Skocz do zawartości

arturdebski

użytkownik
  • Liczba zawartości

    12
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Profile Information

  • Samochód
    Seicento VAN

arturdebski's Achievements

leniwy rowerzysta

leniwy rowerzysta (2/20)

0

Reputacja

  1. Ok, pasuje, tylko to co pokazałeś w aukcji to adapter z czujnikiem, musiałbym znaleźć taki adapter który pasowałby do czujnika sprzedawanego ze wskaźnikiem. ma to jakiś sens - ciekawe czy będzie taki adapter. A tu wskaźnik: http://allegro.pl/wskaznik-temperatury-wody-vdo-classic-auto-gauge-i6033702584.html Pozdrawiam. -- Artur Dębski http://blogit.one.pl
  2. hmm....jakoś trudno mi sobie wyobrazić trójnik w wężu nawet 18mm z wkręconym czujnikiem... Ten czujnik jak widać ma może ze 30mm z gwintem (nie patrząc już na opis aukcji ale na sama fotkę z zegarem i czujnikiem) Pozdrawiam. -- Artur Dębski http://blogit.one.pl
  3. Hmm ale jak to? - wkręciłeś adapter w głowice żeby w adapter wkręcić czujnik? miałeś jakiś gotowy otwór pod ten adapter? a jeśli nie miałeś to robiłeś otwór? a jeśli robiłeś to czemu nie od razu pod czujnik? a jeśli robiłeś to jak wybrałeś miejsce na zrobienie otworu? bo trzeba uważać żeby za otworem głębokość była odpowiednia na wkręcenie czegokolwiek. Podobno w SPI prostsza sprawa z instalacją czujnika. Ja mam niestety MPI. Pozdrawiam. -- Artur Dębski http://blogit.one.pl
  4. Sugerujesz że nie niema gdzie wkręcić tego czujnika od Doblo bo NIE MOGĘ/NIE POWINIENEM wykręcać oryginalnego? Jakie mogą być tego skutki? A co z rozpięciem układu chłodzenia i wstawieniem czujnika jak to proponuje kolega rusala - przed nagrzewnicą? np. przy pomocy takiego trójnika: np. taki wskaźnik z czujnikiem: Patrząc na te rurki od nagrzewnicy - jeśli to dobre miejsce - to ten trójnik chyba za duża średnicę ma. Czy jest szansa w MPI na instalację takiego trójnika aby zamontować czujnik? Jeśli tak to gdzie dokładnie można ten trójnik wstawić?
  5. A gdybym nie chciał wstawiać trójnika bo konieczne jest rozpinanie układu tylko wymienić czujnik na ten z Ducato nr 4824207 i podłączyć wskaźnik zegarowy do tego czujnika oraz kontrolkę przegrzania również do tego czujnika to chyba nic niedobrego się nie stanie? Piszesz o trójniku żeby wpiąć przez nagrzewnicę - które to będzie miejsce? - mógłbyś wskazać na przykładzie jakiejś komory silnika MPI z google? np.: lub
  6. Cześć wszystkim! Jeśli ktoś przerabiał temat instalacji dodatkowego wskazówkowego wskaźnika temperatury do Seicento 1.1 MPI polećcie mi proszę jak "bezboleśnie" i najtaniej przejść przez temat? Ostatnio żonie grzał się w korku prawdopodobnie przez uszkodzony wentylator (temat jeszcze nie rozwiązany) i pomyślałem że przyda się dodatkowy wskazówkowy wskaźnik oprócz pojedynczej czerwonej kontrolki przegrzania na desce. Chodzi mi głównie o: - wybór modelu wskaźnika najlepiej pasującego do Seicento 1.1 MPI i miejsce jego montażu - wybór czujnika temperatury - oraz miejsce i sposób montażu czujnika. Słyszałem o czujniku od Fiata Ducato o numerze 4824207 który posiada dwa wyjścia: liniowe podłączane do wskaźnika i standardowe - podłączane do wskaźnika przegrzania - czujnik ten podobno można zamontować zamiast oryginalnego czujnika Seicento - pytanie tylko: który wskaźnik wskazówkowy dobrze współpracuje z tym czujnikiem (nie przekłamuje temperatury). Jeśli macie jakieś lepsze pomysły które zrealizowaliście - proszę o sugestie Mile widziane linki do produktów i rozwiązań i fotki waszych zamontowanych wskaźników Dziękuję z góry Pozdrawiam. -- Artur Dębski http://blogit.one.pl
  7. Dziękuję wszystkim za sugestie Ostatecznie wyszło tak: Oryginalna śruba od felg stalowych miała długość roboczej części 27mm - Ze stalowej felgi wystawała 22mm co dawało z tyłu samochodu 8 obrotów przy wkręcaniu - Z aluminiowej wystawała 17,5mm co dawało z tyłu samochodu 3 obroty przy wkręcaniu (za mało) z tyłu samochodu gwint w piaście zaczyna się na głębokości 11mm od powierzchni piasty Wyliczenie o ile ma być dłuższa nowa śruba: (ile wystaje ze stalowej felgi 22) - (ile wystaje z aluminiowej 17(już bez połówki milimetra)) = 5mm wyliczenie jaka długość ma mieć nowa śruba: długość części roboczej starej śruby 27mm + o ile ma być dłuższa 5mm = 32mm Najbliższa śruba ma 33mm - kupiłem 16szt pod klucz 17 przy 33mm części roboczej nowej śruby: - przód samochodu - śruby wkręciły się na 10 obrotów = 12,5mm - tył samochodu - śruby wkręciły się na 8 obrotów = 10mm Wszystko zdaje się być ok.
