Skocz do zawartości

karad123

użytkownik
  • Liczba zawartości

    35
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Profile Information

  • Lokalizacja
    Piotrków Tryb.

karad123's Achievements

wyciszony motorowerzysta

wyciszony motorowerzysta (5/20)

0

Reputacja

  1. Witam, mam pytanie dotyczące tylnego łożyska do stilo kombi, wiem że są dwie wersje tego łożyska, np skf vkba 6516 dla 203 roku i vkba 3583 od 2004 roku. Przeczytałem że któreś z nich ma większy pierścień abs i nie wejdzie bo bedzie zawadzało o czujnik ABS, ale patrząc w eper to czop półosi po 2004 jest taki sam jak w 2003 roku i ma nr 50701334 lub 335 (lewy i prawy) a jak wiadomo czujnik abs wchodzi własnie w ten czop. Już kiedyś wymieniałem łożysko i u mnie jest to droższe vkba 6516, ale dziwi mnie to że to tańsze niby nie pasuje do 2003 roku, chyba że czujnik ABS ma inne wymiary? i dlatego się nie mieści, ktoś coś powie? na ten temat.
  2. Witam, szukam sprzęgła do stilo przed liftem z 2003 roku 1.9 jtd 115 km. Wg. epera to kod 55191330, natomiast po lifcie czyli po 2003 podaja juz kod 552091117 i to jest takie samo jak w nowej bravo z silnikami 1.9 (z nie wszystkimi), natomiast dwumasa w stilo przed liftem i po lifcie i w nowej bravo z 1.9 ma ten sam symbol po zastąpieniu. Valeo o symbolu 826354 podaje że jest odpowiednikiem i 55191330 i 552091117. Może ktoś coś wie?
  3. Witam, mam wyjęty regulator i chcę wymienić na nim oringi, pierwszy gumowy zielony łatwo zdjąć ale drugi taki biały dystans nie jest rozciągliwy i nie przejdzie przez końcówkę. Czy muszę ściągnąć tą końcówkę z bardzo drobnym sitkiem? mocno siedzi i nie chce jej uszkodzić. Już wiem, przyjrzałem nu się przez lupę, ten biały teflonowy ma nacięcie z jednej strony (ukośne) i trzeba go rozchylić. Stary na regulatorze się połączył i wyglądał jak by tego nacięcia nie było ale z zestawu naprawczego widać ładnie to nacięcie.
  4. Po odpowietrzaniu zacisku przód poci mi się trochę pod odpowietrznikiem, jak go obejrzałem to jest trochę zjedzony przez rdzę. Chciałem go wymienić na nowy, kupiłem QB 0086 7x30,5 M7x1, jednak nie pasuje. Po oględzinach i pomiarach doszedłem do wniosku że powinien być QB 0100 8x24,5 M8x1,25. Może ktoś potwierdzić czy mam rację.
  5. karad123

    Hak do stilo kombi.

