Jump to content

adam_W

użytkownik
  • Content Count

    391
  • Joined

  • Last visited

  • Time Online

    2d 11h 3m 51s

About adam_W

  • Rank
    kierowca

Profile Information

  • Lokalizacja
    Warszawa

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Miałem kiedyś Astrę F X16SZR (produkcja niemiecka i stamtąd sprowadzana). Skrzynia była F13.
  2. Z reguły jak oddaję auto do naprawy to wiem co trzeba naprawić, wymienić i jak to powinno wyglądać. Jak zauważyłem to taki klient jak ja nie jest mile widziany w warsztatach. Lepiej byłoby wręczyć kluczyk i powiedzieć, że zepsuło się coś. I tak w 1 na 3 warsztatów z jakimi miałem do czynienia byłem, że tak powiem mile widziany, w 2 tak sobie, a w 3 można powiedzieć doszło do zgrzytu. Koniec końców zrobili jak powinni ale od tej naprawy nasze drogi się rozeszły. Dlatego tak, a nie inaczej bo nie wszystko można zrobić na parkingu. Taki urok przeniesienia się z domu do bloku.
  3. Miałem takie psychotesty jak robiłem uprawnienia na wózki widłowe. Fajna zabawa. Przeszedłem bez problemu
  4. Też tak myślę. Bo to metalowe jest, a dodatkowo w razie silnego wiatru i tym samym mocnego bujania linii, możliwe byłoby zwarcie. Dlatego pisałem o przycięciu drutów na krótko aby tylko ostre było to ptactwo nie siądzie. Nigdy czegoś takiego na liniach nie widziałem więc może i nikomu na to nie zezwolili...
  5. Zgłosić do elektrowni o zamontowanie. Chyba, że sam założysz szybko jak prądu nie będzie Tylko skrócić kolce aby podczas wiatru spięcia nie zrobiło
  6. Obejrzyj gwint na śrubie i w piaście. Jeśli nie będzie budził podejrzeń to nie wymieniaj.
  7. W Astrze F tego zjawiska i ja nie miałem. Za to w np Corsie C Z12XEP takie coś miało miejsce i w obecnej Astrze H Z14XEP też jest tak samo. Dobrze w sumie bo płyn elegancko krąży w układzie, a nie jak w Astrze F płyn stał w miejscu w zasadzie. Tym sposobem łatwo jest wymienić płyn w układzie. Odłączyć przewód którym przelewa się do zbiorniczka i umieścić jego koniec w pustej bańce, odczekać aż poziom płynu w zbiorniczku osiągnie dno i uzupełniać na bieżąco nowym płynem.
  8. Wg mnie nie ma różnicy w trwałości pralki czy nie wiem...jakości prania czy pralka ładowana od góry czy od frontu. Bęben i tak kręci się tak samo 😀 Kiedyś też mieliśmy Electrolux'a ładowanego od góry. Używaliśmy go ok 5-6 lat i działał bez zarzutu. Obecnie mamy LG (od około 6 lat) i działa tak samo dobrze. Myślę, że rozwiązanie czy ładowana od góry czy od frontu zależy też od tego jaka jest np łazienka. W naszym przypadku jak mieliśmy Electrolux'a to mieszkaliśmy w mieszkaniu gdzie łazienka była na tyle mała, że pralka z rozwiązaniem załadunku od frontu nie sprawdziłaby się (nie otworzyłbym jej bo przeszkadzałby sedes 😀).
  9. W marketach są preparaty do tego typu rzeczy i działają bo usuwałem kiedyś kropki asfaltu z nadwozia pojazdu. Skutecznie działa też WD-40. Usuwa asfalt i nie ma wpływu na lakier.
  10. Jako pierwszą wymieniłem uszczelkę korka wlewu oleju, bo to miejsce było zapocone. Po to żeby wykluczyć uszczelkę pokrywy zaworów. Silnik był myty. Ale miejsce styku uszczelki pokrywy zaworów jest suche. Podobnie okolica czujnika ciśnienia oleju. Sucho jest do poziomu termostatu. Dopiero niżej dzieje się więcej. Przy kompresorze klimatyzacji jest już mocno zaolejone. Nic dziwnego...olej spływa w dół. Również podejrzewałem uszczelkę pokrywy zaworów ale zanim ją wymieniłem, umyłem silnik. I to co zostało przy samej uszczelce to stary brud.
  11. Witam.Jest problem tego typu.Astra H z silnikiem 1.4 90KM Z14XEP.Kilka miesięcy temu podczas wymiany oleju zauważyłem wyciek oleju od strony rozrządu, na wysokości uszczelki pokrywy zaworów było zapocenie, które ciągnęło się aż po łączenie miski olejowej z blokiem silnika. Obstawiłem uszczelkę pokrywy zaworów bo zapocenie ciągnęło się wzdłuż jej łączenia. No ale doczytałem też w necie, że powodem takiej sytuacji może być również uszczelka korka wlewu oleju. Fakt, tu też zbyt sucho nie było. Więc wymieniłem na oryginalną uszczelkę korka wlewu oleju i umyłem silnik celem obserwacji.Dziś zajrzałem pod auto, a miska olejowa zawalona olejem. Wyciek ewidentnie jest z okolic/poziomu termostatu, na łączeniu pompy wody z blokiem, zaraz pod pokrywą zaworów, wszystko ścieka niżej, po kompresorze klimatyzacji aż do miski olejowej.Uszczelkę pokrywy zaworów wykluczam. Tu jest zbyt sucho żeby ją podejrzewać. Skłaniałbym się bardziej ku simmeringom wałków rozrządu albo koła pasowego, tyle że nie kojarzę budowy wszystkiego co i jak wygląda i czy w tym miejscu wydobywający się olej może być przez uszkodzony któryś simmering.Albo uszczelka głowicy puszcza olej w tym miejscu. Nie wiem jak to w Oplu wygląda. Mając do niedawna Citroena C4, miałem wyciek w tym miejscu i była to uszczelka głowicy gdyż tam była taka, a nie inna budowa i uszkodzeniu ulegało miejsce w uszczelce gdzie łączyła kanał olejowy z głowicą.Po dokładniejszym przyjrzeniu się, zaolejone jest miejsce styku pompy olejowej z blokiem silnika na wysokości kompresora klimatyzacji.Miał ktoś taki przypadek? Od spodu lewa strona miski zawalona olejem. Wyciek jak widać jest mniej wiecej od wysokości kompresora klimatyzacji. Z tego co widzę to cieknie uszczelką pokrywy rozrządu. Miał ktoś podobny przypadek j może podzielić się informacjami w kwestii kosztu naprawy i tego co było wymieniane?
  12. > Do korka spustu oleju jest torx T40 i jeszcze potrzebny jest oring 18x2. Sprawdzone,olej > wymieniony. Oring można olać. W Corsie C na kilka wymian oleju, nie zmieniłem ani razu. W Nissanie Note zmieniałem tydzień temu. Też nie zmieniłem oringu i sucho więc oring nie jest niezbędny jak widać.
  13. > BGA czy to dobra firma, warta na kupno ich części? Przykład: http://forum.autokacik.pl/showflat.php?Number=287785971
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.