Skocz do zawartości

Atr3ju

użytkownik
  • Zawartość

    94
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

8 Normalny

O Atr3ju

  • Tytuł
    nauka jazdy

Profile Information

  • Lokalizacja
    Pyskowice
  • Zainteresowania
    Playstation 1, 2 i 3 Retro
  • Samochód
    Fiat Punto 2

Ostatnie wizyty

288 wyświetleń profilu
  1. Atr3ju

    stracony prawy boczny kierunkowskaz

    Też mi wyleciał ten klosz. Patrzyłem na alledrogo i ludzie wołają za cały element ze 25 - 30 zł + wysyłka. Dobrze że są jeszcze szroty i tam będę musiał się udać. Tylko moja żarówka jest pomarańczowa więc klosz jest biały. U Ciebie jest biała żarówka i żółty klosz czy jak ?
  2. Atr3ju

    Sonda Lambda i niepoprawna oporność

    Jak narazie auto sprawuje się dobrze spalanie jakoś 190km na 11 litrów (50 zł zawsze tyle tankuje, 4,5 zł litr więc wychodzi 11 litrów) więc to jakieś 6,0 - 6,5 litra na 100km, świece oczywiście sprawdzę za jakiś czas, przepustnice nie wiem jak wyczyścić bo umiem tylko rozkręcić ten element na którym jest przepustnica a głębiej to nie wiem czy tam brudno czy jak, a samą przepustnice musiałem odkręcić aby wyczyścić krokowca. Filter powietrza był bardzo stary i już jest oczywiście nowy, wymyłem oczywiście nawet całą obudowę od filtra od środka jak i rurę dolotową do niego. A nagar utworzył się na 2 sondzie, na tej za katem. Teraz owa sonda jest jako 1 przed katem a w miejsce 2 jest ta która była poprzednio jako 1 przed katem. Jak narazie błąd P0420 nie wyskakuje a przejechałem ostatnio 100 km po zmianie sond. Może to być za mało także jeszcze muszę przejechać jakieś następne 100 aby zobaczyć czy się pokaże.
  3. Atr3ju

    hamulce piszczą

    Spróbuj pod osłonę (gume) cylinderka nałożyć troszkę pasty ATE (do kupienia w sklepie motoryzacyjnym), cylinderek wcisnąć, znów go wysunąć pedałem i tak operacje powtórzyć ze 4 razy tak aby cylinderek dał się wepchnąć ręcami. Pasta tania a po tym bardzo ładnie cylinderek chodzi.
  4. Atr3ju

    Sonda Lambda i niepoprawna oporność

    Ktoś (nie mechanik a raczej kumaty i umiący robić przy aucie sam) powiedział mi że ten nagar w niczym nie przeszkadzał sondzie tzn. że nie ma wpływu na to jak sonda połyka swoje próbki i jak je analizuje bo główny otwór sondy jest ok. Ja się nie znam ale dziś przejechałem się rundkę i auto już nie łapie takiej dziury po wciśnięciu gazu a idzie od samego początku. Jak jeździłem tak że była ta dziura po wciśnięciu gazu to wskazówka paliwa spadała w strasznym tempie. Teraz muszę jeszcze przejechać jakieś 200 km i stwierdzić co się zmieniło.
  5. Atr3ju

    Sonda Lambda i niepoprawna oporność

    Takie same czyli 0,1 V - 0,9 V
  6. Atr3ju

    Sonda Lambda i niepoprawna oporność

    Udało się odkręcić obydwie sondy, zamieniłem je miejscami. Ta za katalizatorem wygląda tak, ma jakiś nagar z tego co widać. A tu sonda przed katalizatorem. Teraz po zmianie na mierniku pokazują takie same wartości nawet gdy już silnik osiągnie 60 stopni.
  7. Atr3ju

