Jump to content

bochumil

użytkownik
  • Content Count

    3598
  • Joined

  • Last visited

  • Time Online

    10d 3h 48m 36s

1 Follower

About bochumil

  • Rank
    mistrz kierownicy

Profile Information

  • Płeć
    Male
  • Lokalizacja
    Polska
  • Zainteresowania
    kobiety, samochody, Praha, muzyka i film.
  • Car
    włoski

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Mnie się wydaje, że prawdziwi fachowcy nie mają czasu na YouTube [emoji6]
  2. Wymieniałem u siebie klocki po 30 tys km na osi tylnej. Ale tylko dlatego że nie odbijał lewy zacisk - typowa usterka zacisku Bosch. Klocek z drugiej strony był dwa razy grubszy. Teraz mam nowe Textary na nowym zacisku NTY. Podejrzewam, że spokojnie 50 tys zrobią.
  3. Powiedział, że korekty służą wyłącznie w celu stabilizacji biegu jałowego. Nie dotyczy to tego co mi napisałeś. Ja o to pytałem w serwisie jakiś czas temu.
  4. Jestem ciekaw co szkoleniowiec powiedziałby nt. korekt pod obciążeniem, np. w czasie jazdy, bo mam skrajne opinie w tej kwestii. Serwisant diesla jak mu to powiedziałem to popatrzył na mnie jak na wariata i zalecił odstawić fora [emoji6]
  5. Koszt poduszki głównej silnika do Stilo to w zamienniku ponad 400 zł Zamienniki nie są zalecane przy okazji zawieszenia 8 zaworowego silnika JTD/mJTD. Zacznę od tych, które kupiłem.
  6. Nie mam pojęcia kim dokładnie jest doradca Moto Doradcy, ale wiem, że jeździł z nim lawetą po auta. Być może to jakiś mechanik. A z mechanikami jest różnie. Sam się przejechałem na najlepszych "fachowcach" z forum Alfaholików. Kompromitacja na całego. A co do sprężyn w dwumasie i sprzęgle to zdaje się są to tłumiki drgań skrętnych i chyba pełnią one taką samą rolę.
  7. Jeśli dobrze zrozumiałem, prawidłowe korekty w tym aucie to wartości poniżej +/-4mm/3. Jeśli masz dostęp do dokumentacji Opla z rocznika 2006-2010 z silnikiem CDTI 120KM to sprawdź jakie tam przewiduje się prawidłowe korekty, bo jeśli mnie pamięć nie myli na forum Opla wspominano o +/-1mm. Wynika z tego, że co producent to inne dopuszczalne korekty. Przypomnę, że to są te same silniki, te same sterowniki oraz ten sam układ wtryskowy.
  8. Problem w tym, że poduszki organoleptycznie nie wykazują oznak uszkodzenia. Jakby nie było kupiłem poduszkę skrzyni i dwie łapy silnika. Czekają na wymianę jak się zrobi ciepłej.
  9. Wrzucę z domu zrzut ekranowy z programu diagnostycznego. Jeśli dobrze pamiętam na wolnych obrotach korekty mieszczą się w zakresie +/-1,2mm3/w. Największa korekta posiada wartość dodatnią na III cyl. Potwierdza to próba przelewowa którą wykonałem. Najwięcej na przelew poszło z wtryskiwacza III cyl. Układ wtryskowy Bosch na sterowniku EDC16C39. Silnik odpala od strzała, nie kopci na czarno, obroty stabilne. Wtryskiwacze nie były sprawdzane ma stole. Mechanicy z serwisu diesla nie widzieli potrzeby żeby je wyciągać. Na hamowni wyszło przydymianie w górnym zakresie momentu obrotowego. Logi pokazały że przy obciążeniu leci na pysk korekta na IV cyl. dochodząc do +3,5mm3/w. Zapach spalin drażniący. Katalizator jest.
  10. Na swoim przykładzie napiszę, że rok temu wymieniono u mnie dwumas. Powodem wymiany były wibracje na wolnych obrotach, szarpanie podczas ruszania. Po jej wymianie objawy nie zniknęły. Wg mechanika problemu należy szukać w opoduszkowaniu silnika, w rozjechanych korektach wtryskiwaczy, w przeniesieniu napędu oraz w luzach zawieszenia. Po materiale Moto Doradcy mam wątpliwości.
  11. Jakość nowych kół dwumasowych od jakiegoś czasu budzi spore kontrowersje. Od mechanika usłyszałem, że często jest tak, że nowy dwumas jest w gorszej kondycji niż wyciągany z auta. Potwierdza to ostatni materiał Moto Doradcy: Prawdopodobnie mamy do czynienia z kołami dwumasowymi regenerowanymi, ewentualnie jakość nowych kół pozostawia wiele do życzenia. Niewykluczone że zareklamowany towar krąży między hurtowniami, a kolejnymi klientami. Jest szansa, że któryś nie zdecyduje się na reklamację... Macie podobne doświadczenia w temacie nowych części?
  12. Zgadzam się w 100%. Najlepszym tego dowodem jest fakt, że niektórzy zaglądają w tematy, które ich kompletnie nie dotyczą
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.