Skocz do zawartości

Chester75

użytkownik
  • Liczba zawartości

    19
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Profile Information

  • Lokalizacja
    Kraków

Chester75's Achievements

rowerzysta

rowerzysta (3/20)

0

Reputacja

  1. Tak. Sprawdzali w warsztacie, brak błędów pomimo świecącej się kontrolki.
  2. Otóż problemem okazał się właśnie wymieniony przeze mnie silniczek, tylko trzeba było go jednak skalibrować. Koszt całości ok. 200zł. "Targanie", na którym przyoszczędziłem wyniosłoby 3000 zł (cena sugerowana przez mechanika), więc oszczędź mi mądrości że lepiej od razu przepłacać za wymianę całego elementu, bo tym sposobem sugerujesz że przy pękniętej uszczelce wymienić należy cały silnik, bo jeszcze się okaże że uszczelka nie siądzie.
  3. Wspomaganie działa, "city" również, wyłączyło się tylko raz (przy jeździe z zapaloną kontrolką) po ok. godzinie jazdy, jak były upały w lecie. Wymieniłem dzisiaj silnik wspomagania (miałem inny, sprawny pod ręką) i dalej jest to samo. Obstawiam że jednak winny może być czujnik skrętu, ale sam tego nie rozbiórkę ( brak narzędzi i programu do kalibracji po wymianie, nie mówiąc o czasie ), a w Krakowie żaden warsztat jaki odwiedziłem nie chce się z tym czujnikiem bawić, tylko od razu chcą wymieniać całą kolumnę.
  4. Wreszcie łapnąłem trochę czasu i wymieniłem ten silniczek. Silnik działa ok, niestety problem z kontrolką nie ustąpił. Zostaje tylko czujnik skrętu, lub wymienić całą kolumnę kierownicy ( koszt w sumie będzie podobny).
  5. HARDTECHNO, tak by pasowało po objawach, tylko u mnie jest taki jak na zdjęciu, bez przekaźników. Na forum była informacja, że po którymś roku montowali już bez tych przekaźników. Jak złapię trochę czasu to robię przekładkę silników i zobaczę czy działa.
  6. OK. Dzięki za odpowiedź. W necie znalazłem instrukcję do wymiany przekaźników i tam pisze o zabezpieczeniu położenia serwa, bo inaczej trzeba kalibrować układ. Ja chcę tylko zamienić miejscami silniczki, ale każdy opisuje je inaczej - raz jako silnik, raz serwo, mechanik z którym rozmawiałem mówił o pompie , dlatego pytałem. Generalnie w Krakowie nikt nie chce tego naprawiać, tylko od razu zabierają się za wymianę kolumny kierownicy, chore.
  7. Punto II fl, 1.2 8v wersja active. Witam. Mam od kilku miesięcy problem ze wspomaganiem kierownicy w punciaku - czasem jest to "tylko" świecąca się kontrolka od wspomagania, czasem po długiej jeździe w upale odcina mi wspomaganie. Z objawów wynika że winne są przekaźniki przy silniczku wspomagania, mam na wymianę inny, sprawny. Mam pytanie, czy mogę je bezkarnie zamienić, czy też czeka mnie konieczność kalibracji?
  8. Wymiana amorów i innych części: Anmar w Dojazdowie, poprawki w A-Z Auto Serwis na Dobrego Pasterza
  9. Witam, przy wymianie opon na zimowe wyszło że "geniusz" wymieniający amortyzatory uszkodził przy okazji również piastę lewy tył wkręcając na żywca dwie śruby, efektem zerwane gwinty, w warsztacie (innym) rozebrali i złożyli przód z powrotem, jest OK. Piasta niestety poległa, musiałem zainwestować w nową. Dzięki wszystkim za porady, przynajmniej dowiedziałem się czego szukać, tamten "fachowiec" twierdził że auto na pewno jest bite i stąd kłopot.
  10. Cześć. Oglądałem dzisiaj jak to jest wszystko pozakładane, łezka jest od strony kabiny tak w lewym jak i w prawym kole. P.S. mieszek wymieniłem zaraz po przeglądzie (ustało "grzechotanie" przy skrętach w lewo)
  11. > Mechanik coś popsuł. > A jak wyglądają "poduszki" mocowania amora ? > Tz. te gumowe elementy znajdujące się pod maską, do których przykręcony jest amor, w którą stronę > są skierowane ? Poduszek nie wymieniał, więc pewnie zużyte. Jutro będę miał trochę czasu to "wlezę" pod auto i zobaczę jak są ułożone i w którą stronę. Generalnie nie zdziwię się jak coś zepsuł ("stary" mechanik, ale "nowy" pracownik - uczeń), przy wymianie amorów miał też wymienić cieknący mieszek półosi z lewej strony, na przeglądzie wyszło że tylko "wytarł" do czysta i zostawił stary Muszę zmienić warsztat
  12. Samochód Punto II FL. Około 2 miesięcy wstecz wymieniałem amortyzatory u mechanika, za jego namową założyłem gazowe kayaby i mam zgryz. Przed wymianą wszystko chodziło ok. żadnych skrzypnięć, pisków, nic. Teraz po wymianie prawe koło jest w porządku, sprężyna "odstaje" od ścianki silnika na jakieś 1-1.5 cm (mieszczą się paluchy ), za to z lewej sprężyna opiera się o ściankę silnika i przy jeździe np. przez progi zwalniające słychać zgrzyty. Połapałem się dopiero teraz, gdy obmacałem całą sprężynę. Zbieżność jest OK, samochód był na przeglądzie krótko po wymianie amorów i nic, nie był też wcześniej bity. Co jest przyczyną? Można np. założyć odwrotnie sprężynę? Poradźcie coś. pozdrawiam
  13. Cześć. W moim tak się podziało po awarii lewej wycieraczki (tania, nie solidna ), druga chwilę pracowała samodzielnie i się trochę "zmęczyło" tym cięgno wycieraczki, gdzieś coś się przestawiło i przekaźnik terkotał przy przejściu przez punkt spoczynku. Piszesz że masz już wszystko zużyte, więc może problem tkwi tutaj, silniczek przeskakuje punkt spoczynku i zwiera przekaźnik? Jak będziesz wymieniał to zobacz tutaj: http://abcwycieraczki.pl/product-pol-86-...at-Punto-2.html , ewentualnie polecam używkę lub polowania na allegro. Mechanizm w ASO (Kraków) kosztuje pow. 400 złociszy i gość z obsługi sam mnie odsyłał do netu. P.S. Sprawdź tylko czy ten mechanizm jest taki sam do obu wersji. Ja mam punto II FL i pasował, robota przy wymianie samodzielnie to 30-40 min (mój pierwszy raz !) Manual jak to zrobić jest chyba nawet na naszym forum, a w internecie na pewno. pozdrawiam P.S. manual z forum: http://autokacik.pl/showflat.php?Number=278596566
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.