Jump to content

00Tom00

użytkownik
  • Posts

    616
  • Joined

  • Last visited

Profile Information

  • Lokalizacja
    kraków
  • Zainteresowania
    ITTI

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

00Tom00's Achievements

wyciszony kierowca

wyciszony kierowca (10/20)

23

Reputation

  1. Słuszna uwaga... 2 aku po 12 v, wyjściowo 24v - i cały plan poszedł :(
  2. Cześć, w związku z niepewną sytuacją na rynku energii w Polsce, gdzieś z tyłu głowy zaczęły kotłować się myśli, a co jeśli będą przerwy w dostawie prądu z sieci... Najbardziej newralgicznym urządzeniem jest dla mnie piec CO z podajnikiem (motoreduktor) oraz pompkami CO... + lodówka Pierwsze co przychodzi na myśl to generator spalinowy prądotwórczy, jednak modele z czystym sinusem na wyjściu kosztują ładnych pare tysięcy. A z sinusem modyfikowanym średnio nadają sie do osprzętu piecy CO. Do głowy wpadł mi poniższy pomysł. Z racji tego, że mam UPS-A 1300W mocy skutecznej z pełnym sinusem (do serwerów) , którego obecnie nie używam - tak się zastanawiam czy gybym zamiast małych akumulatorków w tym UPS podpiąć się grubymi kablami bezpośrednio do aku w samochodzie + odpalony samochód, to czy taki zestaw byłby w stanie pochodzić przy obciążeniu ciągłym ~300W np ciągle 1-2dni? Jak myślicie ma to szanse powodzenia? Niby teraz alternatory na biegu jałowym wytwarzają sporo A, ale nie wiem kompletnie jak to się ma do ładowania aku w samochodzie, które będzie mocno obciążone...
  3. Dziękuję za potwierdzenie. Jutro zabieram się do pracy
  4. Witam, Czy ktoś próbował uzyskać beton z mieszaniny cementu, piasku i.... zamiast żwiru zastosować ehz lub dolomit frakcji 0-16mm? Nie mam żwiru, a na placu mam pozostałości po innych pracach w postaci wlasnie drobnego dolomitu, ehz i piasku. I tak się zastanawiam czy w miarę z tego beton wyjdzie? Zastosowanie - nic nadzwyczajnego, dwie stopy fundamentowe pod kotwy do zadaszenia drewnianego 3x3m dostawionego do blaszaka (od strony blaszaka belki na wieszakach metalowych) Przy okazji uprzatnalbym małe pozostałości materiałów po innych pracach, ale jeśli to głupi pomysł to kupie kilka worków po prostu b20 w markecie... To co... będzie coś z tego? Czy nie kombinować...
  5. Cześć, od czasu do czasu na nierównościach coś mi skrzypi w okolicach prawego koła. Sprawdzałem łączniki, gumy stabilizatora itp - luzów brak. Kolejnym krokiem było przyjrzenie się górnemu mocowaniu amortyzatora, a dokładniej poduszce. No i tutaj mam do Was pytanie - czy dobrze wnioskuje, ze po zdjęciu plastikowego kapturka z górnego mocowania amortyzatora (na nakrętce amorka), gdy naciskam na zawieszenie i ta nakrętka (na końcówce amorka) "pracuje" na boki w tym gnieździe to świadczy o zużytej poduszce? Żadnych dźwięków niepokojących wtedy nie ma, stuków podczas jazdy również brak... tylko to skrzypienie.... Łożyska mcphersonów są raczej ok - przy skecaniu kołami lewo prawo, sprężyny "nie przeskakują" Dobrze kombinuję? Nie wiem czy jasno opisałem o co chodzi, jeśli nie po południu jeszcze nagram filmik.
  6. Świetnie - dziękuję Wszystkim za potwierdzenie.
  7. Cześć, czy kupował ktoś ostatnio e-winietę na Austrię (asfinag.at)? Właśnie chciałem tego dokonać, ale jako konsumet (nie firma) ważność winiety mogę wykupić dopiero na okres po 18dniach od zakupu z uwagi na możliwość zwrotu - chore. Gdy zaznaczy się, że reprezentuje się firmę wówczas traci się możliwość zwrotu i można kupić na normalny, natychmiastowy termin. Pytanie czy takie zaznaczenie "że jestem firmą" skutkuje czymś dodatkowym? Mogę mieć przez to jakieś problemy w razie kontroli? Może ktoś praktykował? W ostateczności zakupie na stacji naklejkę, ale wolałbym to załatwić online Pozdrawiam
