Skocz do zawartości

ganuch

użytkownik
  • Liczba zawartości

    64
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Profile Information

  • Płeć
    Male
  • Lokalizacja
    Ełk/Warszawa
  • Samochód
    Chevrolet Evanda

ganuch's Achievements

nauka jazdy

nauka jazdy (7/20)

0

Reputacja

  1. a dziękować z tego wszystkiego nie zauważyłem tego posta, to już przynajmniej wiem co mam do wymiany
  2. Witam, jakiś czas temu zgodnie z waszymi zaleceniami przejrzałem cały układ, sprawdziłem wszystkie złącza, przeczyściłem je i błąd przez dłuższy czas się nie pojawiał. Pojechałem na wakacje i robiąc prawie 1000km błąd wrócił jednak teraz zauważyłem pewną zależność. Kiedy błąd ABS i TCS się świeci to wiadomo nic nie działa z tych systemów ale normalnie można jeździć, kiedy jednak nic się nie świeci przy każdym hamowaniu nawet na idealnie suchej nawierzchni poniżej 5km/h włącza się abs. To trochę niebezpieczne po na te ostatnie 5km/h znacznie wydłuża drogę hamowania tak jakby auto nie chciało juz hamować, co przy parkowaniu jest wkurzające dlatego póki co odłączyłem bezpiecznik abs. Czeka mnie wiec wizyta w warsztacie, jednak w Warszawie nie mam zaprzyjaźnionego mechanika, wiec moje pytanie do was jest takie, czy ktoś się spotkał z czymś podobnym i wie co to moze być, tak na wszelki wypadek aby nie dać się naciągnąć dla mechanika
  3. Dziękuję za wszystkie odpowiedzi i jak tylko na podwórku zrobi sie na tyle ciepło aby można było pogrzebać pod maską bez zamarzających rąk to posprawdzam to co mi podpowiedzieliście. A póki co to zauważyłem, że teraz nawet jak nic się nie świeci to całkowicie nie działa mi TCS, więc moja jazda wygląda tak, że jak świeci się abs i tcs to jest słabo i nic nie działa, a jak nic sie nie świeci to chociaż abs sprawne mi zostaje.
  4. No właśnie też to podejrzewałem, bo na tym jednym pierścieniu z tego co wiem jest czujnik abs i tcs, wiec może któryś jest padnięty albo dostała się tam wilgoć, tylko jeśli to jest to to jak sprawdzić który pierścień nawalił, skoro błąd zapala się raz na kilka kilometrów i po pewnym czasie gaśnie.
  5. Od pewnego czasu mam problem w Evandzie z powodu tych dwóch kontrolek które zapalają się jednocześnie co pewien czas. Gdy świecą nie działa mi ani tcs ani abs, a gdy nic się nie świeci wszystko działa. Jedyna zmiana jaką zauważyłem to to, że nawet gdy nic się nie świeci nie mogę wyłączyć tcs. Co gorsza próbowałem u specjalisty podłączyć się do komputera ale gdy zajechałem to nic się nie świeciło, a komputer nic nie pokazał, a jakieś 30km później kontrolki znów się zapaliły ale tylko na jakiś czas i tak w kółko....a elm które mam wykrywa tylko błędy z silnika. Czy ktoś z was może się z tym spotkał, wie gdzie może leżeć przyczyna gdy te dwie kontrolki zapalają się jednocześnie, bo to trochę jest irytujące czekać aż się zapalą te kontrolki i jechać z nadzieją do warsztatu, ze nic nie zgaśnie. Na pewno nie jest to żadne bezpiecznik, bo jak takowy by sie przepalił to kontrolki by się świeciły nieprzerwanie. Wygląda to na jakiś przetarty przewód, tylko pytanie do was, czy jest gdzieś w Evandzie głupio umieszczony przewód od tych systemów który łatwo może ulec uszkodzeniu, a może w ogóle gdzie indziej szukać przyczyny. Z góry dziękuje za każdą odpowiedz która choć trochę nakieruje mnie na problem i przy okazji szczęśliwego nowego roku i oby jak najmniej w nowym roku awarii naszych chevroletów
  6. U mnie też przy tych biegach choć to bardzo rzadko. Najczęściej mam szarpnięcie przy odejmowaniu pedału gazu
  7. To jak byś się podjął tego wyzwania i przyniosło by to jakieś skutki to pochwal się tym a sam chętnie tez to zrobię. Rozmawiałem też z innym użytkownikiem Evki i ma to samo i coś mi się wydaje, że to tak ma być. Poza tym nie wiem jak jest w twojej Evke ale u mnie szarpie czasem ale tylko na niskich obrotach, gdy utrzymuje obroty powyżej 3000 każde dodaje czy ujęcie gazu odbywa się łagodnie :/
  8. Nie bo czy klimę mam włączoną czy nie czy na benzynie czy lpg czasem sobie szarpnie jak reksio szynkę :D i tyle, chyba muszę po prostu przymykać na to oko
  9. Spróbuje bo tylko to mi zostało. Wczoraj auto było na przeglądzie u kolegi i pomiar spalin czy nawet komputer mi podczepił i wszystkie parametry idealne bo mocno dbam o auto, powiedział, ze rzadko widzi na przeglądach auto 10letnie w takim stanie. Ja wiem, ze to tylko pierdoła, bo auto normalnie jeździ, przyspiesza, hamuje, jest w miarę ciche do tych 120km/h, czy jadąc ekonomicznie da rady zmieścić się w 10l/100km, ale ja lubię auto mięć w idealnej kondycji a taka czasem nierówna praca, choć obroty mi nie falują w ogóle lub szarpnięcie przy dodawaniu czy odejmowaniu gazu doprowadzają mnie do furii, a poza przepustnicą i silnikiem korkowym to już wszystko co można było sprawdziłem, co według przebiegu trzeba było wymienić wymieniłem i nic, moja auto ma chyba taką przypadłość i musze się z tym pogodzić
