Jump to content

bart1500

praktykant
  • Content Count

    14
  • Joined

  • Last visited

  • Time Online

    22m 31s

About bart1500

  • Rank
    pieszy
  1. Ja już po wymianie. Uważajcie jak będziecie zmieniać na strony prawa lewa, ja o tym nie wiedziałem. 😄 Przykręciłem lewy na prawą a prawą na lewą. Dopiero przy przykręcaniu łączników się obudziłem. Sprawa prosta. Jak już się ma założone sprężyny. Najwięcej trudności sprawia przykrecenie górnych mocowań. Jest tam mało miejsca, a moje nasadki- jedna za krótka, druga za długa, a ciąć nie chciałem. No ale powoli i się udało.
  2. bart1500

    Lacetti a rdza??

    To ja wstawię zdjecia mojej rdzy na progach. Zdziwicie się. Egzemplarz bezwypadkowy. Końcówka 2004r. Musi wyjechać z garażu, to zrobię. Na razie stoi bez kół.
  3. A mi ani dół, ani góra nie chciała ruszyć. Przeciąłem łączniki stabilizatora kątówką. Wykręciłem drążek stabilizatora i śruby na całą noc trafiły w kąpiel w kieliszku WD. Dzisiaj rano w ruchu poszło imadło. Sukces! Śruba zrobiła pół obrotu. Ale.. na tym się zatrzymała. Skończyła się moja cierpliwość. Kątówką naciąłem. Wyjąłem resztki łączników i tyle. Jutro zamawiam części.
  4. Wykreciłem cały drążek i przeciąłem kątówką łącznik z jednej i Z drugiej strony. Jutro wloze w imadło i będę próbował coś zdziałać. Ktoś chyba próbował już coś tam kombinować, bo i z jednej i z drugiej strony nakrętki wyrobione na maxa. Chcę po prostu uratować drążek, a łączniki to groszowe sprawy.
  5. Są tam 14 dwie, ale za żadne skarby nie idzie tego rozkręcić.. U mnie z jednej strony mocowania nie musiałem rozkręcać. Samo wyszło. 😄
  6. Zacisk zdemontowałem z dwóch powodów. Pierwszy to lepsze dojście do mocno zapieczonych śrub, które ten amor trzymają- musiałem używać długiej rury, żeby sobie z tym poradzić, a drugi powód, to muszę zregenerować zaciski. Grzeją się okropnie, po ostatniej wymianie klocków
  7. Właśnie przed chwilą wszedłem do domu z wymienioną uszczelką. Czekając na kuriera, zabrałem się za ściągnięcie pokrywy. To poszło akurat gładko. Trochę problemów zajęło mi ściągnięcie wtyczki, Jest tam taki drucik, który sciągałem jak uchyliłem pokrywę. Wyczyściłem resztki sylikonu z głowicy i wszystko odtłuściłem benzyną. Wtedy nadjechał kurier. Zabrałem się za czyszczenie pokrywy. Uszczelka- chyba oryginalna- Made in Korea. Skośnoocy nie żałowali sylikonu. No i zabrałem się za jej czyszczenie. Wlałem do butelki po płynie do mycia okien benzyny i spsikałem całą pokrywę. Zacząłem usuwać resztki uszczelki pokrywy. Pomagałem sobie zwykłym ręcznikiem kuchennym i patyczkami do uszu- fajny sposób z tymi patyczkami. Przesmarowałem sylikonem (odpornym na olej Vicoria Reinz) rowki gdzie przychodzi uszczelka i włożyłem uszczelkę. Potem przesmarowałem uszczelkę sylikonem i pokrywa wylądowała na głowicy. Zobaczymy w niedługim czasie czy trzyma. Na razie robię tylne amortyzatory, więc nie mam możliwości się przejechać.
  8. Lubię sam grzebać w samochodzie. I poznawać nowe rzeczy. Założenie spiringu na amortyzator- tylko to jest tutaj niebezpieczne. Dlatego jadę do mechanika.
  9. Jutro przyjdzie mi uszczelka pokrywy zaworów, więc w miedzyczasie zabrałem się za wymianę tylnich amortyzatorów. Mam kilka swoich spostrzeżeń i też kilka pytań. Jeżeli ktoś chce zaczynać wymianę amortyzatorów trzeba odkręcić śruby go mocujące. Dwie 17 w dłoń i... powodzenia. W moim przypadku droga przez mękę. Śruby strasznie zapieczone. Nawet WD za bardzo nie pomogło. Męczyłem się z tym, z małymi przerwami dwie godziny. Ale uff.. Udało się. Ściagnąłem oczywiście na poczatku zacisk i tarczę bębna. To akurat bez problemów. Co mnie zaskoczyło. Cała kolumna nie jest u góry przykręcona? Nie ściągnąłem tapicerki, wiec nawet nie wiem jak to wygląda. Jutro zerknę, bo robię to pod chmurką. Napotkałem kolejny problem. Niestety nie rozwiązałem go. Problemem jest nie chcąca się odkręcić śruba od łącznika stabilizatora przkręcona do amora. Ta na dole też się nie chcę odkręcić.. Znaczy obkręca się, ale nie wykręca. Ją się jakoś z tyłu blokuje? Z jednej i z drugiej to samo. Jak już dojdą mi amortyzatory, to podjadę do znajomego mechanika, żeby mi ściągnął sprężyny. Kurde. Tylko jak poradzić sobie z tymi łącznikami.. Ktoś wymieniał samodzielnie i może pomóc?
  10. Super strona! Dzięki! Szkoda, że nie ma tak instrukcji wymiany tylnych amortyzatorów..
  11. Czy tylko tam wymienia się uszczelkę? Czy coś jeszcze? Co trzeba kupić prócz uszczelki?
  12. Może.. Ale byłaby w stanie tak ubrudzić kable? Liczę świecę od prawej do lewej, 4 fajka już nie jest taka mokra, jak pierwsza.
  13. Dzisiaj chciałem odpalić w końcu moją srebrną strzełe. Nie jeździłem nią z dwa miesiące. Z braku czasu i potrzeby. Jednak ostatnio- te dwa miesiące temu przerywała mi, szarpała. Chciałem dzisisiaj odpalić, ale akumulator za słaby. Mając w pamięci to przerywanie, podłączyłem prostownik i chciałem wymienić przewody i świece. Ściągam fajkę z pierwszej świecy a tam na fajce olej. Świeca tez zarzygana. Druga to samo. 3 i 4 jeszcze nie sprawdziłem. Co jest nie tak? Nie czytałem jeszcze innych tematów na innych forach, bo tam na pewno piszą, że silnik do remontu. :D I mnie tylko świeca jest od oleju. Ale zaczyna się już od fajki..
  14. Mam problem od wczoraj z moim Lacetti 1.6 B/G Mianowicie, od wczoraj jak jechałem na gazie i chodziła klimatyzacja samochód zgasł. Odpaliłem, przełączyłem stale na benzyne i pojechałem dalej. Stojąc przy sklepie spróbowałem włączyć klime, kiedy przełączyło się na gaz. Samochód zgasł. Odpaliłem na benzynie- działa. Przełączyłem na gaz-zgasł. Odpaliłem znowu. Kiedy się przyłączył na gaz podtrzymałem obroty na 3 tysiące i włączyłem klime- zgasł. Bez włączenia klimy, na gazie chodzi normalnie. Jak włączę klimę- gaśnie. Na benzynie klima chodzi bez problemów. Gdzie jest problem?
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.