    Sonda Lambda i niepoprawna oporność

    Dziś zmierzyłem jakie napięcie przechodzi przez sonde, ta przed katalizatorem na ciepłym silniku pokazuje poprawnie czyli od 0,1 V do 0,9 V natomiast ta za katalizatorem pokazuje 0,2 V do 0,5 V. Czy można sądzić że sonda jest zepsuta ? Rozumiem że katalizator może być przytkany i jest powodem że sonda takie wskazania pokazuje ale jeśli wymienię na nową i będzie pokazywać poprawnie to wtedy katalizator można sądzić że będzie czysty. Czy sondę mam dobrać według jakiś numerów ? Słyszałem że uniwersalne sondy mają się różnie i należy kupić właśnie dedykowane pod ten model auta.
  8. Jestem kiepski w obsługiwaniu się multimetrem ale to akurat nie jest trudne. Po wielu filmikach na jutube widzę że sonda lambda aby sprawdzić jej oporność należy przyłożyć wtyki do pinów z białych kabli a na multimetrze ustawić 200 Ohm. Mam dwie sondy i sprawdziłem obydwie tak samo i obydwie wskazują 11 Ohm a z tego co widzę powinno być gdzieś w przedziale 4 - 5 Ohm. Czy moje sondy już wymagają wymiany czy powoli kończy się ich żywot ? Dodam też że wyskakuje mi błąd związany z pierwszym bankiem sondy (lub katalizatorem) czyli P0420.
  9. Atr3ju

    Zakup punto II - na co zwrócić uwagę

    Po zakupie punciaka w tym tygodniu przejechałem nim 250 km i już zapaliła się kontrolka wtrysków. Jak narazie odłączyłem klemy z akumulatora na 1 godzine i kontrolka nadal się świeci. Nie zauważyłem kiedy się to zaświeciło, może w trakcie jazdy, może przy uruchamianiu silnika. W między czasie zrobiłem tylko jedną rzecz, mianowicie starałem się wyczyścić miejsce w nadkolu prawy tam gdzie jest pompa ponieważ było tam mase ziemi zeschniętej (brak nadkoli) a po uruchomieniu i przejechaniu kilka set metrów dopiero zauważyłem kontrolke (słoneczny dzień więc kontrolki nie są ta wyraźne). Zauważyłem też że auto np. na 2 biegu przy dojeżdżaniu do czerwonego światła zaczyna się dusić ale tak przy 20 - 30 km więc nie wiem czy to reguła czy jakiś objaw. Ten objaw był zauważalny przez pokazaniem się kontrolki. Za to własnie uwielbiałem swoje Uno, psuć się psuło ale usterek z silnikiem, układem zapłonowym czy innym nie miałem nigdy.
  10. Atr3ju

    Zakup punto II - na co zwrócić uwagę

    Jestem po oględzinach samochodu, auto ma 15 lat, wersja 1.2 8V ta najsłabsza i najuboższa czyli 60 KM, brak elektrycznych szyb, klimy, city, 3 drzwiowy. Sprzedający jest kobietą i na pytania techniczne mało co uzyskałem odpowiedz także musze się poradzić tutaj. Jesli chodzi o rozrząd to dziś czytając troszke o tym i tak jak napisał @caliber2001 wersja 1.2 8V jest bezkolizyjna ale tylko do końca roku 2005, gdzie po 2005 weszły zmiany tj. korek oleju do silnika jest już zakręcany, zamykany na kluczyk ?! a przed 2005 korek jest na gumową uszczelkę. Doczytałem również że mimo iż jest bezkolizyjny to może pasek się urwać, więc tak czy siak należy mieć na uwadze stan paska. Zgadza się to co doczytałem dziś w necie ? Jak wygląda teraz sytuacja z OC ? (ostatnio kupiłem samochód 7 lat temu) Po zakupie należy w przeciągu 30 dni zrobić rekalkulację OC ? Czy normalnie można na OC poprzedniego właściciela jeździć powyżej 30 dni ? Jeszcze jedno, właścicielka mówiła o wymianie miski olejowej. Jaki mógł być powód wymiany ? Nie umiała mi stwierdzić dlaczego była zmuszona wymienić lub stwierdziła że przeciekała na uszczelce ?! Nie zaglądałem pod spód silnika ale można w jakiś sposób uszkodzić miskę olejową w jeździe miejskiej ? Jeszcze tylko pytanie o wersje 3D, jest krótsza od 5D ? Progi jak i całe auto jest krótsze od wersji 5D ?
  11. Atr3ju

