, tylko do nowych silników) i RN17 RSA (przeznaczone dla samochodów Alpine i Renault Sport, największy "margines bezpieczeństwa"). Norma RN0720 pozostaje bez zmian. Jest sporo smarowideł z nowymi naklejkami, nawet wspomniany Elf tylko trochę się ociągają z wprowadzeniem ich na rynek.
  6. Proponuję jednak nie patrzeć, bo zwyczajnie szkoda czasu. Materiały tego gościa mają się wyświetlać i zarabiać i to im się udaje. I w zasadzie nic więcej. Merytoryka żadna, wiedza kuleje, metodologia leży.
  7. Nie wpływa , biorąc pod uwagę w Twoim przypadku zasadę działania Common Rail.
  8. I od tego jak bardzo uszkodzona jest turbosprężarka
  9. VW faktycznie określa to jako filtr dla 'zimnych klimatów' bo w takich warunkach ma ta włóknina teoretycznie służyć zatrzymywaniu śniegu, żeby papier nie chłonął wody. W jakichś tam modelach VW/Audi były nawet osobne wkładki w obudowach filtrów.
  10. Chodzi o to że jest albo wersja 'zwykła' , albo z prefiltrem czyli naklejoną włókniną poliestrową. Ma to za zadanie zatrzymywać większe kawałki np. liście i inne takie, żeby właściwy filtr papierowy wolniej się zapychał. Dlatego jeżeli nie jeździsz w bardzo niesprzyjających warunkach i przy wymianie nie wybierasz z obudowy filtra garściami to kup zwykły, skuteczność filtrowania jest taka sama. I nie Filtron nie 'parcieje' szybciej niż inne
  11. A to w czymś przeszkadza czy to będzie 2018 czy 2017r. ?
  12. Strasznie to smutne jest, bo wierzcie lub nie, regeneracja turbosprężarki to naprawdę żadna kosmiczna technologia. I da się taką sztukę przywrócić do stanu fabrycznego albo i lepszego, tylko trzeba czasu, wiedzy i chęci. No i narzędzia wiadomo.
  13. Nie ASO, co konkretnie potrzebujesz i do jakiego wózka? VIN mile widziany.
  14. Bosch generalnie ma dwie linie świec do LPG, pierwsza - platynowe, są droższe, dłużej wytrzymują, wyciągasz z pudełka i zakładasz. Druga - tańsze zwykłe niklowe świece jedno elektrodowe i tam producent krzyczy " Odstęp między elektrodami dla zasil. gazem musi być ustawiony" bo fabrycznie przerwa jest duża i jak tego nie zrobisz to efekt może być różny
  15. To nie TSI, ale to nieważne. Tu nie chodzi o zużycie nawet ponad normatywnie szybkie jak w TSI. Zbyt gwałtowny przyrost, nie jadł oleju a zaczął wpieprzać 0,4 na tysiąc, to 6L miedzy wymianami jeżeli są optymistycznie co 15kkm (coś jebło). Musiałyby popękać, ale zanim one to raczej co innego...
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.