Skocz do zawartości

Beyor

użytkownik
  • Liczba zawartości

    11
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Beyor's Achievements

leniwy rowerzysta

leniwy rowerzysta (2/20)

0

Reputacja

  1. Tak, ja mam właśnie takie z żółtym plastikiem.
  2. @HARDTECHNO, znam wątek, o którym mówisz, chodziło tam o coś innego - całe ECU było uszkodzone i dawało za niskie napięcie. Tak pisał autor wątku: "Uszkodzony okazał się KOMPUTER ECU. Może nie tyle uszkodzony co nie do końca sprawny. Niedomagał moduł wysokiego napięcia na wtryskiwacze. W ostatniej desce ratunku znajomy polecił mi elektronika magika. Przyjechali z rejestratorem czy tam oscyloskopem i podpięli się pod wszystkie wtryskiwacze i pod ciśneinie paliwa i wyszło szydło z worka. ZA NISKIE NAPIĘCIE NA WTRYSKIWACZACH. Choć komp ECU pokazywał 78V to faktycznie było zdecydowanie mniej. Sprawdził kable połaczeniowe, wszystkie wtyczki i okazało się że są ok. Magik stwierdził że im mniejsze napięcie na wtryskiwaczu tym dłuższy będzie czas otwarcia i jego zamknięcia. Rozebrał komputer z nadzieją że spuchły kondensatory ale nic takiego nie było. Kupiłem za to drugie ECU za 200 PLN i za 100 PLN przekopiował ze starego immo i włozyliśmy do samochodu i odpaliło od razu. Wkodowaliśmy prawidłowe klasy wtryskiwaczy". Tutaj link: Zmierzenie napięcia na wtryskiwaczach to akurat prosta sprawa, można zrobić to samemu multimetrem. Będę jechał do elektryka, żeby mi wymienił kostki / wtyczki wtryskiwaczy, to przy okazji mógłby zmierzyć napięcie, tak profilaktycznie. Myślę, że u mnie to jednak nie to, problem opisywany w przywołanym temacie był poważniejszy, tam spalanie było znacznie wyższe od mojego. Tak na marginesie - myślicie, że taka kostka będzie w porządku? W zasadzie trudno znaleźć inny produkt: https://allegro.pl/oferta/wtyczka-kostka-wtryskiwacz-alfa-romeo-147-156-jtd-7151904191?bi_s=ads&bi_m=listing%3Adesktop%3Aquery&bi_c=Zjc2NWUyNjYtNDczOC00NTM4LTgzODAtYTRlMzM4MjgzMmM2AA&bi_t=ape&referrer=proxy&emission_unit_id=daf0c73e-b0e4-4eb9-9ba2-d81caf083f43
  3. Ale jeszcze jeden problem, koledzy. Łatwo zrobić test przelewowy za pomocą strzykawek, ale czy on w moim przypadku może cokolwiek wykazać? Wspominałem, że mam identyczny problem jak ten opisywany przez Bochumila - na niskich obrotach, bez obciążenia, korekty są akceptowalne. Coś niepokojącego zaczyna się dziać pod obciążeniem... "Domowy" test przelewowy przeprowadzę na postoju, na biegu jałowym, kiedy korekty nie odbiegają od normy. Czy w tej sytuacji nie należy się spodziewać przekłamania? Nie sprawdzę w ten sposób przelewu dla wtrysku, który pod obciążeniem daje +3,5, bo bez obciążenia ma korektę poniżej 1.
  4. 1. Pisząc o chemii, miałem na myśli podpięcie bezpośrednie, czyli wężyki paliwowe bezpośrednio do puszki ze środkiem, bez rozcieńczania. 2. Tak, 50 zł to standardowa kwota, wysoko oceniany serwis w mojej okolicy też tyle bierze, jest to cena za jeden wtrysk, bez demontażu. 3. No, nie pomyślałem, że zestaw do testu przelewowego można zrobić samemu ze strzykawek.
  5. Myślałem o próbie przelewowej i czyszczeniu jakimś środkiem typu Liqui Moly 2666, ale koszt takiego testera i środek czyszczący kosztowałyby w sumie ponad 150 zł, prawie tyle, co sprawdzenie wtrysków na profesjonalnej maszynie. Tak, wiem, że trzeba oczyścić okolice wokół gniazd wtryskiwaczy.
  6. Sam spróbowałbym wyciągnąć, a jeśli okazałoby się, że siedzą bardzo mocno i konieczne byłoby używanie jakichś specjalnych narzędzi do wyrywania wtrysków, to bym to olał. Nie jest regułą, że są zapieczone. Auto ma przejechane 208 tys., nie wiem, czy wcześniej wtryski był ruszane.
  7. Tak, właśnie wypatrzyłem już taki, który ma bardzo dobre opinie i jest dosyć blisko. Zastanawiam się, czy sam poradzę sobie z wykręceniem wtryskiwaczy. Orientujecie się, czy po takiej operacji (demontaż wtryskiwaczy) trzeba jakoś odpowietrzać układ paliwowy? Zdaje się, czy przy wymianie filtra paliwa nie ma takiej konieczności (wystarczy kilka razy przekręcić kluczyk w stacyjce i układ sam się odpowietrzy), ale przy demontażu wtrysków powietrze może być w innym miejscu układu, więc nie wiem.
  8. No właśnie wiem. Rozważam co najwyżej oddanie wtrysków na sprawdzenie, powinno to kosztować 200 zł a komplet 4 wtrysków.
  9. Porównywanie paliw nie ma sensu, podobnie jak hejtowanie któregokolwiek z nich, niech ten wątek pozostanie wątkiem o korektach wtryskiwaczy. Bardzo jestem ciekaw, czy Bochumil przeprowadził diagnostykę wtrysów, bo mam identyczny problem - niskie korekty na postoju, a przy dużym obciążeniu (jazda pod górkę, dynamiczne przyspieszanie) jeden z wtryskiwaczy dostaje ponad +3. Nie czuję przy tym jakichś problemów z autem, ale patrząc na wykresy zastanawiam się, czy to sprawdzać czy "jeździć obserwować".
  10. Czy przeprowadziłeś w końcu diagnozę wtrysków czy odpuściłeś temat?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.