Jump to content

PermDude

użytkownik
  • Content Count

    27
  • Joined

  • Last visited

  • Time Online

    5h 10m 18s

About PermDude

  • Rank
    nauka jazdy

Profile Information

  • Name
    Artur
  • Lokalizacja
    Łódzkie R-SKO
  • Car
    SC
  • Motorcycle
    Brak!

Recent Profile Visitors

298 profile views
  1. Według mnie, czy jest sens jeździć sejem który rdzewieje szybciej niż się go spawa? 4 lata razem i jest sens! Głównie do przemyślenia poza strojeniem to na pewno dobór tego kompresora, później customowe łapy do tego. Na TRSie nie bardzo widać jak jest tam altek rozwiązany a to też trzeba wziąć pod uwagę. Więc upakowanie tego może wydawać się łatwe, na pewno AKUs musi wylecieć bo będzie mega ciasno. Gdyby pod maską SC była podłużnica bardziej odsunięta od rozrządu to upakowanie kompresora po swapie na np. 1.2 z BBM byłoby łatwe, bo koło wału korbowego ma dodatkową bieżnię do pompy od wspomagania więc możnaby tej bieżni użyć do kompresora a alternator po ludzku bez ruszania. Mnie mega kompresor zachęcił tylko nie wiem jak teraz ale kiedyś kompresory nie miały smarowania i padały przy pałowaniach, swego czasu ktoś z mercu zarżnął w 2.0 trzy sztuki kompresorów w ciągu roku Na pewno na plus wychodzi charakterystyka i możliwość sterowania tym kiedy się chce w zasadzie (nie wiem jak ten z TRS ale niektóre mają normalnie sprzęgło w kole napędowym jak kompresor klimy, po to aby na niskich obrotach nie obciążać silnika)
  2. Coś ludzie z tymi kółkami kminili. W BBM 1.2 16V była dodatkowa bieżnia do pompy wspomy. Czyli koronka CPW - bieżnia altka - bieżnia pompy wspomy. Więc raczej z klimą a bez się różniły te koła. Tylko pytanie czemu też zębami od CPW. Jeśli pasują zamiennie (z 1.1 do 1.2 16V nie pasowało mi) to kupiłbym drugie takie jak potrzebujesz i zapomniał o temacie.
  3. To w sumie jest dobre pytanie :D W SC 1.1SPI miałem przepustnicę zmienioną na taką jakąś inną bez tego, ogrzewania też nie miała chyba ale była większa i pasowała o dziwo bez problemu raczej z jakiegoś Fiata pewnie 1.2 czy coś. Większość z tego co widziałem to obcina rurke i śrubę wkręca + ew. opaska skręcana
  4. Ja też tego nie mam ale jeżdże tylko na benie. Wywaliłem całość z rurkami i zaślepione według mnie filtr od XXroku już i tak zapchany więc nic pewnie nie daje prócz wagi.
  5. Zrobiłem. Średnica 43mm wewnątrz, czysty przelot od kolektora do samego końcowego, pod portkami z grubszej rury na wzór bravo 1.2 16V złącze elastyczne. Na samym końcowym tłumik końcowy gabarytami taki sam jak z seicento jednak w innym miejscu wieszaki i inaczej wyprofilowane rury + większa średnica pasująca do moich rurek. Kupiony w sklepie opisany jako do 1.6 16V. Dospawane do tego końcowego moja jedna końcówka + rezygnacja z drugiej. Kiedyś zmienie na zderzak z jedną dziurą. Wydechu do samego końca obrotów nie słychać w środku auta, czyli najważniejsze założenie spełnione. Do 3tyś obrotów zacząłem się czuć trochę jakbym teslą jeździł bez kitu, silnika w zasadzie nie słychać, dopiero powyżej 3k czuć że 16V ten dźwięk typowej szesnastki fiata 😄 Jestem cholernie zadowolony polecam!
  6. One chyba z tego co pamiętam idą tak samo. Ale nie masz na bank jednego przewodu od rezerwy. W MpI nie ma specjalnego przewodu od rezerwy tylko licznik realizuje ta funkcję przy odpowiedniej rezystancji pływaka.
  7. Klejem dwuskladnikowym to posmaruj w szczelnie i będzie. Nadmiar usuń. Nie wiem czy warto oddawać do naprawy przetwornik tego typu. Ja bym się bez wahania podjął samodzielnej naprawy bo może się okazać że naprawa będzie droższa od przetwornika.
