Skocz do zawartości

kraz34

użytkownik
  • Liczba zawartości

    30
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

kraz34's Achievements

wyciszony motorowerzysta

wyciszony motorowerzysta (5/20)

0

Reputacja

  1. kraz34

    Prędkość samochodu

    Opis funkcjonowania Centralka elektroniczna ABS M50 jest zasilana (na stykach 2 i 6 ) bezpośrednio z akumulatora przez obwód zabezpieczony bezpiecznikiem głównym maxi fuse F1centralki w komorze silnika B1 . Zasilanie poprzez wyłącznik zapłonu (INT) przesyłane jest do styku 23 w obwodzie zabezpieczonym bezpiecznikiem F42 centralki pod deską rozdzielczą B2 . Centralka jest połączona z masą poprzez styki 1 i 5. Cztery czujniki K70 , K71 , K75 , K76 przesyłają sygnały prędkości kół odpowiednio do styków 28-12, 15-16, 13-14 i 10-31 M50 . Wyłącznik pedału hamulca I30 przesyła sygnał zgody do styku 32 centralki M50 : w rzeczywistości każde włączenie systemu ABS zostanie zablokowane, jeżeli pedał hamulca nie zostanie naciśnięty; wyłącznik I30 jest zasilany poprzez 'wyłącznik zapłonu' (INT) poprzez bezpiecznik F37 centralki B2 . Ze styku 37 M50 wysyłany jest do Body Computer M1 'dyskretny' sygnał prędkości; ten sam sygnał powtarzany jest także przez sieć CAN. Poprzez linię CAN centralka ABS M50 łączy się - ze styku 24 i 40 - z centralką sterującą silnikiem M10 , z Body Computer M1 i zestawem wskaźników E50 , w celu sterowania lampką sygnalizacyjną 'awaria ABS' i, jeżeli problemy są związane z funkcją EBD, lampką sygnalizacyjną 'niskiego poziomu płynu hamulcowego' i ' hamulca postojowego'. Odczyt danych autodiagnozy można zrealizować podłączając się do złącza C Body Computer M1 - styk 1: do niego dochodzą sygnały ze styku 11 centralki M50 poprzez odpowiedni obwód diagnostyczny. Natomiast PIN 7 w M01A jest opisany "Wejście sygnału prędkościomierza z NFR (połączenie z M01A 17)" Rozumiem że ten właśnie sygnał który idzie po jednym przewodzie może być sygnałem impulsowym ... Chyba będzie trzeba w końcu zajrzeć pod maskę ...
  2. kraz34

