Jump to content

Pepek_

użytkownik
  • Content Count

    159
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Normalny

About Pepek_

  • Rank
    zielony listek

Profile Information

  • Lokalizacja
    Cieszyn
  1. Co byś nie założył będzie ok. LuK masz praktycznie w 100% zestawy regenerowane (RepSet), ale od wyjątku jest reguła i często trafi się też w pudełku w przypadku koreańczyków/japońców nowy docisk AISIN. PHC to fabryka Valeo na Koreę i to było montowane fabrycznie. W ponad 3/4 przypadków sprzęgieł okładziny są brane od Westlake. Tak że w obecnej chwili dopóki nie otworzysz pudełka to nie będziesz wiedział co będziesz miał.
  2. AISIN, LuK, PHC Valeo. Kolejność przypadkowa.
  3. Zmieniając szybko temat czy do wymiany miski oleju koniecznie potrzeba zrzucać rurę kolektora jak opisano w serwisówce czy da się wymanewrować nie demontując niczego wokół?
  4. Tarcza stan idealny, do nitów 1mm (w nowej max.1.3mm). Posypał się docisk. Cały 'siadł' + kilka sprężyn mocno odkształconych. http://images81.fotosik.pl/13/fe5300ba18736ad5.jpg
  5. Jedzie. Nie zmartwiłeś mnie kolego, liczyłem się z tym tylko chciałem potwierdzenia przypuszczeń, bo jakbym zrzucił skrzynię i okazało się że sprzęgło jest ok to bym się wku***rzył
  6. Kwestia rozbija się w skrócie o to czy wymieniać sprzęgło czy nie. Dłuższy czas nie jeździłem mietkiem, dziś wsiadam, pedał sprzęgła jakoś dziwnie blisko hamulca (czyli myślę sobie tradycyjny problem z pękającym wspornikiem pedałów), jedynka i wsteczny przez zęby. Patrzę na wspornik - cały. Odgiąłem pedał sprzęgła, niżej jakieś ~4cm jak nie lepiej od hamulca. Podciągnąłem go trochę na lince, jest lepiej. Podciągam dalej i znów zaczyna wyginać wspornik a nie równać się z hamulcem. Popuściłem, znalazłem 'złoty środek', pedał niżej jakieś 1cm~2cm niżej niż hamulec i można jeździć, nie ślizga, ni
  7. Daruj sobie wymianę łożysk, a do kompletu z tarczami kup zewnętrzny simer i ewentualnie nową nakrętkę piasty. Simer po to, bo najprawdopodobniej palnikiem będziesz odkręcał nakrętkę przegubu i go spalisz, a nakrętkę, bo starej możesz już nie zaklepać na zabezpieczeniu. Robota w skrócie wygląda tak, że odkręcasz nakrętkę półosi (jak już delikatnie zacznie się odkręcać jeśli masz taką możliwość sprawdź kluczem dynamometrycznym jakim była skręcona momentem i takim samym skręć ją przy montażu), ściągaczem bezwładnościowym albo zapierającym się o półoś ściągasz piastę razem z tarczą, przy okazji r
  8. Miałem ten sam dylemat kiedy zablokowany zacisk spalił i zwichrował tarczę. Wcześniej czytałem o tych zaczarowanych tulejkach, ich dobieraniu z trzech wiader do piasty, a jak zobaczyłem te rysunki z autocada czy czegoś w starej wersji forum to bałem się tego w ogóle ruszyć. No ale jak doszło do tego, że kierownicę podczas hamowania chciało z rąk wyrwać to się przemogłem. Pomijając odkręcenie śruby centralnej przy pomocy palnika i calowego klucza z metrową rurą po którym skakałem robota banalna. SImer spalony, łożysko zewnętrzne rozpadło się. Nawet prasy i separatora wtedy nie miałem żeby ściąg
  9. Podziękował. Zmieniając temat, czy ktoś z Was dokonywał jakichś prac blacharskich w okolicach tylnego słupka (np wstawianie dachu, ramy bocznej itp.)? Chodzi mi głównie o Wasze spostrzeżenia odnośnie grubości zastosowanej w tym miejscu blachy. O ile progi czy nadkola są cienkie, ale da się spawać to tu blacha jest jak papier i bez podkładek (dla doczołowego) nawet na najniższym ustawieniu miga przepala ją na wylot.
  10. Wie ktoś z Was koledzy jak zdemontować tą maskownicę? -> http://images78.fotosik.pl/406/3de727e325279409.jpg Wg serwisówki wydaje mi się że jest na wcisk, ale wolę się upewnić.
  11. Tak, dwa łożyska i simer. Łożyska tył: - duże 30204 OE.96316634 20x47x15.25 - małe 30205 OE.96316635 25x52x16.25 Simmering 32.0x52.0x8.0. W BB masz firmę Passerotti Sp. z o.o., ul.Spółdzielców 94A. Ale on nie jest jakiś nietypowy, więc generalnie każdy sklep moto powinien Ci go ściągnąć. Numery OE, jak potrzebujesz inne postaram się też podać: - drążek panharda 96316778 - silentblok drążka panharda 0930516005 - silentblok stabilizatora w wahaczu 96380586 / 42451A70B00000 - silentblok stabilizatora 96316769 - wahacz tył 96318362 - rozpierak lewy 53702-78B00-000 - rozpierak prawy 53701-78B00-00
  12. Ja bym jednak był za kompletnym zestawem hamulcowym. Wiem, że auto prawie nic nie warte, ale dziwnym trafem tam gdzie poszły kompletne zestawy montażowe nigdy nie było problemu, natomiast składane nawet z markowych elementów potrafiły się dziać cuda. Być może jestem pipa i za każdym razem coś spierniczyłem przy montażu, ale często miałem dziwne wrażenie, że coś było nie tak z tarczą kotwiczną. W kwestii koloru samoregulatora to jedynie wersja ocynku. Odnośnie łożysk - jakiś czas temu pojawiły się całkiem znośne łożyska słoweńskiej firmy Codex. Cenowo ciut taniej od Słowaków, jakościowo na razi
  13. Szacunek. 140kkm i cały tył fabryczny. Tam się przecież nie ma co zużyć w szybkim czasie. Ale do rzeczy, najlepszym rozwiązaniem byłby zakup kompletnych fabrycznych zestawów tarcz kotwicznych. Jeżeli chcesz składać z części które wymieniłeś to cylinderki delphi czy trw wszystko jedno, co będzie tańsze, szczęki może być fomar, sprężynki trw, samoregulatory ztcp są dostępne tylko jako jakieś koreańskie rzemiosło, bębny rotinger, amortyzatory akurat z tyłu co byś nie wsadził to i tak nic nie pomoże jak worka cementu nie wrzucisz (chociaż zaraz się pewnie pojawią tacy co stwierdzą, że to nieprawda
  14. Filtr jest ten sam co w Matizie (np. MANN W 67/2).
  15. > po prostu nie ma typowych podłużnic, do których można przykręcić mocowanie haka. A do czego jak nie podłużnicy jest przyspawany gwint ucha holowniczego? Kończąc jednak mój wątek, haki dostępne na 'aledrogo' są mocowane tak jak na załączonym przez mnie zdjęciu. Czyli podobnie jak w astrze f kombi - do tylnego pasa. Astra ma na nim uciąg 1.5t. I jakoś specjalnych wzmocnień tam nie widziałem. W każdym razie poszedłem na kompromis i zmodyfikowałem belki tak, że trumna jest po jednej stronie a szyny dla kolarki po drugiej. Wygląda to słabo, ale działa.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.