    Wg. instrukcji nie montuje się haka w tych samych miejscach co była belka przykręcona. Wsadza się uchwyty w podłużnicę, skręca się je potem z uchwytami z zewnętrznej strony podłużnicy, trzeba wywiercić po jednym otworze na stronę i wykorzystać dwa istniejące już otwory. Kiedyś jak dostałem w tył to pogięło belkę, a jak belki braknie to belka haka prawdopodobnie zetnie śruby i wejdzie w tylny pas, albo pognie boczne powierzchnie podłużnicy.
  6. Witam, mam pytanie dotyczące haka do stilo kombi. Operacja instalacji dość prosta, ale przeglądając ofertę dwóch firm i ich instrukcje montażu pojawiają się pewne różnice (dość istotne). Firma Steinhof ma 1500kg/85kg i w instrukcji montażu jest napisane że po demontażu tylnej belki już się jej nie montuje, natomiast firma Auto hak-Słupsk 1300kg/60kg każe lekko podciąć tylną belkę i ją przykręcić. Czy ktoś z was zakładał hak i wyrzucał tylną belkę? co w, przypadku uderzenia w tył czy sama belka haka wytrzyma? i co na to ubezpieczyciel, nie będzie odmawiał wypłaty ubezpieczenia bo nie ma oryginalnej belki?
  7. Jak jesteś zdecydowany się go pozbyć to najtaniej kup blaszkę i go zaślep, w 115km nie będzie checka. Inna sprawa to modyfikacja mapy egr i zmiana bitu czy egr ma działać, ale to już WinOLS i trochę zabawy.
  8. Ja u siebie używałem kleju dwuskładnikowego Elpox, przyklejałem nim również urwany od szyby zaczep. Klej musi być świeży bo ma chyba coś koło 6 miesięcy ważności, inne lakiery itd są na krótką metę. Elpox długo schnie w zalleżności od temp. i w zimę to trochę potrwa, chyba że masz garaż ogrzewany, albo delikatnie suszarką do włosów. Na allegro około 35 zł.
  9. Witam, czym różni się amortyzator przód od bravo od tych w stilo? Czy będą pasowały? Przy bravo 1.9 mjtd podobno w zależności od mocy były dwa rodzaje, jedne miały rozsataw na zwrotnicę 2,5 cm a drugie 3,5 cm, tak mi powiedział gość sprzedający części używane. Zmierzyłem u siebie Stilo 1,9 jtd 115 km i mam rozstaw na zwrotnicę 2,5cm i odległość między śrubami około 5,8 cm, górne mocowanie amortyzatora w obu modelach jest takie same, poduszki są i do stilo i do bravo. Sprężyny też niektórzy zakładają od bravo, a co z amortyzatorami? a i wahacze blaszane też podchodzą.
  10. karad123

