Jump to content

maoie

użytkownik
  • Content Count

    384
  • Joined

  • Last visited

About maoie

  • Rank
    kierowca

Profile Information

  • Lokalizacja
    Poznań
  1. maoie

    ScanMyOpelCAN - opinie

    Korzystam z takiego z takim to interfejsem w ZA robi co do niego należy czyta kasuje ponad to czyta na bieżąco parametry pracy temp, obr, nap i wiele wiele innych
  2. Spróbować zawsze warto zregenerować pracy przy tym jest troszeczkę ... no może trochę więcej Dla przykładu filmik https://www.youtube.com/watch?v=9sANgChv0kw
  3. Witam, Jeszcze się nie żegnam z kącikiem cały czas pozostanę z Wami Asterki swojej jeszcze nie sprzedałem - zmienił się tylko kierujący teraz będzie jeździła. Ja sam przesiadłem się do większego ... ale cały czas OPEL tym razem Zafira A 1.8, 125 kM z 2002
  4. Proszę o pomoc w rozkodowaniu radyjka zagubiłem kod VDO CDR 500 VDO 326559176 2F4 No 24469302 TYP CDR 500 (E) GM 050021497562
  5. Trasa Biała Podlaska - Warszawa - Poznań rozpiętość 1.64 - 2.29
  6. Tyle mówi H.R. Eztold w książce Sam naprawiam samochód Przed sprawdzeniem ciśnienia sprężania silnik powinien zostać nagrzany. Po osiągnięciu przez ciecz chłodzącą temperatury nagrzania przejechać jeszcze około 5 km, aby olej silnikowy osiągnął temperaturę co najmniej +70°C. Silnik benzynowy - Wyłączyć zapłon. W tym celu wyciągnąć wtyczkę wielostykową z modułu zapłonowego (cewki zapłonowej). - Wyciągnąć przekaźnik pompy paliwa. W ten sposób zabezpieczy się przed wtryśnięciem paliwa w trakcie pracy rozrusznika, co mogłoby spowodować uszkodzenie katalizatora. Przekaźnik pompy paliwa znajduje się za poszyciem u dołu prawego przedniego słupka, patrz rozdział - Obwody doprowadzenia paliwa i powietrza". - Wyciągnąć wszystkie nasadki świec zapłonowych. Do tego celu służą specjalne szczypce, na przykład Hazet 1849. Nasadki wolno chwytać tylko za blaszane tuleje. - Oczyścić gniazda świec zapłonowych sprężonym powietrzem, a następnie wykręcić wszystkie świece. - Obrócić kilkakrotnie wał korbowy rozrusznikiem, aby usunąć resztki nie spalonego paliwa i sadzę. Uwaga. Zaciągnąć hamulec awaryjny i ustawić dźwignię zmiany biegów na luz. - Wcisnąć lub wkręcić końcówkę próbnika w otwór po świecy, zgodnie z instrukcją obsługi przyrządu. - Poprosić drugą osobę o całkowite wciśnięcie pedału przyspieszenia i przytrzymanie w tym położeniu na czas kontroli ciśnienia sprężania. - Uruchomić rozrusznik na około 4 sekundy lub tak długo, aż próbnik nie wykaże narastania ciśnienia w cylindrze. Akumulator musi być przy tym w pełni naładowany, aby zapewnił obracanie wału z prędkością obrotową co najmniej 300 obr/min. - Sprawdzić kolejno cylindry i porównać wyniki. - Na koniec wkręcić świece zapłonowe i podłączyć przewody. - Podłączyć przewód do zacisku - Włożyć przekaźnik pompy paliwa. Różnica ciśnienia sprężania pomiędzy cylindrami nie może przekraczać 0,1 MPa (silniki benzynowe) Stopień sprężania dla C14NZ powinno wynosić 9,4
  7. Dzisiaj podczas sprawdzania płynów eksploatacyjnych i oględzinach zewnętrznych silnika zaciekawił mnie dziwny nalot jak z płynu chłodzenia na uszczelce między głowicą a blokiem. A tak poza tym nic to więcej niepokojącego się nie dzieje, no może poza tym że płynu z 1/2l płynu musiałem dolać. "zdjęcie" zrobione od strony kolektora wydechowego, pod dolotowym wcale nie jest lepiej Co koledzy sądzicie o tym ? (Zdjęcia trochę słabej jakości - robione TELEFONEM)
  8. Uzupełnienie do poradników : Regeneracja rozrusznika [F] Wymiana stojna rozrusznika Opel Astra [F] Postanowiłem uzupełnić poradniki o dodatkowe informacje dotyczące wymiany tulejek. Na początek zamieszczam listę tulejek wraz z wymiarami Wymiana tulejek oznaczonych symbolami SBU 9023 i SBU 9024 Bardzo ładnie zostały opisane w poradniku kol. Vendorr, a ja chciałbym uzupełnić materiał o wymianę kolejnych dwóch tj. SBU 9025, SBU 9026. Nie będę opisywał jak rozbierać cały rozrusznik bo to już było opisywane we wcześniejszych poradnikach. Po zdjęciu głowicy rozrusznika należy pozbyć się zabezpieczenia na ośce bendiksa. Do tego celu możemy użyć kawałek rurki o średnicy tak aby zaparła się o pierścień zabezpieczający (1) lub długiej