Skocz do zawartości

olos

użytkownik
  • Liczba zawartości

    111
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Profile Information

  • Płeć
    Male
  • Lokalizacja
    EWE
  • Samochód
    NB

olos's Achievements

zielony listek

zielony listek (8/20)

0

Reputacja

  1. dinks okazał sie być od recyrkulacji obiegu wewn/zewn. z racji wiadomego dostępu udało się od strony komory silnika wstawić patent, żeby sie klapka (która latała luźno) nie zablokowała w pozycji zamkniętej (a jakiś czas tak zrobiła...) wiem, że druciarstwo, ale bez tego da się życ a szkoda zdrowia/kasy, żeby pruć deskę dla takiej pierdoły.... może przy innej okazji...
  2. Dziś ku mojej "wielkiej radości" znalazłem na wycieraczce po stronie kierowcy takie cóś... (załącznik) . Tylko nie straszcie ze muszę pruć deskę.... na razie wydaje się że wszystkie nawiewy śmigają - ew podejrzewam obieg zewn/wewnętrzny.... to tak na szybko sprawdzone na parkingu... jakieś dobre rady? od czego zacząć...
  3. > Jakie koło odjazdowe będzie pasować do Bravo? Jaki rozstaw otworów pod śruby, jaki otwór > centrujący, ile cali, jaki ET? zobacz tu jakiś tekst
  4. > Witam > Potrzebuję informacji o szybie przedniej w stilo, czy wszystkie wersje 5D i kombi mają tą samą > szybę? Można kupować 'jak popadnie' rocznikowo i silnikowo ? > Do montażu potrzebne jakieś nowe elementy, typu uszczelka czy coś ? Czy sam klej ? > Wszelkie info mile widziane ja 3 lata temu dałem 400 pln z wymiana.... nie wiem czy warto za nawet 100 pln sie grzebac i kombinowac...
  5. > Nie mam czasu na niedomówienia i analizę wielokropków Który pasek miał okrągłe zęby. Dayco o nr > 94713? Poniżej opakowanie z rozpiską zastosowań tego paska. > Stilo MJTD 120KM na opakowaniu nie występuje, ale znajduje się on w rozpisce zastosowań w każdym > sklepie internetowym pod cechą tego paska. co ciekawe, w PDFie ściągniętym ze strony Dayco, > silnik 1.9 MJTD 120KM nie występuje... Bałagan. Rozmiar niby się zgadza 190x24. Ciekawe jak z > kształtem zębów. Jak się wkurzę zamienię go na Gates'a 5500XS albo Contitech CT968 nie powiem ci ani firmy ani numerów, tylko koleś w sklepie nos w katalog, zamówienie, przychodzi pasek który na rozmiar i liczne ząbków jest ok tylko zamiast trapezów okrągłe zęby.... i nos w katalog innej firmy i już następnego dnia jest dobry pasek...
  6. > Bardzo mozliwe, natomiast w dieslu jest jak napisalem. Dziwna sytuacja pasek to pasek i zamiennik > powinien byc zgodny z oryginalem. ja to przerabiałem... wg katalogu ok a zeby zamiast trapez to okragłe... i dzien w plecy zanim czesci na wies dotra....
  7. > A jak to zrobiles? w stilonie cinek zrobił mi to przy remapie... jest różnica in plus
  8. > Niestety mylisz się kolego. W przypadku akumulatorów kwasowych - a takie mamy w samochodach - w > przypadku niedoładowania dochodzi w nich do reakcji chemicznych skutkujących zasiarczeniem. > Proces ten powoduje dość szybki spadek pojemności akumulatora... Więc skutek jest odmienny od > zamierzonego - kupujemy większy akumulator a po roku "mamy go znacznie mniej" niż gdybyśmy > założyli zalecany przez producenta... nie moja znajomość elektrotechniki skłania mnie do podobnych przemyśleń jak tutaj jakiś tekst zeby w normalnej eksploatacji niedoładowac aku, musiał by miec ze 3x wieksza pojemnosc niz nominalny i załozony jeszcze rozładowany wszystko zależy od bilansu energii w aucie - jeśli jeździsz krótkie odcinki - (zużywasz na rozruch więcej niż da ci alternator) zajedziesz każdy, w dłuższych trasach oba będą chulac, ale większy lepiej
  9. > Duzy aku ma swoje plusy w takich przypadkach jak chociazby wymieniles, ale przy jezdzie miejskiej > bedzie wymagal doladowywania co jakis czas. U siebie mam w tej chwili chyba 65Ah i raz na > miesiac musze go podladowac prostownikiem. Niestety diesel potrzebuje duzo wiecej pradu na > rozruch i dluzej schodzi sie aby alternator uzupelnil braki w akumulatorze spowodowane > rozruchem nie wiem skad to gdybanie ale nie widzę żadnego minusa z instalacji większego akumulatora.... po prostu mamy wiekszy zapas mocy.... a co do niedoładowania - lepiej jest miec większy, który dłuzej bedzie sie ładował niz mniejszy który juz dawno by padł... (bo pobór mocy auta nie zwieksza sie przeciez z wiekszym aku ) a to co zalecaja i ładuja na pierwszy montaż to kompromis ze względu na koszty....
  10. > Hej !! > Pompka działa, płyn na tył nie leci, od czego zacząć ???? > Szukałem na forum nie znalazłem. > Pomożecie ?? skoro pompuje a nie leci... szukaj gdzie cieknie...
  11. olos

