Jump to content

wojownik89

użytkownik
  • Content Count

    39
  • Joined

  • Last visited

About wojownik89

  • Rank
    nauka jazdy
  1. Niepamietam dokładnie,ale jest opcja założyć tą poduszke odwrotnie...u mnie ktos tak zalozyl i rwało,druga opcja kupiłem kiedyś nowa poduszke chyba corteco i miała w sobie plastik usztywniajacy w miejscu gdzie niema gumy,niewyciągałem tego plastiku i bylo git rok na turbo wiec mozna cos takiego sprobowac,tam jest chyba jeszcze jakas podkladka co ma znaczenie.Dokladnie niepowiem bo seja juz niemam jakis czas,a dawno to robilem
  2. o wlasnie jakas konkretna odpowiedź Czyli nie podlaczajac mapa,podlaczam w szereg rezystory od pinu 1 do pinu 3 w kostce Mapa?Mozesz mi obliczyc jakie to maja byc rezystory dla tych 2.5v? Zapłon mi skacze w FESie stopnie strasznie latają, logi na DEcie tez poszarpane samochod niema plynnosci lekko szarpie i parcha na wolnych gdzies czytalem ktos mial podobne objawy okazalo sie ze map sensor. > Co konkretnie masz na myśli, że zapłon "skacze"? > Jak podepniesz pełne 5V pod sygnał to ECU wywali błąd. Tak samo jak podepniesz 0V. Lepiej byłoby > zastosować dzielnik napięcia (proste jak drut) i zrobić np. 2.5V. > Co do opóźniania to im więcej na MAPie tym bardziej opóźniony zapłon będzie. Ale tak na 100% że go > "zablokujesz" w ori ECU dając stałe napięcie na MAPie, żeby go całkowicie wysterować DETem to > głowy nie dam. Na pewno i tak będzie się wahał w zależności od obrotów i położenia > przepustnicy (częściowego i WOT).
  3. Map sensor z 1.2 8v 3 pinowy: 1.+5V 2.GND 3.sygnalowy Zakres tego czujnika to liniowo volty od 0-5v? gdyby odpiąć kostke i polaczyc pin 1 z 3 marchewa nie wyskoczy?czy tym sposobem oszukam sterownik ze map jest ? Wiem troche rzeźba:) Mam w det3 w fit i trzymam go tylko do sterowania zapłonem lecz zaplon skacze i wykresy wogole lekko skaczą,chce go wykluczyc,tylko czy przy 5v z MAPa sterownik bedzie maxymalnie opóźnial czy przyspieszal zaplon?jeśli tak to o ile
  4. > No dobra, kolejne rzeczy wyeliminowane, wtryski dzisiaj sprawdziłem i działają jak złoto. > Regulatora nadal nie, bo na razie nie mam na podmiankę (może jutro wyrwę na szrocie). > To może powiem jeszcze o co biega dokładnie. Auto okresowo zalewa (tak pokazuje AFR) na małych > obciążeniach. Przy podłączonej lambdzie powoduje to chaos, bo ECU usiłuje to zniwelować i auto > czka. Przy odłączonej lambdzie idzie jechać, ale mimo to AFR się nie trzyma i przy większych > spadkach to czuć. Przy bucie wszystko wskazuje na to, że jest OK. Na wolnych też jest OK, > aczkolwiek wydaje mi się, że kiedyś AFR był bardziej stabilny (z lambdą czy bez). > Wcześniej była teoria (i wątek), że to pochłaniacz paliwa, i faktycznie jego odłączenie pomogło. > Tylko teraz jest odłączony (tylko wtyczka od zaworu, przewody paliwowe nie są zaślepione), > efekt powrócił i jest znacznie mocniejszy. > W sumie z rzeczy mechanicznych została mi jeszcze podmiana kabli i świec (czemu odkładałem to na > koniec jest kwestią mojej organizacji czasu ). I w tym momencie będzie , bo albo zawór > pochłaniacza puszcza sam od ciśnienia opar (mało prawdopodobne), albo jest jakiś chory problem > elektryczny. Ewentualnie zostaje MAP sensor, w diagnozie niby wszystko OK, ale wystarczy, że > odczyt zrobił się niestabilny i ECU czasem notuje skoki i dolewa (ale to było by widać po > czasach wtrysku, nic takiego nie zauważyłem). MAP-a niestety nie mam na podmianę, i będzie > trudno zdobyć używkę. > Jakieś pomysły A wogóle jaki masz setup?Co steruje wtryskiwaczami?Może masz jakieś logi z tego czkania lub niestabilnego afr to by my sie przyjrzeli:)Bo chyba wiesz ze opcji moze być za duzo zeby zgadywac.
  5. > po kalibracji sie zmienilo czy po wkreceniu w inne miejsce w nowa oryginalna tulejke ? Jemu chyba chodziło ze wykrecił waskopasmową,zaślepił ją swiecą i afr poszedl w dół,ale to normalne bo wykręcił waskopasmową czyli ją odłączył,sterownik zwiększył dawke paliwa z tad nizsze afr(jeśli dobrze mysle i jesli o to mu chodziło)
  6. Regeneracja nie polega na wymianie plynów i ładowaniu,tylko miedzy innymi na wymianie cel które maja zwarcie lub sa spalone.. Ja robiłem takie cudo i powiem,że nie polecam zaplacilem 80zł aku pochodzil jeszcze rok.dorzucic 100zl i jest nowy
  7. Dzięki za odpowiedzi Szoupas,ja mam seja 99r wiec mocowanie juz pewnie nowsze jak mowisz.A jeździł ktos moze ze wspomaganiem jakies wieksze prędkości?Bez tego impulsatora zastanawiam sie jak by bylo, bardzo lipa?
