Skocz do zawartości

george2m

nowicjusz
  • Liczba zawartości

    6
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Profile Information

  • Lokalizacja
    Białystok

george2m's Achievements

leniwy rowerzysta

leniwy rowerzysta (2/20)

0

Reputacja

  1. Kilka refleksji dotyczących wymiany sprzęgła. 1. Wymiana jest możliwa bez wyciągania całego silnika. W moim przypadku nastąpił demontaż akumulatora wraz z obudową, obudowy filtra powietrza, zbiorniczka płynu selespeed, termostatu, pompy selespeed (odkręcenie od mocowania na skrzyni), półosi, wydechu, sanek, rozrusznika. Konieczne było także "skosowanie" silnika. Następnym razem będę raczej wyciągał cały zestaw napędowy - uważam, że będzie to prostsza operacja. 2. Ślizganie się sprzęgła w moim przypadku było spowodowane uszkodzeniem tarczy dociskowej - kilka sprężyn było dziwnie odkształconych. 3. Zamontowano - komplet sprzęgło + docisk VALEO 826254, wysprzęglik VALEO 810000 4. Po wymianie skrzynia biegów oraz selespeed otrzymują nowe płyny. 5. Po zmontowaniu całości należy wykonać odpowietrzanie oraz procedurę EOL 6. Bezpośrednio po wymianie skrzynia jest szarpiąca co zmienia się stopniowo wraz z kolejnymi kalkulacjami indexu zużycia sprzęgła. W moim przypadku Clutch degradation index bezpośrednio po wymianie miał wartość ok 12400. Obecnie, po kilkunastu kalkulacjach oraz po 1 tygodniu używania auta ma wartość 7200. Pomimo nieprawidłowych wartości Clutch engaged position (14,534 mm) oraz PIS closed position (8,268 mm) skrzynia działa płynnie. Ruszanie poniżej 1000 obr/s, zmiany biegów płynne. Brak wrażenia zwiększania prędkości obrotowej przy zmianie biegów. Osobom, które planują podobną operację proponuję: - używać wyłącznie zestawów VALEO - wyciągnąć cały zestaw napędowy - wyczyścić zbiorniczek płynu selespeed. - zalać nowy płyn selespeed oraz olej do skrzyni - pomęczyć się z kalkulacją indexu sprzęgła w FES albo uzbroić się w cerpliwość - jeździć delikatnie przez kilka dni po wymianie sprzęgła Koszty operacji w moim przypadku: sprzęgło + wysprzęglik - 1340 pln, płyny - 140 pln, wymiana - 600 pln.
  2. > Sorry za OT, ale mam drobne pytanko: ile Cię kosztował wysprzęglik? Ja za swoj wysprzeglik odżałowałem 810 pln. VALEO do aut produkowanych przed 2004.
  3. > Ta procedura opisana wyżej jest ok i na pewno idzie zdemontować skrzyni zgodnie z jej opisem, lecz > ja za pierwszym razem nie nie demontowałem nic ze skrzyni, czyli cały osprzęt selespeed nie > ruszałem tak samo jak nie ruszałem ani sanek ani wydechu, dodatkowe utrudnienie jakie miałem > to była instalacja gazowa i multum kabli, ale dać się dało. A drugi raz jak demontowałem to > odkręciłem tylko pompę z selespeed bo jednak trochę przeszkadza, po jej demontażu jest > łatwiej. Super, że odpowiedziałeś. Też będą próbował wyciągnąć skrzynię bez demontażu selespeeda, ...jeśli trzeba będzie zdemontować pompę to ok - nie jest to wielkim problemem. Mam już sprzęgło i wysprzęglik ..zastanawiam się, czy wysprzęglik trzeba zalać tutelą cs po zamontowaniu czy liczyć na to, że procedura odpowietrzania w FES zadziała pozytywnie...
