Jump to content

bochumil

użytkownik
  • Content Count

    1438
  • Joined

  • Last visited

  • Time Online

    3d 15h 7m 5s

1 Follower

About bochumil

  • Rank
    kierowca

Profile Information

  • Płeć
    Male
  • Lokalizacja
    Polska
  • Zainteresowania
    kobiety, samochody, Praha, muzyka i film.
  • Car
    Fiat Stilo JTDm 1.9 120KM

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Nie tylko Fiat. Ten sam silnik znajdziesz w Alfa Romeo, Oplu i Saabie. Chodzi oczywiście o silnik 8V o fiatowskim oznaczeniu JTD i późniejszym Multijet (JTDm). Ciekawa rzecz, że może 5% użytkowników tych silników zagląda pod pokrywę zaworów aby ten luz sprawdzić. Serwisanci robią tajemniczą minę kiedy pada pytanie o regulację. Odpowiedź brzmi, jak się nic nie dzieje - nie ruszać. Wg instrukcji Fiata Stilo, kontrolę luzów należy przeprowadzać po przebiegu 60 tys. km.
  2. A ja kupiłem TEXTARy ze średniej półki i piszczą sobie zimą. Może przez to, że poskładałem wszystko bez grama smaru, na czyste, wypolerowane powierzchnie.
  3. Jeśli wierzyć mechanikom wymieniony kpl sprzęgła na nowy. Wysprzęglik też nowy.
  4. Podłączę się pod temat. Wymienione sprzęgło i rok później dwumas. Powodem wymiany dwumasy było lekkie szarpanie podczas ruszania autem. Niestety po wymianie dwumasy problem wciąż występuje. Gdzie może leżeć problem? Szarpanie występuje zarówno podczas ruszania do przodu jak i do tyłu. Póki co, biorę pod uwagę skrzynię. Co można jeszcze brać pod uwagę? Luz na półosiach?
  5. Ja kiedyś używałem jakiegoś środka czyszcząco-odtłuszczającego z Lidla. Kierownica była matowa, nie ślizgała się.
  6. Oleje Valvoline to zdaje się najpopularniejszy olej na forum Alfaholików, czyli posiadaczy właściwie tych samych silników co we Fiacie. Oni tam raczej byle czego nie leją, a dysputy nt zalecanych oliw trwają tam nieprzerwanie od ponad 1000 stron tematu poświęconego olejom silnikowym
  7. Wybrałem Valvoline 5W40 SynPower. Auto nie wybuchło
  8. bochumil

    klimatoronik

    Opinie kupujących o ofercie z linka nr 2 https://allegro.pl/oferta/elm-327-adaptery-fiat-alfa-lancia-multiecuscan-5946769979#productReviews Także kabel jest kompatybilny.
  9. bochumil

    klimatoronik

    A pisałeś do nich w zamówieniu, że mają przygotować interface pod obsługę wszystkich centralek CAN Fiata?
  10. bochumil

    klimatoronik

    Ale w czym się gubisz? Interface jest kompatybilny stąd opis w url, że dedykowany do Forda. Po prostu poszli na łatwiznę z adresami. W opisie oferty wytłuszczono: W ofercie z linka 1 który zapodałeś napisano: Także napisz do nich wiadomość do jakiego auta chcesz kabel diagnostyczny. Oferta z linku nr 2 będzie dla Ciebie najbardziej odpowiednia. Dzięki przejściówkom połączysz się z poduszkami oraz wspomaganiem i centralką ABS.
  11. bochumil

    klimatoronik

    https://viaken.pl/pl/polski-elm327-v3-ford-mscan-hscan-euroscan-2014.html Niestety, tani nie jest. Ja swojego (V2) kupiłem za 99 zł. Poszukaj jeszcze na allegro sprzedawcy o nicku PMFactory. Handlują takimi zabawkami. Napisz im, że potrzebujesz ELM327 USB do Fiata, może coś zaproponują w lepszych pieniądzach.
  12. bochumil

    klimatoronik

    Jak przykręciłeś na dwie śrubki (na krzyż) to nic złego się nie wydarzy. Co do kalibracji, ewidentnie masz tam jakiś problem. U mnie każda kalibracja wywołana z przycisków na panelu kończy się powodzeniem (same zera). Jeśli masz 01 oznacza to błąd któregoś z aktywatorów. Bez diagnostyki komputerowej się nie obejdzie. Najlepiej kupić sobie ELM327 USB obsługujący auta z grupy FIAT.
  13. Pocieszę Cię, w pozostałych działach podobnie. Ja nie wiem, czy ludziom się już auta nie psują, czy ze wszystkim jeżdżą do mechanika i nie tracą czasu na forach
  14. Moje wg pomiarów w zeszłym roku miały w okolicach 50%. Wizualnie też za ciekawie nie wyglądają. Sporo korozji. Wg diagnosty można na nich spokojnie jeździć. Niekoniecznie miał rację
  15. Dokładnie. Nie widzę powodów aby DR miałby nie posiadać 10 miejsc na przeglądy, dając nam 10 letnią ważność dokumentu jak w przypadku DO. Póki co, mamy probiurokratyczny świstek marnujący nasz czas i papier. Tzn. widzę jeden powód - całkowitą rezygnację z papierowej formy DR. Ale z tym się ustawodawca najwyraźniej nie spieszy, bo przypomnijmy zmiana przepisów miała wejść w życie w III kwartale 2018. Póki co, wszystko jest po staremu i być może coś się zmieni dopiero w ostatnim kwartale 2019 roku. https://auto.dziennik.pl/aktualnosci/artykuly/583027,dowod-rejestracyjny-wymiana-brak-miejsca-na-pieczatki-od-kiedy-przepisy.html Sam aktualnie stoję przed dylematem - wyrabiać/nie wyrabiać nowy DR. Z tego co czytam w powyższym artykule, wyjeżdżając za granicę (np. do Czech), powinienem jednak DR sobie wyrobić. Zdaje się, że będę w grupie pechowców, którzy będą musieli wyrobić świstek tracący ważność z końcem roku.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.