    Skrzynia 6 w stilo mjtd

    > Witam > Nie chciałbym kolegi martwić ale u mnie także ta skrzynia padła (łożysko na 6 biegu + mechanizm > różnicowy + synchronizator na 3 biegu). Z oznaczeń na skrzyni i rozmowy z mechanikiem wynika, > że jest to skrzynia M32 i jest to jedna z najgorszych skrzyń jakie mogli wstawić do tego > samochodu. Dzięki temu zrezygnowałem z zakupu np Opla Zafiry gdzie ten wynalazek podobno także > wstawiają. > Tak poza konkursem przy demontażu skrzyni okazało się że była ona już naprawiana przez serwis fiata > (naklejki na obudowie i historia w serwisie włoskim) tak więc otrzymała ona już swoje 3 życie > a ma przejechane oficjalnie ok. 270 tys. km. w bravo jest z tym niezły problem poolecam watek jakiś teksti drugi jakiś tekst
  12. > Kit kupiłem zlutowany, kolego, 8zł drożej, kto bogatemu zabroni. nie bierz tego do siebie - to nie było złośliwe... po prostu większość śmiertelników uzna ten bayer za zbędny... ale chwała za moda i za bezpłatne podzielenie sie patentem... może inny bogaty skorzysta
  13. > Nie za bardzo rozumiem sens montowania tego w aucie, od 4,5 roku pomykam stilo (to już 2 moje > stilo) i nigdy mnie coś takiego nie spotkało, więc jeżeli Ty przeczyściłeś odpływ to > powinieneś mieć na lata spokój. chciał sie pochwalic zdolnoscia lutowania kitów - jeśli widzi zasadnośc - to kto bogatemu zabroni
  14. jak w temacie Witam do sprzedaży urocze autko w rodzinie od 6 lat (przywieziona z niemiec - drugi właściciel w Polsce). Aktualny przegląd i ubezpieczenie (robione w wakacje). Od strony technicznej trudno sie do czegoś doczepić - wszystko robione na bieżąco, a nawet na wyrost gdyż ostatnie 4 lata śmigała nim siostra na roboty do Deutschlandu i tyko cokolwiek zastukało czy wymagało ingerencji robione od razu. Jak na opla w tym roczniku rdzy nie widać poza małym wykwitem na drzwiach (patrz zdjęcie) ruda zaatakowała w tym roku. Tylne nadkola robione 2 lata temu. Autko pali na strzała, nie dymi, jeździ na dobrym oleju (bierze może z 100g od wymiany do wymiany), pali ok 5,2 po trasie do 6,5 po mieście, delikatny tuning wizualny (przód bez znaczka irmscher, lampy tylne lexus, zmiana podświetlenia zegarów na czerwone, radyjko z mp3 i usb - mogę dorzucić jeszcze oryginał - kaseciaka) generalnie godne polecenia. przez ten czas robione - fachowo zregenerowana pompa paliwowa - koszt 3kpln. - Przeguby z przodu wymienione. - rok temu wymieniona chłodnica klimatyzacji (klima sprawna nabita w lipcu) - wymienione sprężyny tył i amortyzatory przód - pozakładane plastikowa nadkola - wymienione klocki hamulcowe - auto na niezłych oponach letnich i alufelgach, przy tej cenie jest szansa że dorzucę zimówki (komplet - nokiany) Sprzedaje auto gdyż ze względu na chore przepisy (unijne normy spalin - euro 2- i polskie blachy - dalsze poruszanie astrą w Niemczech wiązało by sie z dużymi mandatami) a szkoda żeby stało w garażu w Polsce. Autko cały czas na chodzie, nie wymaga inwestycji - no może usunięcie rudej z drzwi.... Do obejrzenia po telefonicznym uzgodnieniu. Cena 5600 przebieg 270kkm (jak ktoś chce się poczuć lepiej to za symboliczne 50 pln jakiś magik może dokonać korekty i będzie 190kkm jak większość na allegro ) szczegóły tutaj
  15. > A więc ostatecznie zamontowałem LEDy. > Zaczynałem od takiego punktu - popsuła się prowizorka poprzedniego właściciela: > Zakupiłem taśmę LED 8mm wodoodporną oraz złączkę też na 8mm. Taśmę można ciąć co 5cm. > O ile udało mi się złącze z taśmą zmieścić w jednym okienku, to w drugim już było gorzej i > ostatecznie złączka wyleciała na drugą stronę listwy. > Pewnie mając nieco większe umiejętności w lutowaniu i coś lepszego niż lutownicę z grotem ze > starego drutu można pokusić się o przylutowanie bezpośrednio w taśmę i nie bawić się > złączkami. > Aby nie świecił się błąd żarówki, metodą prób i błędów dobrałem 2 rezystory. W moim przypadku przy > rezystorze 380 ohm / 2W komputer twierdzi że wszystko jest OK. nie grzeja sie??? ktos kiedys kombinował z nimi i odpuscił bo by autko spalił... nie lepiej zrobic myk a'la chyba tomtom (niech sie wypowie) z dodatkowymi lampami ze zwykła zarówka od srodka??? taki bayer po otwarciu klapy oswietla teren > Zaś do samego dobrania się do listwy oświetlenia wystarczy ściągnąć górny dekielek który jest > mocowany na 2 śrubki po bokach i zatrzaski oraz wykręcić 2 śruby mocowania poszycia klapy. To > wystarczy aby odchylić poszycie i dobrać się do 4 śrub mocujących listwę i wypiąć listwę ze > złącza.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.