Jump to content

colinaw

użytkownik
  • Content Count

    46
  • Joined

  • Last visited

  • Time Online

    1h 46m 24s

2 Followers

About colinaw

  • Rank
    nauka jazdy

Profile Information

  • Lokalizacja
    Lbn/Wawa

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Podejrzewam że za działanie i niedziałanie cewki w różnych sytuacjach odpowiada skład mieszanki który łatwiej lub trudniej zapalić czyli na ciepłym będzie pracował ok a na zimnym nie. Logicznie myśląc to podobny objaw będą dawały zużyte świece albo kable WN (w tym ostatnim przypadku może po prostu dochodzić do przebicia przez izolację). Cewkę można sprawdzić mierząc rezystancję jej uzwojeń ale wiem tylko jakie rezystancje powinny być w cienkim i w punto, nie wiem czy w seju jest tak samo (mierząc uzwojenie pierwotne czyli to od strony kompa trzeba uwzględnić rezystancję przewodów miernika - u mnie była porównywalna z rezystancją uzwojenia cewki). Ten prosty pomiar cewki nie daje jednak w 100% pewności że wszystko jest ok. Reasumując może być to cewka ale mogą być też kable WN lub świece, patrząc na ceny poszczególnych elementów wymieniłbym wszystko.
  2. O no niezupełnie się zgodzę z tym że akumulator wszystko wytłumi. Jeżeli dobrze mi się wydaje to akumulator podczas rozładowania ma dosyć sporą rezystancję szeregową więc te szpilki odłożą się na niej albo w przypadku braku diody polecą do stabilniejszego źródła napięciowego czyli banku. Chociaż tutaj to jest już trochę akademickie rozmyślanie... Myślałem na początku o alternatorze ale przecież między nim a akumulatorem jest stabilizator. Poza tym rozładowany akumulator nie powinien pozwolić na zbyt duży wzrost napięcia nawet gdy alternator będzie go ładował (zakładając że prąd ładowania jest sensowny a akumulator nie jest jeszcze całkowicie padnięty). Jeżeli chodzi o zabezpieczenie zwarciowe to prawdopodobnie zabezpieczą ale raczej działając jako bezpiecznik niż jako dioda. Przy prądzie zwarciowym banku nawet tak mały spadek napięcia jak na diodach schottkiego (który prawdopodobnie przy dużym prądzie rośnie) spowoduje wydzielenie się sporej mocy prawdopodobnie znacznie większej niż taka jaką są w stanie wypromieniować wspomniane diody.
  3. Jesteście pewni? Nie to że chcę się czepiać i wymądrzać ale jakoś mi się to nie zgrywa. Bardziej bym obstawiał że te diody służą jednak do zabezpieczenia przed jakimiś szpilkami napięciowymi powstającymi podczas pracy rozrusznika.
  4. Nie rozpędzaj się z tymi cohones. Faktycznie dioda elektroluminescencyjna jest elementem który zasilany prądem stałym będzie pracował tylko kiedy będzie odpowiednio podpięty ale to nie znaczy że przy prądzie zmiennym nie będzie pracował w ogóle. Po prostu LED będzie pracował przez połowę czasu (przy 50 Hz na przykład jest to niezauważalne) realizując prostowanie jednopołówkowe. Z resztą, pty też już to objaśnił i to pewnie nawet lepiej . Sprawdź Vtorek tak jak sugeruje Romano11 czy nie ma tam gdzieś narysowanego + przy którejś nóżce. Wygląda na to że w tej "żarówce" znajduje się stabilizator impulsowy który powinien mieć na wejściu pełen mostek prostowniczy (sposób podłączenie nie powinien mieć znaczenia) ale jakoś go tam nie widzę więc może to być ograniczone do jednej diody prostowniczej i wtedy będzie miał znaczenie sposób podłączenia (polaryzacja). Ew. możesz też sprawdzić te żarówki np. na akumulatorze samochodowym raz podłączając jedną nóżkę do plusowej klemy a drugą do minusowej i potem odwrotnie. Jeżeli zadziała w tylko jednym z dwóch przypadków znaczy że trzeba dobrze podłączyć zasilacz. Jeżeli zadziała w obu przypadkach znaczy, że zasilacz jest albo uszkodzony albo potrzebuje większego obciążenia. Jeżeli nie zadziała w żadnym z przypadków to znaczy że te diodki potrzebują na wejściu zasilania prądem zmiennym. Ten pierwszy zasilacz go daje ale drugi już nie. Jest to prawdopodobnie zasilacz impulsowy a te na ogół potrzebują odpowiednio dużego obciążenia na wyjściu żeby dobrze działały. Ile diodek do niego podłączałeś? Jak chcesz go sprawdzić to spokojnie możesz do wyjścia podpiąć żarówkę halogenową na 12 V lub każdą inną (np samochodową) pod warunkiem że jej moc nie będzie przekraczała 20W.
  5. Nie, nie. To 1.2 Dzięki za wszystkie podpowiedzi
  6. Tak jak w temacie. To normalne czy któraś poduszka już powiedziała "PA PA"?
  7. a gdzie wtedy chłodnica od klimy ma się podziać?
  8. cewki możesz pomierzyć omomierzem, tylko po stronie uzwojenia pierwotnego najpierw zmierz sobie rezystancję zwarciową (ja mierzyłem i mi wychodziło że są padnięte ale sie okazało że chiński multimetr miał spory błąd zera)
  9. Ja bym zaczął od sprawdzenia świec, przewodów i cewek.
  10. Cześć! Wiem, że temat był wałkowany milion razy ale nie mogę znaleźć konkretnej informacji jakie klucze kupić. Wiadomo, że jeden klucz nie nada się do dokręcania wszystkich śrub, pytanie jaki zestaw takich kluczy będzie optymalny (jeśli chodzi o zakresy siły). Chciałbym kupić komplet kluczy który maksymalnie wyczerpał by zakres potrzebnych sił przy skręcaniu CC za łączną kwotę 400zł. Co byście polecili. Z góry dzięki za wszelkie podpowiedzi.
  11. wymienione świece, kable i jedna cewka (miała dwa razy większą rezystancję na uzwojeniu wtórnym niż powinna) i samochód zaczął przyspieszać jak należy. Nie podoba mi się jednak praca silnika na niskich obrotach. Na wolnych co chwila jest delikatne parsknięcie i delikatnie rzuca silnikiem. Mierzyłem kompresję i na pierwszych trzech cylindrach mam równo 15.5 atmosfery a na ostatnim 13.5 może to być przyczyną? Da się coś z tym zrobić czy nie warto?
  12. rozrząd faktycznie się przestawił. Jak zdjąłem obudowę to pasek jakoś luźno siedział i przeskoczył. Ustawiłem ale problemy które były na początku nie ustały. Dalej przy próbie szybkiego przyspieszenia silnik się dławi. Świece i kable niestety koleś z allegro wysłał nie na ten adres co trzeba także to sprawdzę w weekend.
  13. no to faktycznie jest taka opcja bo mi też się obluzowała osłona i przytarła się o pasek
  14. poszedłem dzisiaj do samochodu, ale stwierdziłem że nie dam rady sam sprawdzić tego rozrządu Nie mam narzędzi ani warunków żeby to zrobić pod akademikiem. Zna ktoś może zaufany warsztat w Warszawie gdzie tanio by mi to sprawdzili i ew. ustawili? Zauważyłem też że auto nie kręci się powyżej 3000 obrotów w ogóle Świece i przewody podmienię jak tylko mi przyjdą.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.