    Prędkość samochodu

    > nie lepiej ci zrobic taki myk? > zabrac sygnal z kierunkowskazow, za posrednictwem przekaznikow zrobic tak ze do gory kierunek, > wlacza prawe doswietlanie za pomoca przekaznika nr 1, zas zero rozlacza sygnal i przekaznik > gasi napiecie na zarowce? > to samo robisz z lewej strony? > po co kombinowac wystarczy przekazniki rozrysowac i zrobic, > w cc swojej rajdowce tak mialem halogeny na podobnej zasadzie tylko ze po wlaczeniu stacyjni, > swiecili halogeny, po wlaczeniu postojowych gasly, po wlaczeniu krotkich znow zaswiecaly > sie... i wtedy niezależnie od prędkości pojazdu będę świecił światłami halogenowymi ... > Nigdzie nie znajdziesz tego sygnału. Prędkość samochodu jest brana z ECU ABS po CAN. > Pozdrawiam BAS aż nie chce mi się wierzyć. Znalazłem takie coś W pojazdach samochodowych najczęściej można znależć sygnał predkości w następujący sposób: A/ niektóre samochody posiadają sygnał VSS w kostce ISO od radia (funkcja zwiększania głośności radia wraz ze wzrostem prędkości) – zwykle złącze A pin 1, B/ gdy pojazd posiada licznik „na linkę” to sygnału można poszukać w złączu od ECU – należy sprawdzić w spisie danego złącza (schemat elektryczny pojazdu) pod które wyprowadzenie należy się podłączyć, C/ pojazdy z prędkościomierzem sterowanym elektronicznie (tzn. nie „liczniki na linkę”) posiadają sygnał z czujnika prędkości doprowadzony do licznika (zwykle oznaczony jako speed, speed1, speed2, vehicle speed itd.) – w dokumentacji instalacji elektrycznej pojazdu należy znaleźć ten sygnał w rozpisce złącza od prędkościomierza D/ jeżeli pojazd jest wyposażony w ABS, to szukany sygnał może być również na jednym z wyjść ze sterownika ABS. E/ bezpośrednie podłączenie pod czujnik VSS, który montowany jest w skrzyni biegów pojazdu. Czujnik może być 2-pinowy (zasilanie i szukany sygnał) lub 3-pinowy (dochodzi masa). Podłączamy się pod wyjście, na którym pojawia się sygnał napięciowy pulsacyjny (0..+12V lub 0..+5V) w trakcie poruszania się pojazdu (zwykle od kilku do kilkudziesięciu impulsów na jeden obrót koła). Dlatego wydaje mi się że po mimo tego że Can faktycznie przesyła wszystkie dane w Stilo w tym i prędkość pojazdu to sam sygnał dochodzący do BC czy ECU musi być w postaci impulsów ... czy to gdzieś przy centralce abs czy sygnał ze skrzyni biegów
  3. kraz34

    Prędkość samochodu

    z tego co wiem to większość tego typu wynalazków działa właśnie pod kątem doświetlania zakrętów czy czego tam trzeba po włączeniu kierunkowskazu. Ostatnio widziałem właśnie VW z doświetlaniem właśnie za pośrednictwem czujnika skrętu. Istnieje firma Quasar która specjalnie programuje moduły pod dany samochód. Czy uruchamianie tego z kierunku będzie słabe czy mocne nie ważne, ale będzie działać. Ale nie o tym mowa... Dalej zadaje pytanie... Gdzie w kabinie lub przy aku. znajdę impulsowy sygnał prędkości?? Dodam że nie chce jakiejś partyzantki odpier***** przy czujnikach ...
  4. Witam. Poszukuje jakiegoś źródła w którym będzie podana prędkość pojazdu w postaci impulsów po za linią can. Czyli np. Abs. Potrzebuję określić prędkość samochodu na poziomie 40km/h żeby zamontować moduł doświetlania zakrętów. Są gdzieś w okolicy aku. albo skrzynki bezpieczników wewnątrz takie miejsca ?? Nie chcę ciąć kabli przy kołach i dodam z góry że jeszcze osobiście nie zaglądałem pod maskę. Liczę na pomoc Można by wykorzystać kostkę ISO od radia pod pierwszym pinem ale w stilo tam jest can
  5. > Masz CAN w reflektorze i będzie sterowany komputerem? Co ma CAN do tego. Nie chodzi tu o CAN w reflektorze, a o samo zbieranie informacji po tej magistrali choćby o prędkości pojazdu a żeby nie zapalało się doświetlanie przy prędkości wyższej niż 40km/h. Patrząc się na inne tego rodzaju moduły skąd mam wziąć takową prędkość ?? szukać kabla od czujnika abs ?? po za tym sam fakt doświetlania nie jest wtedy realizowany po przez kierunkowskaz tylko czujnik skrętu w kole kierownicy tak mi się wydaje
  6. Miał ktoś z was możliwość sprawdzenia CLM02-CAN polskiej firmy Quasar ?? Jest to moduł do tego co zrobił Jozekuno z tym że działa pod magistrala can. Bardzo chętnie ponownie wysłucham kogoś mądrzejszego
  7. > kolega Adam3206 chwalił się swoimi światłami do jazdy dziennej NSSC 523 HP - uważam że są to > światła jako jedyne pasują idealnie do zderzaka stilo. Światła wyglądają ok nie szpecą, widać Ale jak widać jest to auto w wersji 3d... niestety ale już sam przód takiego samochodu jest ładniejszy niż w wersji 5d, światła takie w wersji 5d już tak dobrze nie będą wyglądać niestety ... Wydaje mi się że jest to temat rzeka. Każdemu podoba się coś innego... A czy zabiorą dowód czy nie w światłach "nie legalnych" to tylko kwestia szczęścia czy bardziej pecha i to jak kto ma gadane ... zawsze można się próbować tłumaczyć ...
  8. czyli reasumując ... nie jest to legalne tak do końca i każdy montując takie coś robi to na własną odpowiedzialność... ale tak jak w tym modelu co podałem są jeszcze inne opcje np. doświetlanie zakrętów czy opcja coming/leaving gdzie w stilo jest tylko opcja odprowadzania. Jest sens montować takie coś ?? dodam jeszcze ze miałem kiedyś zwykłe światła do jazdy dziennej ale po stłuczce szlag je trafił. Można by zamontować nowe ale po raz kolejny wiercić w zderzaku i bawić się z tym nie chce mi się. Podobają mi się jeszcze ale już nie wiem co gorsze ;p
  9. Witam. Zastanawiałem się nad założeniem do stilo świateł DRL bazujących na oryginalnych reflektorach stilo. aukcja do takiego modułu Może ktoś już coś takiego robił ?? Ja osobiści mam wątpliwości co do błędu żarówek w momencie gdy ustawi się mniejsze natężenie światła np. na 50% Bardzo chętnie wysłucham jakichś mądrych wypowiedzi.
  10. kraz34