  8. No ok, ale nie brałeś tych śrub do Seicento do felg Speedline 5.50Bx13H2 z pierwszego postu rozpoczynającego wątek? Bo jeśli to miałyby być do Seicento to te 28mm zupełnie by mnie zbiło z tropu i podważyło wszystkie dotychczasowe ustalenia. Mógłbym to wytłumaczyć tylko inna konstrukcją stożka pozwalającą na głębsze wejście śruby w felgę. 28mm (a czasem 27mm) piszą że to są do Seicento do stalowych felg. Pozdrawiam. -- Artur Dębski http://blogit.one.pl
  9. Dzięki - wszystko się zaczyna potwierdzać - wkrótce ściągam ponownie koło ze stalową felgą i robię ponowne wszystkie pomiary przed zamówieniem śrub. (nie jestem pewien długości walcowatej części śruby - wiem tylko ze gwint miał 22mm lecz nie był zrobiony na całej długości walcowatej części śruby) Zmierzę ile ma walcowata cześć śruby i do niej dodam 10mm bo wszyscy sprzedający bazują raczej na długości gwintu=walca niż długości całkowitej z łbem - myślę że będzie ok Pozdrawiam. -- Artur Dębski http://blogit.one.pl
  10. Moje śrubki do stalowych felg są stożkowe. Co do sposobu podawania długości to trochę mnie zmyliło właśnie to ze gwint nie jest na całej długości walcowatej części śruby wiec dla uproszczenia podałem długość całej śruby 42mm Sam gwint o ile dobrze zapamiętałem miał 22mm W sieci o ile dobrze wyczytałem podają długość gwintu 28 - czyli pewnie chodzi o długość całej walcowatej części śruby do miejsca przejścia w stożek Co do pomiarów ile wystają śruby z felgi stalowej i aluminiowej to wyszło mi że jest 1cm różnicy (z aluminiowej wystaje 1cm mniej) co by wskazywało ze śruba do aluminiowej w całości z łbem powinna mieć 52mm (to chyba prostsza metoda od pomiaru ile wystaje ze stalowej i dodanie głębokości otworu aluminiowej felgi) Jednak ta wiedza o prawdopodobnej potrzebnej długości 52mm jest tez myląca bo otwory w piastach w seicento zaczynają się nie od samej powierzchni do której przylega felga lecz parę milimetrów do 1cm głębiej. Do tego sprzedawcy raczej nie podają całkowitej długości tylko długość gwintu. (wiec przy zakupie musze się opierać prawdopodobnie na zmierzonej długości walcowatej części mojej śruby + 1cm) Pewnie ponownie zdejmę jedno koło i wszystko pomierzę jeszcze raz. Stad moje pytanie czy jest jakieś producenckie/wypraktykowane zalecenie długości śrub do tych felg montowanych w Seicento aby uniknąć przeliczania/sumowania/zgadywania Ale dzięki będę szedł chyba tym tropem chyba ze ktoś wyraźnie powie: kup śruby o takiej i takiej długości i będzie ok. Pozdrawiam. -- Artur Dębski http://blogit.one.pl
  11. Witam wszystkich. Może ktoś podpowie mi czy do tych popularnych felg aluminiowych do Seicento potrzeba jakieś inne specjalne śruby czy pasują śruby od standardowych stalowych felg?: Są to felgi aluminiowe Speedline o oznaczeniu: 5.50Bx13H2 Właśnie zakupiłem takie jak na foto i nie wiem czy mogę użyć śrub od stalowych felg. Dodam że nie używam żadnych dystansów do kół, nic nie było przerabiane ani w felgach ani w zawieszeniu. Montował ktoś felgi ze zdjęcia standardowymi śrubami od felg stalowych o długości 42mm? (42mm to zmierzona suwmiarką długość całkowita wraz z łbem)P Przy próbie przykręcenia w/w felgi w/w standardową śrubą o długości 42mm śruba zdaje się bardzo płytko wkręcać (przód: jakieś 7 obrotów klucza, tył: jakieś 3-4 obroty klucza) i nie jestem pewien czy to dopuszczalne i można tak jeździć. Jakimi śrubami (o jakiej długości całkowitej) przykręcaliście w/w felgi? - szukam informacji w Internecie na temat śrub do tych felg ale nie mogę nic konkretnego znaleźć dotyczącego właśnie tego modelu felg do Seicento. Dzięki z góry. Pozdrawiam. -- Artur Dębski http://blogit.one.pl
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.