Skocz do zawartości

Klusek1983

użytkownik
  • Liczba zawartości

    146
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

O Klusek1983

  • Urodziny 07.04.1983

Profile Information

  • Imię
    Damian
  • Płeć
    Male
  • Lokalizacja
    Borne Sulinowo
  • Samochód
    Stilo 1.9 JTD 115KM

Klusek1983's Achievements

zielony listek

zielony listek (8/20)

0

Reputacja

  1. Mój Stilonik powoli wchodzi w wiek starczy i coraz więcej rzeczy zaczyny ma dolegać. Teraz padł mi silniczek od sterownia obiegiem powietrza (klima manualna). Samo wyjęcie tego modułu zajęło mi blisko 3 godziny, ale na szczęście obyło się bez demontażu deski rozdzielczej, chociaż dojście jest takie, że nawet ginekolog miałby problemu żeby odkręcić te badziewne wkręty... Obecnie jeżdżę ze zdemontowanym silniczkiem i obiegiem zblokowanym w pozycji otwartej. Przy zablokowanym obiegu auto parowało do tego stopnia, że aż kapało z szyb i bez problemu można by odtworzyć scenę z Titanica (może ktoś jeszcze pamięta ten film). Chciałbym wymienić ten moduł, bo jednak skoro jest to powinien działać, ale wolał bym nie kupować używanego, bo prędzej czy później a raczej prędzej i ten kupiony by padł. Pomyślałem więc o wymianie samego silniczka, ale nie do końca znam jego parametry a z tego co wyczytałem to powinien być dokładnie taki sam, bo inaczej komputer w aucie nie potrafi się z nim dogadać. Ktoś z Was mam pojęcie co to dokładnie za silniczek lub gdzie znaleźć jego zamiennik tak żeby działał prawidłowo. Niestety Google nie pomógł mi jakoś specjalnie i niewiele znalazłem oprócz cen używanego modułu. W załączeniu zdjęcia zdjęcia tak żeby było widać o co mi chodzi.
  2. > i jak tam testy? zauwazyles coś ciekawego? :-) Zmieniłem, pojeździłem i wnioski mam takie: - może sam sobie wmówiłem, ale mam wrażenie, że silnik rzeczywiście pracuje bardziej kulturalnie. - Jeżeli chodzi o dynamikę jazdy to dla mnie jest za wcześnie żeby coś powiedzieć, ale jedno jest pewne, na pewno nie jeździ gorzej
  3. Jutro się tym zajmę i już jutro będzie pierwszy test, zobaczymy co z tego wyjdzie
  4. > KOlega adasch (link do postow w moim pierwszym) opisal subtelne roznice na biegu jalowym. > Skro na jalowym sa roznice to pewnie podczas obciazenia/jazdy to tez sie zmienia - mam nadzieje ze > na nasza korzyść No właśnie, ja się na tym w ogóle nie znam i zastanawia mnie czy nie niesie to za sobą jakichś negatywnych konsekwencji typu szybsze zużycie, czy możliwość zniszczenia jakichś elementów. Spalanie pomijam, bo jedynie na portfel może mieć ono wpływ. Chciałbym znać wszystkie za i przeciw, bo FES już czeka w gotowości
  5. > Pewnie problem ma co drugi z nas... Spaliła mi się żarówka w podświetleniu tablicy. Poprzedni > właściciel przeoczył gnijące śruby i na dzień dzisiejszy nie da się odkręcić żadnej z > czterech. > Czy ktoś walczył już z tematem ?? Co zrobić żeby bardziej nie popsuć ?? Cienkie wiertło i > rozwiercamy ?? Jakieś sugestie ?? > I do tego ta kontrolka o spalonej żarówce przed oczami. Da się to jakoś wyłączyć, oczywiście nie > wymieniając żarówki ?? 3D? Czyli dwie osobne lampki? Swojego czasu miałem dokładnie taki sam problem jak Ty. Śruby zardzewiałe a przy próbie odkręcenia łby od razy się pourywały. Próbowałem je rozwiercić, ale niestety też mi się to nie udało więc po prostu wkręciłem śruby w to samo miejsce, ale pod delikatnie innym kontem żeby minąć stare śruby (to jest plastik więc nie będzie większego problemu). Tera na bieżąco kontroluje stan śrub żeby ewentualnie wymienić je na nowe w momencie kiedy będą już tego potrzebowały.
  6. > Moze na taka hermetyczną - połączenie na prawdę solidne - w poprzednim aucie za pomocą takiej > wtyczki miałem podłączony czujnik temp oleju. Wtyczka była między silnikiem a kołem i na 100% > leciała na nią woda i wszystkie syfy z drogi. Aż do momentu sprzedaży auta działało bez > problemów. Z tego co wiem to w niektórych autach za pomocą takich wtyczek też są podłączane > sondy lambda pod podwoziem auta. > PS. takie wtyczki posiadają różną ilość pinów Sam skorzystałem właśnie z prawie dokładnie takiej wtyczki (tyle, że 3 pinowej) i wymieniłem kostkę pod fotelem kierowcy. Od 4 miesięcy zero problemu z błędami (przynajmniej z błędami generowanymi przez to połączenie ). Wtyczki do kupienia za kilka złociszy na Alledrogo (jeżeli ktoś mieszka w mniejszym mieście jak ja).
  7. Też tak mam, ale w samym momencie odpalania czyli w momencie przekręcania kluczyka. Kiedy auto odpali natychmiast mogę wszystkim sterować.
  8. Klusek1983

