Witam i odgrzewam temat.
@ eRd - czy po wymianie uszczelki pod głowicą ww. objawy ustały? Czy wiadomo co było przyczyną?
Pytam ponieważ mam ten sam problem z tym samym silnikiem C16NZ (benzyna). Jestem już po wymiana czujnika temperatury, silniczka krokowego, czujnika przepustnicy, przewodów, kopułki, EGR, modułu zapłonowego, uszczelnienia dolotu (był problem z uszczelką pod"ufo" oraz z pękniętą odmą olejową obok EGR).
Niestety wciąż jest problem z przygasaniem podczas zwalniania przy dojeżdżaniu do skrzyżowania, a szczególnie podczas skręcania po takim zwolnieniu kiedy mocno skręcam (jest wspomaganie). Obroty spadają do 400-500 i wtedy gaśnie.
Dodatkowo często podczas odpalania po dłuższym postoju wskakuje od razu na wysokie obroty ok 1500-2500, które utrzymują się przez kilka kilkanaście minut.