  8. Kupiłem przepustnice z AR156 1.6 16V twin smark. Ogólnie silniki twin smarki są sterowane Boschem M1.5.5 czyli to samo co bravo do 2000r. Bo potem szły już na ME7.3H4 z full elektryczną przepustnicą itd. Nie ma opcji założyć bezpośrednio na kolektor tej "busoli" z AR. Średnica jak i rozstaw jest inny. Co lepsze motylek jest o takiej średnicy jak kolektor 😄 Ale stosując adapter własnoręcznie wykonany da się to zmontować. BTW. AR sterowane m1.5.5 tym samym co bravolot maja przepływkę zamiast mapa w kolektorze. PS. W 1.1 miałem przepustnicę z 1.2 itd. Bo zmieniałem. W końcu założyłem jakąś sporo większą i gaz działał do momentu. To znaczy z miejsca lepiej ruszyć a potem tak jakby już wcale nie było różnicy czy pół gazu czy pełny. Wydaje mi się że bez strojenia i modyfikacji wałków czy coś to nie ma sensu.
  9. Nie wiem. Z ECU dopiero zaczynam coś dlubac. Udało mi się póki co zdjąć Immo z M1.5.5 i to tyle z doświadczenia z ECU Z tym Me7.3H jeszcze nie kombinowałem nic. Mam MPPSa v13 nie wiem czy to podejdzie.
  10. Witam W BBM 1.2 16V na ECU M1.5.5 czyli silnik o numerze: 182B2000 nie ma czujnika położenia wałka rozrządu. W P2 16V o numerze np. 188A5000 mają już w pokrywie ten czujnik. Chciałem zmienić osprzęt z m1.5.5 na nowszy ECU z P2 czyli Bosch ME7.3H4 itd. Tylko pytanie co z tym czujnikiem. Przepustnice, wtryski cały kolektor mam z P2 a słupek z BBM. Czy jest możliwe założenie go gdzieś czy zostaje jedynie wymiana głowicy lub pokrywy? Po schemacie z bravo nie widać czujnika położenia wałka rozrządu, jedynie położenia wału korbowego.
  11. Jak chcesz to tarczę od MPI mogę zeskanować. Bo mam na wierzchu. Może sam stworzysz coś takiego.
  12. Masz może jakiś film jak to szumi na wolnych i np. 3k RPM? Tak mniej więcej żeby usłyszeć.
  13. Witam szanowną grupę. Mam SC po swapie na 1.2 16V z bravolota czyli 82KM z jedną sondą lambdą. Wydech zrobiony amatorsko ówcześnie podczas swapa na bazie wydechu z 1.1 niestety kończy żywot. Jak wiadomo wydechy to podstawy żeby nic nie pogorszyć. Chciałem zrobić nowy wydech od samego kolektora. Wymagania mam wręcz przeciwne co większość dlatego nie wiem na czym się wzorować, większość wstawia przelot i końcowy ze 125p i jest głośno itd. Lecz ja potrzebuje coś cichszego (nie słyszałem tego na żywo ze 125p ale mniemam po filmikach że na trasie daje po uszach przy wyższych obrotach) Oczekuje żeby to w trasie nie było jakoś bardzo słyszalne, ale coś na zasadzie nie dławiącego też. Rurę planuje o średnicy wewnętrznej 45mm. W bravolocie oryginalna ma 42 wewnątrz, więc chyba taki wzrost przekroju nie będzie aż tak ogromny? Katalizatora niestety nie mam (w 1.1 też nie było) więc nie wiem czym to zastąpić. Po drugie mam końcówki ulter double jednakże ta puszka końcowa która je łączy się rozpadła X czasu temu i nie wiem co z tym faktem zrobić. (chciałbym zostawić te końcówki w tej konfiguracji gdyż jest zderzak tylny pod nie wyprofilowany i będzie dziura bez jednej 😕) Da radę te końcowe czymś zastąpić? W okolicach nie znam żadnego w miarę ogarniętego tłumikarza, co jedynie żeby cały układ wydechowy zbudować ale na zasadzie kopiuj > wklej z bravo do SC. Mam dostęp do wszelkich narzędzi typu: Migomat, tig, elektroda a nawet starodawane już gazy do giętarki też się uda dobrać więc sądzę że powinno się udać. Zastanawiałem się skopiować cały wydech z bravo jednakże zwiększając średnicę tej rury, tylko nie wiem co z końcowym bo w bravo nie było doubla.
  14. O i bardzo dziękuję za odpowiedź. Czekam na kolejny licznik aż mi przyjdzie bo poprzedni udało się uwalić (jednak procesor z przebiegiem jest OK) 😕 niestety patrząc po wyprowadzeniach układów nie udało się odpowiednio trafić w zasilanie licznika.
  15. W razie co wrzucaj śmiało Bo zegar z SC padł a mam z bravo bo bralem wraz z silnikiem i by sie przydał baaardzo.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.