Jump to content

wald0

użytkownik
  • Content Count

    6014
  • Joined

  • Last visited

  • Time Online

    3d 23h 30s

Community Reputation

807 Przezacny kompan

1 Follower

About wald0

  • Rank
    mistrz kierownicy
  • Birthday 10/01/1978

Profile Information

  • Name
    Paweł
  • Płeć
    Male
  • Lokalizacja
    WWL
  • Zainteresowania
    wszystkiego po trochu.
  • Car
    citroen & renault

Recent Profile Visitors

1262 profile views
  1. wald0

    Mazda 6 2019

    10 lat będziesz jeździł i spokój a raz w korku albo w trasie na autobanie zsunie ci się na czujnik jakiś śnieg albo paproch i wyłącznik się wtedy przyda
  2. wald0

    Gumy w sprężyny

    Nie rozumiem czemu Citroen się wycofał z hydro Ujeżdżam ostatniego a co potem? Nawet przeboleję że Diesel Czym oni chcą konkurować? "prestiżem"? Mają taki atut w ręku ... debile
  3. "check engine" może się palić z byle powodu, wystarczy bark komuniakacji z jakimś urządzeniem po CAN Chociaż w moim francuskim aucie nigdy się nie zapalił dopiero po latach jak wyjąłem radio. Po włożeniu radia check zniknął.
  4. Trzymają cenę w porównaniu do Cytryny, bo są "niemieckie" a nie "francuskie" Znajomi w podobnym czasie co ja, >3 lata temu kupili podobnego rocznikowo i cenowo S-max'a co ja C5 zresztą pukali się w czoło "jak auto to niemieckie" Również diesla 2.0 (być może też HDI? - nie wnikam oznaczony jako ctdi po fordowemu) chociaż bez filtra a u mnie jest. No i mimo że Citroen więcej kilometrów natłukł to praktycznie się nie psuje wcale, co się zużywa to oczywiście na corocznym przeglądzie wymieniają. S-max też bez dramatu ale jednak akcje były - różnica jest. Wiem że to tylko pojedyncza próba, ale naprawdę mity że to japońskie, tamto włoskie to już dawno między bajki włożyć, wszytsko z grubsza jeden shit A już na pewno Fords, Opel czy VW/Seat/Skodato nie bedzie żadne premium Szwagier ma C8 już z 5 lat i nic nigdy nie mówił o elektryce. Drzwi przesuwne ma elektryczne i to jest fajne. U mnie w C5 też gadżetów nie brakuje, a jedno jedyne co się popsuło to WŁOSKIE radio/nav zaczęło świrować. To jest Magneti Marelli Rt6 spotykane zresztą również w marce Ford pewnie kilku innych nie tylko Citroen. Do czasu naprawy radia świrowało i raz nie chcaiło się wyłączyć - stąd osłączałem akumulator Odłączałem też ostatnio kiedy padł fanbryczny akumulator (8 letni) Nic złego się nie dzieje. Piszą ludzie (ogólnie, nie o Citroenach) żeby nie odłączać akumulatora póki nie uśpi się BSI Dla mnie to są bajki tego samego pokroju co "nie grzeb przy kolumnie/poduszce bo wystrzeli"
  5. A przecież wiadomo, ze VAG to bóg
  6. Postawienie znaku C-12 nic nie zmienia w kontekście pierwszeństwa przy zmianie pasa ruchu
  7. Owszem, tu może być kontrowersja, ale co do samego pierwszeństwa kierunku jazdy - jak wyzej
  8. Co to jest rondo? Co mówi prawo o słowie rondo? NIc - nie pada tam takie słowo. Jest znak C-12 oznaczający że ruch jest wokół wyspy. ZAWSZE w połączeniu ze znakiem A-7 (bez to jest koszmarek) W takiej Warszawie jest mnóstwo skrzyżowań - zupełnie kwadratowych (z pomocniczymi tylko wymalowanymi łukami), oznaczonych C-12 i A-7 I gdyby komuś przyszło do głowy jechać dookoła środkowym lub zewnętrznym bez patrzenia "bo rondo" to by dostał dzwona przy pierwszym przekroczeniu linii
  9. Sprawa się sprowadza do tego że niebieski ma bezwzględnie ustąpić tutaj żółtemu Ja wiem że są tacy, którzy powiedzą inaczej "bo rondo" - to przykre
  10. No i tu jest cała prawda Skrzyżowanie o ruchu okrężnym należy traktować jak zespół skrzyżowań (z tą tylko informacją, że jest jazda wokół wyspy - czasem urojonej) I zapomnieć słowo rondo, patrzeć na znaki, linie i sygnalizację. I życie staje się proste
  11. Bzdura Pas idzie prosto Złotówa przecinał pas ruchu Nie myl tej malowanki po łuku ułatwiającej skręt z wyznaczonym pasem ruchu Ogólnie jestem załamany po przeczytaniu wątku. Jeszcze e teksty "kto był na rondzie" - załamka... Ludzie idźcie wy na ponowne kursy PJ (tylko takie porządne, bo z tzw rondami tam też w głowach ludziom mieszają)
  12. EFB i AGM to są nadal i wciąż akumulatory kwasowo-ołowiowe To wciąż ta sama reakcja i te same substancje. Wciąż ten sam wynalazek sprzed 130 lat, z niewielkimi tak naprawdę (choć istotnymi) udoskonaleniami. Zatem błąd semantyczny - EFB i AGM nie mogą być lepsze od kwasiaka bo same są kwasiakami
  13. Ciekawe kiedy wpadną pomysł żeby oprócz alternatora także inne urządzenia napędzać zasadniczo tylko w czasie hamowania silnikiem, a w pozostatym czasie czerpać z buforów. Np sprężarkę klimy (ciepło pięknie się buforuje, proponuję cegły szamotowe), pompę paliwa (ciśnienie przecież też można zbuforować w jakiejś gruszce z membraną), a może i pompę oleju? w końcu film olejowy na jakiś czas wystarczy A jakie piękne wyniki emisji CO2 byłyby. I oszczędność na klockach hamulcowych!
  14. Po co miałoby się dezaktywować? To działa niezależnie. Trzyma akumulator w lekkim (lekkopółśrednim) niedoładowaniu, a i dopiero w razie hamowania silnikiem obciąża alternator (lub gdy już rozładuje za mocno) Czyli funkcja buforowa akumulatora pozwalająca odzyskiwać część energii kinetycznej. Od systememU START&STOP sprawa w zasadzie niezależna Choć w jednym i drugim potrzebny jest akumulator znoszący lepiej od zwykłego częsty stan niedoładowania
  15. Czyżby potoczne określenie "kalamitka" miało się wywodzić od brandu TECALEMIT (jak czytam niemal 100-letniej firmy, pioniera w smarowaniu)? Czego to się człowiek na starość z AK nie dowie...
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.