    B1014 co to jest

    > Wczoraj bawiłem sie MESem i w body znalazłem błąd B1014. MES mówi coś o tilt sensorze czyli > najwyraźniej czujniku przechyłu z alarmu (fabrycznego), ale co z nim może być nie tak i gdzie > go w ogóle szukać? Jeżeli skasowałeś błąd i więcej się już nie pojawia to dał bym sobie spokój z szukaniem i ewentualnymi naprawami. Stilo tak ma, że czasami lubi sobie jakiś błąd wynaleźć tylko po to żeby właściciel się nim troszkę pozajmował
  9. > Byłem u tego mechanika zostawiłem tam samochód, mówił, że spróbuje coś pokombinowac bo jest dziwna > sprawa... > Pomimo kasowania błąd wyskakuję z EGRa - błąd recyrkulacji. EGR jest założony nowy oryginalny, > dostałem na niego paragon i fakturę. Nie jest zaślepiony. Przepływomierz sprawdzony, turbina > również. Wtryski itp bajka.. Samochód jeździ bardzo dobrze, nie kopci. > Albo coś źle podłączyli, albo nowy EGR jest na starcie walnięty... Albo nie wiem co:P Błąd > komputera samego w sobie? A wymieniony był zawór razem z cewką czy może tylko zawór? Jeżeli cewka została stara to może jest zablokowana tym samym syfem, który blokował sam zawór i stąd ciągły błąd. A może po prostu w jakiś sposób została źle podłączona.
  10. > To może ktoś podpowie co zrobić jeśli tłoczek jest faktycznie zapieczony? Nigdzie jakoś nie > znalazłem rozwiązania. Rozebrać, wyczyścić przy okazji można wymienić gumki. Jest manual na to
  11. > Do garażu nie dojade bo za daleko holować, odpalić nie idzie. Spróbuje to może jutro wyczyścić jak mi paluchy nie zamarzną. W taką temperaturę nawet nie próbuj go czyścić, bo najpierw dostaniesz białej gorączki potem zamarzniesz a jak odmarzniesz to szlag Cię trafi. Albo zaślep dziada od razu na poważnie, albo zaślep go prowizorycznie, na chwilę i zajmij się czyszczeniem w jakimś ciepłym garażu.
  12. > Tak kopcił na biało ale zwalaliśmy to na zimno bo było minus 5 stopni. Czy to wskazuje bardziej na > egr? U mnie kiedy EGR zaciął się w pozycji "otwarty" tak właśnie kopcił. Tak się zadusił, że do garaży nie mogłem wjechać. Musiałem z rozpędu brać leciutką górkę, bo inaczej nie chciał dać rady... Zaślep dziadostwo i syn będzie miał po kłopocie
  13. Klusek1983

    overbost

    No dokładnie, w trasie, z wciśniętym pedałem gazu EGR i tak jest zamknięty więc wpływu na spalanie wielkiego nie ma. Sam osobiście jeżdżę drugi rok z zaślepionym dziadostwem, ostatni rok głównie po mieście i jakoś wielkiego zwiększenia auta na paliwo nie zauważyłem. Skłamał bym jak bym powiedział, że nie ma różnic w ogóle. Różnice są, ale mieszczą się po przecinku.
  14. Jak dla mnie kolejny przykład zapchanego EGR. Wyczyścić albo zaślepić. Pytanie pomocnicze. Czy jak odpalił kopcił na biało? EDYTA: No i się spóźniłem
  15. Klusek1983

    overbost

    > Pytanie czy da radę wymontować overbost od góry , bez ściągania osłony silnika . Odpala i to nie za > pierwszym i nie chce wchodzić na obroty , EGR czyszczony latem profilaktycznie i śmigał . Overboot da się od góry wymontować, ale nie jest to łatwe ani przyjemne. Nie polecam tego robić w takich warunkach pogodowych. Inna sprawa jeżeli masz jakiś przytulny ogrzewany garaż. Nie jest to łatwe zadanie, ale możliwe, ja co prawda musiałem wymontować cały kosz aku żeby mnie ten zawór do białej gorączki nie doprowadził, ale się udało
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.