Jump to content

PermDude

użytkownik
  • Content Count

    22
  • Joined

  • Last visited

  • Time Online

    3h 57m 58s

About PermDude

  • Rank
    nauka jazdy

Profile Information

  • Name
    Artur
  • Lokalizacja
    Łódzkie R-SKO
  • Car
    SC
  • Motorcycle
    Brak!

Recent Profile Visitors

247 profile views
  1. One chyba z tego co pamiętam idą tak samo. Ale nie masz na bank jednego przewodu od rezerwy. W MpI nie ma specjalnego przewodu od rezerwy tylko licznik realizuje ta funkcję przy odpowiedniej rezystancji pływaka.
  2. Klejem dwuskladnikowym to posmaruj w szczelnie i będzie. Nadmiar usuń. Nie wiem czy warto oddawać do naprawy przetwornik tego typu. Ja bym się bez wahania podjął samodzielnej naprawy bo może się okazać że naprawa będzie droższa od przetwornika.
  3. Kupiłem przepustnice z AR156 1.6 16V twin smark. Ogólnie silniki twin smarki są sterowane Boschem M1.5.5 czyli to samo co bravo do 2000r. Bo potem szły już na ME7.3H4 z full elektryczną przepustnicą itd. Nie ma opcji założyć bezpośrednio na kolektor tej "busoli" z AR. Średnica jak i rozstaw jest inny. Co lepsze motylek jest o takiej średnicy jak kolektor 😄 Ale stosując adapter własnoręcznie wykonany da się to zmontować. BTW. AR sterowane m1.5.5 tym samym co bravolot maja przepływkę zamiast mapa w kolektorze. PS. W 1.1 miałem przepustnicę z 1.2 itd. Bo zmieniałem. W końcu założyłem jakąś sporo większą i gaz działał do momentu. To znaczy z miejsca lepiej ruszyć a potem tak jakby już wcale nie było różnicy czy pół gazu czy pełny. Wydaje mi się że bez strojenia i modyfikacji wałków czy coś to nie ma sensu.
  4. Nie wiem. Z ECU dopiero zaczynam coś dlubac. Udało mi się póki co zdjąć Immo z M1.5.5 i to tyle z doświadczenia z ECU Z tym Me7.3H jeszcze nie kombinowałem nic. Mam MPPSa v13 nie wiem czy to podejdzie.
  5. Witam W BBM 1.2 16V na ECU M1.5.5 czyli silnik o numerze: 182B2000 nie ma czujnika położenia wałka rozrządu. W P2 16V o numerze np. 188A5000 mają już w pokrywie ten czujnik. Chciałem zmienić osprzęt z m1.5.5 na nowszy ECU z P2 czyli Bosch ME7.3H4 itd. Tylko pytanie co z tym czujnikiem. Przepustnice, wtryski cały kolektor mam z P2 a słupek z BBM. Czy jest możliwe założenie go gdzieś czy zostaje jedynie wymiana głowicy lub pokrywy? Po schemacie z bravo nie widać czujnika położenia wałka rozrządu, jedynie położenia wału korbowego.
  6. Jak chcesz to tarczę od MPI mogę zeskanować. Bo mam na wierzchu. Może sam stworzysz coś takiego.
  7. Masz może jakiś film jak to szumi na wolnych i np. 3k RPM? Tak mniej więcej żeby usłyszeć.
  8. Witam szanowną grupę. Mam SC po swapie na 1.2 16V z bravolota czyli 82KM z jedną sondą lambdą. Wydech zrobiony amatorsko ówcześnie podczas swapa na bazie wydechu z 1.1 niestety kończy żywot. Jak wiadomo wydechy to podstawy żeby nic nie pogorszyć. Chciałem zrobić nowy wydech od samego kolektora. Wymagania mam wręcz przeciwne co większość dlatego nie wiem na czym się wzorować, większość wstawia przelot i końcowy ze 125p i jest głośno itd. Lecz ja potrzebuje coś cichszego (nie słyszałem tego na żywo ze 125p ale mniemam po filmikach że na trasie daje po uszach przy wyższych obrotach) Oczekuje żeby to w trasie nie było jakoś bardzo słyszalne, ale coś na zasadzie nie dławiącego też. Rurę planuje o średnicy wewnętrznej 45mm. W bravolocie oryginalna ma 42 wewnątrz, więc chyba taki wzrost przekroju nie będzie aż tak ogromny? Katalizatora niestety