Skocz do zawartości

madaw1999

użytkownik
  • Liczba zawartości

    46
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

    nigdy

Profile Information

  • Lokalizacja
    Konin

madaw1999's Achievements

starszy motorowerzysta

starszy motorowerzysta (6/20)

0

Reputacja

  1. Miałem okazję przez chwilę serwisować takie auta, ogólnie nie są złe, zawieszenie na drążkach wytrzymuje blisko 500 tyś. km, tył klasyka - resory, też trwałe. Silnik udany, jeśli nie przeciążasz autka to spokojnie da radę, jedynie uważaj na paliwo, bo wymiana wtryskiwaczy w tym silniku to droga przez mękę (często urywają się śruby od wtryskiwaczy a one same nie mają ochoty wyjść z głowicy). Słaby punkt to na pewno elektryka. Ultra cienkie przewody (gniją) i śniedziejące wtyczki to norma. Czasami współpracy odmawiają też komputery silnika.
  2. > Jako, że nie znam się na dieslach, nie wiem więc czy to normalne. > Po odkręceniu korka oleju dymi, dmucha i słychać jakby był przedmuch. > Z miarki oleju też dmucha, ale troche mniej. > Poniżej filmik - zwróćcie uwagę na różnicę dzwięku przed zdjęciem korka i po. Co to jest? Wszystko w porządku, śpij spokojnie Dla zainteresowanych czemu tak się dzieje, polecam zgłębić zasade działania silnika 4-ro suwowego
  3. > do silników fiata to raczej najlepiej brać zestawy dayco , bo oni robią dla fiata na 1 montaż Ostatnio dołączył do tego Gates, jego paski sygnowane są oryginalnym logo częsci Fiata.
  4. Zestaw dobry, a co do osłon to prawda. Z czasem się odkształcają i trą np. o pasek lub któreś kółko.
  5. > Włączam światła w samochodzie i alternator zaczyna głośno pracować tak jakby coś się rozkręciło. > Wyłączam światła alternator przestaje hałasować itd. Może jakieś podpowiedzi kolegów, którzy > mieli podobny przypadek. Osłony pod silnikiem masz wszystkie? Jak są uszkodzone, lub części nie ma, to alternatory lubią się sypać od syfu tzn. jak w silnikach FIRE, problemy z obudowami.
  6. Dobra świeca bierze ok. 20A, przy czym nie polecam podłączać ją pod 12V, bo w nowoczesnych dieslach są zasilane niższym napięciem i można je łatwo uszkodzić. Najlepiej zmierzyć jej oporność, sprawna ma ok. 0.5-1 Ohma
  7. > Przewód numer 2. Dodatkowo zapytaj o element nr 3. Lokalny serwis Fiata twierdzi, że jest to > niedostępne w handlu a dokładniej, że jest dostępne "wirtualnie" - niby leży gdzieś w Turynie, > ale po złożeniu zamówienia będziemy czekać tygodniami i nic nie przyjdzie. Serwisowi po prostu nie chce się tego ściągać. Mi ostatnio lokalny sklep z częściami do Fiata ściągał część z Turynu, to była u mnie po paru dniach.
  8. > W Punto I 1.1 SPI silnikowe nie gina?? Dziwne, bo pamietam czasy jak ludzie tak robili, podobnie > jak CC Sporting . Jedyne co kasuje to parametry autoadaptacji a nie błędy, chociaż i tu mam wątpliwości, czy w ogóle to coś daje.
  9. > i włączyć mu przeciwmgielne x2, ja tak zawsze robię wyprzedzam (o ile to możliwe) i wale mu po oczach swoimi przeciwgielnymi.
  10. > Ale tu nikt nie pyta, jakie są przepisy, tylko dlaczego takie są. Ano, bo to Polska, tu przepisów nie zrozumiesz
  11. > ooo tacy też są spoko , szczególnie jak stoisz w korku i Ci świecą w oczy tą swoją czerwoną lampką Ja takim się odwdzięczam tym samym, świecąc im w lusterka światłami drogowymi Po za tym wystarczy spojrzeć w przepisy, kiedy można jechać "na światłach" dziennych, a kiedy trzeba włączyć mijania
  12. > zalozylem od cywilnej z tym ze kyb - one tez maja pelne tuleje > dodam ze kolega w sluzboce mial dokladnie to samo - czyli te dziwne tuleje i tez sie rozlecialy w > identyczny sposob FAST, czyli chyba najtańszy zamiennik jaki może być, też pełne tuleje
  13. > Nie wiem jak w nowszych Doblo, ale starsze mialy z tylu w zawieszeniu resory piorowe, co wg mnie > jest dobrym rozwiazaniem jesli chcesz wozic ciezkie rzeczy. Ten najnowszy model ma już zawieszenie typu BiLink, czyli wahacz wzdłużny, wahacz poprzeczny, belka nośna, stabilizator. Coś a'la zawieszenie wielowahaczowe.
  14. > Czy ktoś mi może wytłumaczyć jaki wpływ ma niewielka nieszczelność układu wydechowego (na obejmie > między 2 a 3 tłumikiem) na pracę sondy regulacyjnej i sypanie przez nią błędami. > Od 2 lat walczyłem z powtarzającymi się błędami sond, a to pierwszego kolektora, a to drugiego w > kolejności całkowicie przypadkowej. > Wymieniałem sondy, oddawałem do dobrego warsztatu na diagnostykę, podmieniałem przepływkę itd. > Jakiś miesiąc temu byłem u tłumikarza na przeglądzie stanu wydechu (planowałem dalszy wyjazd i nie > chciałem zonka) i znalazł rozciągniętą obejmę i małe okopcenie na kielichu między drugim a > trzecim tłumikiem, wymienił obejmę, kielichy posmarował uszczelniaczem i skręcił - błąd sondy > nie powrócił ani razu. > Nic innego nie było robione. > WTF? Może chodzi o zaburzone ciśnienie gazów wylotowych, czy coś w podobie ?
  15. > = Dębica Navigator 2 No właśnie, gdzieś czytałem, że Sava to to samo co Dębica, tylko, że na rynki zachodnie. Ta sama opona z inną marką.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.