-
Liczba zawartości
554 -
Rejestracja
-
Ostatnia wizyta
Contact Methods
-
WWW
www.youtube.com/duszaniespokojna
Profile Information
-
Płeć
Male
-
Samochód
Suzuki Vitara S 4WD
Ostatnie wizyty
Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.
vavoom's Achievements
leniwy kierowca (9/20)
232
Reputacja
-
A którego Swifta, z którym silnikiem? Ja miałem kiedyś 1.3 FWD MT (2007) i palił więcej, niż Vitara 1.6 AWD MT (2015).
-
Tego nie da się tak łatwo zmierzyć w %, moment przenoszony na tylną oś kalkulowany jest na podstawie wielu parametrów, m.in. momentu generowanego przez silnik x przełożenia. Oznacza to, że przy wyższych prędkościach znacznie słabsze spięcie sprzęgła napędu wystarcza do utrzymania równych prędkości osi. Na przykładzie mojego auta - przy wzorowej przyczepności, natężenie podawane na sprzęgło napędu przy przyśpieszaniu powyżej 70 km/h sięga 1.0A (tryby Sport i Snow), gdzie przy ruszaniu 1.2A wystarcza, żeby tylna oś popchnęła auto. Przy okazji sprawdzę, jak to wygląda np. przy stabilnej prędkości 80 km na kocich łbach.
-
@Ryb Tu akurat się nie zgodzę. Owszem, przy spokojnej jeździe po suchym asfalcie rzeczywiście tak jest, natomiast w przypadku proaktywnych napędów wystarczy wciśnięcie gazu czy jakiekolwiek problemy z przyczepnością spowodowane np. nierównościami czy śniegiem i tylna oś jest napędzana. Najbardziej banalnym przykładem może być np. wyprzedzenie zimą autobusu jadącego 60 km/h.
-
@Ryb Dlaczego nie? Abstrahując już od niespodziewanych manewrów, to chociażby wyprzedzanie powyżej 70 km/h nie jest niczym nadzwyczajnym, na każdej nawierzchni innej niż suchy asfalt wsparcie z tylnej osi stabilizuje auto.
-
@MarcG Te silniejsze teoretycznie nie mają ograniczeń jak Yaris Cross (40/70), ale czy w rzeczywistości robią cokolwiek przy wyższych prędkościach to nie wiem. Corollę chciałbym sprawdzić, ale póki co najbliższy chętny jest dosyć daleko od Rzeszowa, więc pewnie dopiero latem uda się to ogarnąć.
-
@MarcG Yaris Cross ma 5 koni. Corolla Cross ma 41, Rav4 54-68, w zależności od wersji.
-
@Ryb Noo, i cała ta funkcjonalność za jedyne 3300 Euro (w zależności od rynku, u nas chyba trochę taniej).
-
Ten sam silnik na tylnej osi. Yaris też potrafi zakręcić jednym tylnym kołem, na płasko lub kiedy jest w powietrzu. Ale ani Yaris, ani UX nie potrafią się odepchnąć tylną osią, pod górkę tylne koła nawet nie próbują...
-
@wujek Zwiększony prześwit i dostępność napędu na cztery koła klasyfikuje to auto jako nie tylko miejskie, ale i dające możliwość użytkowania poza miastem, gdzie różne dojazdy do domu czy działek ludzie mają, szczególnie zimą. Opcjonalnie na jakieś narty też powinien zawsze dojechać, a niestety może się zdarzyć, że ten układ awd zachowa się jak ośka.
-
@Koonrad Rav4 ma znacznie mocniejszy silnik na tylnej osi i lepiej oprogramowany, widać to w realnych warunkach i na testach. Poprzednia generacja też miała mocny silnik, ale przy braku przyczepności jednego przedniego koła na małej górce, tył nie był w stanie popchnąć auta.
-
W zależności od rynku, dopłata do tego napędu dochodzi do 3500 Euro. Na pewno radzi sobie lepiej niż ośka i chyba tylko tyle można o nim powiedzieć. No może jeszcze to, że w zestawie dostajemy wielowahaczowe zawieszenie tylnej osi oraz mniejszy bagażnik. Co do deszczu - pytanie, czy do 40 km/h potrzebne jest AWD...
-
Przykłady zimowych sytuacji (i ich odzwierciedlenie w testach), gdzie napęd Yarisa Cross nie daje rady. Na śliskim podjeździe samochód AWD stacza się do tyłu, mieląc do przodu tylko przednimi kołami - jakby to było FWD...
-
Jest i pod filmem. Tylko to, co Cię interesuje. Chyba, że interesuje Cię wszystko
-
@lucash, niestety nie prowadzę takich zestawień.
-
@mokrii, oglądałem raz i co wyłapałem: - dyfer koronowy nie jest własną konstrukcją Audi - nie jest też sterowany elektronicznie - haldex od ponad dwudziestu lat nie jest re-aktywny - generacji haldexa jest 6, a nie 5 - generacji torsena jest w zasadzie 5, a nie 3 - moment nie jest marnowany czy tracony, tylko po prostu nie jest generowany - w sprzęgle wiskotycznym nie zmienia się ciśnienie - Audi nie stosuje torsena na tylnej osi, to zdarzyło się raz w historii w modelu V8 - ACD w Evo nie przekazuje mniej lub więcej na tył, tylko steruje spięciem centralnego dyfra - AYC w Evo "nadpędza" jedno z tylnych kół - xDrive nie ma centralnego dyfra. Jakieś nieścisłości odnośnie S-AWD i 4Matic też były.