nie mam (w 1.1 też nie było) więc nie wiem czym to zastąpić. Po drugie mam końcówki ulter double jednakże ta puszka końcowa która je łączy się rozpadła X czasu temu i nie wiem co z tym faktem zrobić. (chciałbym zostawić te końcówki w tej konfiguracji gdyż jest zderzak tylny pod nie wyprofilowany i będzie dziura bez jednej 😕) Da radę te końcowe czymś zastąpić? W okolicach nie znam żadnego w miarę ogarniętego tłumikarza, co jedynie żeby cały układ wydechowy zbudować ale na zasadzie kopiuj > wklej z bravo do SC. Mam dostęp do wszelkich narzędzi typu: Migomat, tig, elektroda a nawet starodawane już gazy do giętarki też się uda dobrać więc sądzę że powinno się udać. Zastanawiałem się skopiować cały wydech z bravo jednakże zwiększając średnicę tej rury, tylko nie wiem co z końcowym bo w bravo nie było doubla.
  9. O i bardzo dziękuję za odpowiedź. Czekam na kolejny licznik aż mi przyjdzie bo poprzedni udało się uwalić (jednak procesor z przebiegiem jest OK) 😕 niestety patrząc po wyprowadzeniach układów nie udało się odpowiednio trafić w zasilanie licznika.
  10. W razie co wrzucaj śmiało Bo zegar z SC padł a mam z bravo bo bralem wraz z silnikiem i by sie przydał baaardzo.
  11. Hej. Potrzebuje rozpiski pinów do tego licznika. Z sam naprawiam wychodzą inne jakieś, bo mój ma 26pin i 18pin kostki, żółtą 26p i białą 18p. W sam naprawiam są po 20pin do wszystkich wersji co dziwne. https://i.imged.pl/zegary-licznik-fiat-brava-bravo-00r-46769239-3920305188.jpg Licznik pochodzi z bravo 99r 1.2 16V 82KM na boschu m1.5.5. Ma prędkościomierz, obrotomierz, wskaźnik paliwa i temperatury + LCD od przebiegu. Zrobiłem zdjęcie na link bo jest mega duże i nie chce rozjechać strony.
  12. W 1.1SPI miałem 0.8kW W 1.2 16V 82km mam 0.9kW. Co dziwne oba są takie same. Pasują pod skrzynie C514. I oba są oryginały MM. W 1.2 wytarly mi się tulejki i się blokował. Wiec wziąłem przełożyłem caly wirnik do obudowy górnej z 1.1 i pasuje. Wirnik miał delikatnie grubszy drut. Komutator miał tyle samo wyjść jednak w 1.1 były dwie szczotki a w 1.2 już 3 bodajże albo 4.(nie pamiętam dokładnie) Z różnic jeszcze to w 1.1 były cewki przykrecane do obudowy a w 1.2 już były blokowane drutami. Ale to chyba średnio Cię interesuje. Mi z 1.1 do 1.2 16v pasował i odwrotnie również.
  13. Hej. Mam mały problem z 16V z bravo 99r. Swapa zrobiłem ok. Miesiąca temu. Jest to silnik 182b2000 na osprzecie Boscha w całości. Zero modów itd. Na początku działał OK. Na zimnym palił i trzymał obroty w porządku. A teraz z dnia na dzień jak trochę postoi to odpala i obroty spadają na mega niskie po dodaniu gazu strzeli i wchodzi na obroty ale po opuszczeniu znowu to samo. Dopiero po jakiejś chwili trzyma normalne obroty i nie strzela i nie gaśnie. Świece i przewody wymienione. Mam z nim też taki problem też zaczęło się to dziac w tym samym czasie. Jak dam mu gaz do oporu to idzie idzie i nagle od 3k obrotów zaczyna nim trzepac i wcale nie przyspiesza ani obroty nie rosną zbyt szybko. Podejrzewam układ paliwowy. Czy pompa może mieć za mała wydajność? Zmieniłem wkład na ten który był fabrycznie przy tym silniku w tym samym aucie.
  14. Chodzi mi o to czy auto musi stac na równym czy jak stoi w dziurze tez moze byc. Przepraszam za te zbędne pytania ale wolę sie upewnić.
  15. A teraz pytanie. Przykrecac jak przod jest w gorze czy tak jak stoi na nierównym?
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.