  4. Poniżej tłumaczenie procedury wymiany sprzęgła, którą znalazłem w necie. Co o niej myślicie ? Czy Waszym zdaniem kompletna ? Liczę na komentarze/uwagi doświadczonych w temacie Kolegów ... WYMAGANE NARZĘDZIA. Narzędzie do centrowania tarcz sprzęgła. Klucz - nasadka 36mm FES/MES + kabel Narzędzie do rozłączania przegubów kulowych Butelka oleju selecpeed (tutala cs) 2 l oleju do skrzyni biegów. Zestaw sprzęgła (tarcza + docisk) Łożysko wyciskowe (wysprzęglik) Koło zamachowe (opcjonalnie) WYMONTOWANIE: 1. Wjedź na rampę 2. Usuń przewód powietrza 3. Odłącz pompę selespeed 4. Podłącz latpopa do skrzyni biegów i wykonaj procedurę obniżenia ciśnienia. Sprawdź czy ciśnienie w układzie selespeed pozwala na demontaż. 5. Usuń akumulator. 6. Usuń obudowę akumulatora. 7. Poluzuj nakrętkę lewej półosi (36 mm) mając koła ciągle na rampie. 8. Usuń sekcję wydechu pod silnikiem pomiędzy dwoma kołnierzami (?) 9. Zamontuj osłonę wydechu, którą musiałeś zdemontować aby usunąć wydech. 10. Unieś samochód i podłóż podpórki pod szynami, tuż przed sankami. 11. Zdemontuj przednie koła i odłącz dolne wahacze, drążki kierownicze oraz stabilizator z amortyzatorów. 12. Usuń mocowanie przekładni kierowniczej z sanek. 13. Podłóż podnośnik pod sanki i usuń 4 śruby mocujące i zdemontuj sanki. 14. Usuń czujnik położenia wału oraz rozrusznik. 15. Usuń termostat oraz obudowę filtru powietrza. 16. Teraz użyj procedur z elearn aby usunąć selespeed (aktywator oraz wybierak). 17. Użyj podnośnika aby podeprzeć silnik podczas usuwania mocowań skrzyni. 18. Zamontuj sprzęgło przy użyciu narzędzia do centrowania. MONTAŻ: 19. Zamontuj wszystkie elementy w kolejności odwrotnej. 20. Miej gotowy laptop kiedy akumulator zostanie podłączony. 21. Włącz zapłon i podłącz się przy pomocy MES-a do skrzyni biegów. 22. Uruchom procedurę odpowietrzania postępując zgodnie z instrukcjami na ekranie 23. Uruchom procedurę rekalibracji robota. Skrzynia będzie przez kilka minut hałasować i może zakończyć się błędem. Nie panikuj i idź do następnego kroku. 24. Odłącz laptopa od skrzyni. 25. Wyłącz zapłon 26. Włącz zapłon. 27. Podłącz się do skrzyni biegów i wykasuj wszystkie błędy. 28. Przełącz skrzynię w Manual i zmieniaj biegi. 29. Wszytko działa! 30. Uruchom silnik i sprawdź auto. 31. Świętuj z whiskey. Skrzynia będzie trochę szarpała przez kilka pierwszych kilometrów dopóki komputer odkryje, że tarcza została wymieniona. UWAGI: Usuń zbiornik slelespeed i dobrze go wyczyść. W zbiorniku jest przewężenie które gromadzi bród. Oczyść ostrożnie bezpyłową szmatką na patyczku. Jeśli demontujesz koło zamachowe to śruby są bardzo mocno dokręcone. Włóż kilka długich śrub (8 mm) w otwory w tarczy i zablokuj tarczę używając drewnianych klocków (100mmx50mm). Gdy odpakowujesz wysprzęglik upewnij się, że mały plastikowy kapsel, który znajduje się na zewnątrz został usunięty. Bądź bardzo dokładny przy oznaczeniu wszystkich rozłączanych wiązek i przewodów abyś wiedział jak je z powrotem połączyć. Większość elektrycznych połączeń jest oczywistych ale hydrauliczne przewody muszą być jednoznacznie oznaczone aby podłączyć je w te same miejsca Włóż bezpyłową szmatkę w otwór powstały po usunięciu wybieraka aby go zabezpieczyć.
  5. > Nie wiem czy z babatha uda się wytargać skrzynie samą, miejsca jest jednak trochę mniej. Mam jakis angielski opis z którego wynika ze można sama skrzynie wyjąć jednak trzeba zdemontować wcześniej selespeed-a. Szukam kogoś kto ma jakieś z tym doświadczenia... bo opinie w sieci są jak widać rózne.
  6. > ...... > Sprzęgło do wymiany i chyba tyle w tym temacie. > p.s. > jak rozłączysz baterie masz duże szanse na stracenie wszystkich biegów. > Wysprzęglik przy zużytym sprzęgle wychodzi poza zakres swojej pracy i po odłączeniu traci swoje > dane (mapę pracy) i posprzątane. > Babart na linę lub lawetę Może ktoś dysponuje procedurą demontażu skrzyni w abarcie. Sprzęgło mi się ślizga (objawy jak podane powyzej). Szukam hintów do operacji wymiany sprzęgła i wysprzęglika.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.