  8. Ok nie moge edytować swojego posta wyzej..wiec tak prosze o pomoc w pytaniach: 1.Czy do poprawnego działania wspomagania potrzebny jest licznik elektroniczny?Bo mam na linke 2.czy do kazdej wersji seicento wejdzie wspomaganie?chodzi czy sie zmiesci i nic nie będzie przeszkadzało pod deską? 3.Wczesniej wspomniano ze jest roznica mocowania mcpersonów wersji ze wspomaganiem.Co daje to pochylenie? 4.Wyczytalem ze niby da rade zamontowac wspomaganie do seryjnych mcpersonow i maglownicy bez wspomagania,czy nic sie nie dzieje na dluzszą mete?normalnie dziala prawidlowo?
  9. chcialbym zamontowac wspomaganie do siebie tylko mam licznik na linke,nie będzie przeszkadzac? frez na kiere tez jest ten sam we wszystkich rocznikach i wersjach seja? Chciałbym kupić taki zestaw cos będe potrzebował jeszcze do tego zestawu? http://allegro.pl/wspomaganie-fiat-seicento-komplet-i4305688574.html
  10. > a det obsługuje 2 wtryski na jeden cylinder ? det3 obsluzy spokojnie 8 wtryskiwaczy po 4 na jedno wyjscie mocy ale po co mialbys wsadzac 2 wtryski na 1 cylinder? lepiej wsadzic po 1 wtryskiwaczu wiekszym..
  11. > Wtrysk jest raz na obrót wału. czyli w decie prawidlowo powinno byc divider 2 tak? wtedy wtrysk nastepuje co 360stopni obr.walu. a w dividerze 4 wtrysk nastepuje co dwa obroty walu,dotychczas jezdzilem na divider 4 ale musialem podniesc dawke czasy wtrysku byly spore ale dało sie to jakos wystroic jednak silnik mial lekkie problemy z jałowym nie trzymal rowno jak scigacz, zobaczymy teraz jak ustawie 2
  12. jak to jest z cyklem wtrysku w naszych ósemkach fullgroupowych ?Co ile stopni jest wtryskiwane paliwo? Niewiem sam jaki divider ustawic w decie bo i na 2 jezdzi i na 4 podobnie tylko lekkie zmiany na mapie VE trzeba zrobic ale przeciez jest jakis wlasciwy czas wtrysku do tego silnika..moze wiecie
  13. > Zamieszałem tytułem? > Chodzi mi o to, jakie mogą być różnice w EGT w zależności od tego jak precyzyjnie umieścimy czujnik > w kolektorze - a dokładnie jak głęboko go wsuniemy. > Czy ktoś może ma jakieś obserwacje jak zmienią się wskazania jeśli powiedzmy koniec sondy będzie > 1cm od środka przekroju albo przy samej ściance? > Drugie pytanie. > Czy czujnik może się tak uszkodzić, że "na zimno" pokazuje idealnie a "wyżej" przekłamuje > (dokładnie zaniża)??? Wszystko zalezy od termopary,jedna na samym koniuszku ci dobrze zmierzy inna musi miec z 1 cm wysunięcia,kiedys bawiłem sie palnikiem i termoparą to zauwazyłem ze jak strumien ognia kierowalem na sam koniec sondy czyli na jakis milimetr dwa robila sie czerwona ale wskazuwka slabo sie podniosla ,jak podwyzszylem o pol centymetra strumien wskazówka zaczela normalnie działać. Jeśli masz termopare z dolnej polki czyli te autogauge ,i podrobki apexi greedy itp. to lepiej nie wystawiaj jej ponad 5mm , byly przypadki ze sie upalila tak ze wpadla to turbiny. Zresztą gdzies czytalem ze wogole najlepiej tak wkladac termopare 5-10mm nie wiecej U siebbie mialem najpierw wlozone starą szkołą czyli sonda konczyla sie na srodku przekroju kolektora,potem ją cofnołem sporo zeby wystawała z 5mm i nie zauwazylem zmiany w pracy wskazówki. Jeli chodzi o przeklamywania to kiedys dzwonilem do firmy która produkuje termopary i odbyłem rozmowe z Panem który wydawalo sie dosc dobrze sie na nich zna twierdził ze ciezko zeby termopara na dolnych pokazywala dobrze a potem przeklamywała ,mieli duzo przypadkow zecalkiem padla ale takiego przypadku nie mieli.
  14. próboj tak jak ci mówili wyzej restrykcje 1mm , ja mam 1.5mm i jest niby dobrze. Korzystajac z okazji zapytam wlasnie odnosnie oleju do uturbionych jaki lac najlepiej ? znalazlem na jednej stronce ze do uno turbo polecają 5w40 a silnik jest prawie taki sam, silnik oczywiscie po wymianie wszystkich uszczelniaczy pierscieni itp.kwestia jaki olej jest kompromisem miedzy silnikiem a turbiną ,dla turbiny chyba lepiej 5w a silnik wolalby pewnie 10w chodzi oczywiscie o silnik z tematu czyli 1.2 8vT ??
  15. tutaj od 3 strony 71 postu masz podobny problem http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2182487-60.html problem mozesz miec mechaniczny np. wytarte krzywki przez co masz tez takie podcisnienie w kolektorze.U siebie wymienilem wszystko i dalej nierowno chodzil jak u ciebie odlaczenie sondy tylko pomagalo lecz auto wtedy wiecej palilo. Ostatecznie problem zostal rozwiazany ecumasterem zauwazylem ze jak za duzo podlalem mu w komórkach jałowych to znowu zaczynal nierowno chodzic jak znowu za ubogo to tez musialem znalesc odpowiednia mieszanke zeby rowno zaczol chodzić na jalowym niepamietam ile to bylo afr lecz napewno cos okolo stechiometrycznej
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.