    Klimatronik

    Opiszę swój przypadek z aktywatorem od nawiewu na szybę. Niecały rok temu ułamała mi się dźwignia, kupiłem nową i kupiłem też nowy aktywator myśląc że potencjometr padł , do dzisiaj działało ok. Znowu się ułamało, potencjometr działał niecały rok, więc go przeczyściłem i bez dźwigni postanowiłem sprawdzić sam aktywator robiąc kalibrację. Aktywator łapał ustawienia zatrzymując się a potem zaczynał się kręcić w koło, więc myślałem że to już koniec potencjometru. Sprawdziłem też stary potencjometr też czyszczony kontaktem, efekt taki sam kręcił się w koło. Na szrocie znalazłem dwa aktywatory do stilo, były nawet z dźwigniami, sprawdziłem je znowu bez dźwigienek i efekt taki sam, kręcenie się w koło. Coś mi nie pasowało że żaden z nich nie działa, ale trudno. Kupiłem chiński zamiennik za 46 zł i znowu test i efekt taki sam czyli po kalibracji obraca się w koło. Zaryzykowałem i wsadziłem dźwignię po kalibracji próbował się obracać ale zatrzymała go blokada na obudowie aktywatora i niby działa, jak jest otwarty lub zamknięty nawiew na szybe to wykonuje skrajne przesunięcia, przy czym jak jest otwarty to silnik jeszcze kilka razy próbuje się obrócić ale trzyma go blokada, jak do starych aktywatorów włożyłem dźwignie to też tak działają. Jeszcze zaobserwowałem że jak jest fullauto to aktywator staje tak po środku, na manualu przyjmuje skrajne położenia. Teraz moje pytanie: -czy ten aktywator od nawiewu na szybę tak działa? że wykorzystuje skrajne położenia i blokuje się o zabezpieczenie na obudowie? a pomiar rezystancji potrzebny jest mu tylko do pracy fullauto? bo jak tak to on za jakiś czas ułamie dźwignię bo co jakiś czas ją trochę nadwyręża. A i dla testów żeby wyeliminować awarię linii podpinałem aktywatory bez dźwigni do działającej linii twarz/nogi i też zapierniczały w koło.
  11. Podobny problem 1295 czy 1021 opisywał kolega szyrolam w wątku http://forum.autokacik.pl/showflat.php?Cat=0&Number=286058881&an=0&page=5#Post286058881 i chyba to te same końcówki.
  12. Dzięki za odpowiedź, ja u siebie mam tylko "2" bez C, a dwa wtryski nie przeszły mi testu EPSem, przekroczony parametr LL i jak szukałem używek to właśnie mnie zdziwiło to 2C. Z tego opisu w eLernie można wywnioskować że wszystkie wtryski w Stilo 115 KM były klasy 2, a czy tak jest? to nie wiem.
  13. Witam, pytałem w innym wątku o klasy wtrysku 0445110119 oznaczonej jako 2C. Na allegro widziałem takie wtryski od alfy, nikt nie odpowiedział co to za klasa 2C na wtrysku. Przez przypadek znalazłem w elernie coś takiego: "Na każdym wtryskiwaczu, w górnej części magesu, za pomocą lasera, wycięty jest numer rysunku Bosch oraz klasa przynależności (1, 2, 3 wewnątrz kółka), ustalona na podstawie ilości paliwa wtryśniętego do punktu kontroli 'emisji'. Wraz z wprowadzeniem powyższych wtryskiwaczy, zastosowano również nową centralkę wtrysku dostosowaną do klasy wtryskiwaczy. Wdrażanie zmiany nastąpiło od października 2001 od silników o numerze 2805542. Jeśli zajdzie konieczność wymiany wtryskiwacza silnika przedzmianowego, należy zamontować detale oznaczone w częściach zamiennych znakiem C5603 i nie ma potrzeby wykonywania żadnej operacji w centralce wtrysku. W przypadku konieczności wymiany wtryskiwaczy pozmianowych, należy zamówić detale oznaczone w częściach zamiennych D5303 oraz numerem 73501139. Są to detale należące do klasy 2C i wymagają specjalnej procedury dostosowania do centralki wtrysku. Procedurę taką przeprowadza się za pomocą przyrządu diagnostycznego Examiner poprzez wykonywanie komend podawanych przez aktywną funkcję 'Klasyfikacja wtryskiwaczy'." O co chodzi z tym 2C? robi się testy dawki czy co? i potem się dopiero klase 1, 2 , 3 wpisuje? Dotychczas widziałem tylko klasy bez tego C.
  14. Czy może ktoś się orientuje co na wtryskach 0445110119 oznacza w kółku napis 2C ? Jak oglądam na allegro ten typ wtrysków to oprócz klas 1, 2, 3 zdarzają się z 2C. Co oznacza to C?
  15. Postanowiłem wyłączyć EGR w ECU i po całej zabawie mam kilka pytań (ruszona tylko ta mapa nic więcej, check sum itd ok). Sterownik to 0281011396 mapa EGR znaleziona pod adresem 71E74 i "wygładzona". Po testach fes'em na wolnych obrotach cały czas otwarcie EGR 1% i brak reakcji na pedał gazu, czyli modyfikacja mapy ok, ale jest jeszcze taki parametr w fes jak status (lub stan) EGR i tu na wolnych obrotach po wejściu w ten parametr mam stan"aktywny" po kilkunastu sekundach stan się zmienia na "nieaktywny", dodanie gazu powoduje ponownie stan aktywny i po kilkunastu sek. bezczynności znowu nieaktywny. Druga sprawa to oczekiwana masa powietrza, na wolnych obrotach jest od razu 1200, wcześniej było 300 i dopiero przy obciążeniu oczekiwana była 1200. I tu mam 2 pytania: czy w ECU oprócz mapy EGR jest jeszcze przełącznik EGR? i czy ktoś kto ma wycięty programowo EGR ma oczekiwaną masę na wolnych obrotach 1200? W każdej chwili mogę wrócić do oryginalnego wsadu Ecu, więc proszę nie bić :-) Dodałem załącznik co zrobiono
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.