Skocz do zawartości

najduch

użytkownik
  • Liczba zawartości

    42
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

1 obserwujący

Profile Information

  • Lokalizacja
    Rzeszów

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

najduch's Achievements

starszy motorowerzysta

starszy motorowerzysta (6/20)

0

Reputacja

  1. Zrobiłem dzisiaj. Ale jak będzie coś nie tak, to chyba nie powtórzę, kilka godzin mi zeszło. Ciężki dostęp do nakrętek pompy. A najpierw szukanie otworów by zablokować koło zębate pompy. To nie jest takie położenie jak na rysunku w instrukcji. Winny był simmering - chyba tylko on, bo było widać zacieki. Tak jak pisał przedmówca, jest również rowek na wałku, chyba czas poszukać mało zużytej pompy na wymianę. Co ciekawe, wał pompy nie ma klina - jest tylko stożek. Uszczelek w głowiczkach nie wymieniałem, brakło czasu, i tak do lampy wszystko składałem. Pewnie niedługo się okaże, czy diagnoza była słuszna. Wg epera typ pompy to 46811230. Ktoś mi odpowie jaki to model wg Boscha? Regulator ma oznaczenie 0 281 002 488. Zakupiłem zestaw uszczelek F01M100275, w nim są uszczelki z wypustem. Są jeszcze dostępne zestawy z uszczelkami bez wypustki a nie znając numeru pompy może się okazać, że będą niewłaściwe.
  2. Nadeszły chłodne poranki i podobny problem zauważyłem. Śmierdzi ropą w aucie (przez nadmuch). Pod autem sucho ale ręka pod pompę i jest nieco mokro. To nie wężyki (były już poprawiane w tamtym roku). Więc piszesz, że operacja wymiany uszczelek jest do zrobienia samemu i nie trzeba potem jakiejś kalibracji robić? Co prawda nie mam czasu na takie dłubanie, ale może bym komuś zlecił zostawiając auto (tzn jakiemuś warsztatowi). Niestety nie mogę odczytać typu z tabliczki znamionowej - jest zupełnie wytarta. Chyba, że lepiej wsadzić zregenerowaną (szybka wymiana) ale to koszt niemały jak widzę po aukcjach
  3. najduch

    Rozrusznik

    To przez dwa lata jednak nie zrobiłeś tego? Ja nie pomogę, ale tak przy okazji: Niedawno wymieniałem aku bo ostatniej zimy już długo nie trzymał chociaż prąd rozruchowy nawet dawał. Pan ze sklepu zmierzył pobór prądu rozruchu i na ciepłym silniku wychodziło mu pomiędzy 400 a 500 A. Pewnie to tylko prąd szczytowy (tak podejrzewam, bo nie widziałem) ale polecił abym "zrobił rozrusznik bo aku szybko padnie bo to za duży prąd i ciężarówki mają mniejszy". Chyba jest trochę przewrażliwiony, ja 5 lat jeździłem na poprzednim aku i nie było problemów z zapalaniem. A 2 razy mi się zdarzyło, że w momencie zapalania, zegary zgasły (!), rozrusznik kręcił naprawdę wolno bo aku dawał resztki prądu ale zapalił. Najpierw na 3 gary a po chwili już wszystkie. To była pierwsza i jedyna próba zapalenia bo drugim razem już pewnie by nie zakręcił. Świece grzały chyba pół minuty. Trochę odbiegłem od tematu ale mnie to na rozrusznik nie wygląda, choć może się mylę bo nie mam doświadczenia no i nie wiem na ile zwolnił obroty.
  4. > Połączenie na stałe wewnątrz licznika nie przynosi efektów - sprawdziłem to dokładnie. Pamiętaj, że > licznik "do życia" przywraca zbocze narastające a nie wysoki stan 5 V. Narastające OK, ale nie wygenerujesz tego podaniem 5V na mikroprocesor tylko masę. pin2 TL4275 zwiera ścieżkę (wejście resetu uC) do masy i tak samo trzeba zrobić to drutami.
  5. najduch

    Fiat ECU Scanner

    Czyli tak naprawdę wystarczy usunąć rezystor 120R. Te dodatkowe dwójniki szeregowe są do tłumienia szpilek na liniach danych. Będzie działać bez nich. Natomiast 120R wprowadza zbyt duze tłumienie sygnału różnicowego. Piszę po to aby wam zaoszczedzić wycieczki do sklepu po te 4 groszowe elementy
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.