  8. Udało się znaleźć sposób mocowania - po sciśnięciu sprężyny, uderzeniu młotkiem w górny pierścień pokazał się cieniutki pierścień z drutu "w rowku", który należało najpierw podważyć i zdjąć, wówczas cały pierścień trzymający sprężyny można wyciągnąć do góry. To zabezpieczenie nie było widoczne dopiero po lekkim stuknięciu młotkiem się pokazało - dodaje informacje gdyby ktoś też się.borykal z takim problemem. Dziękuję za odp
  9. To jest stary/nowy w którym poprzedni właściciel zlecił wymianę sprężyny na obniżająca. Ja chcę wrócić do serii - czyli mam ten amorek z krótsza sprężyna i oryginalna sprężynę, na którą chce wymienić. Amorek zostaje ten sam
  10. Witam, Wymontowalem amortyzator z motocykla jak w tytule celem wymiany sprężyny. Niestety nie wiem jak się do tego zabrać - ściski do sprężyn mam, nawet ich użyłem hehe ale i tak nie wiem jak to rozebrać. Zazwyczaj był u góry po prostu pierścień z wycięciem , który po wciśnięciu sprężyny dało się wyjąć z amorka i dalej sprężyna już schodziła. Tutaj nie ma takowego, tzn jest ale bez wycięcia, więc domyślam się że trzeba to jakoś odkręcić czy...? No właśnie, wolę zapytać zanim coś zepsuje. Ma ktoś doświadczenie i podzieli się wiedzą? W załączniku foto amorka że sprężyna
  11. Próbowałem, ale się nie udało pozytywnie potwierdzić Chyba że robiłem to nieumiejętnie - tylko poprzez wyszukiwarke googlea EDIT: https://salko.pl/zespol-zasilajacy/69651-zespol-zasilania-paliwa-renault-megane-iii-scenic-iii-16v-oryginal-bosch.html Wyglada na to ze chyba bedzie pasować :)
  12. Jak pech to pech nowa pompa też padła po 2 tygodniach pracy pomimo pełnego baku paliwa. Oddałem, kasę zwrócili, ale na wymianę nie mieli nowej... Tak się zastanawiam - oryginalnie siedziała pompa o numerach 0580200026 oraz 2gi numer 172020029r Taką samą pompę znalazłem lokalnie i zakupiłem. Teraz już mam problem ze znalezieniem takiej samej - jak myślicie czy pompa o numerach 0580200025 ; 172020029r będzie kompatybilna - różni się tylko jedną cyferką, ale niestety nie mogę znaleźć informacji na co to wpływa. W sklepie gdzie kupiłem tamtą poprzednią twierdzili że będzie ok bo "wygląda tak samo", ale jak się spytałem czy jeślinie będzie ok to czy przyjmą zwrot oznajmili że nie, bo zwroty przyjmują tylko w przypadku uszkodzeń... Pompa dokładnie jak pod linkiem: https://superparts.pl/pompa-paliwa-bosch-0580200025-172020029r-renault/561333
  13. Wracam z dobrymi wiadomościami, ale jeszcze nie w 100% Nowa pompa podłączona - odpala bez problemu, silnik równo pracuje - jest ok. Problem polega na migającym wskaźniku poziomu paliwa hmmm - spotkał się ktoś Was z tym? Wskaźnik pokazuje połowę baku, ale cały czas miga... jakieś pomysły?
  14. tak, na LPG odpala awaryjnie bez problemu i działa bez zarzutu. Na benzynie z zakręconym zaworem przy butli również nie odpala. Po wymianie oring w pompie, na kilkanaście prób raz odpaliła, na wolnych obrotach silnik chodził jak "traktor"... nie dało się dodać gazu bo silnik się dławił i gasł. Zamówiłem całą drugą pompę - jutro ma być, podmienię zobaczymy... mam nadzieję że ruszy.
  15. Wymieniłem oringi, ciśnienie wróciło, ale autko nie chce odpalić. Podejrzewam, że ukłąd się zapowietrzył - wielokrotnie próbowałem odpalić i nic. Czy jest jakiś sposób na odpowietrzenie układu? Czy to nie możliwe żeby się zapowietrzył i przyczyny mam szukać gdzieś indziej dalej?
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.