nasadki, i zbijamy młotkiem od czoła. Kolejnym krokiem jest zdjęcie pierścienia (2) Oś bendiksa z przekładnią planetarną po zdjęciu zabezpieczenia i bendiksa. Kolejnym krokiem jest zdjęcie pierścienia zabezpieczającego (3) rys wyżej. Po zdjęciu metalowej osłony przekładni Po zdjęciu zabezpieczenia Po wyjęciu ośki bendiksa z przekładnią planetarną i oczyszczeniu bieżni możemy wymienić tulejkę SBU 9025 Kolejna tulejka może spawić trochę kłopotu z wydobyciem jej ze zwzględu na jej umieszczenie foto poniżej. Pomysł z gwintownikiem znaleziony na jednym z forum nie sprawdził się, pozostało więc rozwiercenie starej tulejki i tu mała UWAGA żeby nie przesadzić z grubością wiertła żeby nierozwiercić gniazda tulei, oraz po zakończeniu trzeba mechanizm cały wymyć porządnie żeby nie pozostały opiłki po usuniętej tulejce. Po wyczyszczeniu możemy przystąpić do osadzenia niowej tulejki oznaczonej SBU 9026 Na koniec poglądowo kolejność przed złożeniem wszystko należy poskładać do wcześniejszego stanu nie zapominając o użyciu smaru w miejscach gdzie się go wcześniej pozbyliśmy ... I to by było na tyle
  9. > Koleżanki i koledzy co polecacie wsadzić? Iść dalej w serię klaksony czy kupić lepiej coś > nieseryjnego? (klaksony z kompresorem i fanfar nie bierzemy pod uwagę) Jak kolega wspomniał w pierwszym poście ale czasem przemieszczając się po naszych drogach przydało by się coś mocniejszego KLIK
  10. Odpowiem tak ... mi za posklejanie chłodnicy spec przy wycenie zaśpiewał 70 PLN z gwarancją na 6 m-cy. Postanowiłem poszukać na znanym portalu aukcyjnym chłodnic, całkowicie przypadkowo trafiłem na valeo wydaje mi się że w fajnej cenie niecałe 140 PLN. Po oględzinach zewnętrznych niczym nie odróżniała się od oryginału. (Na zakończenie dodam że opakowanie jak i sama chłodnica nosiła miała (ma) logo VALEO ) Pytanie: Jak długo jeszcze chce pojeździć tym autkiem ? Wydaje mi się że lepiej kupić nową z gwarancją niż bawić się w "ŁATANIE" TO TYLE Z MOJEJ STRONY
  11. Jak jedziesz na przegląd techniczny pojazdu to prawdę mówiąc diagnostę interesuje tylko to czy masz papiery na butlę przy przeglądzie i czy butla w dniu przeglądu nie wyszła jej homologacja. Znam to z własnego przykładu.(Dwa dni po przeglądzie wyszła mi legalizacja.Przegląd miałem na kolejny cały rok)
  12. Dokładnie wybijałem od dołu tylko pamiętaj delikatnie żeby nie przesadzić, żeby górne ramię się zbyt mocno nie rozeszło inie pękło przed wybijaniem najlepiej zlać jakimś penetratorem lub czymś w stylu WD przy odkręcaniu poduchy nie miałem żadnych problemów. W sumie masz do odkręcenia 4 śruby. Acha "ząb Koziołka" dobrze jest trochę rozgiąć żeby zwolnić zabezpieczenie i wtedy można próbować wyciągać
  13. Ząb był skorodowany w środkowej części (ruszony zębem czasu:)) można na upartego po wyczyszczeniu go założyć ale co za tym idzie w nie długim czasie trzeba by było znowu rozbierać. Moim zdaniem lepiej mieć nawet jak byś nie musiał wymieniać można do sklepu zwrócić Jeszcze taka mała rada Zwróć uwagę przy wybijaniu sworznia na element zaznaczony jest bardzo kruchy i łatwo go ułamać
  14. > Porównywalna? Pytałem w - na razie jedynym który powiedział że to robią - że legalizacja to 370 zł (10 lat) a nowa 550 zł. ... Po części sam sobie odpowiedziałeś kup sobie nowy zbiornik sam w sklepach które specjalizują się sprzedażą części do instalacji gazowych , za zbiornik zapłacisz jak wcześniej pisałem ~ 250 Przykład , poszukaj warsztatu który ci to zamontuje lub zrób to sam. Koszt jaki wtedy poniesiesz to tylko zakup i ewentualnie przesyłka przy samodzielnym montażu > "Cena porównywalna".... 370 i 550 to porównywalne? To prawie 2x tyle. Tak wszystko się zgadza ale mówisz to na przykładzie tylko jednego zakładu > Z nimi włąśnie rozmawiałem: 370 legalizacja, 550 nowa. Dlatego pytam o (może) inne miejsca. Nikt nie jest jasnowidzem gdzie dzwoniłeś. Spróbuj podpytać się TU Napewno wymieniają a czy legalizują to nie wiem
  15. > 3. Gdzie w okolicach Poznania lub w samym Poznaniu jest jakaś firma która to zrobi? Bo gazowników sporo, ale jak kilku obdzwoniłem to każdy mówił że tego nie robi. Zobacz TUTAJ
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.