  10. Evandy chyba tylko z jednym silnikiem wychodziły, dwulitrową jednostką o mocy 96kW
  11. Od już dłuższego czasu coraz bardziej irytuje mnie nierówna praca silnika na biegu jałowym. Raz przyspiesza pracę a raz zwalnia ale na sekundę, ze nawet obroty nie zmieniają swojej wartości, ale słychać, że do równej pracy trochę mojej Evce brakuje. Poza tym dodając czy odejmując gaz w czasie jazdy auto czasem szarpnie. Świece czy kable wysokiego napięcia czy inne rzeczy wymieniane regularnie zgodnie z harmonogramem wymian z instrukcji. W poprzednim aucie podobne objawy ustępowały po regulacji zaworów. Zaglądając jednak pod maskę Evandy widać wszechobecne znaczki GM a z tego co mi wiadomo ten koncern przynajmniej w oplach od dawna stosuje technologie nie wymagającą regulacji zaworów. I dlatego mam takie pytanie czy Evanda wymaga regulacji zaworów a jeśli tak, to jaki powinien być ustawiony luz. Pozdrawiam
  12. Witam, miałem to samo i też mam Evke z lpg ale to nic nie ma z tym wspólnego. Po prostu padł Ci czujnik położenia wałka rozrządu. Wszystkie Evki w moim mieście (Ełk) miały już awarię tego czujnika za sobą, ale przy różnych przebiegach, więc jakiego powiązania co do awarii i przebiegu tu nie ma, jedyne co jest pewne, to, że prędzej czy później czujnik ten zaliczy zgona I nie radzę popełniać tego błędu co ja czyli kupować zamiennik, bo pochodził mniej niż miesiąc i błąd powrócił, a jak później mi powiedzieli w serwisie i jak rozmawiałem z innymi użytkownikami Evki, raczej silnik ten zamienników z elektroniki nie akceptuje i to raczej było oczywiste, że czujnik mi ten szybko padnie. Jedyne wyjście to kupno oryginalnego. Ja zapłaciłem za czujnik z wymianą w serwisie około 600zł ale mam dwa lata gwarancji, a jak do tej pory jeżdżę rok i około 12000km i jak na razie jest idealnie Więc nie radzę kombinować tylko jak najszybciej do serwisu i załatwić to szybko i porządnie, wbrew pozorom wyjdzie znacznie taniej niż zabawy z zamiennikami
  13. Ostatnio na trasie 280km trasa i 40km miasto udało mi się osiągnąć spalanie na poziomie 9.7l/100km lpg, ale wymagało to mega ostrożnej jazdy z prędkościami na poziomie 85-90km/h a klima była obecna tak na poziomie 1/6 całej tej trasy, więc spalania niby już ok, ale wymaga to dużego skupienia z zakresu eko jazdy a i tak poniżej 9 nawet bez klimy i bez miasta raczej nie zejdę :/ Jesli chodzi o wymianę kalbi, świec, filtrów itp, to wszystko robione na czas przy użyciu dobrych cześci jak i regulacja gazu regularnie robiona, więc tu problemu nie ma, a gaz staram sie tankować na różnych stacjach, ale czy tankuje na BP czy Orlenie czy na Auchanie to wyniki sa identyczne
  14. No własnie ja też mam co do spalania mojej Evki pewne podejrzenia. Przez pierwsze 8 miesięcy użytkowania jeżdziłem tym autem na trybie awaryjnym bo miałem problem z czujnikiem położenia wałka rozrządu, ze względu na całkowity brak czasu i kasy naprawa musiała poczekać, ale wtedy spalania było identyczne, choc w trybie awaryjnym spalanie nieco tam wzrasta. Zastanawiam się, czy to wogóle możliwe, że przez to, że tak długo jeżdziłem na tym trybie awaryjnym coś mi się przestawiło lub naprawa w serwisie była średniej jakości, bo czy jeżdzę teraz teoretycznie w pełni sprawnym autem czy wtedy na check engine spalanie jest prawie identyczne :/
  15. Witam, mam takie dziwne pytanie, ale ila wasze Evandy palą średnio w trasie? Chodzi mi bardziej o lpg, bo mi benzyny średnio wychodzi około 7-5l-8,5l/100km ale jeśli chodzi o gaz to wartości sięgają juz 12l/100km. Wydaje mi się, ze te wartości, jak na manualną skrzynię biegów, silnik 2.0 i 130km to trochę dużo, tym bardziej, ze raczej jeżdzę spokojnie a klimę włączam rzadko i tylko na chwilę. Mechanicznie jest wszystko sprawne a komputer błędów nie pokazuje. Być może wasze Evandy też tyle palą, bo w serwisie powiedzieli mi, ze to normalne wyniki. Czy wasze wyniki na gazie czy benzynie są podobne, a jeśli mniejsze, to co powinienem sprawdzić co mogło by się przyczynić do zwiększonego spalania. Pytam się głównie dlatego, ze przeglądając czasem fora inne widze jak wszędzie piszą, ze innym Evandy palą po 7 litrów benzyny w trasie góra i moze 9-10 gazu :/
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.