    Zakup punto II - na co zwrócić uwagę

    A jak to wygląda z wersjami własnie ? Jeśli można to prosiłbym od tej najuboższej wersji w zwyż opisać. Jak narazie to kojarzę dwie wersje chyba SX, FL i 60, jak mogę rozpoznać że to wersja 60 ?, ludzie piszą po aukcjach że zrobili już rozrząd więc jak silniki 60 są bezkolizyjne ? znalazłem też wersje 44 km, która wersja posiada ABS a która klime ? Zauważyłem też że są wersje z obrotomierzem i temp. silnika jak i te ubogie które nie mają nawet obrotomierza czy temp. Sam przez 7 lat w Fiacie Uno nie miałem prędkościomierza jak i temp. ale to nie jest problem aby w nowym aucie również tego nie było tylko ciekawi mnie co mają właśnie te wersje z obrotomierzem i temp. ? (są to wersje bez City ?) Ogólnie autkiem nie będę dużo jeździć ponieważ do pracy mam 10 minut rowerem więc tutaj raczej celuje w wersje 1.2 bez ABS czy klimy, dla mnie wystarczy. Czasami zdarza mi się jechać do rodziny 25 km a czasami do marketów 30 km więc w miesiącu robię nawet nie 500 km.
  12. Po 7 latach z Fiatem Uno jego wiek dobiega do pełnoletności i niestety brak podłogi, progów i kilka usterek powoduje że musze coś wybrać a chce właśnie punto II. Chciałbym abyście mi napisali na co zwrócić uwage przy zakupie mam na myśli sprawy techniczne bo blacharka to rzecz widoczna, chciałbym wiedzieć czy te silniki 1.2 benzyna są okej, czy rozrząd może być wymieniany przez właściciela przy 120 tyś km. Autko chce bez klimatyzacji aby uniknąć kolejnych zbędnych rzeczy do ewentualnej naprawy, wymiany czy odgrzybiania, napełniania. Nie wiem jak wygląda to cale City, czy to jest awaryjne ? O co pytać szczególnie sprzedającego ?
  13. Atr3ju

    Kupno nowego auta a złomowanie obecnego

    To znaczy że na złomie mogą mi powiedzieć "Nie dziekujemy" ? To jaki jest koniec takiego auta jak na większości złomowcach mi nie przyjmą auta ? Co mam z nim zrobić jak nikt nie przyjmie go ? Przecież musi być jakaś możliwość utylizacji.
  14. Witam Jestem w trakcie szukania auta bo moje obecne 17 letnie za rok już będzie mieć tyle usterek że trzeba kupić coś innego ale do rzeczy, nie mam nikogo kto by mi mógł dowieść auto ze znajomych czy rodziny więc chyba będę musiał najpierw kupić drugie auto, dojechać na miejsce (w obrębie komunikacji miejskiej) i odjechać z nowym autem do domu a starsze zostawić na parkingu i w któryś dzieć dojechać autobusem i dojechać nim pod dom. Następny problem to jak to wygląda ze złomowaniem, dostąnę pewnie jakiś kwitek i z tym trzeba wyrejestrować auto w urzędzie miasta a później szybko u ubezpieczyciela OC tak ? Nie złomowałem nigdy wcześniej auta i nie wiem ile dostanę za takie auto, czy to od silnika jest czy od wagi ? A może najpierw zezłomować obecne auto i po wszystkich sprawach papierkowych zaczać szukać dopiero auta ? Jak to najlepiej ugryźć ?
  15. Auto nie uruchamiane miesiąc przez mrozy w styczniu, aku był w piwnicy, teraz po podłączeniu nie widze reakcji aby wiatrak chciał kręcić. Bezpiecznik jest dobry, nie wiem czy to nie powód że mam inny bezpiecznik niż powinien (może jest za mocny 25 A). Nie jestem specem od elektryki ale z tego co rozumiem to jak wypne wtyczke od wiatraka i podepnę dwa kable do - i + od aku to powinien zakręcić tak ? a jeśli zakręci wiatrak to prawdopodobnie czujnik ? to ten na dole chłodnicy ?
×

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.