    Moduł komfortu

    > Hej, > zwariowała mi chyba centralka od komfortu - drzwi ryglują się kiedy chcą, szyby też działają w > sobie tylko znanej sekwencji. Gdzie jest zamontowana ta centralka i czy można ja podmienić z > dowolnej wersji silnikowej i wyposażenia? znajduje sie ona pod boczkiem w drzwiach przednich po bou stronach. Mozna wymienic nie zaleznie od silnika ale co do wypos. to juz nie
  11. > Ja puściłem 6 kabli od fotela pasażera pod obudową nagrzewnicy do fotela kierowcy. Tam połączyłem > kable od CAN dwóch foteli i progiem puściłem do przodu pod CAN drzwi. Kable dwóch foteli (4+4) > puściłem progiem do skrzynki bezpieczników w bagażniku i do puszki masy. > Praktycznie kable "-" obydwóch foteli można byłoby połączyć ze sobą i podpiąć gdziekolwiek do > karoserii, ale i tak przy montażu pół auta jest rozkopane, a kable nie są drogie Kable "+" w > skrzynce są zabezpieczone oddzielnymi bezpiecznikami ale na upartego też można byłoby je > wspólnie podłączyć i wrzucić większy bezpiecznik No dobrze a co z kablami które idą z akumulatora z i bezpiecznika f52 ?? Najbardziej mnie interesuje właśnie ten pierwszy. Czy może być zabrany z tego oto miejsca ?? jest to zaznaczone czerwonym kołem. Pytam o to ze względu na to ze po podłączeniu foteli kierowcy działa a pasażera ruszył do przodu i kaput. Dodatkowo aku mi padło a na skrzynce bezpieczników w bagażniku jest cały czas napięcie.
  12. kraz34

    Licznik Abarth

    > Podpinasz, robisz osiowanie i jezdzisz. Dzięki
  13. kraz34

    Licznik Abarth

    Ja mam pytanie... Czy licznik z abartha z 2004 roku podejdzie do stila z 2002? Czy może będą jakieś problemy później?
  14. > Ale fotele nie były w KRK i w ogóle były od anglika... a Jaka cena ?? i gdzie są te fotele dostępne??
  15. > Rany, tak mnie zaślepiła okazyjna cena że o tym nie pomyślałem to może sprzedasz fotele po okazyjnej cenie ja właśnie szukam do 5d i jestem właśnie w krk
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.